http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1970331Летище Стара Загора става логистичен център за международни карго превози
Летището в Стара Загора заема кръстопътно местоположение - на главен път I-5 (по направлението на еврокоридор ІХ) и на 10 км от автомагистрала „Тракия”
Министърът на икономиката ще упражнява вече правата на държавата като едноличен собственик на капитала на "Летище Стара Загора" ЕООД, реши на последното си заседание правителството. Досега то бе под шапката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Промяната се прави във връзка с реализацията на проекта за логистичен център за международни карго превози в Стара Загора. За изграждането му ще бъде използван теренът на закритото военно летище, а за финансирането му ще се използват средства от "Национална компания индустриални зони" ЕАД.
Превръщането на летището в логистичен хъб между Европейския съюз и Азия е един от трите най-важни приоритета за развитие на област Стара Загора заедно с изграждане на тунел под Шипка и на нови енергийни мощности в комплекс "Марица-изток". Към момента инвестиционен интерес към аеропорта е проявен от Корея и Китай. Само преди месец представители на една от най-големите китайски корпорации - SFECO, се запознаха на място с възможностите за строеж на карго летище в Стара Загора, което заема кръстопътно местоположение - на главен път I-5 (еврокоридор ІХ) и на 10 км от автомагистрала "Тракия".
Полосата на летище Стара Загора е дълга 2 550 м, а прилежащите територии са около 6000 дка. Според анализ на Центъра за икономически изследвания в България бъдеща инвестиция в летище Стара Загора ще даде възможност да се посрещне новият въздушен трафик, особено между Азия и ЕС, а отличната локация позволява придвижване за 3 часа със самолет и 24 часа с камион до всички дестинации на Европа, добри климатични условия, бързи митнически услуги, ниски данъци и най-ниски разходи за труд за квалифицирана работна ръка в ЕС. Данните сочат, че въздушният товаропоток до и от ЕС ще нарасне с 5.8 млн. тона, 78% от които ще идват от Азия, наличният капацитет няма да достигне с 5 млн. тона.
Международният транзитен хъб, в който се превръща летище Стара Загора, ще има следният капацитет: товари от 150 000 до 250 000 тона, 2 писти, обслужващи "Боинг 747" и "Еърбъс 380", пътници - между 10 и 20 млн. души годишно.