Трявба да кажа, че говоря съвсем общо за индустрията, а не за FB конкретно.
Cabin (First, Economy, Business......etc) и RBD (цялата латинска азбука) са две коренно различни неща. Принципна релация има, но в никакъв случай не е задължителна. И за всяка авиокомпания си е сама за себе си.
Както досега , примерно, U class при FB съответства на най-евтината им тарифа, така след 5 мин може вече да не е .... Но това не е толкова важно.
В правилата за ценообразуване, закачени за всяка тарифа, описани от авикомпанията, влизат няколко десетки, да не кажа стотици, параметри, по които се валидира една тарифа. Едно такова правило може да гласи , че датата на тръгване ( Commencе-a ) е едиси колко дни след Ticketing датата и като това не е вярно - тази тарифа отпада при "търсенето" на билет и ти се предлага някаква друга (Това го казвам, понеже е възможно да е приложено в твоя случай). Пример:
(Измислям си, но напълно реална ситуация)
В базата има N-на брой тарифи с RBD U и разни други:
1. Тарифа ААА , цена 10:EUR, SOF-MAD, FB, RBD:W... (много рестрикции, кооито в 99.99% от случаите няма да минат валидацията)
2. Тарифа BBB , цена 100:EUR, SOF-MAD, FB, RBD:U ...commence after 3 weeks, stay > 5 days
3. Тарифа CCC , цена 220:EUR, SOF-MAD, FB, RBD:U....stay < 5 days, weekend included
4. Тарифа DDD , цена 333:EUR, SOF-MAD, FB, RBD:U.... stay < 5 days
5. Тарифа EEE , цена 500:EUR, SOF-MAD, FB, RBD:М.... no restrictions
Това , което се случва при валидацията е (последователността е от най-евтиното към най-скъпото, логично):
Първата тарифа не се валидира, както съм написал, понеже има хиляди изисквания и нормално, за 10 пари се лети изключително рядко. (В примера презкачам момента с таксите , че ще стане много дебело).
Втората пропада, понеже тръгваш след 2 дни
Третата пропада, понеже няма да стош събота и неделя (примерно

)
Четвъртата минава валидация и ти излиза като валидно решение, понеже ще летиш след 2 дни и ще се върнеш след 4 (2 days stay)
Петата и тя си минава, но е по-скъпо решение и теб съответно не те касае (примерно излиза в друг Cabin ..)
С други думи U не е най евтина, но е най-често срещана при нормално търсене (за след 2 м, да кажем). При търсене на по-скорошен полет пак излиза U , но на друга цена....
Това е много, много опростено, надявам се да ти е било полезно. Но като цяло не търси логика. Локигата е в маркетинга. И това, че някой продава "скъпо" в дадед момент изобщо не означава, че самолета е пълен, празен или наполовина пълен.... никаква нормална човешка логика няма. Само бизнес.