Bombardier CS / Airbus A220

Re: Bombardier CS

Мнениеот mashine1984 » 29 Май 2018 12:13

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Bombardier CS / Airbus A200

Мнениеот Делян » 10 Юли 2018 18:56

Airbus A220

Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Bombardier CS / Airbus A200

Мнениеот amcho » 11 Юли 2018 01:47

There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Bombardier CS / Airbus A220

Мнениеот mistoffelees » 01 Яну 2022 18:37

Тоя път го пипнах! Измъкна ми се през октомври, когато заради една промяна в разписанието не можах да докопам 220-ката на Хелветик. Дядо Коледа обаче ми донесе възможността да го срещна на неочаквано място, в Египет. Оказа се, че Egyptair са паркирали поне пет от техните Ембраери 190 и наместо тях джиткат няколко 220-ки (честно казано, не схващам особено причината, но нейсе). Макар и за два кратки полета между Асуан и Абу Симбел, нямаше как да пропусна :)

Беше ми особено любопитно да го видя, предвид напредъка на Ембраер Е2 спрямо по-старото поколение - както и предвид удоволствието, с което винаги се качвам на старите CRJ 700/900/1000. И така:

- Разбира се, от (относително) тихия салон на старите CRJ няма и помен. Двигателите под крилата са неприятно шумни - особено когато си свикнал на подобренията, които 737MAX и 320NEO направиха по тази част. След като излезе от TOGA режим, остават основно две боботещи ниски честоти, които са доста осезаеми в салона. За половин или един час иди-дойди, но за повече, знам ли, може не всеки да е доволен.

- На ръчно управление "предавката" е доста директна, машината реагира веднага и рязко. При излитане особено, когато отивате на първия вираж, трябва да свикнете и да "галите" сайдстика, иначе пътниците ще има да ви споменават. Същото и при кацане - направо си мисля, че мекото и неусетно кацане (което е съвсем изпълнимо в 737NG, примерно) на ръчно управление е близо до мисия невъзможна. Та, ако са ви друснали като чувалче с картофи, може и да не е виновен пилотът само.

- Салонът е, разбира се, по-просторен и дори дългучи като мен са ОК изправени в него (което в CRJ си беше драма). Багажниците са от "правилния" вид, падащи надолу (както в по-късните 737NG и 737MAX). Това е доста ОК за пътниците, които могат да поставят стандартно trolley на тясната му страна и така да се съберат повече такива над главите.

- Компоновката на салона си е 3+2, която аз много харесвам, защото винаги мога да си избера "двойка", ако пътувам само с един човек. От пенсионирането на Фокерите не е имало такава машина наоколо (разбира се, никой никога повече няма да сложи от фантастично удобните кожени седалки на Фокерите, но това е друга история).

Като цяло, останах със смесени чувства - но все пак е добре, че Еърбъс посмяха да спасят програмата. Иначе пък съвсем щеше да е скучно.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Bombardier CS / Airbus A220

Мнениеот Делян » 02 Яну 2022 00:05

Hold the phone! :D

Ти пилот ли си?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Bombardier CS / Airbus A220

Мнениеот mistoffelees » 04 Яну 2022 14:03

mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 19 госта