kazata написа:Когато имаш един самолет и той има проблем анулираш всички полети. Когато имаш два самолета и единия има проблем, анулираш само част от полетите, а на останалите им променяш разписанието.
За да стане това което предлагаш трябва да има огромни дупки в разписанието, което де факто означава да имаш постоянно един резервен самолет на земята! Едно отиване и връщане до САЩ с почивките отнема около 24 часа. Как ще промениш така разписанието, че да имаш свободни 24 часа с другия самолет? Да не говорим, че при трансатлантически полети, дори и най-големите авиокомпании не пращат резервен самолет, а премаршрутират пътниците! Никой няма да е склонен да чака в най-добрия случай 12 часа, но по скоро 20-30 часа, докато авиокомпанията прати резервен самолет от България.
Самолетът носи пари, когато е във въздуха! Когато е на замята, той носи само разходи! Не е случайно, че на повечето нискотарифни авиокомпании самолетите са им във въздуха 15-16 часа на ден.
Авиокомпании, като Луфтханза, Уиз ер и т.н. могат да си позволят да имат 2 до 5% резерви в разписанието си, което се равнява на един от 20 до 50 самолета да стои на разположение 24 часа, но авиокомпания с 2 самолета няма как да постигне такава ефективност!