Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Бихте ли се возили на дрон? (Самолет без пилот)

Да, аз ще съм сред първите, които биха пробвали новата технология.
6
12%
Да, но след 5 или 10 годишно безаварийно летене на карго дронове от същия клас.
26
53%
Не, никога не бих се качил на самолет управляван от компютър!
17
35%
 
Общо гласове : 49

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 12:14

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот randi » 24 Окт 2014 12:42

SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 13:12

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот ADS-B » 24 Окт 2014 13:22

Днес пътувайки с колата сутринта се сетих за темата във форума. Излиза, че тук не карате коли или e само по писта или във вакуум. Техниката дори и в настоящите модерни автомобили помага в 90% от случайте , но в 10% от тях е катастрофална. Давам пример от моето ежедневие:
Често се включвам в натоварено Т-образно кръстовище без предимство, на която се събира прах и песъчинки. Като трябва да се включа в движението тракшън контрола се включва и ми отнема газта поради малко сцепление - точно толкова колкото да ми влезне някой във вратите. Затова го гася, гумите превъртат малко, докато зацепят и печеля 1-2 секунди които инак може да са фатални за мен. Същото е и ABS, като ти изкочи куче или пешеходец, в повечето случаи ако завлачиш гуми няма да ги удариш, за разлика от спиране с ABS.

С какво един AI шофьор ще е по-добър? Няма да допуска човешката грешка да се вкключи в движението и ще чака 2-3 часа трафика да намалее за да се включи безопасно ли? Ако с магическа пръчка сменим всички шофьори с AI няма да има такъв проблем, ще се спазват ограниченията и дистанциите и готово, но кога ще стане (?), особено в страните от третия свят като нашата. И това е за най-масово използвания транспорт.

Относно стюардесите, не забравяйте, че голяма част от компаниите предлагат услуга, а не просто начин на придвижване. Както когато ходите на бар, само geek-ове и разни антисоциални типове ще предпочетат да се отвори вратичка на бара и да си получат на секундата точно 50-те грама уиски :mrgreen:
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот randi » 24 Окт 2014 13:40

SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 13:41

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 13:49

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 14:54

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот akair » 24 Окт 2014 15:45

Ясно написах, че хората с говорни затруднения могат да ползват друг интерфейс - жестикулиране или ползване на графичен интерфейс в устройство с чувствителен на допир екран. Само случаите, в които пътникът има говорни И двигателни затруднения, ще изискват придружител. Хората от племето Зулу говорят зулу и/или английски и/или португалски и/или африкаанс. И четирите езика се поддържат от Google Voice Search, съответно от 2010г., 2008г., 2012г. и 2010г.
Сензорите изграждат контекста. Липсата на необходим сензор не е проблем на дизайнера на конструкцията. Неправилно поставяне на сензорите от един тип - със създадена зависимост между системите или възможност за загуба на всички сензори от един тип Е грешка на дизайнера на конструкцията - има ясно разделяне на отговорностите.
Пожарът ще пощади тези кабели, до които не е стигнал, преди самолетът да кацне безопасно. Течът ще пощади тези сензори, до които не е стигнал. Разхерметизацията ще остави незасегнати всички сензори, които са заплашени да излязат извън строя при разхерметизация и за които дизайнерите са взели мерки предварително подобно събитие да не ги повреди. :D
Намирам за обидно за четящите да коментирам Блиц. Но искрено се надявам в групата на техническите повреди да не попадат грешките на дизайнерите, които са оставили въпросните ЛС без радар и без системи за предотвратяване на катастрофи във въздуха :D
Пилотските грешки водят до загубени човешки животи. Грешките на стюардесите - много по-рядко.... Компютърът няма семейство, не мисли защо се е скарал с жена си, не мисли защо му е изневерила любовницата, не мисли как е детето му и дали още има 40 градуса температура. Освен това дават дефекти много по-рядко. Телефонните централи, докато са оперирани от хора, които да превключват кабелите, са работили с капацитет под 1 разговор на оператор за секунда. Автоматичните централи превключват няколко хиляди разговора в секунда. На последно място - компютрите нямат профсъюзи.
Обобщено изглежда така - по-малко грешки, по-висока надеждност, повишена сигурност за хората, по-ефективно използване на ресурсите - летищна инфраструктура и въздушно пространство, което ще доведе до повече полети при същата инфраструктура. На последно място са финансите.
Седалките нямат нужда от нищо допълнително - нито пасажерските, нито на стюардесите. Теглото няма да се промени. Отделна тема е накъде ще вървят IFE системите. Може би ще се наложи моделът на Върджин Австралия - компанията предоставя съдържание на пасажерите, а те ползват собствените си устройства за достъп до това съдържание. Необходимата инфраструктура е по-лека от настоящата и ще избегне дублирането на устройствата - собствени телефони, таблети и компютри на пасажерите + IFE система с екрани и необходимите им компютри...
Приемрът с Т-образното движение е много подходящ. Камерите, които са монтирани на колата (напр. тази на гугъл или тази на CMU) "виждат" песъчинките. Алгоритъмът знае, че от една страна те могат да създадат опасност от превъртане на гумите, но също е информиран за идващите от другата посока автомобили. Така алгоритъмът може да вземе решение, че по-безопасното в случая е изключването на ISP за времето на маневрата и включването му отново след това. Те и в Калифорния пътищата не са перфектни - и там се събират песъчинки на кръстовищата и има дупки по улиците, но това не пречи на колата на Гугъл да си се движи по тях. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот ADS-B » 24 Окт 2014 16:40

ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 18:40

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот akair » 24 Окт 2014 21:13

Има учени, които изследват хората Зулу и те са установили какви езици ползват тези хора, освен езика Зулу. Литературата е налична.
И по-рано стана дума, че има дял на науката, който се занимава с взаимодействието на човека с компютъра. Този дял на науката дава отговори как интерфейсът да бъде максимално интуитивен - така всеки нормален човек би се справил с него, без да му е необходимо обучение.
Въпросът не е някой да определи докъде може да стигне един пожар, а как дизайнът да бъде направен така, че въпреки възможността да възникне пожар на борда, самолетът да успее да кацне във възможно най-много случаи безопасно за хората.
Дизайнът се прави с вземане под внимание на ограниченията за местоположението на един или друг сензор. Това не означава, че всички сензори имат точно определени места. Автоматичното управление на самолета изисква допълнителни сензори, които да обогатят контекста, в който работи системата за пилотиране така, че да може тя да взема релевантни решения. Допълнително наличието на контекст дава възможност на системата да толерира отказ на част от датчиците. По същия начин пилотът толерира отказ на част от уредите - като спрат да работят не ги гледа, но това не го кара да вдигне ръце. Просто взема решения на базата на наличната информация. По показанията на част от уредите може да се съди за вероятните показания на някои от неработещите.
Само времето ще покаже накъде ще се развие авиоиндустрията. :D
Когато братята Райт поискали от производителите на двигатели да им произведат двигател, който тежи до 200 паунда, има 8 конски сили и произвежда 90 паунда тяга, производителите им казали, че това няма как да стане. :D Само няколко месеца по-късно първият полет станал факт. ЛС било задвижвано от двигател, който отговаря на условията. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 21:53

Последна промяна tupolev144 на 24 Окт 2014 22:13, променена общо 1 път
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 22:09

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 22:18

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron