tupolev144 написа:Още веднъж да се повторим или потретим!
Пак дойдохме до моя пост - повторението е майка на знанието!
tupolev144 написа:Още веднъж да се повторим или потретим!
West Germany написа:Ryanair proposes plan to rescue Greek tourism and aviation
........
http://www.keeptalkinggreece.com/2013/0 ... ing+Greece)
Въз основа на този факт със сигурност може да се твърди следното:
1. Летищните такси в Гърция (и Солун) зависят и се регулират от правителството на Гърция тъй като Ryan се обръща към правителството за премахването им, което говори за това че те са държавни, но това не е толкова важен факт. Дори и да не са държавни не е фатално.
2. Таксите са задължителни тъй като Ryan не могат да ги избегнат.
3. Ryan не се интересуват от никава реклама която се заплаща въз основа на летищните такси, ако има въобще такава. Те са сигурни че много по добре ще се справят сами ако няма летищни такси (не им трябва никаква реклама за тези пари които плащат за летищните такси)
4. Ryan обещават че ще доведат 2 млн. повече туристи/пътници в Солун ако се премахнат таксите там. Което ще рече че те не виждат никаква файда от таксите в Солун и дават да се разбере че ако Гърция иска повече туристи трябва да премахне таксите, а не да използва фондове за тази цел.
5. Ryan не искат да плащат такси в Солун както го искат някои хора на форума.
6. Ако Ryan бяха успели да псотигнат исканията си, то easy щеще да поиска същото и другите авиокомпании също, което ще рече че никаква авиакомпания не иска да плаща летищни такси в Солун за разлика от някои хора.
7. Въз основа на това може със сигурност да се твърди че на Ryan им е много по изгодно в Пловдив отколкото в Солун
Предлагам повече не се споменава за такса 92 евро в Солун, за да не се въвеждат хората в заблуда.
P.S. Може би вече имам по голямо право да попитам за летателен апарат със седемнадесет букви. Обаче не го правя. Просто не ми е приятно да слизам на това ниво.
Поздрави.
tupolev144 написа:Престани да се излагаш! В стремежа си да пишеш за неща, които не са ти ясни, се получават тотални глупости. Това което си дал от пресата е абсолютно коректно написано, но ти си го тълкуваш според твоите представи. Ако малко се замислиш като четеш, ще ти стане ясно, че на всички летища в Гърция от които лети Райън, има ръст на пътниците, а на Атина няма, защото летищния оператор на Атина не се ангажира със определени стимули за да се постигне ръст. Е, от тази година и тава се случи и вече и на Атина има база. Предстои да видим дали ще има ръст на пътниците. И не коментирай повече нищо относно фондовете и тяхната дейност, защото абсолютно не си наясно с това. Както не е и много добре да коментираш въпроса с разните такси. Само за твое сведение от четиридесетте летища в Гърция, които участват в SPARTA FOUND, повече от 80 % са общински. Дали таксите на тях са държавни или са общински? Или според теб е все едно и също? Бях ти казал в по-преден пост, че не си наясно с това дали има значение собствеността на летищата за тяхната дейност. Как би си отговорил на въпроса, защо в Гърция, при различна собственост върху летищата, се събираат еднакво за всички по 12 евро от пътник (от ЕС)? И се пробвай да си отговориш на въпроса, кой ще покрие разликата в цената на тези 100 000 билета от 15,99 евро.
West Germany написа:tupolev144 написа:Престани да се излагаш! В стремежа си да пишеш за неща, които не са ти ясни, се получават тотални глупости. Това което си дал от пресата е абсолютно коректно написано, но ти си го тълкуваш според твоите представи. Ако малко се замислиш като четеш, ще ти стане ясно, че на всички летища в Гърция от които лети Райън, има ръст на пътниците, а на Атина няма, защото летищния оператор на Атина не се ангажира със определени стимули за да се постигне ръст. Е, от тази година и тава се случи и вече и на Атина има база. Предстои да видим дали ще има ръст на пътниците. И не коментирай повече нищо относно фондовете и тяхната дейност, защото абсолютно не си наясно с това. Както не е и много добре да коментираш въпроса с разните такси. Само за твое сведение от четиридесетте летища в Гърция, които участват в SPARTA FOUND, повече от 80 % са общински. Дали таксите на тях са държавни или са общински? Или според теб е все едно и също? Бях ти казал в по-преден пост, че не си наясно с това дали има значение собствеността на летищата за тяхната дейност. Как би си отговорил на въпроса, защо в Гърция, при различна собственост върху летищата, се събираат еднакво за всички по 12 евро от пътник (от ЕС)? И се пробвай да си отговориш на въпроса, кой ще покрие разликата в цената на тези 100 000 билета от 15,99 евро.
Никога не съм казвал че рзбирам повече от тебе. Детайлите ги разбираш, не споря по този въпрос. Обаче не всичките детайли аз мога да проверя, а някои неща които имах възможност да проверя (най вече цените) не излизаха точно така както твърдиш ти.
Дискутирах само върху въпроса колко са таксите в Солун и дали там е по евтино отколкото в Пловдив.
tupolev144 написа:И точно защото знам за какво става въпрос, можеш да бъдеш сигурен , че в Солун (а сега вече и в Атина), въпросните 92,12 евро, както и тези 12 Евро на пътник не са за сметка на А/К-ята. А как става това е друг въпрос. Пак опираме до начина по който работят Фондовете. А как работят те, съм запознат в детайли. Само трябва да знаеш, че А/К-иите и фондовете нямат никаква юридическа обвързаност, а това е така, защото А/К-иите не предоставят никаква услуга на Фондовете, както и обратното. Поради това авиокомпаниите, които използват дадено летище, единствено могат да искат намаляване на таксите от страна на съответния летищен оператор и нищо повече. И ако това не стане, за да се направи по-евтин достъпа до въпросното летище е необходим Фонд.
West Germany написа:tupolev144 написа:И точно защото знам за какво става въпрос, можеш да бъдеш сигурен , че в Солун (а сега вече и в Атина), въпросните 92,12 евро, както и тези 12 Евро на пътник не са за сметка на А/К-ята. А как става това е друг въпрос. Пак опираме до начина по който работят Фондовете. А как работят те, съм запознат в детайли. Само трябва да знаеш, че А/К-иите и фондовете нямат никаква юридическа обвързаност, а това е така, защото А/К-иите не предоставят никаква услуга на Фондовете, както и обратното. Поради това авиокомпаниите, които използват дадено летище, единствено могат да искат намаляване на таксите от страна на съответния летищен оператор и нищо повече. И ако това не стане, за да се направи по-евтин достъпа до въпросното летище е необходим Фонд.
Можем и да не обсъждаме въпроса как става плащането на таксите в Солун, за сметка на А/К-та или не. Въпреки че на мен ми е трудно да разбера как е възможно това да стане без да е за сметка на А/К-та когато Ryan много искат да ги няма таксите. Ако не са за тяхна сметка защо да го искат тогава?
Въпроса дали в Солун е по евтино или не в крайна сметка излиза че не, тъй като Ryan да речем се оплакават от таксите в Солун и Гърция, докато за Пловдив не ги чувам да се оплакват толкова, иначе за България като цяло са се оплаквали.
tupolev144 написа:И аз не мога да разбера, как така ти не можеш да разбереш, как точно се случват нещата? Не е кой знае колко сложно, но пък от друга старана не е задължително всички да разбират от всичко. Обаче, пък според мен не трябва всеки да коментира всичко, точно защото не може да разбира от всичко. И в крайна сметка отново (за кой ли път) обяснявам, че там където има Фонд и той работи, Райън не казват и думица за такси. Но там където няма фонд (или не работи) А/К-ята повдига веднага въпроса, защото таксите веднага стават неин разход. Това означава, че тя или вдига цените на билетите, или спира да лети. За пример можеш да се поинтересуваш от това какво се случи в Girona (мисля , че беше 2010 г.) Местните власти решиха, че ще спечелят много пари като вдигнат летищните такси, от там местния Фонд спря да работи (частично), след което 17 дестинации бяха спрени. Това доведе до съкращения на работни места (и то веднага), заради намалелите приходи на летището. В последствие, след няколко месечни преговори положението се оправи. С две думи: за да се осигури евтин достъп до съответния регион (ако иска властта в региона) и ако този достъп е във връзка с това да се използва той за развитие (икономическо, културно и друго) на този регион, неполучените приходи от високи такси се компенсират многократно освен от по-добрата търговска дейност на летищата, а и от по-добре функциониращата икономика на региона. Само, че това може да се случи в държави, за които твърдението, че са с работеща пазарна икономика е вярно. Водещо в последните ти коментари (което е добре и говори за напредък), е крилата фраза на един наш известен журналист "Да, да ама не". Това не е ирония. Радвам се, че се вижда елемент на разбиране на нещата. Много малко хора (говоря за такива, които са в бранша) имат и най-малка представа, какво е това НТА и как тя може да помогне на цялата икономика? Най-жалкото е, че това се дължи точно на умишления отказ да се спазват правилата. Целите са ясни - малка група от хора, използвайки позицията си в дадения момент, неспазвайки правилата (очевидно стремейки се да удължат агонията на известните монополисти), стопират развитието на регионите и държавата като цяло.
West Germany написа:tupolev144 написа:И аз не мога да разбера, как така ти не можеш да разбереш, как точно се случват нещата? Не е кой знае колко сложно, но пък от друга старана не е задължително всички да разбират от всичко. Обаче, пък според мен не трябва всеки да коментира всичко, точно защото не може да разбира от всичко. И в крайна сметка отново (за кой ли път) обяснявам, че там където има Фонд и той работи, Райън не казват и думица за такси. Но там където няма фонд (или не работи) А/К-ята повдига веднага въпроса, защото таксите веднага стават неин разход. Това означава, че тя или вдига цените на билетите, или спира да лети. За пример можеш да се поинтересуваш от това какво се случи в Girona (мисля , че беше 2010 г.) Местните власти решиха, че ще спечелят много пари като вдигнат летищните такси, от там местния Фонд спря да работи (частично), след което 17 дестинации бяха спрени. Това доведе до съкращения на работни места (и то веднага), заради намалелите приходи на летището. В последствие, след няколко месечни преговори положението се оправи. С две думи: за да се осигури евтин достъп до съответния регион (ако иска властта в региона) и ако този достъп е във връзка с това да се използва той за развитие (икономическо, културно и друго) на този регион, неполучените приходи от високи такси се компенсират многократно освен от по-добрата търговска дейност на летищата, а и от по-добре функциониращата икономика на региона. Само, че това може да се случи в държави, за които твърдението, че са с работеща пазарна икономика е вярно. Водещо в последните ти коментари (което е добре и говори за напредък), е крилата фраза на един наш известен журналист "Да, да ама не". Това не е ирония. Радвам се, че се вижда елемент на разбиране на нещата. Много малко хора (говоря за такива, които са в бранша) имат и най-малка представа, какво е това НТА и как тя може да помогне на цялата икономика? Най-жалкото е, че това се дължи точно на умишления отказ да се спазват правилата. Целите са ясни - малка група от хора, използвайки позицията си в дадения момент, неспазвайки правилата (очевидно стремейки се да удължат агонията на известните монополисти), стопират развитието на регионите и държавата като цяло.
tupolev аз ако пиша че нещо не ми е ясно, то това значи че не виждам логика в твоите думи най вече за това: въпросните 92,12 евро, както и тези 12 Евро на пътник не са за сметка на А/К-ята. Как е възможно таксите в Солун да не са сметката на Ryan когато точно те искат те да бъдат махнати, тъй като ги плащат? Така поне излиза от статията за Ryan и таксите които те плащат в Гърция.
tupolev144 написа:Чети по-внимателно. Летищния оператор на Атина отказва да се ангажира с Райън и за това там няма ръст. На всички останали летища (от където лети Райън) има такъв, а след като на Солун вече има база, естествено че там се очакват още едни 2 млн. пътника (защото се откриват нови дестинации). И след като се получава и съгласие от летищния оператор на Атина, вече и там има база. И тъй като всички тези пътници (като брой) описани в статията, ти гарантирам, че са вписани като клаузи по договорите за развитие на регионите, които съответният Фонд има подписани (но не с Райън), ще бъдат "доставени". Ако ти прави впечатление, когато Райън обявяват поредната си база, в съобщението, което се публикува, винаги присъстват данни за това, колко пътника годишно ще бъдат превозени до даденото летище и колко нови работни места ще бъдат открити на него. И това фигурира като задължение по договор. Казвам ти го, защото съм чел такъв договор. Ако една авиокомпания има претенциите да е НТА, то тя намира как да и бъдат покрити разходите за "летене" (обикновено от друга търговска дейност, защото няма друг законен начин. Всъщност има още един начин - ако се намери някой да подпише дългосрочен договор да купува например 30 % от местата за всеки полет). Ако трябва да се покриват разходи само от цени на билети, продажби на борда, реклами на борда, то тогава цените на билетите са доста по-високи и авиокомпанията е традиционна, а не НТА.
West Germany написа:
tupolev както и да не го въртим факта си остава факт. Има известни летищни такси в Солун които Ryan искат да бъдат махнати и въз основа на това обещава повече пътници/туристи и тези такси са по високи отколкото в Пловдив. Последните няколко поста все само около това се въртим, ако предложиш нещо ново има смисъл да се продължи дискусията, ако не, то не знам какво ще обсъждаме.
tupolev144 написа:West Germany написа:
tupolev както и да не го въртим факта си остава факт. Има известни летищни такси в Солун които Ryan искат да бъдат махнати и въз основа на това обещава повече пътници/туристи и тези такси са по високи отколкото в Пловдив. Последните няколко поста все само около това се въртим, ако предложиш нещо ново има смисъл да се продължи дискусията, ако не, то не знам какво ще обсъждаме.
Кой факт си е факт?????? Прочети си още веднъж статията която си цитирал. Ако не знаеш английски, използвай преводача на Google.
Там където Райън има хъб, стимулите които се предлагат от съответния летищен оператор, водят до това, че при изпълнение от съответната АК в пълния им обем от договореностите, таксите стават нулеви. На някои летища, като Катовице, Солун и т.н. например, където стимула не достига до нула, разликата до нула се покрива от фонда.
С това, че се правиш меко казано на разсеян, все повече започвам да се съмнявам, че си от онези, дето са на "хранилката" и освен поразии за авиацията (респективно за икономиката на държавата), друго не могат да свършат.
Още веднъж трябва да се повтарям или потретям (и аз вече не знам)! Събираните 12 евро (за пътници от ЕС) и 22 евро (за тези извън ЕС) НЕ Е ДЪРЖАВНА ТАКСА! Тези средства влизат в SPARTA FOUND и от тях се ПОКРИВАТ коментираните 92 евро и 12 евроцента за ТАКСА КАЦАНЕ на Солун, а останалите отиват за модернизация на летището и реклама (направи справка от АИП-а на Гърция), а не отиват в МТ на Гърция!!! Тези средства не са разход на авиокомпаниите и те не ги дължат на държавата или на летищен оператор. А такса „шум” и такса „ сигурност” изобщо НЯМА!!! Разходите за това се покриват от търговската дейност на съответния летищен оператор. По този начин Гърция е организирала ФОНД за развитие на регионите, чрез развитие на летищата си. Събираната сума от 12 евро (за ЕС защото пътниците са основно такива) като се умножи по среден брой пътници 142 (75 % затовареност на В737-800) ще се получи малко над 1700 евро, които АК НЕ ПЛАЩА на летището, а директно се насочват в сметка на гръцкия фонд, който с част от тези пари покрива и таксата от 92 евро, така че ако съм на мястото на АК със сигурност ще предпочета да кацам на летището в Солун, защото няма да плащам таксата, а с помощта на рекламата осигурена от фонда ще си гарантирам по-добра затовареност на самолетите. За сметка на това, в Пловдив трябва да си платя цялата сума от 2306 евро, защото фонда никакъв го няма, ни за покриване на такси, ни за осигуряване на реклама, която да ми привлича пътници.
И още веднъж - в Солун ИМА САМО ТАКСА КАЦАНЕ наложена като ДЪРЖАВНА ТАКСА, а в Пловдив има ТАКСА КАЦАНЕ+ТАКСА ШУМ+ПЪТНИЧЕСКА ТАКСА+ТАКСА СИГУРНОСТ!!! И тъй като такса сигурност и пътническата такса са променливи величини в зависимост от броя на пътниците, затова се изчислява при 75% затовареност на самолета, което за В737-800 е 142 пътника и резултатът е 2306 евро (след 1 май).
Не олеквай повече. Или ще спазваме правилата на "играта" или ще ни изхвърлят от "играта". Май е крайно време да се информира "съдията".
tupolev144 написа:West Germany написа:
tupolev както и да не го въртим факта си остава факт. Има известни летищни такси в Солун които Ryan искат да бъдат махнати и въз основа на това обещава повече пътници/туристи и тези такси са по високи отколкото в Пловдив. Последните няколко поста все само около това се въртим, ако предложиш нещо ново има смисъл да се продължи дискусията, ако не, то не знам какво ще обсъждаме.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта