Страница 1 от 4

Безопасност на полетите (бюлетини)

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2004 00:54
от Toni
Информационен бюлетин N7 за безопастност на полетите



интересно четиво...има много неща, които никой не се сеща да обяви в публичното пространство

Re: Информац

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2004 01:21
от Делян

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2004 01:26
от Toni

в левия край на кадъра има голяма синя сграда със стъклена фасада

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2004 20:40
от Делян

МнениеПубликувано на: 09 Май 2004 13:19
от Toni
http://www.caa.bg/Analiz2003.doc
ГОДИШЕН АНАЛИЗ НА БЕЗОПАСНОСТТА НА ПОЛЕТИТЕ - 2003 Г.

МнениеПубликувано на: 09 Май 2004 16:50
от harrier
Този годишен анализ ми е особено интересен да го чета. Винаги възникват страшно много въпроси при мен.
Например - Какъв е този полет за пребазиране на LZ-BOJ през Септември от Стокхолм?

МнениеПубликувано на: 09 Май 2004 17:02
от harrier
Цитат:

Някои по-характерни инциденти с български ВС по причина на летища, наземни средства и оборудване(!).

На 19.09.2003 г. при зает изпълнителен старт на летище Горна Оряховица от самолет Z-137 три коня пресичат ПИК. Причина – липсва част от оградата на летището.
22.09.2003 г. при заход за кацане на самолет Z-137 на летище Горна Оряховица, ръководителят на полетите забелязва стадо крави в близост до ПИК. Причина – липсва част от оградата на летището.
:lol: :lol: :lol:

МнениеПубликувано на: 09 Май 2004 18:48
от Toni
Ето и някои от пасажите в текста, които ми направиха впечатление:

"На 19.08.2003 г. екипажът на самолет RJ85 на авиокомпания Swiss Air Lines излиза на изпълнителен старт на полоса 27 на летище София без разрешение за това. В резултат е прекратен захода за кацане на самолет А320 на Air France."

"На 08.06.2003 г. Неосигурена вертикална сепарация, при което сработва радарната система за безопасно разминаване на РВД и последващо сработване на TCAS- те в режим RA на Boeing 737-300 BAG8108 и Ту-154М DMO1670. В допълнение към сложната метеообстановка в района инцидентът крие висока потенциална опасност.
..."

Самолти MD-80 на AIitalia 3 пъти закачат на едни и също мясро оградата на Летище София.

"Слабости, свързани с поддържането на летателната годност на ВС:
- неспазване на задължителни от производителя на авиационната техника регламентни прегледи при много леките и свръхлеки ВС;
- нарушаване на технологията при извършване на техническото обслужване на двигатели Rotax 912.
- използване на горива и смазочни материали с извънстандартни показатели;
- несъответствие на член 33 на Наредба 24 от 15.02.2000 г. на МТС на изискванията на Анекс 6, част 1, 11.3, относно съдържанието на програмите за техническо обслужване на леки ВС;
- пропуски във воденето на техническата документация;
- нарушени технологии при извършване на капитално-възстановителния ремонт.
- недостатъци при извършения капитално-възстановителен ремонт.
- недостатъци, свързани с анализ на потенциалната опасност от възникнали откази
Слабости, свързани с квалификацията и подготовката на персонала:
- неспазване на правила за експлоатация, изисквания и ограничения, посочени в РЛЕ за съответния тип ВС;
- грешки в техника на пилотиране, изразяващи се в значителни отклонения от посочените в РЛЕ на съответния тип ВС параметри;
- недостатъчна квалификация за заеманата позиция;
- непознаване на системите на ВС и на процедурите за аварийното им използване;
- несъобразяване с конкретните условия за излитане;
Слабости, свързани с организацията и провеждането на полетите:
- нарушена система за контрол на качеството на използваните гориво-смазочни материали;
- липса на схеми с конктролни параметри за изпълнение на визуален заход за кацане;
- пропуски във воденето на документацията;
- липса на разрешение за ползване на бордна радиостанция."

И най-голямият хит е, че повечето от операторите не съобщават за дадено събитие.

Е сега вече нямам съмнение защо американците ни забраниха полети до САЩ.

МнениеПубликувано на: 09 Май 2004 19:21
от harrier
Абе в общи линии каквито правила има за спазване, не ги спазваме! Сега много ми се ще да забранят на български авиокомпании полети до Европа та да се сетят ще не може така! Но това за съжаление май няма да стане.

МнениеПубликувано на: 09 Май 2004 19:29
от Toni
За съжаление ще стане, в края на тази година.

Прави ми впечатление високия процент на откази при Ту-154, а за LZ-BOJ няма какво да говорим....само като се замисля колко пъти съм летял на него и ми става лошо.

МнениеПубликувано на: 24 Май 2004 18:45
от toni75
И аз прочетох доклада.
Според мен "хита" на този доклад е случая с оградата на софийското летище и Alitalia (за мен той е дори по-комичен от този с конете и кравите в ГО :lol: ). Ако вярваме на доклада, излиза че пилотите на Alitalia са МНОГО тъпи. Би ме интересувало, възможно ли е да са чак пък толкова зле, че и с водеща кола да не могат да стигнат от стоянката до старта без авария. :lol: :wink:

Иначе аз имам следните въпроси/неясноти по този доклад:
1. Какво означава "налягането в кабината да се поддържа ръчно" (при инцидента с BOJ от Стокхолм за София)
2. По случая с повредения сензор за прибрано положение на колесника на B737: Не е ли могло да се установи визуално (от външен наблюдател), че колесника си е прибран и да не се стига до непредвиденото кацане в София ?
3. На страница 27 пише: "Наложително е обаче подготовката (на авиационните специалисти) да бъде съобразена и да отговаря на европейските изисквания, тъй като може би само след 2 години те ще се окажат задължителни за нас и тогава ще бъде късно и още по-трудно"
По какви изисквания се обучават тези специалисти сега, след като програмите не отговарят на европейските изисквания ? :shock: И защо на всякъде където се обучават тези специалисти, винаги пишат че програмите са съобразени с изискванията на ICAO и какви ли не други международни авиационни организации ? :evil:

МнениеПубликувано на: 24 Май 2004 22:21
от harrier
В случая с Ал Италия иди че разбери кой е виновен. Както се вижда от снимката, само осовата линия е променена, но страничните две не са. За това вината си е на нашите, ама тия както каза Тони толкова ли са зле...сигурно в Италия ги учат само в страни да гледат. Това пък вече ми напомни за описанията на другия Тони за рулирането в Пловдив, но това е вече друга тема :D

МнениеПубликувано на: 25 Май 2004 01:07
от Toni

МнениеПубликувано на: 25 Май 2004 01:15
от Toni

МнениеПубликувано на: 25 Май 2004 08:56
от harrier
Еми достатъчно ясно си е казано. Просто нямам думи... :evil: