Ето в най-общи линии някои от промените по редовните полети на чуждите авиокомпании от/до София:
(Информация от заложените за продажби полети в Амадеус)
# Луфтханза тази зима ще има седем полета седмично по-малко след като преди около месец спряха третия дневен полет от Франкфурт. Тази зима- 3x MUC, 2x FRA + 1(ex.6)x DUS- Eurowings.
# При Австрийците се появяват повече боинги, особено по вечерните полети (737-600, 737-700). Тук голямата новина ще дойде в края на март с пускането на четвъртата дневна честота до София.
# ЧСА режат вечерния полет в събота.
# Суис махат полетите в дни вторник и четвъртък. В останалите дни: Авро100 + А32Х.
# Както всяка зима полетите от Кьолн намаляват с един и ще бъдат в дни 2/4/6 с А319- Germanwings.
# Малев остават на броя полети от миналата зима, но нощните минават на Даш-8.
# Пак по традиция около Коледа започват полетите на Пулково=Россия до Петербург с 737-500 в ден петък.
# По това време Аерофлот ще сменят А319/А320 с А321 по полета до Москва.
# За пръв път тази зима Cyprus Airways няма да намалят полетите до Ларнака и остават като през лятото в дни 1/3/6.
# easyJet местят полетите си до Мадрид в дни 2/4/7. Малпенса минава на 3/5/7. От началото на декември Манчестър добавя един полет и ще бъде в дни 1/4/6. Гетуик се колебае между 5 и 10+ полета на седмица, като най-много ще се лети около края на годината.
# British Airways са заложили А321 за съботите, а в другите дни А319/А320.
# От началото на декември към вечерния полет (пристига 20.30/заминава 21.10) new-Олимпик добавят втори ежедневен полет с А319/Даш8 с пристигане в 08.30 и излитане в 09.10.
***Събитието на сезона ще бъде откриването на редовните полети до Виена на Niki. От първи феврувари с А319/А320 всеки ден без събота.
Като цяло по-малко полети се очертават и по-малко превозвачи след като през 2009та "изгубихме" Aer Lingus(юни), Baboo(март), MyAir(януари, юни, фалит), SkyEurope (фалит).
Happy spotting
