Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот skyviewer » 12 Май 2014 09:48

Благодаря,
Ако ,желаеш,мога да ти изгенерирам и още някои факти,на които от първо ровене в интернет,не си попаднал :D

....а,между другото прочети нещо и от българския "КАПИТАЛИСТИЧЕСКИ" печат:

”Шпигел”: Германия се страхува от влиянието на Кремъл в София

Германското правителство се страхува от нарастващото влияние на Русия върху правителството в България, пише онлайн изданието на германското списание "Шпигел", цитирано от БТА.

Москва превръща София в свое предмостие за ЕС и допълва, че отношенията между България и Русия са толкова близки, че Русия директно влияе върху законодателния процес в България, а една трета от икономическите дейности се контролират пряко или непряко от Москва.

http://www.mediapool.bg/shpigel-germani ... 20081.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 12 Май 2014 12:15

Toni написа:
epetkov написа:Пускането на влака до Крайова ,откъдето има полети на Уиз ще допринесе летище Видин да последва съдбата летище Русе .


Къде видяхте Летище Видин? Преди 30-40 години, по време на плановата икономика, е имало такова летище....сега там има бурени и една изтърбушена постройка.


Освен летище Видин в България има още „изтърбушени” летища. Лошото е, че ще има още такива, докато ги „изтърбушим” ВСИЧКИТЕ. Задайте си въпроса: Защо в Румъния, например, няма „изтърбушени” летища? И там преди тридесет години имаше планова икономика. Отговорът е очевиден, защото въпросът е риторичен, но само за тези, които искат да го видят. На останалите им пречи всичко и всички са им виновни, като се започне от ЕС, комшиите, които искат да ни „превземат”, международното положение и то е виновно, кризата и тя е виновна, само те са невинни. Съвсем скоро поговорката „Прост народ - слаба държава” ще трябва да я поправим малко и би следвало да гласи „Няма народ - няма държава”.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 12 Май 2014 13:02

West Germany написа:...И сега те питам защо Ryan нямат база в Пловдив а имат в Солун?...


West Germany, вчера бях зает, но Big G ти е отговорил вместо мен (за което му благодаря :) ), друг е въпроса какво си схванал. :D Искам само да допълня отговора във връзка с питането ти защо Ryan нямат база в Пловдив, а имат в Солун? Защото в Солун Фонда трябва да покрие държавната такса на АК която за 1 линия 2 пъти седмично е 104 полета по 92,12 евро = 9 580 евро, а за Пловдив за същата линия 104 полета по 2306 евро (след 1-ви май) = 239 824 евро, което е над 25 пъти повече! :D
И още веднъж, в Солун тези 12 евро на пътник от ЕС и 22 евро на пътник извън ЕС - НЕ Е ДЪРЖАВНА ТАКСА! Преди да си подсилиш в червено резултатите от "изчисленията", си изясни какво се залага като параметри и тогава изчислявай!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 12 Май 2014 14:52

tupolev144 написа:West Germany, вчера бях зает, но Big G ти е отговорил вместо мен (за което му благодаря :) ), друг е въпроса какво си схванал. :D Искам само да допълня отговора във връзка с питането ти защо Ryan нямат база в Пловдив, а имат в Солун? Защото в Солун Фонда трябва да покрие държавната такса на АК която за 1 линия 2 пъти седмично е 104 полета по 92,12 евро = 9 580 евро, а за Пловдив за същата линия 104 полета по 2306 евро (след 1-ви май) = 239 824 евро, което е над 25 пъти повече! :D
И още веднъж, в Солун тези 12 евро на пътник от ЕС и 22 евро на пътник извън ЕС - НЕ Е ДЪРЖАВНА ТАКСА! Преди да си подсилиш в червено резултатите от "изчисленията", си изясни какво се залага като параметри и тогава изчислявай!


tupolev това което разбирам за фонад на летище Пловдив аз съм го написал и досега никой не ме е поправил и ти също. Ако можеш да опровергаеш логиката ми за фонда на летище Пловдив, давам ти гаранция че ще ти призная мнението и няма да ти опонирам повече по този въпрос.

Аз въобще не се интересувам, тези 12/22 евро дали са държавна такса или не са, тъй като това няма никакво значение за Ryan. Ryan ги интересува не на кой плащат (и на папата ще плащат ако той взима за същата услуга в Солун по малко пари) а колко плащат. Защо повдигаш въпроса дали е държавна такса или не, когато започваш от това че на Ryan им излиза по изгодно в Солун? Пиши за това че в Солун няма държавни такси, но не пиши за това че там е по изгодно! Защото не е вярно.

Каквито параметри за изчисления и да прилагаш от това кацането в Солун няма да излезе по евтино от Пловдив. не виждам никаква логика в твоето твърдение.

Недей да плашиш хората с това че в Пловдив излиза 25 пъти по скъпо съвсем съзнателно ги въвеждаш в заблуда. За Солун калкулираш само такса кацане а за Пловдив калкулираш и такса кацане и такса шум и летищни такси и такса безопасност. Въвеждаш хората в заблуда и го правиш съзнателно.

P.S. Изчисленията ти за 2306 евро не са точни. Ако са вдигнали след 1 първи май само летищните такси (съоъветно и такса сигурност) с 50% то излиза 2632,5 евро (даже и при това положение пак е по евтино отколко е в Солун)
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот skyviewer » 12 Май 2014 16:27

Фонда не работи,таксите високи/от 1 май /.Абе нашите Мутри още не могат да го откажат райана да лети,ама знае ли се... :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 12 Май 2014 17:40

West Germany написа:
tupolev144 написа:West Germany, вчера бях зает, но Big G ти е отговорил вместо мен (за което му благодаря :) ), друг е въпроса какво си схванал. :D Искам само да допълня отговора във връзка с питането ти защо Ryan нямат база в Пловдив, а имат в Солун? Защото в Солун Фонда трябва да покрие държавната такса на АК която за 1 линия 2 пъти седмично е 104 полета по 92,12 евро = 9 580 евро, а за Пловдив за същата линия 104 полета по 2306 евро (след 1-ви май) = 239 824 евро, което е над 25 пъти повече! :D
И още веднъж, в Солун тези 12 евро на пътник от ЕС и 22 евро на пътник извън ЕС - НЕ Е ДЪРЖАВНА ТАКСА! Преди да си подсилиш в червено резултатите от "изчисленията", си изясни какво се залага като параметри и тогава изчислявай!


tupolev това което разбирам за фонад на летище Пловдив аз съм го написал и досега никой не ме е поправил и ти също. Ако можеш да опровергаеш логиката ми за фонда на летище Пловдив, давам ти гаранция че ще ти призная мнението и няма да ти опонирам повече по този въпрос.

Аз въобще не се интересувам, тези 12/22 евро дали са държавна такса или не са, тъй като това няма никакво значение за Ryan. Ryan ги интересува не на кой плащат (и на папата ще плащат ако той взима за същата услуга в Солун по малко пари) а колко плащат. Защо повдигаш въпроса дали е държавна такса или не, когато започваш от това че на Ryan им излиза по изгодно в Солун? Пиши за това че в Солун няма държавни такси, но не пиши за това че там е по изгодно! Защото не е вярно.

Каквито параметри за изчисления и да прилагаш от това кацането в Солун няма да излезе по евтино от Пловдив. не виждам никаква логика в твоето твърдение.

Недей да плашиш хората с това че в Пловдив излиза 25 пъти по скъпо съвсем съзнателно ги въвеждаш в заблуда. За Солун калкулираш само такса кацане а за Пловдив калкулираш и такса кацане и такса шум и летищни такси и такса безопасност. Въвеждаш хората в заблуда и го правиш съзнателно.

P.S. Изчисленията ти за 2306 евро не са точни. Ако са вдигнали след 1 първи май само летищните такси (съоъветно и такса сигурност) с 50% то излиза 2632,5 евро (даже и при това положение пак е по евтино отколко е в Солун)

West Germany, на теб кой каквото и да ти напише, явно ти е трудно да го схванеш. Всичко до тук, което ти е написано е поправка или отговори на твои мнения, но явно и това не си разбрал. Абсолютно не ти е ясно и как работят фондовете за споделяне на риска. След като както си написал с червено, че Райън трябва да плати в Солун 3360 евро такса (като би трябвало да знаеш, че този полет освен разходи за такси има и разходи за персонал, горива, поддръжка, лизинг, административни и т.н.), как според теб цените на билетите от Солун са масово около 30 евро, а при нас средно над 100? Би трябвало да се сетиш, че една част от тези разходи, не са калкулирани в цената. Само че, тези разходи са действително направени и за да не фалира АК, някой трябва да ги покрие. АК-ите са търговски дружества и при добро управление, те не печелят само от основната си дейност (превоз на пътници), а печелят още и от ред други търговски дейности (да не ти ги изброявам всичките). Например една от многото търговски дейности осъществявана от Райън е осигуряване на рекламен пазар. И тук стигаме пак до дейността на местните фондове. Тези фондове нямат юридически взаимоотношения с АК-ите и системата по която те споделят риска на АК-ите е пряко обвързана с размера на ДЪРЖАВНИТЕ ТАКСИ на съответното летище и има много голямо значение за АК-ите какъв е този размер (защото с определена сума вместо 1, могат да открият няколко дестинации). Очевидно живо се интересуваш как функционира системата на НТА. Запознай се първо например с финансовият отчет на Райънеър, от където би трябвало да разбереш доста по темата, за да не правиш изводи във форума, които са единствено в сферата на твоите фантазии.
И като смяташ колко е таксата на Пловдив без да ти е ясно как точно се прави това, можеш ли да ми изчислиш колко ще плати Райънеър на летище Шарлероа за едно кацане? Аз твърдя, че няма да плати нищо т.е. таксите са му НУЛА!
Ето ти и базата за смятане.

Applicable from 01/01/2013 to 31/12/2013
Landing fee : 8.78 EUR(1) per ton calculated on MTOW
Parking fee : 2.03 EUR(1) per day (24 hours) and per ton (2). The first 12 hours of parking are free.
Fuel levy : 5 EUR/m3
Passenger fee : 0 EUR
Security fee : 0 EUR
PMR fee : 0.2354 EUR (1)(3)(4) per departing passenger
____________________________________________________

(1) The amount will be indexed on annual basis.
(2) Each fraction of a ton is considered to be a whole ton. Each part of a day is considered as a whole day. Each day ends at 00:00, local time. Parking outside is subject to available space and to BSCA regulations.
(3) In case of 'unboarding only', the charges will be calculated on the basis of arriving passengers.
4) In case of empty legs on arrival and departure, the charges will be calculated on the basis of maximum passengers' configuration.

The charges mentioned are indicative. BSCA reserves the right to change the amount of these charges at any moment and without warning.
Applicable from 01/01/2013 to 31/12/2013


Landing fee: 2.25 EUR (1)(3)(4) per departing passenger

Discounts on an annual basis

Percentage
discount

From # departing
passenger

To # departing
passenger

0 %
0
15 000
5 %
15 001
35 000
10 %
35 001
50 000
25 %
50 001
100 000
35 %
100 001
200 000
50 %
200 001
-
Parking fee: 2.03 EUR(1) per day (24 hours) and per ton (2). The first 12 hours of parking are free.
Fuel levy : 5 EUR/m3
Passenger fee: 0 EUR
Security fee: 0 EUR
PMR fee: 0.2354 EUR (1)(3)(4) per departing passenger
____________________________________________________
(1) The amount will be indexed on annual basis.
(2) Each fraction of a ton is considered to be a whole ton. Each part of a day is considered as a whole day. Each day ends at 00:00, local time. Parking outside is subject to available space and to BSCA regulations.
(3) In case of 'unboarding only', the charges will be calculated on the basis of arriving passengers.
(4) In case of empty legs on arrival and departure, the charges will be calculated on the basis of maximum passengers' configuration.
The charges mentioned are indicative. BSCA reserves the right to change the amount of these charges at any moment and without warning.

Извинявам се на съфорумците за оффтопика!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 12 Май 2014 18:51

tupolev144 написа:West Germany, на теб кой каквото и да ти напише, явно ти е трудно да го схванеш. Всичко до тук, което ти е написано е поправка или отговори на твои мнения, но явно и това не си разбрал. Абсолютно не ти е ясно и как работят фондовете за споделяне на риска. След като както си написал с червено, че Райън трябва да плати в Солун 3360 евро такса (като би трябвало да знаеш, че този полет освен разходи за такси има и разходи за персонал, горива, поддръжка, лизинг, административни и т.н.), как според теб цените на билетите от Солун са масово около 30 евро, а при нас средно над 100? Би трябвало да се сетиш, че една част от тези разходи, не са калкулирани в цената. Само че, тези разходи са действително направени и за да не фалира АК, някой трябва да ги покрие. Тъй като АК-ите са търговски дружества и при добро управление, те не печелят само от основната си дейност (превоз на пътници), а печелят още и от ред други търговски дейности (да не ти ги изброявам всичките). Например една от многото търговски дейности осъществявана от Райън е осигуряване на рекламен пазар. И тук стигаме пак до дейността на местните фондове. Тези фондове нямат юридически взаимоотношения с АК-ите и системата по която те споделят риска на АК-ите е пряко обвързана с размера на ДЪРЖАВНИТЕ ТАКСИ на съответното летище и има много голямо значение за АК-ите какъв е този размер. Очевидно живо се интересуваш как функционира системата на НТА. Запознай се първо например с финансовият отчет на Райънеър, от където би трябвало да разбереш доста по темата, за да не правиш изводи във форума, които са единствено в сферата на твоите фантазии.
И като смяташ колко е таксата на Пловдив без да ти е ясно как точно се прави това, можеш ли да ми изчислиш колко ще плати Райънеър на летище Шарлероа за едно кацане? Ето ти и базата за смятане. Аз твърдя, че няма да плати нищо т.е. таксите са му НУЛА!


Applicable from 01/01/2013 to 31/12/2013

Landing fee : 8.78 EUR(1) per ton calculated on MTOW

Parking fee : 2.03 EUR(1) per day (24 hours) and per ton (2). The first 12 hours of parking are free.

Fuel levy : 5 EUR/m3

Passenger fee : 0 EUR

Security fee : 0 EUR

PMR fee : 0.2354 EUR (1)(3)(4) per departing passenger

____________________________________________________

(1) The amount will be indexed on annual basis.
(2) Each fraction of a ton is considered to be a whole ton. Each part of a day is considered as a whole day. Each day ends at 00:00, local time. Parking outside is subject to available space and to BSCA regulations.
(3) In case of 'unboarding only', the charges will be calculated on the basis of arriving passengers.
4) In case of empty legs on arrival and departure, the charges will be calculated on the basis of maximum passengers' configuration.

The charges mentioned are indicative. BSCA reserves the right to change the amount of these charges at any moment and without warning.
Applicable from 01/01/2013 to 31/12/2013


Landing fee: 2.25 EUR (1)(3)(4) per departing passenger

Discounts on an annual basis

Percentage
discount

From # departing
passenger

To # departing
passenger

0 %
0
15 000
5 %
15 001
35 000
10 %
35 001
50 000
25 %
50 001
100 000
35 %
100 001
200 000
50 %
200 001


-

Parking fee: 2.03 EUR(1) per day (24 hours) and per ton (2). The first 12 hours of parking are free.

Fuel levy : 5 EUR/m3

Passenger fee: 0 EUR

Security fee: 0 EUR

PMR fee: 0.2354 EUR (1)(3)(4) per departing passenger
____________________________________________________
(1) The amount will be indexed on annual basis.
(2) Each fraction of a ton is considered to be a whole ton. Each part of a day is considered as a whole day. Each day ends at 00:00, local time. Parking outside is subject to available space and to BSCA regulations.
(3) In case of 'unboarding only', the charges will be calculated on the basis of arriving passengers.
(4) In case of empty legs on arrival and departure, the charges will be calculated on the basis of maximum passengers' configuration.
The charges mentioned are indicative. BSCA reserves the right to change the amount of these charges at any moment and without warning.


tupolev радвам се че си разбрал че в Солун не е по евтино отколкото в Пловдив, правя този извод въз основа на това че вече не ми опонираш по този въпрос.
Това което ти ми обясняваш за фондовете е същото което разбирам и аз, не мога да разбера само тогава защо казваш че не разбирам? Твое което ти казваш е абсолютно идентично на това което разбирам и аз, взимат се някакви пари (няма значение от кой, общината, правителството, който и да е) и се дават на авиокомпания за това че тя поддържа линиите до определена дестинация. Така ли е или не е така? Ако разбираш нещо по различно от това, то кажи за какво става въпрос. А това че не знам механизма (по какъв начин се прехвърлят парите) на фонда на летище Пловдив например, това не е фатално и по никакъв начин не пречи на дискусията. Не е необходимо да се знае механизма за да се води тази дискусия.
Това което касе цените в Пловдив. Ти проверяваш ли информацията преди да пишеш във форума? Не само масово няма билети по 30 евро при Ryan от Солун, но въобще не съм намерил цена от 30 евро за билет Солун - Лондон. За близките дати от Пловдив излиза по скъпо отколкото от Солун, но за след 1-2 месеца например има много дати с подобри цени от Пловдив отколкото от Солун. Освен това не забравяй че в Пловдив няма конкуренция, докато в Солун Ryan се бори с easy. Във всеки случай въобще няма тази драстична разлика от 30 евро в Солун и 100 евро в Пловдив. Пак въвеждах хората в заблуда. И това не е коректно от твоята страна.
В София например билети за близките дати също са по изгодни отколкото в Пловдив, въпреки че таксите в София са много по високи. Това вече го обсъждахме.
Сега за Шарлероа. Първо благодаря ти информацията за Шарлероа. Търсих летище или летища където да няма летищни такси и до сега не съм намерил таково. Обаче ти сега ми подхвърляш информация. Благодаря. И в този случай си коректен.
За Шарлероа въобще не споря с тебе, разбира се че е по изгодно отколкото в Пловдив. Ако вземем старите цени за летищните такси на летище Пловдив и ако предположим че Ryan взимат горе долу по 500 евро за едно кацане в Пловдив, то в Пловдив на Ryan им излиза към 1000 евро за едно кацане в Пловдив докато в Шарлероа излиза 214 евро (с намаление). Много по изгодно. Тука си абсолютно прав. Но обърни внимание на това че въпреки толкова добри условия Ryan вече предлагат полети и от Brussel-Zaventem където условията съвсем не са толкова добри. Значи въпроса не е само в таксите. Нали така? И точно това толкова време се мъчих да ти обясня което ти не искаше да разбереш.
P.S. Но в Шарлероа Ryan все пак предлагат повече полети.
Какви изводи съм направил които да са само в сферата на моите фантазии?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот skyviewer » 12 Май 2014 21:40

Предлагам темата "Какво става с останалите български летища" да се преобразува в " Какво става с ГВА",защото всичко което става по "Останалите летища за обществено ползване " е в приоритетите на ГВА .Ако някой има нещо като питане /като гражданин на EU/,да направи питане или сезира европейската комисия по транспорт ,съгласно директивите на EU.Оказа се ,че промени в българските закони,може да се случат,само след проверки от европеиските контролни органи. :smt024
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 12 Май 2014 22:05

West Germany написа:
tupolev радвам се че си разбрал че в Солун не е по евтино отколкото в Пловдив, правя този извод въз основа на това че вече не ми опонираш по този въпрос.
Това което ти ми обясняваш за фондовете е същото което разбирам и аз, не мога да разбера само тогава защо казваш че не разбирам? Твое което ти казваш е абсолютно идентично на това което разбирам и аз, взимат се някакви пари (няма значение от кой, общината, правителството, който и да е) и се дават на авиокомпания за това че тя поддържа линиите до определена дестинация. Така ли е или не е така? Ако разбираш нещо по различно от това, то кажи за какво става въпрос. А това че не знам механизма (по какъв начин се прехвърлят парите) на фонда на летище Пловдив например, това не е фатално и по никакъв начин не пречи на дискусията. Не е необходимо да се знае механизма за да се води тази дискусия.
Това което касе цените в Пловдив. Ти проверяваш ли информацията преди да пишеш във форума? Не само масово няма билети по 30 евро при Ryan от Солун, но въобще не съм намерил цена от 30 евро за билет Солун - Лондон. За близките дати от Пловдив излиза по скъпо отколкото от Солун, но за след 1-2 месеца например има много дати с подобри цени от Пловдив отколкото от Солун. Освен това не забравяй че в Пловдив няма конкуренция, докато в Солун Ryan се бори с easy. Във всеки случай въобще няма тази драстична разлика от 30 евро в Солун и 100 евро в Пловдив. Пак въвеждах хората в заблуда. И това не е коректно от твоята страна.
В София например билети за близките дати също са по изгодни отколкото в Пловдив, въпреки че таксите в София са много по високи. Това вече го обсъждахме.
Сега за Шарлероа. Първо благодаря ти информацията за Шарлероа. Търсих летище или летища където да няма летищни такси и до сега не съм намерил таково. Обаче ти сега ми подхвърляш информация. Благодаря. И в този случай си коректен.
За Шарлероа въобще не споря с тебе, разбира се че е по изгодно отколкото в Пловдив. Ако вземем старите цени за летищните такси на летище Пловдив и ако предположим че Ryan взимат горе долу по 500 евро за едно кацане в Пловдив, то в Пловдив на Ryan им излиза към 1000 евро за едно кацане в Пловдив докато в Шарлероа излиза 214 евро (с намаление). Много по изгодно. Тука си абсолютно прав. Но обърни внимание на това че въпреки толкова добри условия Ryan вече предлагат полети и от Brussel-Zaventem където условията съвсем не са толкова добри. Значи въпроса не е само в таксите. Нали така? И точно това толкова време се мъчих да ти обясня което ти не искаше да разбереш.
P.S. Но в Шарлероа Ryan все пак предлагат повече полети.
Какви изводи съм направил които да са само в сферата на моите фантазии?

Когато, някой спре да ти опонира, означава всичко друго, но не и че се е съгласил с теб. Би могло да означава, например, че е безмислено да ти обяснява, защото не намира начин да го направи така, че ТИ да го схванеш.
Явно няма смисъл да се обяснява повече на човек, който си е въобразил, че е супер компетентен по въпроса. Ако беше разбрал няколко общо взето елементарни неща, които са в основата на това, една АK да лети до дадено летище (като уточнявам, че става въпрос за регионално летище), или да установи база на дадено летище, този разговор щеше да се превърне в нещо много полезно за четящите този форум!
Незнам защо, но започнах да си мисля, че ти много добре разбираш какво ти се говори, но писането ти има ДРУГА ЦЕЛ! Може би защото ако не си помисля това, остава да си помисля другото единствено възможно нещо, което не е много лицеприятно.
По въпроса с цените: Хубаво сравняваш линията от Солун за Станстед, с тази от Пловдив, но тук пак стигаме до твоята некомпетентност по въпроса. Защо не предположиш, че точно тази линия от Солун не влиза в договора за споделяне на риска? Само за твоя ориентация бих могъл да ти кажа къде можеш да видиш подобни изключения, които са достъпни в публичното пространство. Например в условията за ползване на летище Пафос, хората са написали и са го обявили публично, че стимулите за ползване на летището се отнасят за всички линии, с изключение на тези за Лондон и Атина. Сещаш се, че по тях компаниите летят (ако искат) без покриване на риска, което води до по-висока цена. А Ryanair открива база в Пафос защото „On 10 January 2012, Ryanair announced they were to open their 50th base in Paphos. In April 2012, they placed 2 aircraft in Paphos with 15 new routes, offering over 80 flights a week. Ryanair claim the reason they opened the base in Paphos was due to reduced landing charges offered by Hermes' incentive scheme, as well as the fact that they can easily operate within their standards (e.g. their typical 25 minutes turnaround time).”
За да има достатъчно полети на едно регионално летище, или да се направи база на която и да е АК, първото и задължително условие е нивото на държавните такси да бъде достатъчно ниско. Ако не е, няма как да се споделя риска. Ако това условие не е изпълнено, няма как да се прицени и следващото условие, а именно да се определи достатъчния интерес за изпълнение на обема от възможни аволинии. Без наличие на първото условие, могат да се правят изводи за интерес на база „опит” от вече съществуващи линии, но е много рисково за АК-ите да прехвърлят механично статистиката върху нови дестинации. Например средната затовареност на Ryanair за 2012 г е 125.5 пътника на полет, а средната затовареност от Пловдив е 175 пътика на полет. Само, че това няма как да се пренесе автоматично върху евентуална нова линия. Ако има фонд, който да покрие този риск, проблем няма да има. Освен това другата задача на този Фонд е да събере достатъчно предварителна информация за интереса по нова дестинация. И ако се окаже, че все пак преценката е била невярна, въпросната линия просто се спира. И ако се окаже, че не съществува линия или линии по които да има интерес, тогава със сигурност може да се каже, че към този регион (съответно летище) няма интерес. А в момента какво се получава? Някой задава въпроса: То какъв ли интерес ще има към Пловдив? И ние всички разбира се трябва си отговорим: Ами никакъв!
Явно това е и част от "играта" на човечета от втория ешелон, оцеляващи при всички смени на властта, но успяващи априори да спъват евентуалното развитие. Същото се случва и в момента с опитите за намаление на таксите - "Царят дава, пъдарят не дава". Е как няма да изнасяме туристи през летища на съседни държави? Дано влст имащите от първи ешелон по-скоро се оттърват от такива "незаменими" кадри, ако вече не е и късно за оцеляването на авиационния пазар у нас!
Относно "търсенията" ти на летища без такси: Поне на 80% от регионалните летища в ЕС , (на всичките от които има предоставени стимули), в крайна сметка такси няма и незнам къде точно си търсил? И последно изречение. Няма летище на което Ryanair да плаща такси, освен по определени дестинации за които има доказан интерес. Или на летище чиито регион няма Фонд. А такъв фонд няма на много малко места (например Ница). И колкото да ти изглежда невероятно такси плаща и на Пловдив (защото на практика няма Фонд). По твоя метод на правене на изводи би трябвало да си помослим, че интереса към Пловдив е голям.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 12 Май 2014 23:57

tupolev144 написа:Когато, някой спре да ти опонира, означава всичко друго, но не и че се е съгласил с теб. Би могло да означава, например, че е безмислено да ти обяснява, защото не намира начин да го направи така, че ТИ да го схванеш.
Явно няма смисъл да се обяснява повече на човек, който си е въобразил, че е супер компетентен по въпроса. Ако беше разбрал няколко общо взето елементарни неща, които са в основата на това, една АK да лети до дадено летище (като уточнявам, че става въпрос за регионално летище), или да установи база на дадено летище, този разговор щеше да се превърне в нещо много полезно за четящите този форум!


tupolev моля ти се недей да представяш нещата така все едно си ми обяснил логично и аргументирано а аз не съм схванал. Сега ще ти питам 2 неща и някой от нас или ти или аз наистина ще схване. Първо. Обясни ми защо когато представяш нещатат така че таксите в Солун са по ниски отколкото в Пловдив калкулираш само такса кацане, без да калкулираш летищните такси които са задължителни!!! а когато калкулираш таксите в Пловдив калкулираш всичките такси и кацане и шум и летищни и безопасност. Ако ми отговориш на този въпрос аргументирано обещавам ти че ще спра всякаква дискусия и ще ти призная мнението като точка по въпроса. Второ. Ако например имаш авиокомпания и планираш нова линия от Солун и в Солун например има 2 летища, на едното има такса кацане само 92 евро (уникално добра цена) обаче освен това има и някакви си както посочваш ти летищни НЕ ДЪРЖАВНИ ТАКСИ! (но са задължителни!) от 12 и 22 евро за ЕС и извън ЕС и в крайна сметка ако искаш да кацне на това летище твоя Boieng 737-800 трябва да платиш 3 360 евро, обаче има още едно летище в Солун където трябва да платиш само ДЪРЖАВНИ ТАКСИ обаче общо за твоя Boieng 737-800 излиза 1 480,5 евро (до 01.05.2014) tupolev от кое летище ще предложиш нови линии от това с НЕ ДЪРЖАВНИ ТАКСИ или от това с държавни? Много те моля отговори на този въпрос и ще видиш как ще спре цялата дискусия. Но само отговори.

tupolev144 написа:Незнам защо, но започнах да си мисля, че ти много добре разбираш какво ти се говори, но писането ти има ДРУГА ЦЕЛ! Може би защото ако не си помисля това, остава да си помисля другото единствено възможно нещо, което не е много лицеприятно.


Няма друга цел освен тази да не въвеждаш хората в заблуда. Много добре си спомням как мен ме въведе в заблуда с тези 92 евро в Солун.

tupolev144 написа:По въпроса с цените: Хубаво сравняваш линията от Солун за Станстед, с тази от Пловдив, но тук пак стигаме до твоята некомпетентност по въпроса. Защо не предположиш, че точно тази линия от Солун не влиза в договора за споделяне на риска? Само за твоя ориентация бих могъл да ти кажа къде можеш да видиш подобни изключения, които са достъпни в публичното пространство. Например в условията за ползване на летище Пафос, хората са написали и са го обявили публично, че стимулите за ползване на летището се отнасят за всички линии, с изключение на тези за Лондон и Атина. Сещаш се, че по тях компаниите летят (ако искат) без покриване на риска, което води до по-висока цена. А Ryanair открива база в Пафос защото „On 10 January 2012, Ryanair announced they were to open their 50th base in Paphos. In April 2012, they placed 2 aircraft in Paphos with 15 new routes, offering over 80 flights a week. Ryanair claim the reason they opened the base in Paphos was due to reduced landing charges offered by Hermes' incentive scheme, as well as the fact that they can easily operate within their standards (e.g. their typical 25 minutes turnaround time).”


А ти защо не предположиш че Лондон влиза в договора за споделяне на риска или да предположиш че за летище Солун въобще няма договор за споделяне на риска. Ако има такъв договор да го разгледаме. Проверих и цените до Франкфурт, да от Пловдив цените са малко по високи но няма такава разлика от 30 евро в Солун и 100 евро в Пловдив, за която твърдиш ти. а твърдиш така защото не си проверил информацията предварително.

tupolev144 написа:За да има достатъчно полети на едно регионално летище, или да се направи база на която и да е АК, първото и задължително условие е нивото на държавните такси да бъде достатъчно ниско. Ако не е, няма как да се споделя риска. Ако това условие не е изпълнено, няма как да се прицени и следващото условие, а именно да се определи достатъчния интерес за изпълнение на обема от възможни аволинии. Без наличие на първото условие, могат да се правят изводи за интерес на база „опит” от вече съществуващи линии, но е много рисково за АК-ите да прехвърлят механично статистиката върху нови дестинации. Например средната затовареност на Ryanair за 2012 г е 125.5 пътника на полет, а средната затовареност от Пловдив е 175 пътика на полет. Само, че това няма как да се пренесе автоматично върху евентуална нова линия. Ако има фонд, който да покрие този риск, проблем няма да има. Освен това другата задача на този Фонд е да събере достатъчно предварителна информация за интереса по нова дестинация. И ако се окаже, че все пак преценката е била невярна, въпросната линия просто се спира. И ако се окаже, че не съществува линия или линии по които да има интерес, тогава със сигурност може да се каже, че към този регион (съответно летище) няма интерес.


Това което пишеш за фонда абсолютно не влиза в никакво противоречие за това което съм писал за фондовете. А твърдиш че не съм разбрал. Не разбрах само откъде вадиш статистиката за затовареността на полетите на Ryan от Пловдив и общата затовареност.

tupolev144 написа:Относно "търсенията" ти на летища без такси: Поне на 80% от регионалните летища в ЕС , (на всичките от които има предоставени стимули), в крайна сметка такси няма и незнам къде точно си търсил?


Добре. Ако можеш да ми дадеш по голям списък с тези регионални летища където няма летищни такси ще го разгледам.

tupolev144 написа:И колкото да ти изглежда невероятно такси плаща и на Пловдив (защото на практика няма Фонд). По твоя метод на правене на изводи би трябвало да си помослим, че интереса към Пловдив е голям.


Изглежда ми напълно вероятно тъй като още в началото съм посочил това че фонда на летище Пловдив възможно плаща на Ryan. Ама по този начин само ми подтвърждаваш логиката че абсолютно правилно съм разбрал че фонда на летище Пловдив но който дават пари общините плаща (когато на практика има Фонд) на авиокомпания. А твърдиш че не съм разбрал. Ама не виждаш ли че и ти разбираш по същия начин? Защо ми твърдиш тогава че не съм разбрал?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Big G » 13 Май 2014 00:14

West Germany, извън темата е, но е важно. Като напишеш каквото си си наумил, преди да натиснеш бутона изпрати пред него има един друг прегледай. Той не е сложен случайно. Добре е да го използваш. Аз който следя тази тема няма да ти прочета последното написано, защото използвайки quote-то :) очевАдно си го направил тип "мешана скара". Не'ам нерви :)
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 13 Май 2014 08:46

Big G написа:West Germany, извън темата е, но е важно. Като напишеш каквото си си наумил, преди да натиснеш бутона изпрати пред него има един друг прегледай. Той не е сложен случайно. Добре е да го използваш. Аз който следя тази тема няма да ти прочета последното написано, защото използвайки quote-то :) очевАдно си го направил тип "мешана скара". Не'ам нерви :)


Съжалявам че така стана. Благодаря за съвета.
Наистина трябваше да се възползвам от бутон прегледай, но по навик направих по друг начин.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 13 Май 2014 09:06

West Germany написа:
tupolev моля ти се недей да представяш нещата така все едно си ми обяснил логично и аргументирано а аз не съм схванал. Сега ще ти питам 2 неща и някой от нас или ти или аз наистина ще схване. Първо. Обясни ми защо когато представяш нещатат така че таксите в Солун са по ниски отколкото в Пловдив калкулираш само такса кацане, без да калкулираш летищните такси които са задължителни!!! а когато калкулираш таксите в Пловдив калкулираш всичките такси и кацане и шум и летищни и безопасност. Ако ми отговориш на този въпрос аргументирано обещавам ти че ще спра всякаква дискусия и ще ти призная мнението като точка по въпроса. Второ. Ако например имаш авиокомпания и планираш нова линия от Солун и в Солун например има 2 летища, на едното има такса кацане само 92 евро (уникално добра цена) обаче освен това има и някакви си както посочваш ти летищни НЕ ДЪРЖАВНИ ТАКСИ! (но са задължителни!) от 12 и 22 евро за ЕС и извън ЕС и в крайна сметка ако искаш да кацне на това летище твоя Boieng 737-800 трябва да платиш 3 360 евро, обаче има още едно летище в Солун където трябва да платиш само ДЪРЖАВНИ ТАКСИ обаче общо за твоя Boieng 737-800 излиза 1 480,5 евро (до 01.05.2014) tupolev от кое летище ще предложиш нови линии от това с НЕ ДЪРЖАВНИ ТАКСИ или от това с държавни? Много те моля отговори на този въпрос и ще видиш как ще спре цялата дискусия. Но само отговори.......


Още веднъж да се повторим или потретим! :D Събираните 12 евро (за пътници от ЕС) и 22 евро (за тези извън ЕС) НЕ Е ДЪРЖАВНА ТАКСА! Тези средства влизат в SPARTA FOUND и от тях се ПОКРИВАТ коментираните 92 евро и 12 евроцента за ТАКСА КАЦАНЕ на Солун, а останалите отиват за модернизация на летището и реклама (направи справка от АИП-а на Гърция), а не отиват в МТ на Гърция!!! Тези средства не са разход на авиокомпаниите и те не ги дължат на държавата или на летищен оператор. А такса „шум” и такса „ сигурност” изобщо НЯМА!!! Разходите за това се покриват от търговската дейност на съответния летищен оператор. По този начин Гърция е организирала ФОНД за развитие на регионите, чрез развитие на летищата си. Събираната сума от 12 евро (за ЕС защото пътниците са основно такива) като се умножи по среден брой пътници 142 (75 % затовареност на В737-800) ще се получи малко над 1700 евро, които АК НЕ ПЛАЩА на летището, а директно се насочват в сметка на гръцкия фонд, който с част от тези пари покрива и таксата от 92 евро, така че ако съм на мястото на АК (както ме питаш) със сигурност ще предпочета да кацам на летището в Солун, защото няма да плащам таксата, а с помощта на рекламата осигурена от фонда ще си гарантирам по-добра затовареност на самолетите. За сметка на това, в Пловдив трябва да си платя цялата сума от 2300 евро, защото фонда никакъв го няма, ни за покриване на такси, ни за осигуряване на реклама, която да ми привлича пътници. :D
И още веднъж - в Солун ИМА САМО ТАКСА КАЦАНЕ наложена като ДЪРЖАВНА ТАКСА, а в Пловдив има ТАКСА КАЦАНЕ+ТАКСА ШУМ+ПЪТНИЧЕСКА ТАКСА+ТАКСА СИГУРНОСТ!!! И тъй като такса сигурност и пътническата такса са променливи величини в зависимост от броя на пътниците, затова се изчислява при 75% затовареност на самолета, което за В737-800 е 142 пътника и резултатът е 2306 евро (след 1 май).
По въпроса с такса шум на българсите летища дори скоро имаше питане в Народното събрание към министара на транспорта, защо се налага и как се разходва и че след като не са направени разходи на летищата за подобряване на положението с шума не е правомерно да се събира тази такса!
Няма такова понятие като недържавни такси на летище за обществено ползване!
Това което наричаш недържавни такси, нормалните хора биха му казали ЧЛЕНСИ ВНОС във фонд. От този фонд се плащат държавните такси (ако има такива) на АК както и други пера, които биха намалили разхода на АК свързани например с наземното обслужване. Само че това не става по начина по който ти си представяш. Срещу тези суми Фондът насреща получава нещо. Т.е. той си купува "продукт", който е необходим за дайността му. А сумата която струва "продукта" е точно толкова, колкото е размера на летищната такса дължима от АК за съответното летище. И този продукт е огромен рекламен пазар! Единственото условие е при всички тези операции е да не се нарушава Европейското законодателство за нерегламентирана помощ. В тези държави са премахнали таксите си, защото така не натоварват гражданите си, а също и гостите си (в лицето на пътниците минаващи през летищата им) с по-големи разходи за мобилност. Освен това улесняват работата на фондовете. А тези не взети приходи ги прибират по друг начин (да не обяснявам в момента). И за твое сведение таксите НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ! Запознай се със законодателството на ЕС по въпроса. В ЕС само 29% от разходите на летищата се покриват от такси и стремежа е да се стигне до нула!!! Много дълга (и явно сложна) тема е да ти обяснявам защо. И още нещо- няма спсиък с летища на които таксите са премахнати (при определени условия разбира се). Списъци (т.е. номенклатура) има само в някои нашенски организации, както и на някои хора в главите. Така, че можеш да си ги намериш сам едно по едно. Явно нямаш никаква представа за това как функционират фондовете за развитие на регионите в ЕС. Не разбираш какво е това държавна такса. Не ти е ясно и какво е летище за обществено ползване. Не съм убеден, че правиш разлика между регионално летище и такова от основната мрежа. Вероятно не си наясно и с това, дали има някакво значение за начина на работа на летищата в зависимост от това каква е собствеността върху тях. Не си наясно и с това кога едно летище попада в регулациите на ЕС, като това води до задължението да се отчита пред ЕК относно цялостната си икономическа дейност и кога няма такова задължение. Не си наясно с това, че не може да се печели от такси, защото таксата е вземане с което се покрива точно определен, реално направен разход и ако си позволи някой да надвземе с такси направения разход, обикновено бива принуждаван да намали таксите си. А умните хора ръководещи летищни структури в тези държави, предоставят система от стимули на ползвателите си така, че ТАКСИТЕ ИЗЧЕЗВАТ а ПРИХОДИТЕ СЕ УВЕЛИЧАВАТ!!! Тези стимули по същество са идентични като принцип, а се различават само в материалните си параметри. Няма повече да занимавам нито теб, нито аудиторията (ако има такава) с неща, които не разбираш и то очевидно. Дано това да не се дължи на това, че си в някой списък (номенклатура)! И един последен авиационнен въпрос. Знаеш ли летателен апарат със седемнадесет букви? Ако не знаеш се надявам някой от съформците да ти помогне.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 13 Май 2014 11:29

tupolev144 написа:Знаеш ли летателен апарат със седемнадесет букви?


Не знам. Напиши го. Що не си се осмелил да го напишеш?

Ако не можеш да се държиш културно с хората, по достойно ще бъде ако мълчиш. Поне ще приличаш на човек.

Аз ти обещах че ще спра всякава дискусия ако можеш да ми отговориш аргументирано. Не си преценил наличие на достатъчна аргументация в думите си, че започна да ме питаш за това дали знам нещо? Твоето мнение ще остане последно въпреки че не си ми убедил и аз имам въпроси но след твоето питане аз вече не мога да питам.

И недей да пишеш колко много неща знаеш които въобще не са ми ясни, те по никакъв начин не касаят въпроса по който водихме дискусия. По тези въпроси не съм водил дискусия с тебе, не ги споменавай.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот epetkov » 13 Май 2014 13:13

West Germany написа:Това ще бъде един влак дневно и няма да е удобно разсписанието.

Ако отиването е удобно то връщането трябва да е с нощувка или обратно. Трябва да има поне 2 влака дневно сутрин и вечер за да се пренасочи пътникопотока.


Влаковете Видин-Крайова са два , но разписанието наистина не е много удобно (вторият влак пристига в Крайова след 21 часа т.е. след последния излетял самолет) Източник БДЖ : http://bdz.bg/novina.php?id=2209270
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта