Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот akair » 07 Фев 2012 18:16

Като говорим за имидж, надеждни партньори и т.н., ми стана интересно защо за едни компании може да се почисти ПИК и да бъдат обслужени там, като по този начин се игнорират всички останали партньори, с които летище Пловдив работи. :D
Ако държава беше мащеха, щеше ли да инвестира в нов терминал и да намали таксите с 50%, което благоприятства появата на (нови) редовни линии?
Никой не е длъжен да дава техника на друг, включително което и да е летище на фирмите за почистване на пътища.
Летище София е търговско дружество, което отчита всяка година печалби и то за доста поредни години. Каква е ситуацията с Летище Пловдив? И ако отчита печалби, защо мениджърите му не са работили за купуване на още/нова техника и повишаване на броя на служителите?
За лошата МТО обстановка може да се мисли по начина - като за проблем и като за възможност. Аз ще се спра на второто - ако летище София има някакъв проблем и не може да си обслужва полетите, това е възможност за летище Пловдив да ги приеме и да изкара пари от тая работа. :wink:

P.S. Вчера изкарах почти цял ден на летище София и трябва да отбележа, че никой не си даваше зор да чисти пистата и/или перона и пътеките за рулиране - на апрона имаше 2 пръста лед. Видях само един трактор да се опитва да разчисти пространството пред стария хангар на ЛХТ.
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Stoyan » 07 Фев 2012 18:20

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 07 Фев 2012 18:58

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 07 Фев 2012 19:11

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот akair » 07 Фев 2012 20:36

Далеч съм от теориите за конспирации и това е повече от сигурно... Печалбата на Летище София е 11.375 млн лв. за 2011г след данъчно облагане. Ще се опитам да разясня гледната си точка, отговаряйки най-добронамерено на Big G:
1. Независимо дали ще кацне самолет на Раян или на България Ер, ако той остане на пистата, никой друг партньор на Летище Пловдив няма да може да кацне, докато самолетът не са махне от пистата - без значение дали е Раян, ФБ, Чек, Аерофлот, ... Партньорството на Летище Пловдив с повечето от тези авиокомпании датира доста преди появата на Раян в България;
2. Ще се съгласим ли всички, че е работа на директорът на летището и подчинените му да знаят колко техника и хора им трябват за нормалното функциониране на повереното им дружество. Както е тяхна работа да изискват повече хора/техника от своя принципал - МТИТС, ако смятат че наличните са недостатъчни. В случаите на недостиг на хора и техника има начини за краткосрочно решение на проблема - напр. извънреден труд, за който служителите да бъдат компенсирани финансово. 1 обслужен полет от 100 човека, умножено по 4 евро на човек прави 400 евро, което малко или повече е месечната заплата на 1 служител - или по друг начин казано - само за 1 приет полет от 100 човека летището ще спечели пари за 11 пълни човекодни извънреден труд, ако считаме, че извънредният труд се плаща на 200%. Ето опция, в която летището работи и хората получават повече пари за свършената от тях работа - win-win ситуация. Ако Stoyan е работил в условия на фарс, е възможно летище София да има проблеми с организацията на работата и мотивацията на служителите, но това няма общо с летище Пловдив, освен, че е възможност да изкара пари, нали?
3. Ако едно летище си е свършило работата и си е почистило пистите и пероните, какъвто беше случаят с АМ Хемус може да мисли да прати техника. Ако едно министерство (напр. МРРБ) не си е свършило работата качествено, отговорниците трябва да си носят последствията. Но когато едно летище не е почистено и директорът му пусне снегорините да ходят да чистят улици без да каже нищо на своя шеф, това най-меко казано не говори добре за него.
4. Държавните търговски дружества са собственост на всички нас, нали? По тази причина ние очакваме те да печелят пари, за да може ние да задоволяваме личните си потребности - напр. за пенсии, образование, инфраструктура, бюджет на общините и т.н. Ако един директор може да харчи пари както намери за добре, а на друг му ги вземат, това значи че последният трябва да поработи над себе си и начините си на работа с неговите шефове. При живи хора, особено когато става въпрос за бизнес, не е разумно да се ходи с молба, а с доводи, план, разчети и т.н.;
5. Летище Пловдив е търговско дружество и е крайно време да почне да се държи като такова, ако не е започнало вече. Какво искам аз като пътник реално няма значение, защото авиокомпаниите имат договори и ако аз не съм доволен от запасното летище на дадена авиокомпания съм свободен да си намеря такава, която ме удовлетворява напълно. А щом приемате повече самолети над капацитета и ви налагат глоби, е добре да помислите дали не е добре да спрете да го правите - парите за глоби може да се използват за бонуси/обучения/капиталови разходи/... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Chavdar » 07 Фев 2012 20:45

Трябва да отбележа, че повече от пет зимни сезона снимам около летището и мога да кажа ,че когато е имало по големи закрития по София съм ставал свидетел на слчуващото на Пловдив (с няколко изключение), но трябва да отбележа ,че тази година условията в цялата страна ,както знаем са много тежки. НА този фон летище София според мен се справят доста добре имаше едно по голямо закритие в началото на годината поради мъгла, а след това два три пъти Пловдив прие малки групи от 4-5 самолета поради краткотрайно затваряне за почистване на пистата в София.
В предишни години София къде къде за по малки снегове е закривано.Мисълта ми е,че особенно последните дни никой не се е затичвал насам да го ползва за резервно,знам несериозно звучи това все пак доста от самолетите за София са си го записали като резервно, но днес още от сутринта София излъчваше съобщения за добър спирачен ефект, така ,че предполагам и на тази база е взето това решение така да се обслужи самолета.
Иначе за пример на полосата на летището военните и те понякога си правят упражненията , а какво да кажем когато дойдат американците и те да си ползват полосата и грунтовата такава и да си правят каквото искат.
А относно снегопочистващата техника ,ако мога при някое от следващите ми посещения ще направя снимки да се види техниката с ,която се почиства снега.
Chavdar
супер спотър
 
Мнения: 972
Регистриран на: 06 Мар 2005 22:08
Местоположение: Plovdiv

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 07 Фев 2012 21:02

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 07 Фев 2012 22:33

Във фотосесията за снегопочистващата техника на Летище Пловдив,задължително трябва да се отразят тези велики постижения от средата на миналия век, в симбиоза с камиони КрАЗ http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%9A-1 :smt118
Последна промяна skyviewer на 07 Фев 2012 22:53, променена общо 1 път
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот cloud » 07 Фев 2012 22:52

Аз съм лаик и ще застана между шамарите на професионалистите, но чета и не вярвам на очите си. Мислех си, че поне тук общуват умни и интелигенти хора. Докога ще се делим на софиянци и пловдивчани, на Северна и Южна България, на сини и червени, на българи, турци и роми? Кога ще изградим прословутото гражданско общество и ще излезем от собственото си тесногръдие? Вместо това чакаме всеки удобен момент да "чукнем" другите. И двете летища имат десетки, може би стотици трески за дялане. В една от другите теми има достатъчно снимки и коментари от Софийското в зимната обстановка. На сайта още чакат Ryanair:

7 Февруари 2012, вторник 21:19

Планирана Полет Тип Направление Терми Очакв. Статус Наземен
Дата Час самолет нал час оператор
07.02 12:10 LG1651 E95 Мюнхен T2 14:17 Кацнал Суиспорт България [i]
07.02 12:10 SK3744 E95 Мюнхен T2 14:17 Кацнал Суиспорт България [i]
07.02 12:10 UA9246 E95 Мюнхен T2 14:17 Кацнал Суиспорт България [i]
07.02 12:30 FR86XF 738 Лондон 12:23 Очакван Летище София [i]

Със самия Big G пък сме коментирали неколкократно проблемите в Пловдив, които безспорно ги има.
В конкретния случай аз нещата ги разбрах така. Поради силния снеговалеж не са почистени рульожките и перона. Летището може да се "напъне" и да приеме един самолет на пистата или да затвори, да почива и да не приеме никой. Те избират първия вариант и при това положение е съвсем естествено да обработят своя редовен полет. Парадоксалното е, че ако беше затворило, нямаше да има никакви дискусии. А хората са поработили здраво за да обслужат този самолет и сега получават обидни квалификации, вместо похвала.
А иначе всички разбираме, че държавата по презумция е лош и несправедлив стопанин, дано нещата лека-полека се променят. И нека се сплотяваме, вместо да се "джафкаме".
cloud
най-спотър
 
Мнения: 207
Регистриран на: 11 Ное 2010 12:17

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Anto » 07 Фев 2012 23:00

И аз съм шокиран, спрете вече.
Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Re: Летище Пловдив

Мнениеот akair » 08 Фев 2012 00:16

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Летище Пловдив

Мнениеот ilian » 08 Фев 2012 00:53

Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Anto » 08 Фев 2012 01:08

Какви са тези детински и лични мнения? Може ли сериозно да разсъждаваме.
Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 08 Фев 2012 08:14

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 08 Фев 2012 08:18

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта

cron