Ясно написах, че хората с говорни затруднения могат да ползват друг интерфейс - жестикулиране или ползване на графичен интерфейс в устройство с чувствителен на допир екран. Само случаите, в които пътникът има говорни И двигателни затруднения, ще изискват придружител. Хората от племето Зулу говорят зулу и/или английски и/или португалски и/или африкаанс. И четирите езика се поддържат от Google Voice Search, съответно от 2010г., 2008г., 2012г. и 2010г.
Сензорите изграждат контекста. Липсата на необходим сензор не е проблем на дизайнера на конструкцията. Неправилно поставяне на сензорите от един тип - със създадена зависимост между системите или възможност за загуба на всички сензори от един тип Е грешка на дизайнера на конструкцията - има ясно разделяне на отговорностите.
Пожарът ще пощади тези кабели, до които не е стигнал, преди самолетът да кацне безопасно. Течът ще пощади тези сензори, до които не е стигнал. Разхерметизацията ще остави незасегнати всички сензори, които са заплашени да излязат извън строя при разхерметизация и за които дизайнерите са взели мерки предварително подобно събитие да не ги повреди.

Намирам за обидно за четящите да коментирам Блиц. Но искрено се надявам в групата на техническите повреди да не попадат грешките на дизайнерите, които са оставили въпросните ЛС без радар и без системи за предотвратяване на катастрофи във въздуха
Пилотските грешки водят до загубени човешки животи. Грешките на стюардесите - много по-рядко.... Компютърът няма семейство, не мисли защо се е скарал с жена си, не мисли защо му е изневерила любовницата, не мисли как е детето му и дали още има 40 градуса температура. Освен това дават дефекти много по-рядко. Телефонните централи, докато са оперирани от хора, които да превключват кабелите, са работили с капацитет под 1 разговор на оператор за секунда. Автоматичните централи превключват няколко хиляди разговора в секунда. На последно място - компютрите нямат профсъюзи.
Обобщено изглежда така - по-малко грешки, по-висока надеждност, повишена сигурност за хората, по-ефективно използване на ресурсите - летищна инфраструктура и въздушно пространство, което ще доведе до повече полети при същата инфраструктура. На последно място са финансите.
Седалките нямат нужда от нищо допълнително - нито пасажерските, нито на стюардесите. Теглото няма да се промени. Отделна тема е накъде ще вървят IFE системите. Може би ще се наложи моделът на Върджин Австралия - компанията предоставя съдържание на пасажерите, а те ползват собствените си устройства за достъп до това съдържание. Необходимата инфраструктура е по-лека от настоящата и ще избегне дублирането на устройствата - собствени телефони, таблети и компютри на пасажерите + IFE система с екрани и необходимите им компютри...
Приемрът с Т-образното движение е много подходящ. Камерите, които са монтирани на колата (напр. тази на гугъл или тази на CMU) "виждат" песъчинките. Алгоритъмът знае, че от една страна те могат да създадат опасност от превъртане на гумите, но също е информиран за идващите от другата посока автомобили. Така алгоритъмът може да вземе решение, че по-безопасното в случая е изключването на ISP за времето на маневрата и включването му отново след това. Те и в Калифорния пътищата не са перфектни - и там се събират песъчинки на кръстовищата и има дупки по улиците, но това не пречи на колата на Гугъл да си се движи по тях.
