Явно министрите (все още) не могат да убедят Премиера, че инвестицията в Балчик трябва да дойде чак след обстоен анализ на икономическата ефективност на това летище. И, донякъде разбираемо, са намерили вариант хем да се инвестира в Балчик, хем да не се вземат банкови заеми, хем да бъдат спазени всички правила и разпоредби, действащи в ЕС. А ако погледнем още малко в перспектива - един евентуален бъдещ концесионер на SOF ще ги вземе и 2-те. Защото стартираните към момента процедури за отдаване на концесия не се радват на особен интерес от инвеститорите (Горна Оряховица и Русе). А липсата на интерес пък явно показва (и) колко ефективни и печеливши могат да бъдат тези аеропорти. Иначе не липсват ентусиасти, които са "готови" да "откриват" линии от и до всевъзможни дестинации, включително такива, които попадат в графата "Крива паланка до Сусурлево"

. А новата кула ще е много полезна, ако ще улесни работата на РП и на всички други, които са заети с осигуряването на нормалното функциониране на летището.
Всеки може сам да се разтърси из форума и ще попадне на доста интересни и взаимоизключващи се идеи - от апокалиптични предвещания за горящи автомобили и разбили се самолети, защото от кулата на SOF не се виждало цялото летателно поле + пилоти, които кацали със страх, през това как държавата трябва да налива пари до безкрай във всяка нива, на която има 2 колиби и малко бетон/асфалт, през "некадърието" на служителите в МТИТС, защото "не можели една концесионна процедура да напишат като хората, така че да има инвеститорски интерес", през "лошите" концесии на VAR и BOJ, лошите и вечно виновни ТИМ, Химимпорт и свързаните с тях фирми, та чак до това, че всъщност няма нужда от нова кула и/или тя е много скъпа и/или защо точно ГБС я строи и/или защо не били наели тези експерти, а онези...
Различните мнения са много ценни и полезни. Но обективно погледнато (екипът на) един американски кандидат-президент доста ясно и точно още преди близо 20 години е формулирал обосновката при вземането на едно или друго решение от подобно естество.
//Offtopic:
Не е трудно да се досетим, че ако искаме да харчим пари, трябва първо да ги изкараме. Другата опция е да вземаме заеми, но имаме нагледен пример какво се случва при безразсъдно вземане на заеми за дълъг период от време. И това важи както за всеки човек и семейство, така и за цялата държава. "Изкарването" е функция на произведените продукти и услуги, събраните налози, данъци и такси. Аз ще се радвам да видя колко и кои държави от клуба на богатите (ЕС) поддържат ДДФЛ от 10%, корпоративен данък от 10%, данък печалба 10%, максимален осигурителен доход от 1000 евро и здравна осигуровка от 12.5 до 80 евро месечно. Има хора, които редовно четат и пишат във форума и не живеят в България - могат да кажат къде, колко и какви данъци плащат.

Може разбира се някои неща да се рационализират малко - винаги има място за подобрение - ДДС от 20% както за лекарства, така и "луксозни стоки" като алкохол и цигари търпи критика... Иначе много лесно може да се намалят данъците - ако се окаже, че имаме петрол и/или газ - като в арабските държави. Другата опция е да започнем да произвеждаме толкова, че парите изкарани от тази продукция (стоки и услуги) да са достатъчни за поддържането на висок стандарт на живот и най-грубо казано Правителството да няма нужда от парите от нашите преки данъци

.