от борден » 09 Фев 2008 13:04
Излъчване на фалшиви сведения за състоянието на пистата, измерване на сцеплението с крачки, мерене след снегорин (въпреки че има обилен снеговалеж), почистване по неподходящ метод, който според специалистите води до влошаване на спирачния ефект, вместо до подобряване... и други.
Има вмъкната и забележка към екипажа, че е използвал аеродинамично спиране, вместо веднага да е ударил и носовото колело в полосата за да ползва и спойлери. Това е спорно, защото от мястото, на което е опряло носовото колело до края на полосата има повече от два пъти по-голямо разстояние отколкото е необходимо за спиране на самолета при докладвания спирачен ефект...
Извод на комисията - самолета е бил напълно технически изправен и летателно годен по време на инцидента, и след това.
Има и няколко глупости в доклада, които ще се въздържа да коментирам.