Разни

Re: Разни

Мнениеот Vladimorka » 31 Окт 2014 09:47

в AVHerald не се отразяват лека, бизнес и военна авиация. И в Блиц пак не са уцелили - самолетът не се е разбил в сградата на летището, а в тренировъчен център на Flight Safety Intl.
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 31 Окт 2014 12:21

Това за леката, бизнес и военната авиация е ясно. Тук по-скоро по въпроса със сайта http://www.avherald.com беше свързано със закачка, по начина на получаване на информация за авиационните инциденти. И идеята е, че дори да има леки журналистически неточности или интерпретации по медиите, е по-важно да се насочи вниманието към новината, а който се интересува от по-точна конкретика, ще намери начин да се информира. :D
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 02 Ное 2014 09:06

http://www.blitz.bg/news/article/300122
Свръхзвуков джет от Европа до САЩ за 3 часа (ВИДЕО)
Airbus и базираната в Невада Aerion Corporation обявиха, че обединяват сили за създаването на първия свръхзвуков бизнес джет. Апаратът ще може да изминава разстоянието от Париж до Вашингтон за три часа.Двете компании ще си сътрудничат по оформянето на дизайна, производството и сертификацията на самолета. По план първият полет трябва да се състои през 2021-ва.Aerion AS2 ще разполага с нов тип крила, които ще имат 20% по-ниско въздушно съпротивление. Така ще намалее разходът на гориво и ще се увеличи обхватът с едно зареждане. В деветметровата кабина ще могат да се возят до 12 пътници.Проектът за първия частен свръхзвуков самолет струва около $100 млн. От Aerion се надяват за започнат тестови полети през 2019 г.
http://www.youtube.com/watch?v=VcqzWU-lwxc
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 02 Ное 2014 17:39

Словашката компания "Аеро мобил" представи прототип на летящия си автомобил на фестивала "Пионери" във Виена, съобщи в. "Сънди телеграф". Моделът "Флаинг роудстър 3.0" се трансформира от автомобил в самолет за секунди. Дизайнът му е такъв, че да може да се движи по пътната мрежа и да се побира на стандартно място за паркиране. Крилата влизат много прибрано в автомобила, когато той е по улиците, а за полет се разгъват автоматично, като размахът им достига 8 м. Каросерията на е от въглеродни влакна, а шасито от стомана. Двигателят "Ротакс 912" работи с обикновен безоловен бензин. Летящият автомобил може да развива скорост до 160 км/ч по суша и до 200 км/ч във въздуха, пише БТА. Моделът е готов за производство. Цената на летящия автомобил ще е около 172 000 британски L.
http://www.novini.bg/news/247298-%D0%BF ... D0%B0.html

Самолетът на германския външен министър Франк-Валтер Щайнмайер, който е на обиколка из Азия, изчезнал вчера за няколко часа от радарите на наземните диспечерски служби. Това съобщи днес вестник "Билд", цитиран от ТАСС.
Правителственият "А-340" излетял вчера от Сеул за седемчасов полет до Джакарта. По пътя му пред него се образувал буреносен фронт и пилотът решил да промени маршрута. По неизвестна причина диспечерите в индонезийската столица констатирали, че машината е потеглила към Берлин, след което тя изчезнала от екраните на радарите им, пише вестникът.
http://www.novini.bg/news/247288-%D1%81 ... D0%B0.html
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот Topfly » 04 Ное 2014 20:00

Китайците явно не са наясно, че скоро професията пилот ще изчезне :-D 500 000 пилота са потенциални 500 000 човешки грешки! Не ми се мисли какво ще стане ако всички тези пилоти един ден реално почнат да летят!

Китай търси да наеме 500 000 пилоти
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Разни

Мнениеот stenk » 04 Ное 2014 20:37

Ако приемем най-общо , че Китай е 1.5 млд. жители 500 000 пилоти ще рече на всеки 3000 китаеца един пилот.
Ако приемем , че България е 7 млн. жители /3000 това ще е равносилно ние да обучим 2300-2400 пилоти до 2035 година ... що не ? :lol:
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Разни

Мнениеот kazata » 05 Ное 2014 10:29

Нещата са несравними поради няколко причини:
1. В България около 40% от самолетите летят целогодишно, останалите само през лятото и зимата малко. Не мисля, че в Китай е така.
2. Широко фюзелажните самолети изискват около 10 екипажа на машина, докато другите около 5. Ние имаме само 1 широко фюзелажен и със сигурност няма обучени 10 екипажа (20 пилота) на него, най-малкото защото през повечето време седи на земята все още.
3. В България през последните години не знам колко са се увеличили броя самолети, но със сигурност не е много като процент, докато за Китай съм сигурен, че не стоят така нещата.

Тук не включвам бизнес авиацията и General Aviation.
kazata
по-спотър
 
Мнения: 133
Регистриран на: 12 Фев 2009 16:17

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 06 Ное 2014 04:52

http://www.blitz.bg/news/article/300970
Пътнически самолет извърши аварийно кацане на летище „Леонардо да Винчи” в покрайнините на Рим, след като бе ударен от мълния, в резултат на което е отказал единият от двата двигателя.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот amcho » 15 Ное 2014 17:05

Air Europa с нова Интернет страница:

https://aireuropa.com/en/flights

Мен лично не ми харесва. Май се опитаха да копират сайтовете на Иберия и КЛМ.
There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 19 Ное 2014 20:12

http://www.gismeteo.ru/news/sobytiya/12 ... t-uchenye/
Регулярные полеты на самолетах могут быть опасны для здоровья пассажиров, выяснили американские исследователи. Это связано с достаточно высокими дозами солнечной радиации, воздействию которой пассажиры подвергаются во время полетов на значительной высоте, сообщает портал SpaceweatherАмериканские исследователи провели эксперимент, в рамках которого бизнесмен Тони Филлипс на протяжении недели совершил несколько перелетов между различными штатам США. В дополнение к своему обычному багажу мужчина возил с собой пару датчиков, замеряющих уровень радиации на борту самолетов.Так, 11 ноября он совершил перелет из Рино в Финикс в экономическом классе одного из самолетов компании US Airways. За время перелета, согласно показаниям дозиметров, мужчина получил дозу радиации, почти в 30 раз превышающую радиационный фон на уровне земли. Спустя четыре дня мужчина совершил еще один перелет — из Вашингтона в Чикаго, на борту самолета компании American Airlines. Полученная им доза радиации была вдвое меньше первой.Как поясняют исследователи, источником излучения внутри самолетов являются космические лучи, которые проникают в атмосферу Земли и. Таким образом, чем большую высоту набирает самолет, тем большую дозу облучения рискуют получить его пассажиры.Это подтверждает и данный эксперимент: при перелете из Рено в Финикс самолет, на котором летел Тони Филлипс, поднимался на высоту порядка 12 километров, а самолет из Вашингтона в Чикаго летел на максимальной высоте в 8,5 километра. В первом случае Тони Филлипс получил дозу радиации, сравнимой с одним рентгеновским снимком в кабинете стоматолога. Подобная однократная доза, безусловно, не является критической для человека. Однако, как поясняют ученые, доза радиации имеет свойство накапливаться. В результате те, кто вынужден часто пользоваться услугами авиакомпаний (например, бизнесмены, совершающие деловые поездки по стране на самолетах), за короткий период времени могут получить облучение, сравнимое с 20 рентгеновскими снимками грудной клетки или 100 стоматологическими рентгеновскими снимками.Кроме того, как отмечают эксперты, рентгеновские лучи и гамма-лучи представляют собой лишь малую часть излучения, которому подвергаются пассажиры самолетов. Реальная доза облучения может удваиваться и даже утраиваться за счет нейтронов, входящих в состав космических лучей. Они очень активно влияют на передачу радиационной энергии в ткани человеческого организма.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот europeandj » 20 Ное 2014 16:46

"В 1982 г. Лари Уолтърс от Лос-Анджелес решил да осъществи отколешна мечта - да полети, но не на самолет. Той изобретил собствен начин за пътешествие по въздуха. Уолтърс завързал към удобно кресло 45 метеорологически балона, напълненни с хелий, всеки от които с диаметър около 1 метър. Седнал в креслото, взел запас сандвичи, бира и пушка. Приятелите му отвързали въжето и Лари полетял. Г-н Уолтърс имал намерение плавно да се издигне на трийсетина метра, креслото обаче рязко се понесло и стигнало 5 километра.
Съседите били леко озадачени. Да звъннат на 911? Защо? Човекът е отлетял. Да се лети не е забранено. Законът не е нарушен. Насилие не е имало. Америка е свободна страна. Искаш да летиш - лети.
...След четвърт час диспечерът на близкото летище приема доклад от пилота на пристигащия лайнер:
- Момчета, между другото, известно ли ви е, че тук в коридора за приземяване някакъв идиот лети на градински стол?
- Моля??? - отговаря диспечера, смятайки, че халюцинира от преумора.
- Както вече казах - лети си! Държи се за стола си. Все пак летище е, та си помислих, че някак не е редно ...
- Командире, - усещат се метални нотки в гласа на диспечера, - имате ли проблеми?
- Аз ли? Не, никакви, всичко е нормално.
- Не бихте ли искали да предадете управлението на втория пилот?
- Защо? - учудва се командира - Не ви разбирам.
- Полет 1419, повторете доклада си на диспечера!
- Както казах, във вашия коридор за приземяване някакъв идиот лети на градински стол. На мен не ми пречи, но вятърът, сами разбирате...
Диспечерът изключва високоговорителя. Началникът на смяната гледа с широко отворени очи. Към пистата се устремяват пожарни и бърза помощ, тя е освободена, всякакво движение е прекратено, очаква се аварийно кацане. Лайнерът се приземява е нормален режим, по стълбицата се втурват агент на ФБР и психиатър.
Доклад от следващия самолет:
- Защо по дяволите някакъв кретен на разноцветни балони ми препречва пътя? Вие изобщо следите ли какво се случва във въздуха?
В диспечерската настава тиха паника. Неизвестен психотропен газ над летището.
- Спокойно, капитане. Освен вас, някой друг вижда ли го?
- Вие какво искате от мен? Да зарежа управлението и да се втурна в салона да преглеждам пътниците да не би някой случайно да е ослепял?
- Защо смятате, че биха могли да ослепеят? Още какви признаци на разстройство бихте посочили?
- Земя, аз нищо не смятам, просто казах, че тази гадна птица на въженца изпълнява ролята на въздушно заграждение. А разстройство бих нарекъл работата с вашето летище.
Диспечерът тресе глава и се опитва да я облее с чаша вода. В крайна сметка се залива с чаша кафе.
Трети самолет:
- Бих искал да споделя с вас джентълмени, че твърде нелепо и самотно изглежда на такава височина човек без самолет.
- В какъв смисъл??!!
- О. И в пряк, и във философски... и в аеродинамически.
В диспечерската подозират първоаприлски номер, но календарът показва съвсем друга дата. Четвъртият лайнер е ледено вежлив:
- Земя, докладвам, че току що някакъв човек за малко не влезе в левия ми двигател, създавайки опасност за аварийна ситуация. Не искам да замърсявам ефира при кацане. След завършване на полета съм длъжен да подам писмен доклад.
Диспечерът гледа въздушното пространство с погледа на Горгона Медуза, убиващ всичко, което шава.
- ... И кажете на студентите, че ако тези идиоти ще празнуват Хелоуин то това няма да свърши добре! - моли следващия.
- Колко са?
- Откъде да знам?
- Спокойно, борд. Доложете поред. Какво виждате?
- Пистата за приземяване виждам отлично!
- По дяволите пистата!
- Не разбрах? Какво имате предвид?
- Продължавайте кацането!!
- А какво според вас правя? Земя, при вас там всичко наред ли е?
- Кажете - вие наблюдавате ли неидентифициран летящ обект?
- Защо да е неидентифициран? Съвсем даже си е идентифициран.
- Какво е това?
- Човек.
- Той какъв е, суперйога? Как лети там?
- Откъде да знам какъв е.
- Добре, дайте поред. К ъ д е г о в и ж д а т е ?
- Вече не го виждам.
- Защо?
- Защото отлетях.
- Кой?
- Аз.
- Къде?
- Земя, вие полудяхте ли? Аз правя заход за кацане при вас!
- А човекът къде е?
- Кой?
- Който лети!!!
- Аз не мога да го следя! Откъде да знам, къде е! Пуснали дявол знае кого в в коридора за кацане и на всичкото отгоре искат и да го проследяваме! Въобще не ми дреме къде е той сега!
- Спокойно, капитане. Можете ли да го опишете?
- Кретен на градински стол!
- А защо лети?
- Защото е кретен! Хванете го и го питайте защо!
- Но какво го държи във въздуха? - в отчаяние хрипти диспетчера. - Каква магична сила? Какво е летателното му средство??? Все пак не може да лети на стол!!!
- Към стола му са привързани топки.
По-нататък следва непреводима игра на думи, диспечерът е разбрал, че нашият въздухоплавател е привързал тестикулите си за стола и иска да разбере по какъв начин този садомазохизъм предизвиква подемна сила.
- Господ във въздуха го държи за яйцата ли?
- Сър, аз се придържам към традиционната сексуална ориентация, и не ви разбирам напълно - политкоректно отговаря капитана. - Той е завързал за стола въздушни балони, сър. Очевидно са пълни с лек газ.
- Откъде има балони?
- Този въпрос към мен ли е?
- Извинете капитане. Бихте ли го описали?
- Мъж на средна възраст. С риза и бермуди.
- Бял или черен?
- Син.
- Капитане!?!?!? Какво значи - син?...
- Вие знаете ли, каква е температурата отвън? Пробвайте сами да полетите без самолет.
Този радиообмен от лудницата се провежда в ритъма на рап. Въздушното движение е интензивно. Диспечерът моли за таблетка против шизофрения. Пристигащите самолети биват пренасочени към други летища. Излитанията са спрени.
... На радарите - нищо! Човекът е мъничък и никак не е метален, балоните са малки и латексови.
Свързват се с военните. Обясняват и се заклеват, лекарят на летището потвърждава вменяемостта на обаждащия се.
Вдигат изтребител.
...Нашият въздухоплавател в преизподнята над бездната, във фрустрация от ужаса, замръзнал и замаян, едва поемащ разредения леден въздух, с предсмъртен поглед съпровожда снижаващите се край него лайнери. Той замръзва заедно с нещастното си столче, люшкан и тласкан, съзнанието започва да го напуска.
Поредния рев е особено могъщ - на сто метра лети изтребител. Главата на летеца с любопитство е обърната в неговата посока. Подминал балонната си цел, изтребителят се обръща и при обратния курс пилотът вдига палец за поздрав.
Такова нещо нашия бивш летец-курсант не може да издържи, зрителния център в замръзналия мозък подава команда за впръскване на адреналин, сърцето тласва кръв - и той показва на пилота среден пръст.
- Жив. - неодобрительно докладва изтребителя на базата.
Вдигат полицейски хеликоптер.
Спасителната операция завършва бързо - снайперът прострелва един балон. После втори. Междувременно, вечерния бриз е отнесъл стола, балоните и естествено нашия приятел над морето.
Отдолу е събрана цяла флотилия катери на бреговата охрана. Свободната публика на всевъзможни плавателни средства се наслаждава на зрелището и пречи на катерите.
Третия балон се пръсва и снижението става очевидно.
На петия прострелян балон нашия човек се пльосва във вълните.
Но въжетата, на които са се държали надутите балони са се увили във високоволтовите проводици... Целия район Лонг-Бийч остава без електричество.
Лекарят напипва пулс на шията, гледа в зениците, слага система с кофеин, глюкоза и релаксанти във вената. Докторът се отдръпва, на пострадалия веднага изсипват чаша уиски в гърлото, трият ушите, бият шамари .... и едва след това четирима матроси успяват да разтворят пръстите и да разплетат краката, увити като змии около стола.
При такъв интензивен масаж той започва да се съвзема. Самостоятелно започва да трака със зъби. Усмихва се, когато в каменните от треперене мускули забиват инжекции. Накрая произнася първата псувня. Животът се завръща.
И когато на крайбрежната улица го прехвърлят в линейка и светкавиците на пресата заслепяват тълпата, нахална кореспондентка успява да се промуши микрофон между санитарите и да запита:
- Кажете, защо все пак направихте всичко това?
Той отговорил: "Човек не може да стои без работа". :mrgreen:
****
Лари Уолтърс е единствения човек, който е включен в почетната книга с Дарвиновите награди,
макар да е останал жив и фертилен след приключението си."
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 21 Ное 2014 10:52



http://www.marica.bg/министърът-иподякон-идва-да-служи-в-бачково-news329628.html



Бившият транспортен министър Кристиян Кръстев, който е най-младият иподякон на Българската православна църква, ще влезе в олтара на Бачковския манастир. В храма на светата обител той ще чете молитви, ще помага на митрополит Антоний, който пък пристига от Берлин, за да служи на Въведение Богородично.

Патриарх Неофит го изпраща да извърши тайнството евхаристия в нашия манастир - един от трите ставропигиални манастири, които са на пряко подчинение на Светия Синод, уточни за "Марица" игуменът архимандрит Симон.

Кристиян Кръстев няма да отслужва тайнството, а ще участва като помощник на дядо Антоний. Това е доброволческа работа, не изисква богословско образование, достатъчно е да има вяра и да бъде подстриган. Пострижението на бившия висш чиновник беше в деня, когато се навърши 1 година от интронизацията на Антоний за Западно и Средноевропейски митрополит със седалище в Германия.

P.S.
...и ,като авиационен кадър,дано открие параклиса на Летище Пловдив!
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот niki_m » 24 Ное 2014 13:30

http://offnews.bg/news/%D0%A0%D0%B0%D0% ... 21453.html

Българската Гражданска въздухоплавателна администрация баламоса европейска агенция

От 15 до 18 септември 2014 г. Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) извърши стандартизационна инспекция на българската ГД Гражданска въздухоплавателна администрация (ГД ГВА) към Транспортното министерство. По време на тези четири дни VIP-гостите от Кьолн доста успешно бяха баламосани, че „В София всичко е спокойно” и затова констатираха предимно дреболии.

В неотдавна пристигналия окончателен доклад обаче все пак намери място едно констатирано сериозно нарушение (несъответствие) от тежката категория D, подадено до EASA в публикация на OFFNews още през февруари. Поради натрупалите се събития е изкушаващо да се използва хронологичен подход за обосноваване на твърдението, че шефът на ГД ГВА Минчо Цветков я управлява като еднолична фирма и я води към пълна разруха.

На 22 януари до транспортния министър Данаил Папазов бе отправено писмено запитване дали Минчо Цветков съзнателно прикрива 5 нарушения на авиационни фирми, които застрашават безопасността на гражданските полети.

Докато се изчакваше отговора, на 6 февруари сутринта до министъра бе изпратен журналистически сигнал, че Минчо Цветков организира на следващия ден за всичките си над 90 подчинени тридневна екскурзия – от петък до неделя - до Хисаря за сметка на бюджета на министерството. Тя обаче е маскирана като командировка за семинар, по време на който да се отчете изпълнението на служебните задачи през изтеклата 2013 г. и предстоящите задачи през новата година.

На министър Папазов бяха съобщени пълни подробности около организацията на „семинара” – пътуване със служебни коли, настаняване в хотел „Гергана” и тържествен банкет освен редовното три пъти хранене дневно. Бе направено не без основание предположението, че средствата ще дойдат от толерирана авиационна фирма.

Цветков очевидно спазва принципа, че „запоят за държавна сметка сплотява колектива”. Папазов беше уведомен, че тези „безплатни другарски” банкети не са прецедент в ГВА и му бяха описани поне два през 2013 г. с точни дати и заведения, като бе направено предположението, че сумите съответно от 5 и 3 хиляди лева са покрити от фиктивни фактури за служебни разходи. Струва си да се отбележи, че на втория банкет част от служителите са отказали да отидат, защото са окачествили мероприятието като безнравствено.

На министъра също така бе обърнато внимание, че разполага с два дни да реагира адекватно. Накрая бе запитан: „Толкова ли е богато ръководеното от Вас министерство, че може да си позволи да плаща със средства от бюджета тридневни екскурзии на своите служители?”

Министър Папазов обаче не си мръдна и малкия пръст в тази насока – той пък се стягаше на 9 февруари да замине на „служебна екскурзия” в Сингапур на авиационна конференция. Единствената реакция бе, че журналистическият сигнал попадна в ГВА и последва блиц-разследване от къде изтича информацията до медиите. Последва затягане на редиците пред „журналистическата инвазия”.

Екскурзията все пак беше проведена от 7 до 9 февруари. Около 30 души обаче си пуснаха молби за 1 ден отпуск (петък) от срам да участват в това недостойно мероприятие.

В Хисаря реално е говорила в продължение на около 20 мин. само новоназначеният началник на отдел „Лицензиране” и бивша стюардеса Ваня Наумова – изчерпателно е отчела дейността на цялата дирекция вместо Цветков, дала е безспорни оценки и компетентно е очертала новите задачи за годината.

Банкетът също се е състоял. Платени са около 7700 лв., но от участниците не са събирани пари, а техните заплати съвсем заслужено са няколко пъти над средните за страната. Сумата едва ли е осребрена от джоба на Минчо Цветков. Изплатени са командировъчните за екскурзията през почивните дни. Изразходеният бензин за служебните коли също е за сметка на държавата. Общата сума възлиза на около 10 000 лв.

След повече от месец коректно изчакване стана ясно, че министър Папазов не възнамерява да отговори. Затова бе направена публикацията в OFFNews от 27 февруари, в която се разказва как Минчо Цветков е отменил заповеди на подчинената му дирекция „Авиационна безопасност” за санкциониране на авиофирми за нарушения, включително отнемане на лицензи. Заради безкомпромисна взискателност към фирмите от 1 януари 2014 г. е уволнен началникът на отдела летецът Тодор Пенев.

Някои от констатираните нарушения наистина имат административен характер и подлежат на глоба, но поне за едно има съмнения, че има характера на престъпление: На 27.11.2013 г. са ограничени правата на двама ръководни летци от сериозна авиофирма заради фалшифициране на проверка на симулатор. В нередовния акт за отразяване на проверката на фирмения управител липсват 27 подписа, инструкторът пък е присъствал само 30 мин, вместо 4 часа, а накрая неговият подпис е фалшифициран. С други думи управителят незаконно придобива право да лети още 1 година, като през това време лицензът му всъщност е невалиден.

Директорът по летателната експлоатация на същата фирма пък изобщо не е влязъл в симулатора, на който инструктор е ръководителят на обучението във фирмата гръцкият гражданин Анестис Коурниактис.Той обаче е сложил печат в документа.

Тези фалшификации заплашват цялата фирмата с отнемане на лиценза като авиационен оператор, но Минчо Цветков с формални основания анулира заповедта на инспекторите, вместо да я върне за доработка на всичките й атрибути, и така дава възможност на фирмените шефове отново да возят пътници при явни нарушения на законовите изисквания. Трудно е да се измислят благородни мотиви, които са подтикнали Цветков към тази снизходителност, макар че могат да се издигнат и по-смели хипотези.

Цветков не заплаши заради публикацията никого със съд за уронен престиж. Транспортното министерство пък запази пълно мълчание. След 3 месеца последва журналистическо напомняне за отговор, в резултат бяха получени смехотворни отговори от раболепната проверка на ведомствения Инспекторат.

Междувременно след публикацията в OFFNews се задействаха прокуратурата и ДАНС, привикани са на разпит много свидетели. Резултатите за съжаление и досега остават неизвестни.

През април 2014 г. в България пристига стандартизационна инспекция от EASA. На журналистическия опит за получаване на достъп до доклада лично с подписа на Цветков бе отговорено категорично отрицателно. Това послужи като поучителен опит и затова след инспекцията на EASA през септември OFFNews придоби копие от доклада по неофициален начин.

На 23 юни министър Папазов бе писмено запитан за три кадрови назначения, като доброжелателно му бяха подадени жокери, по които да разпореди проверка:

1. В началото на февруари т.г. за шеф на новообразувания отдел „Летища” е назначен Валери Венков и то без всякакъв конкурс. Въпросът бе с какво той е заслужил това назначение. На министър Папазов бе съобщено следното:

На 24.5.2013 г. при кацане на летище Варна при силен гръбен вятър (около 22 м/с ) и силен дъжд пилотирания от Валери Венков самолет А320 напуска пистата и се удря в оградата. При евакуирането двама от пътниците са пострадали. Щетите, според собственика Денис Бареков, възлизат на 21.5 млн. лева, самолетът не подлежи на ремонт. В момента има заведено дело във Варненския съд за нанасяне на телесна повреда и за щети с особено големи размери срещу неизвестен извършител. По последна информация съдът ще обяви решение си след излизането на окончателния доклад на Звеното за разследване в министерството, който се бави по необясними причини 1,5 г. Според вътрешна информация вината е изцяло на командира Венков за грешно взето решение.

Министърът бе също информиран, че в края на 2013 г. Венков е лицензирал Учебен център за обучение на пилоти, чийто управител е неговата съпруга, нямаща нищо общо с авиацията. Коректен бе въпросът към Папазов дали няма конфликт на интереси Венков сега да сертифицира Центъра и обучаемите на своята авиационно некомпетентна съпруга или Венков всъщност фактически продължава да ръководи Центъра?

Следва да се добави, че в Гражданската авиация открито се присмиват на Венков и поради това той няма самочувствие да свърши някаква работа. Имало е случай, когато отива на проверка във фирма, но оттам просто го прогонват. Сам се натрапи въпросът към министъра дали се гордее със служител като Венков или да поиска отстраняването му?

2. Министърът бе запитан дали знае, че Минчо Цветков е назначил завършилата ВИТИЗ Мария Кантарева за постоянен представител на българската Гражданска авиация в седалището на ЕС в Брюксел. Последваха въпросите: Каква процедура е проведена за назначаването на г-ца Кантарева (конкурс)? Каква е подготовката на г-ца Кантарева за изпълнение на длъжността и в частност каква е нейната обща и специализирана (тематична и терминологична) езикова подготовка? Отправена бе молба за предоставяне на копие от нейната длъжностна характеристика, от която да се вижда какви ще бъдат функционалните й задължения. Последва високомерно мълчание.

Ровенето около Кантарева обаче после изкара на бял свят любопитна информация: Минчо Цветков е командировал за продължителен период в Евроконтрол, в ЕК и в EASA трима представители на ГД ГВА - Ирина Петрова (повече от 4 години), Христина Велинова (вече около 2 години, по всеобщо признание може би само тя си е на място) и Мариана Ангелова (стюардеса, с висше образование „География”). Други „звезди” от този сорт са командировани за по 6 месеца.

Особено внимание заслужава географката Мариана Ангелова. Най-дребнавото е да се пита като се обучава във Военна академия „Г. Раковски” и често си идва в България кой плаща безплатните й билети за самолета.

По важното е, че Ангелова няма абсолютно никаква подготовка и стаж по отношение обслужването на въздушното движение, а представлява България в следните международни форуми:
- Комитет „Единно Европейско небе“ (SSC), където се вземат фундаментални решения за бъдещето на гражданската авиация и управлението на въздушното движение;
- Комитет на NATO по гражданска авиация;
- Комитет на NATO по управление на въздушното движение (ATMC);
- В заседанията на NEASCOG (NATO/EUROCONTROL ATM Security Coordinating Group) – група за взаимодействие между NATO и EUROCONTROL за осигуряване сигурността при обслужване на въздушното движение.

Например предстои в най-скоро време EASA да приеме регламент за регулация на безпилотната авиация в ЕС. Преди това обаче проектът трябва да се разгледа в SSC (комитет Единно европейско небе), където национален представител е Мариана Ангелова. Тече крайният срок за обществено обсъждане в страните-членки на ЕС и всяка една страна може да предложи в Брюксел чрез своите представители корекции и допълнения в регламента за безпилотната авиация от своя национален интерес. А г-жа Ангелова поради липса на компетентност вероятно не е оценила значението му или просто го е проспала.

Правоспособните пилоти в Дирекцията поддържат летателна форма в различни авиокомпании и то без да получават заплата. Цветков правилно не летеше в наша фирма за избягване конфликт на интереси, а в унгарската WIZZ AIR. Оттам обаче е уволнен през лятото на 2013 г., според многобройните му недоброжелатели, за сексуален тормоз на две стюардеси от авиокомпанията и пушене по време на полет, след като многократно е предупреждаван от мениджмънта на компанията.

Още един детайл от кадровата политика на Минчо Цветков: В края на май под негов натиск една инспекторска длъжност в отдел АНО (аеронавигационно обслужване) е трансформирана в длъжност за специалист и този ценен специалист се оказва студент четвърти курс от библиотекарския институт, без абсолютно никакви познания в областта на авиацията. Наистина ценен и перспективен кадър!

3. През май Владимир Димитров (Лоренцо) напуска ГД ГВА поради невъзможност да работи съвместно с Цветков и освобождава длъжността директор на изключително важната Дирекция „Авиационна безопасност”. Със своя заповед СП-25/9.6.2014 г. Цветков назначава началника на отдел „Лицензиране” Ваня Наумова за изпълняващ длъжността директор на дирекция „Авиационна безопасност”. През следващите три дни допълва заповедта си с две други, с които й делегира огромни правомощия. (OFFNews разполага с копия от тях.)

Следва да се отбележи, че кариерата на Наумова е наистина безумна: дълги години се води като главен инспектор в отдел „Оперативни стандарти и сертифициране”, за която се изискват пролетени като пилот поне 7500 часа. После става без конкурс шеф на отдела „Лицензиране на авиационния персонал”. И не се знае до кога ще е временен шеф на „Авиационната безопасност”, след като изобщо няма право да седне на този стол дори за миг, защото за тази длъжност изискванията на ИКАО са кандидатът да е с опит като летец на многопилотни и многодвигателни самолети, инструктор, проверяващ и да е пролетял поне 5000 часа като командир на екипаж (Not less than 5,000 hours as pilot-in-command of air transport aircraft).

На журналистическото писмо с тези три въпроса не само, че не бе получен отговор, но то беше препратено от Главния секретар на министерството Иван Марков по компетентност лично на Минчо Цветков за отговор, тъй като в Министерството „не се създава и съхранява търсената в заявлението информация”. Минчо Цветков естествено се направи на „умряла лисица”.

Ваня Наумова обаче се взе твърде на сериозно и си повярва, че нейната кариера е в кръга на нормалния професионален растеж. Затова, когато към средата на юли ГД ГВА обявява конкурс за шеф на дирекция „Авиационна безопасност”, Ваня Наумова с готовност приема да участва в конкурсната комисия, включваща 5 души (строителен инженер, авиационен техник и три жени – бивша стюардеса, правист, личен състав), но нито един член, който да е пилот или поне да е с авиационно образование. А в ГД ГВА има 5 действащи пилоти-инструктори и 2 бивши. Странно е какво не им хареса Минчо Цветков, та унизително ги загърби и се довери на недоказаната компетентност на Ваня Наумова. Нейното присъствие в комисията бе оскърбление към професионализма на явяващите се в конкурса четирима безспорни професионалисти. В тяхно присъствие тя може само да мълчи, а не да ги изпитва.

Министър Папазов бе сезиран от журналистически сигнал за нагласения спектакъл и му бе предложено да повлияе и нормализира нещата, като разпореди корекции в състава на конкурсната комисия с цел повишаване на нейния професионализъм и да бъде избиран достатъчно компетентен кандидат за вакантната длъжност. Последва традиционното мълчание.

Конкурсът е проведен под председателството на ползващия се с авторитет строителен инженер Людмил Манасиев, който проявява съобразителност и оценява изисканите проекти на кандидатите под необходимия минимум (4), като по този начин ликвидира конкурса.

За отбелязване е, че един от кандидатите, получил убийствено жалката оценка 1, е Тодор Бояджиев, назначен на 13 ноември за шеф на правителствения отряд 28. Едва ли обаче премиерът Бойко Борисов го е избрал, без да е сигурен, че поверява живота си не на дамгосания като некадърник Бояджиев. (Вярно е, че е чешит и веднъж отказал преди полет да рапортува на премиера Орешарски, за което е уволнен още на следващия ден. Ползва се обаче с авторитета на отличен пилот.)

След половингодишни опити да бъде привлечено вниманието на министър Папазов към проблемите в ГД ГВА стана ясно, че той нито разбира, нито проявява интерес към ресорната му гражданска авиация.

За чест на служебния министър Николина Ангелкова трябва да се каже, че тя се опита да навлезе в структурните дебри и проблеми на министерството, но не й достигна време.

Всички надежди за промени във „феодалното владение” на Минчо Цветков се фокусираха в предстоящата инспекционна проверка от EASA в средата на септември. Цветков обаче също старателно се подготвяше. Една от първите му мерки бе да скрие Валери Венков от инспекцията и да забрани на подчинените си да споменават за него пред инспекторите.

Очевидци от Дирекцията твърдят, че в началото на септември при тях се появява напусналия през май и занимаващ се сега с авиация в Турция Владимир Димитров (Лоренцо). Те се кълнат, че бившият шеф на дирекция „Авиационна безопасност” е подписал със стара дата около 50 фалшиви документа за фиктивно преназначаване на служители от различни отдели (те дори може и да не знаят) в отдел „Лицензионни и оперативни стандарти”, тъй като втората половина на отдела реално не съществува. Представителите на EASA не разбират за балканската шмекерия.

Инспекторите от EASA внимателно проверяват сигнала в публикацията на OFFNews за фиктивните проверки на двамата авиационни шефове на симулатора. На тях обаче им е внушено, че Анестис Коурниактис тайно е сложил печат в бревета на директора по летателната експлоатация на фирмата, без нашият човек да го е молил и без изобщо да подозира какъв фалшив документ вече носи в джоба си. Инспекторите, чеда на утвърдените западни демокрации, не допускащи, че може да ги лъжат в очите, вземат казаното за чиста истина. Въпреки това те все пак вписват нарушението (несъответствието) в протокола от категория D.

Представителите на EASA обаче научават, че отдел „Авиационна безопасност” е ръководен временно четвърти месец от некомпетентната Ваня Наумова и я питат какви са причините за проваления конкурс през юли за нов директор на мястото на Лоренцо. А тя отговаря съвсем сериозно: „Причините бяха политически.” От отговора й инспекторите изтрещяват. Те си заминават за Кьолн, само подозирайки, че в българската ГД ГВА нещо не е наред, но не разбират, че всъщност тя е въздух под налягане.

Минчо Цветков е толкова многостранен на „изцепки”, че те не могат да бъдат изброени всичките. Но не трябва да се пропуска, че Военновъздушни сили и специализирани звена от МВР реват от него. Той е главен противник за законова регулация на държавната авиация (ВВС, МВР, санитарна и безпилотната авиация) и те упражняват летателна дейност извън специализиран закон. Пак той саботира изграждането на национална Спасителна система при авиационни произшествия, за каквато основателно ни натискат от ЕС и дори ни отпускат средства в размер на милиони.

От дирекцията излезе информация, че на 30 октомври техният обикновено консервативно облечен шеф изненадващо се появява на работа с променени разбирания за дрескод на висш държавен служител: сини обувки, жълт панталон, рокерско яке и синьо шалче. Подчинените му са доста изненадани от екзотичния му вид.

Всъщност Цветков не веднъж се е изкушавал да се похвали с влиятелни приятели, на които се опира: Димитър Дъбов от БСП, Камен Костадинов от ДПС и Красимир Велчев от най-близкото обкръжение на Бойко Борисов. Само че ситуацията сега малко е променена, тъй като Дъбов вече е аут и господин-никой, ДПС пък не е във властта. С Велчев нещата стоят различно: той разбира от авиация – има авиационно образование и дори пилотира свой частен самолет. Въпросът е дали Велчев има пълната картина за безобразията на Минчо Цветков. И дали знае, че Цветков използва името и познанството си с Красимир Велчев, за да създава впечатление, че е негово протеже, за да не бъде буквално изритан от ГД ГВА.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 24 Ное 2014 18:27

1:16:00 - 1:18:00 (час:мин:сек) от видеото - Румънците с още една крачка пред нас в авиационния пазар.
http://play.novatv.bg/programi/dikoff
Дикoff
Епизод 11 Сезон 3
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот Topfly » 26 Ное 2014 19:45

Only in Russia :D

Passengers in Russia, Krasnoyarsk (Sibiria) had to push frozen airplane so that they could take off
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта