Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 14 Сеп 2018 14:23

Има един филм" Un idiot a Paris",сега може да гледате "Un idiot a Plovdiv" :

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... div-815501

...личи си ,че е завършил специалност "автотранспорт".С една дума - транспортен корифей - със слабост по хотелската част :D


... и някои интересни коментара /между клакьорите/:

крило

преди 19 мин.


И още нещо за сведение на кмета, относно това какво трябва да реши държавата по отношение на кого трябва да се даде летището. Ако разбира се има значение какво пише в закона за концесиите и дали като го пише, някой смята да го изпълнява? "Процедурата за предоставяне на концесия за услуга на "Гражданско летище за обществено ползване Пловдив" понастоящем не е приключила. Съгласно В§ 4., ал. 1 от ПЗР на Закона за концесиите в сила от 01.01.2018 г.: "Когато до влизането в сила на този закон има прието решение за откриване на процедура за предоставяне на концесия по чл. 39 от отменения Закон за концесиите, процедурата се довършва по досегашния ред". В разпоредбата на чл. 60, ал. 1, т. 5 е регламентирано, че процедурата се прекратява, когато определеният за концесионер участник и класираният на второ място участник последователно откажат да сключат концесионен договор."



Twelve

преди 24 мин.
Доста повърхностно мислене...като стигнеш до "ще задължим да изгради хотел"...искам само да споделя, че СЕРИОЗЕН инвеститор няма нужда от задължаване,за да изгради нещо, ако то е икономически и финансово изгодно за самата инвестиция.

Отговори (1)
Отговори на този коментар

zodia ROCK

преди 36 мин.
В тази част е много по-убедителен от частта с въпросите за тунела под ЖП гарата и ремонтите на инфраструктурата. Трудно ще се намерят аргументи против тезите на Тотев за летището и измислените общини. Пловдив трябва да е поне до Труд, Ягодово, Катуница летището и околовръстното на запад.

Ryder

преди 1 ч. и 3 мин.

Като гледам по улиците, как се повишава квалификацията по всички направления, изчезват междусградни пространства и тротоари, много скоро ще сме супер, мега развити.

крило

преди 1 ч. и 6 мин.

Явно на Тотев не са му ясни много неща относно летището и затова говори глупости. В момента летище Пловдив има няколко предписания от EASA и ако по най-бързия начин не се намери инвеститор, който да започне да влага в това да се изпълнят предписанията то на летището ще му бъде отнет лиценза и то ще се превърне в поляна. А средствата които трябва да бъдат вложени в следващите две години са почти 50 млн. лева. Това вече се случи с летище Горна Оряховица и там след три години "концесионерстване" на едни "концесионери" летището от тази година е с отнет лиценз и няма шанс да му се издаде отново, защото трябват много пари за това. Без лиценз няма как да се обслужват пътници и товари. А относно по-предишно изявление на Тотев че , "общината нямала проблем да субсидира летището с един млн. лева на години", е хубаво да знае, че от 04.04.2019 г. се забраняват всякакви субсидии за летища за обществено ползване от публични средства. По въпроса има регламент. Та хай-добре кметът да си гледа разкопките и да не приказва глупости по теми за които си няма понятие. То не, че с копаенето по улиците е много наясно.....


фанта катани

преди 1 ч. и 12 мин.

Много е ерудиран. Успехи г-н Тотев на вас и екипа ви. Продължавайте само напред

NIZ

преди 1 ч. и 47 мин.

Мда. Поне сега имам позиция за летището. Честно казано не знаех защо и е на общината.

Мехмед Кючукалиев

преди 2 ч. и 15 мин

Изглежда сериозен мениджър .
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 14 Сеп 2018 16:50

Да припомним:
Дойчин Ангелов: И Иван Тотев е виновен за колапса на летище Пловдив


И да отбележим:
Няколко коментара в пловдив24 от предишния пост вече са изтрити. Тази медия е на "ясла" при областния и не си поплюва да "информира" обществеността само за "правилните новини"!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 14 Сеп 2018 17:50

plovdiv24 обслужва интересите на Тотьо Смотьо . Там мнения против кмета и управлението му се трият , а профилите от които се пускат се блокирват .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 18 Сеп 2018 18:47

Цветанов: Летище Пловдив отива при пловдивската община


Малките общини искат концесията за летище Пловдив да бъде дадена на ТИЗ и ПИМК


Близките летища София, Бургас и Истанбул нямали интерес от развитието на Аеропорт Пловдив


п.п. Парламентарна, Президентска, Премиерска или Партийна република е България!? Май е Партизанска...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 21 Сеп 2018 15:54

Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 25 Сеп 2018 17:28

Иван Тотев: Може да се справим с управлението на Летище Пловдив ВИДЕО
Кметът ще иска среща с новия транспортен министър Росен Желязков за аеропорта

„Категорично смятам, че ще можем да се справим с това голямо предизвикателство. Разбира се, министерството може да ни оказва логистична подкрепа по всяко време. Повече от 8-9 години редица общини, не само Пловдив, се грижим за функционирането на летището, а вече може да поемем и тази по-голям отговорност“, отговори кметът Иван Тотев на въпрос дали градските власти имат сили да стопанисват пловдивския аерпорт. Градоначалникът заяви, че ще иска среща с новия транспортен министър Росен Желязков, на която да обсъдят съдбата
Припомняме, че през юни Общинският съвет гласува искането да вземе безвъзмездно 100 % от акциите на пловдивския аеропорт от транспортното министерство. В мотивите бе записано, че градските власти ще искат сами да управляват туристическия поток поради близостта на курорти като Велинград, Хисаря, Баня, Пампорово.
В същото време все още в пресцентъра на министерството нямат информация докъде е стигнала процедурата за концесията на летището – дали е прекратена, или продължава да тече.
Премиерът също отказа коментар, като заяви, че той не прави процедури по концесии и питанията трябва да бъдат насочени към министерството и общините.
Очаква се скоро да бъде решена съдбата на летището.
p.p. Преди 2 годино не искаше да чуе за летището, а сега го иска!?
p.s. Или пък ще компенсира намаляването на бизнесджетовете в пловдивския бизнес след запорирането на имуществото на Ветко Арабаджиев със семеен джет!?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 25 Сеп 2018 20:34

Като му го предаде министерството на транспорта, логистично може да му помага и Светия синод ,но не и министерството.Най-добре е да се възползва от русенския опит.А пловдивските данъкоплатци ще плащат данъци за пустеещо поле.Поредния малоумен и поръчков политически ликвидатор.Тази пиеса /в случая с режисьор Цв.Цв./ е играна пред българската публика многократно.И както беше казал някой : "Прост народ - слаба държава."

Членовете на Сдружение „Бизнесът за Пловдив“ са приели за своя кауза превръщането на града в по-добро място за живот и бизнес. В тази връзка ние сме заинтересовани от развитието на летище-Пловдив.

Добре известно е, че Министерство на транспорта бе обявило търг за концесия на летището. Спечелилата търга китайска фирма се отказа и съгласно закона за концесиите и тръжните условия се очаква да бъде поканен за подписване на договор класирания на второ място в търга консорциум между „Тракия икономическа зона “ и фирма „ПИМК“, които са стабилни икономически субекти, ползващи се с добро име в Пловдив и страната. Това не се случва, а междувременно, вместо да се изпълнят законовите разпоредби, документите по тръжната процедура са свалени от сайта на Министерство на транспорта.

Учудващо на сесия на Общински съвет-Пловдив на 2 август т.г. се внася от Кмета извънредна точка, която не е минала и през комисиите на съвета съгласно регламента за неговата работа. Това бързане говори за външен натиск за прокарване на решение, което най-вероятно обслужва неясни за обществеността икономически интереси. В решението липсва икономическа обосновка и логика. Не е ясно как ще се финансира развитието на летището с наличния общински бюджет, но е безспорно, че проблемите на общината биха се увеличили с още един крупен такъв.

СНЦ „Бизнесът за Пловдив“ оценя прибързаните действия на общинското ръководство по отношение на летище Пловдив като необмислени, необосновани и опасни за града.

Ние призоваваме Министерство на транспорта да спази създадените от него регламенти и законовите разпоредби, а висшестоящите институции да упражнят своевременно и ефикасно контролните си функции. Призоваваме Общинския съвет-Пловдив да преразгледа своето решение за летище Пловдив в интерес на просперитета на града.


https://www.businessforplovdiv.com/deyn ... be-%d0%ba/

...а идват избори и на всеки му трябва "логистична подкрепа" НАЛИ ?! :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 27 Сеп 2018 15:50

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 28 Сеп 2018 08:37

Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 30 Сеп 2018 19:38

Ако някой е срещнал отговор на това интервю, моля да публикува линк!
18:32 / 13.03.2015


След като вестник „Акцент” публикува няколко материала с безобразията, които се случиха и продължават да се случват на Летище Пловдив, за коментар потърсихме бившия директор на аеропорта Дойчин Ангелов. Той потвърди информациите ни за батака и разкри нови скандални факти около управлението му и договорките между властимащите.

- Г-н Ангелов, бъдещето на Летище Пловдив от няколко седмици е една от водещите теми в региона. За мнозина аеропортът е в процес на ликвидация, а тезите за това са няколко. Една от тях е вечната битка Пловдив-София, другата е заради сблъсъка на лобита в частните компании. Вие като бивш директор имате ли подобни подозрения?
- Да, действително някой иска да затвори Летище Пловдив. Разбира се, причините не са една и две. Версията, че искат да затворят нашето летище заради софийското, битува от много време, но това не е съвсем така. Ако двете летища бяха частни, би могла да се търси някаква логика. Но говорим за две дружества, които са 100% държавна собственост.
Подобно действие със затварянето на аеропорта ще е обосновано преди всичко на икономически интереси на частни структури. Това, което мога да кажа, че насочването на нови линии към Летище Пловдив и увеличаването на пътникопотока се приемат като пряка конкуренция. Но не между летищата, а на авиокомпаниите, които имат интерес да не се разкриват линии на техни конкуренти, за да запазят оборотите си. Хонорарите и комисионите от билети в действителност са големи и авиокомпаниите чрез своите лобита в държавните институции могат да задействат конкретните мерки, за да предизвикат въпросните събития.
- Докато бяхте начело на аеропорта, имаше ли подобни процеси?
- Разбира се, че имаше подобно противопоставяне чрез лобитата на компаниите в Министерството на транспорта и другите етажи на държавната администрация. Но тук водеща роля могат да имат регионалните лидери, които да се борят против тези лобита и опитите им да затрият толкова скъпа и важна инфраструктура като едно летище. Да не забравяме, че през 2009-а бе осъществена инвестиция от 50 милиона лева за новия пътнически терминал и съпътстваща инфраструктура на Летище Пловдив... Но действията на пловдивския кмет не само че не са насочени за спасението на това съоръжение, но и улесняват неговото затриване.
- Вие допускате ли, че кметът Иван Тотев може да е част от тези лобита, които работят против пловдивското летище?
- Не бих допуснал, че това е нарочна подкрепа към тези структури. Вижда ми се много чудовищно той да е в един отбор с тези хора. Разбира се, предположения има много... В хронологията на изказванията на г-н Тотев може лесно да се види какво казваше, докато бе областен управител и сега като кмет. Като губернатор той говореше съвсем различни неща - колко е важно за града Летище Пловдив. След като между нас се появи конфликт, Тотев и заместникът му по културата Стефан Стоянов почнаха да говорят как не било фатално, ако Пловдив няма летище, тъй като софийското е само на 130 км от града.
- Откъде всъщност тръгна конфликтът Ви с Иван Тотев?
- За конфликта ни излязоха доста неща в последната година. Накратко - конфликтът тръгна от моето проявено „неуважение” към протежета на властимащите и силните на деня, и по-конкретно към майката на зам.-председателката на ОбС в Пловдив Радослава Ташкова. Тази жена бе назначена на летището по много силната молба и на кмета, и на дъщеря й. Впоследствие Иванка Велчева се оказа със средно образование. Всичко на всичко нейните икономически знания са били придобити в тримесечен курс по счетоводство в Дома на науката и техниката, а реалното й образование е от СПТУ по фина механика. Майката на Радослава Ташкова заемаше три позиции - вътрешноведомствен контрол, впоследствие личен състав, а също отговаряше за безопасността на труда на летището. Това, че нямаше нужното образование, си пролича в работата й, заради което правеше доста сериозни грешки. И те се превърнаха в проблем. След няколко административни наказания тя бе освободена и атаките срещу мен започнаха. Причината е ясна - пренебрегнал съм задължението да съм благодарен до гроб, че ми е било позволено да стигна до позицията на директор и съм действал срещу богопомазано лице...
- Т.е., кметът е бил готов да рискува функционирането на Летище Пловдив заради уволнената майка на някого?
- Очевидно е готов, защото, след като имаше няколко публични атаки, че летището не работи добре, а тогава смея да твърдя, че никога не е било по-добре, последваха и предложения към стария-нов министър на транспорта Ивайло Московски да бъда освободен. Цялата аргументация от местните лидери към министъра се е изчерпвала с думите: „Не ме кефи”.
- Как се стигна до назначението на вашия наследник Иван Карнабитов?
- Първо, за да се стигне до моето уволнение, Община Пловдив излезе от фонда на летището, а мотивът бе, че нямало резултат за изразходването на тези пари. Веднага след като бях уволнен, Община Пловдив се върна във фонда и сега дава пари за същите „безрезултатни дейности”.
Назначението на Карнабитов стана след договорка между кмета Иван Тотев и други заинтересовани лица, които бяха фактор в кабинета „Орешарски”, срещу обещанието Пловдивската община да се върне във фонда. Условието бе ръководството на летището да спазваме определени ангажименти към местните управленци.

Цялото интервю четете в новия брой на в-к „Акцент”
Автор: Благовест АНДОНОВ
Източник: в. "Акцент"

п.п. И в-к "Акцент" "замина" в архива!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 02 Окт 2018 09:23

За интелекта на "кмета" и заместниците му - без коментари - те са видни от всички.Това са политически парвенюта ,без грам опит ,знания и култура в управлението на урбанизирани структури.Дойчин Ангелов посочва много реални факти, подкрепящи лично моите виждания.Но ние общуваме и с други българи.Това е действителността на много места в България - убивана от политическата партизанщина и некадърност.
А относно определеното разстояние между летищата в София и Пловдив ,реално пистите/ по права линия/ са на 154 километра.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Окт 2018 14:28

Въпрос в 44-то НС от 28.07.2018 г. !?

п.п. Отговора още не е "излязъл на светло".
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Окт 2018 14:30

Грешни сме, хора пра'им. Имало отговор:
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Окт 2018 14:36

Представител на кмета на град Пловдив пред БНТ:
Община Пловдив настоява да се грижи за летището в града


п.п. Още чакаме обещаната автобусна линия!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Окт 2018 14:44

Вижте, какво ще решава МС на 3-и октомври:


п.п. Има и концесии, но не и тази (явно новият транспортен министър не е открил още скритата документация).
Но има друго интерсно:
т. 26 Закон за филмовата индустрия.
п.с. Може пък оттук с да изскочи някой "артист"!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron