LZ-BTJ

Мнениеот EricEntrena » 14 Яну 2009 20:12

определено информацията им е стара и най-вероятно същото се е случило и с LZ-BTM
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1321
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Мнениеот RGG » 14 Яну 2009 20:44

Просто не си спомням регистрациите, помня само ГОЛФ-а. Иначе тогава бяха 3-4 54-ки наредени една в друга... бяха нарязани за няколко дни...
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот airdimov » 14 Яну 2009 21:19

RGG написа:Просто не си спомням регистрациите, помня само ГОЛФ-а. Иначе тогава бяха 3-4 54-ки наредени една в друга... бяха нарязани за няколко дни...

Опитвам се да се сетя кога се случи това, мисля че беше лятото на 2000 година.Да тогава беше!Балкан въобще не се модернизираше, а перфектно се източваше от едни .........другари от южна държава.Пак по спомени с-те които нарязаха бяха LZ-BTC, BTE, BTG, BTM, BTO, BTP два други BTT и BTV бяха продадени(ако не се лъжа), а BTA беше нарязан по-късно и двете части от хоризонталният му стабилизатор и сега рекламират на магистрала Тракия до Ихтиман.
Ту-154Б бяха безотговорно и вандалски унищожени макар и този самолет вече, да не беше достатъчно конкурентен и доста остарял.
Ако искаме такъв самолет в музея - най-добрия вариант е LZ-BTZ.В него има доста история и могат да се ангажират много хора, които да накарат другаря Първанов да го прати в Пловдив.
За Ту-134 - има 2 бр. в северния район на л-ще София и могат с демонтиране на външната част на крилата да стигнат на теглене до Пловдив!
Поздрави и успех!
Аватар
airdimov
спотър
 
Мнения: 80
Регистриран на: 07 Сеп 2008 20:42
Местоположение: Sofia

Мнениеот RGG » 14 Яну 2009 21:26

airdimov,
ако и първото ти има започва с Д., значи се познаваме.

Зулуто е уникален самолет, доста модерен Ту5, запазен с много ресурс и много интересен както като ВС, така и като част от българската история (вече близо 21 години).

От друга страна можем да се хванем на бас, че след като стане д....рата с новите правителствени самолети и зулуто ще изчезне и съм 100% сигурен, че няма да има едно мероприятие за да му "кажем чао" както е по белите държави, просто един ще си е на стоянка, на другия ден няма да бъде и след седмица - две ще го видим в ерлайнерс.нет, това ще бъде, убеден съм.... 34-ките на летище София са много болна тема за мен... особено след биг брадърската простотия.... а те не са само 34-ки, а и Як-ове, даже и Ан-12.... моят съвет е да ги снимаме, докато ги има, защото само снимките ще ни останат....
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот EricEntrena » 14 Яну 2009 22:26

RGG написа:airdimov,
ако и първото ти има започва с Д., значи се познаваме.

Зулуто е уникален самолет, доста модерен Ту5, запазен с много ресурс и много интересен както като ВС, така и като част от българската история (вече близо 21 години).

От друга страна можем да се хванем на бас, че след като стане д....рата с новите правителствени самолети и зулуто ще изчезне и съм 100% сигурен, че няма да има едно мероприятие за да му "кажем чао" както е по белите държави, просто един ще си е на стоянка, на другия ден няма да бъде и след седмица - две ще го видим в ерлайнерс.нет, това ще бъде, убеден съм.... 34-ките на летище София са много болна тема за мен... особено след биг брадърската простотия.... а те не са само 34-ки, а и Як-ове, даже и Ан-12.... моят съвет е да ги снимаме, докато ги има, защото само снимките ще ни останат....


много си прав за снимките. Да се надяваме все пак "новия" музей в Бургас да бъде по-добре отколкото в последните 2-3 години
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1321
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Мнениеот Toni » 15 Яну 2009 00:10

Аз пък си мисля, че най-подходящ за музея е LZ-MIV.
Стабилизаторът на магистрала Тракия е от Ту-134А. Мисля, че имаме достатъчно 34-ки, които спокойно могат да отидат в музея. Да не говорим, че при сегашните цени на металите ще излезе евтино.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот EricEntrena » 15 Яну 2009 01:36

аз незнам защо си мисля, че няма да е лошо да се вземат и други граждански самолети за музея в Бургас, който тъй или иначе вече го има. според мен би си върнал вложените пари
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1321
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Мнениеот dimovlz » 15 Яну 2009 11:35

Зависи какво имаш предвид под "ще си върне вложените пари" - нито един авио музей от такъв род по света не е направен "да си върне парите", т.е. да излезе на финансова печалба.

Поддръжката на музей за летателни апарати е скъпо удоволствие, а където съм бил по такива музеи (Турция, Сирия, Виетнам, Франция и др.) цените за вход са символични или гратис (например Бурже в Париж - един уникален музей, входа за който е безплатен).

Да може да си върне парите като културно, историчеко и техническо наследство - в някои държави това има "цена", т.е. цени се и съответно частни компании, държава и други институции спонсорират музеите за запазване на това наследство.

Не си представям в момента кой в България ще отпусне пари за транспорт на близо 50 метрово туловище на Ту-154 от Варна до Пловдив или Бургас.

Тони - прав си за LZ-MIV, той изглежда в най-добро състояние, но доколкото си спомням върху него има някакъв банков запор, което автоматично го отписва.
In Tupolev veritas
dimovlz
спотър
 
Мнения: 44
Регистриран на: 22 Окт 2007 09:40
Местоположение: София

Мнениеот airdimov » 15 Яну 2009 12:12

Toni написа:Аз пък си мисля, че най-подходящ за музея е LZ-MIV.
Стабилизаторът на магистрала Тракия е от Ту-134А. Мисля, че имаме достатъчно 34-ки, които спокойно могат да отидат в музея. Да не говорим, че при сегашните цени на металите ще излезе евтино.

LZ-MIV е окомплектован и става за музей, но е с неясна собственост и абсолютно летателнонегоден(т.е. трябва да бъде превозен).
Стабилизаторът на магистрала Тракия е 100% от LZ-BTA.Първо защото съм работил на него докато беше на самолета(пурата на първите Ту-154 беше по малка и по тясна като на 134) и второ познавам хората от Ерсофия които го демонтираха, разрязаха и монтираха на магистрала Тракия.
За мене най-добрия вариант си остава LZ-BTZ и интересно какво биха отговорили от Президенството на едно писмо с молба да бъде паркиран с-та след като стане ненужен!
Поздрави и успех!
Аватар
airdimov
спотър
 
Мнения: 80
Регистриран на: 07 Сеп 2008 20:42
Местоположение: Sofia

Мнениеот EricEntrena » 15 Яну 2009 15:39

dimovlz написа:Не си представям в момента кой в България ще отпусне пари за транспорт на близо 50 метрово туловище на Ту-154 от Варна до Пловдив или Бургас.

Няма защо да бъде транпортиран все пак в Бургас си имаме 54-ка, но виж за 1 34-ка може да се помисли
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1321
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Мнениеот me4o_puhh » 15 Яну 2009 16:03

Няма защо да бъде транпортиран все пак в Бургас си имаме 54-ка
Самолетите в Бургас стоят в единя край на летището събрани накуп , понеже в Бурга музея е закрит заради строеж на нов терминал. Самолетите се предлагат на музея ако ли не отиват за скрап.
po-hubavo ot bure s med sa dve bureta s med
Аватар
me4o_puhh
най-спотър
 
Мнения: 316
Регистриран на: 12 Апр 2007 22:47

Мнениеот EricEntrena » 15 Яну 2009 16:11

все пак има пуснато съобщение за провеждане на конкурс за Проект на открит музей, даже и мястото е избрано вече
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1321
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Мнениеот Toni » 15 Яну 2009 17:31

airdimov написа:Стабилизаторът на магистрала Тракия е 100% от LZ-BTA.Първо защото съм работил на него докато беше на самолета(пурата на първите Ту-154 беше по малка и по тясна като на 134)


Съгласен съм, че LZ-BTA/B/C са с по-тънка антена, но тя е различна от тази на 134А. Ихтиманската е на 134 и даже се вижда сивата лента по средата на анатената, която е характерна само за 134А/Б. Освен това липсва изрязването от въздухозаборника типично за 154.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот airdimov » 15 Яну 2009 23:18

Toni написа:
airdimov написа:Стабилизаторът на магистрала Тракия е 100% от LZ-BTA.Първо защото съм работил на него докато беше на самолета(пурата на първите Ту-154 беше по малка и по тясна като на 134)


Съгласен съм, че LZ-BTA/B/C са с по-тънка антена, но тя е различна от тази на 134А. Ихтиманската е на 134 и даже се вижда сивата лента по средата на анатената, която е характерна само за 134А/Б. Освен това липсва изрязването от въздухозаборника типично за 154.


Знам какво ти е отношението към хората работили в Балкан, но ти мисля, че все пак трябва да вярваш на някой от нас.Не съм участвал в рязането и монтирането на стабилизатора, но всеки ден работя с двама колеги, които лично са участволи, и забележи, не са работили в Балкан!Съгласен съм ако кажеш аз да те закарам с кола до там и да ги измерим - за да открием точната истина.Може пък и мен да ме подвеждат, но спомените са ми, че по това време Ту-134 не рязана в София, а ако смея да отбележа на хората които от край време обичаме авиацията, тези вандалски факти ни правят впечатление!
Поздрави и успех!
Аватар
airdimov
спотър
 
Мнения: 80
Регистриран на: 07 Сеп 2008 20:42
Местоположение: Sofia

Мнениеот Toni » 16 Яну 2009 00:53

Чакай малко, какво общо има отношението ми....освен това има роднини и много приятели работили там.

Готов съм да се обзаложа, че е от 134, возенето до там е за моя сметка :P
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 116 госта

cron