Държавата не може да изплати една стотинка от задължения на търговско дружество, без значение от собствеността му. Така фалира "Малев". Подобно действие би довело до огромни санкции както за въпросното дружество, така и за държавата. Така че този вариант отпада. Единственият вариант някой да си вземе задълженията от длъжник, е чрез обявяването на длъжника в несъсточтелност (фалит) и чрез продажба на имуществото на този длъжник (ако има такова), за да осигури вземанията си.
А по отношение на концесиониране на обект, в условията за концесия трябва изрично да бъдат приспаднати задълженията на същия. В противен случай концесионера влиза във владение с пасив, равен на задълженията. Казано по-популярно, някой трябва да връща чужди дългове за своя сметка. Ако си направите труда да прочетете дотук публикуваните условия за концесии ще установите, че концесионера наследява всички действащи договори на концесионирания обект към момента на валидиране на концесията. Летището е с доста големи дългове към кредитори. Това е все едно да имаш магазин купен на кредит и от него печелиш 1000 лв. на месец, но твябва да връщаш ежемесечно пари и на банката, а поради факта, че не си издължаваш вноските, твърдиш, че си на печалба с 1000 лв. Единственото което можеш да очакваш в такава ситуация е банката да ти продаде имуществото и да изчезнеш в небитието.
Това може би ще трябва да ви светне лампичка, колко трудно ще се намери реален концесионер за основното ни летище, освен ако не вдигнем белия байряк и летището се даде на безценица.