Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Бихте ли се возили на дрон? (Самолет без пилот)

Да, аз ще съм сред първите, които биха пробвали новата технология.
6
12%
Да, но след 5 или 10 годишно безаварийно летене на карго дронове от същия клас.
26
53%
Не, никога не бих се качил на самолет управляван от компютър!
17
35%
 
Общо гласове : 49

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 11:13

Ще го кажа възможно най-кратко.

Докато има "терористи" пътнически безпилотни или товарни полети няма да има!!

Вече е коментирано, но само си представи 300 400 самолета под управлението на недоброжелатели, какво удар могат да нанесат върху една държава???!!??
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 12:29

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 12:39

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот tupolev144 » 21 Мар 2012 13:30

Ти би ли се качил на пътнически безпилотен самолет или кацал на летище с "виртуална" кула? Е, ако си под въздействие на психотропни вещества, може и да се качиш! :lol:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 13:55

Ще коментирам без някакви аргументи, защото не познавам технологията, но просто ще следвам логика.

Въоръжени до зъби дронове?
Колко от тях ще са едновременно във въздуха за да може да говорим настина за "огромна" опасност. Я си представи стотици самолети с пътници летейки над една държава какво разрушение биха направили. Ще ги "прихванат" във въздуха всичките едновременно ли?? Или някой ще създаде технологията и софтуер с 100 % надеждност ? :)

9/11 е едно от най-запомнящите се събития за последните години 50 години представи си това умножено дори само по 5.

А относно ножа до гърлото на пилота тази опасност е сведена почти до нула след горепосоченото събитие, дори и да има отново такъв случай ще максимум с няколко самолета, а не евентуално стотици.
Колко отвличания е имало за последните 10 години??

Спирам да коментирам темата, защото нещата се повтарят и в предишни постове също се е коментирало, а също сякаш започнахме да се отклоняваме и от темата.

P.S. Така и не разбрах, защо хората като си представят авиацията след 50 години винаги пилотите "излитат" от картинката..... Те ли са най-излишните в авиацията? Или са най-големия "трън-харч" ... Ролята и задълженията им се променят с развитието на сектора, но винаги ще имат гарантирано място там горе....
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 13:56

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 14:12

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 14:22

Спирам да коментирам отново ме " обезоръжи" .... :oops: :oops: :oops: :smt013 :!:
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот tupolev144 » 21 Мар 2012 16:49

"Ескалаторите или безпилотните асансьори или влакове" се движат по фиксирана траектория и не са в пряка зависимост от стотици непредвидими фактори от които зависи полета на едно въздухоплавателно средство! Всеки полет е уникален и не си прилича с нито един от останалите! Да не изброявам факторите които определят неговата "уникалност" от които най-значимите са постоянно изменящите се МТО и въздушна обстановка определяна от останалия трфик (военен и граждански - съвкупност от стотици "уникални" полети)! Това е и причината пилоти и ръководители на полети да се обучават с месеци на даден тип самолет, респективно на работно място (Кула, Подход, Контрол) въпреки, че вече имат съответната квалификация и с години да трупат необходимия опит и да продължават да се "сблъскват" с все нови и нови "уникални" ситуации. И да завърша с най-основателната причина, поради която няма да бъдат премахнати пилотите и ръководителите на полети дори и техниката да е от съвършена, по-съвършена! Трябва някой да бъде наказан и да носи отговорността в случай на грешка! Компютъра не можеш да го накажеш! :)
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 19:12

Последна промяна Topfly на 21 Мар 2012 19:27, променена общо 2 пъти
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 19:26

Малко отплеснахме от основната тема, но според мен това е важен аспект за намалявен на разходите, което ще е в основата на още по масовото разпространение на гражданската авиация!

Във все повече европейски държави ултра лоу кост авиокомпаниите стават водещия оператор. В Италия Ryanair са най-големите, а в Румъния, Унгария и Полша Wizz air са лидера на пазара. За други държави не съм виждал статистика, но до 20 години определено ултра лоу кост операторите ще са лидери на всички пазари.

Air asia показа, че дори при трансконтиненталните полети не е сигурно, че ще остане монопола на традиционните авиопревозвачи.

Независимо от това на кой какво му харесва и какво му се иска да бъде цифрите за сега показват, че най-продаваемият и най- печелившият модел е на ултра лоу кост авиокомпаниите.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот vla_don » 21 Мар 2012 19:45

В многото коментари на тема, коя авиокомпания, как формира цените на билетите, забравяме ролята на летищата в ценообразуването. Днес, докато чакахме на опашка за обяд, с един колега, прекарал живота си в Балкан и летище София, грубо направихме сметка, че за последните 20 години, броят на заетите в района е нараснал поне пет пъти. За това време каргото е намаляло доста, броят на пътниците е нараснал, но пък плащат по-малко. Ако добавим и порасналите заплати, ще се окаже, че доста народ се изхранва на гърба на пътниците, а те си мислят, че авиокомпаниите им взимат парите. Летищните такси превишиха цените на авиокомпаниите и никой не възразява. Нови две такси предстоят - даже не се коментира. А паркингът и опаковането на багаж добиха елемент на изнудване. На европейските летища таксите са още по-високи. Меркел даже въведе допълнителни такси преди година. Това ми се вижда ненормално.
VD
vla_don
по-спотър
 
Мнения: 139
Регистриран на: 07 Яну 2009 11:30
Местоположение: София

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот tupolev144 » 21 Мар 2012 19:52

Май някои хора гледат много филми! Нищо де, лошо няма! Аз съм до тук! :D
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот dobr0mir » 21 Мар 2012 20:08

Мислих повече да не продължавам безсмисления спор, но просто ми показа, че познанията ти свързани с авиацията с почти нулеви или придобити от телевизията и разни фантастични филми.

Първо прочети малко по подробно за тези безпилотни самолети, които на така силно симпатизираш, защото до колкото мога да съдя по постовете ти, не си наясно. Потърси информация относно каква им е основно предназначение и защо нямат пилот на борда, но има пилот в базата. Май твоята представа за тях си я придобил от филмът "Стелт", където са въоръжение до зъби и един от тях може да свали поне 50-ина араби с мигове. И една лична напатка, ако английския ти не е достатъчно добър използвай google translate ще научиш повече от колкото от различните видове филми.

То не беше, че пилот не можел да се справи с критична ситуация, че ако някой можел да пробие системата щял да излети с тях директно от хангарите. То щяло да има софтуер с 100 % надеждност нищо, че сега софтуерните гиганти с хиляди програмисти не могат да намерят начина да ти направят един прост браузър със 100 % сигурност.

Разбери какво е това автоматизация и каква роля играе в развитието на авиацията, а не ми говори глупости, че всички са били сигурни за бордния инженер.

И относно ниско тарифните авиокомпании добре, че не решава МОЛ колко пилота са му нужни, а специалисти които гледат реално на нещата и тяхната цял е авиацията да си остане един от най безопасните видове транспорт, дори и да не бъде най-евтиния.

P.S. И адмирации за брилянтната ти мисъл за ескалаторите ........
Последна промяна dobr0mir на 21 Мар 2012 20:52, променена общо 4 пъти
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Бъдеще на европейската авиация

Мнениеот Topfly » 21 Мар 2012 21:16

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта