от DLoad » 19 Авг 2014 01:59
akair ,от цялата обрисувана от теб панорама на нещата ми стана ясно,че те нямат много общо с действителността ,такава,каквато е.Ти просто описваш нещата какви би трябвало да са по учебник. Икономическата ефективност от аутсорсинга на някои от съпътстващите дейности е оправдана до толкова,че собствениците имат участие в Lufthansa Technics Вulgaria,което слага под съмнение ефективността та избрания от тях икономически модел.По-скоро пак става дума за някакви техни схеми и преливания от единия джоб в другия.Както виждаме, и генериращите приходи клиенти не са много на почит ,поради отношението към тях и твърде високите цени на билетите,които ,логично би трябвало да са по- ниски ,заради ефективността на някои дейности и, респективно намаляването на цените за крайния клиент.Това обаче не се случва ,въпреки почти едногодишните консултантски услуги,които ползваха от Lufthansa Consulting.Явно препоръките на консултанта са си останали по папките и нещата си вървят по нашенски ,така както те си ги разбират.Не съм казал ,че служителите са НАЙ-ценното нещо,а просто,че са ценност за всяка една компания ,която държи на професионализма.Текучеството определено пречи на утвърждаването на редица професионални практикиЛетателната дейност във всяка нормална авиокомпания се извършва по строго определени правила и менъжерите от високите нива не се бъркат в изработването на процедурите и организацията на летателната дейност.Тук се случва и то с огромен замах от некомпетентност и липса на логика,резултатите от което са на лице и се чувстват осезаемо .Като писах за това ,че самолетите са на лизинг,исках да кажа,че те не са тяхна собственост и следователно, като дойде инвеститора той,де факто ,няма каква собственост да купи ,поради факта,че компанията не притежава собствени машини ,или друга собственост.Да не говорим,че и затворения финансов кръг и взаимообвързаности- банка-авиокомпания-застрахователна компания-техн. обслужване едва ли биха съблазнили който да е инвеститор.В добавка-задълженията към летищата и шуробаджанашките взаимообвързаности на част от служителите.
В тази фирма ,никога няма да дойде да управлява чужд менъжерски екип.Това никога няма да се допусне, поради вероятността,че тогава нещата биха се нормализирали.Явно на тях им е идеално да са си така, както са в момента,понеже така им е изгодно.Пътници винаги ще имат,защото те си имат един особен вид пътникопоток, който много, много не си задава въпроси.На полет за Мадрид се е случвало да питат дали ще спира някъде самолета за почивка за да хадят по нужда.
От твоето изложение,всъщност не разбрах ,когато дойде инвеститор, той какво ще купи от тази компания ,след като тя няма нищо свое ,освен задължения?