Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 25 Май 2014 17:50

tupolev144 написа:
tupolev144 написа:
West Germany написа:
tupolev както и да не го въртим факта си остава факт. Има известни летищни такси в Солун които Ryan искат да бъдат махнати и въз основа на това обещава повече пътници/туристи и тези такси са по високи отколкото в Пловдив. Последните няколко поста все само около това се въртим, ако предложиш нещо ново има смисъл да се продължи дискусията, ако не, то не знам какво ще обсъждаме.

Честно казано и аз вече не знам какво повече ще обсъждаме с теб.


Така да остане, щото и аз се изчерпах
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 25 Май 2014 18:09

West Germany написа:
tupolev144 написа:Честно казано и аз вече не знам какво повече ще обсъждаме с теб.


Така да остане, щото и аз се изчерпах

Да завършим пледоарията с малко инфо:

(По същият начин стоят нещата и за всички останали А/К -ии кацащи в България и Гърция.)


http://www.aopa.bg/index/newview/newsid/422


"Настояваме за лесен и бърз граничен контрол при липса на ненужни процедури като проверката за сигурност. В допълнение на такса „кацане“, такса „шум“, задължително „наземно обслужване“ и др. подобни, едно кацане на летище София за ВС с маса до 2 т. към момента струва близо 235 лв. – което е и основната причина за липсата на развита лека авиация в България и заобикалящите ни чуждестранни полети."

"Ярък негативен пример в тази връзка е концесионера на Летище Бургас и Летище Варна.
При кацане на ВС лек клас на горепосочените летища концесионерът, действащ като летищен, а освен това и като наземен оператор начислява „пакет Авиокомпания без договор“ на стойност 144,73 лв за всяко едно кацане. В същото време, „Фрапорт“ отказва сключването на договори за наземно обслужване и не позволява използването на летищната инфраструктура /т.е. кацналия частен пилот просто да напусне летището/ без използване на услугите му като наземен оператор. Посоченото тук е изразителен пример за злоупотреба с монополно и господстващо положение на единствения летищен оператор на международни летища в района на източна България."

"В допълнение на всичко изложено по-горе, за сравнение прилагаме пример със съседна Гърция, в която всички ВС с максимално излетно телго до 5.7 т, изпълняващи нетърговски и/или учебни полети са освободени от държавни такси, а наземното обслужване е регулирано в размер на 24 /Двадесет и четири/ Евро за полет. Именно тези обстоятелства доведоха до прозвището на нашите съседи „Флорида на Балканите“ и неимоверно големия поток от частни полети, имащ силно изразен позитивен ефект върху развитието на въздушния транспорт, леката авиация, туристическия бранш и добрия имидж на държавата като цяло."

http://www.aopa.bg/index/newview/newsid/421

http://www.aopa.bg/index/newview/newsid/424
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 25 Май 2014 22:22

Да бяха упоменали и феномена на Бг авиацията - ИВТ (Институт по въздушен транспорт). С действията си или бездействието си, той спомогна за приземяването на авиацията, но продължава да съществува!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Topfly » 09 Юли 2014 09:34

Vladimorka написа:Летище "Пирин" Гоце Делчев?!?!?!?
http://news.blagoevgrad24.bg/398259.html


Дано и след разпада на империята на Цветан Василев някой завърши летището...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 29 Окт 2014 11:07

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1348816
Съдбата на русенското летище се решава днес. Предложение на министъра на транспорта Николина Ангелкова влезе в дневния ред на днешното заседание на кабинета. То предвижда имотът, който е публична държавна собственост да бъде обявен за частна държавна собственост и безвъзмездно да се прехвърлят на Община Русе притежаваните от държавата дялове от капитала на „Летище Русе“ ЕООД.На заседание на общинския съвет на 16 октомври, общинските съветници подкрепиха единодушно прехвърлянето на летището в Щръклево от държавата на община Русе. Министерството на транспорта взе решение да прехвърли собствеността след три неуспешни опита за намиране на концесионер, който да го развива.Летището, което се намира край село Щръклево, не функционира от края на 90-те години, когато военните, които са били собственици на част т него, са спрели да го използват. Гражданските полети, осъществявани до София и от Русе за София, са били прекратени 10 години по-рано. Идеята е, след като общината влезе във владеене, да се получи първоначално лиценз за „летателна площадка“, а след време и за гражданско летище за обществено ползване
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Big G » 29 Окт 2014 11:41

tupolev144 написа:http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1348816
Съдбата на русенското летище се решава днес. Предложение на министъра на транспорта Николина Ангелкова влезе в дневния ред на днешното заседание на кабинета. То предвижда имотът, който е публична държавна собственост да бъде обявен за частна държавна собственост и безвъзмездно да се прехвърлят на Община Русе притежаваните от държавата дялове от капитала на „Летище Русе“ ЕООД.На заседание на общинския съвет на 16 октомври, общинските съветници подкрепиха единодушно прехвърлянето на летището в Щръклево от държавата на община Русе. Министерството на транспорта взе решение да прехвърли собствеността след три неуспешни опита за намиране на концесионер, който да го развива.Летището, което се намира край село Щръклево, не функционира от края на 90-те години, когато военните, които са били собственици на част т него, са спрели да го използват. Гражданските полети, осъществявани до София и от Русе за София, са били прекратени 10 години по-рано. Идеята е, след като общината влезе във владеене, да се получи първоначално лиценз за „летателна площадка“, а след време и за гражданско летище за обществено ползване

Похвална е инициативата и желанието на Общината им. Но...дали са наясно какво ще им струва това, дори не само финансово.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Topfly » 29 Окт 2014 11:59

tupolev144 написа:http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1348816
Съдбата на русенското летище се решава днес. Предложение на министъра на транспорта Николина Ангелкова влезе в дневния ред на днешното заседание на кабинета. То предвижда имотът, който е публична държавна собственост да бъде обявен за частна държавна собственост и безвъзмездно да се прехвърлят на Община Русе притежаваните от държавата дялове от капитала на „Летище Русе“ ЕООД.На заседание на общинския съвет на 16 октомври, общинските съветници подкрепиха единодушно прехвърлянето на летището в Щръклево от държавата на община Русе. Министерството на транспорта взе решение да прехвърли собствеността след три неуспешни опита за намиране на концесионер, който да го развива.Летището, което се намира край село Щръклево, не функционира от края на 90-те години, когато военните, които са били собственици на част т него, са спрели да го използват. Гражданските полети, осъществявани до София и от Русе за София, са били прекратени 10 години по-рано. Идеята е, след като общината влезе във владеене, да се получи първоначално лиценз за „летателна площадка“, а след време и за гражданско летище за обществено ползване


От Щръклево до Букурещ разстоянието е 90 километра. Гугъл мапс го дава като 1 час и 30 минути път, но аз лятото изминах разстоянието за около 2 часа! Нито моста, нито пътищата имат нужната проходимост за да може да се стигне до Букурещ за приемливото до 1 час пътуване при алтернативно летище.

Ако имаше магистрала или поне скоростен път и през моста се минаваше без никакви проверки и плащане на такси пътя би могъл да трае 40-50 минути...

Положението все пак не е безнадеждно, защото и Париж Бове също е на 90 километра и 1,5 часа път от центъра на Париж.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Делян » 20 Дек 2014 04:10

Изображение

Изображение

На Лесново, български автомобил SIN
http://speed-press.com/pi_files/2014/12 ... 14_Sin_(17).jpg
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот niki_m » 22 Дек 2014 20:24

http://actualni.eu/?p=9730
В Русе Лицензират Първото Общинско Летище След Нова Година

След Нова година стартират процедурите по лицензирането като летателна площадка на първото в страната общинско летище. То се намира в Русе и ще получи лиценз за летателна площадка. Очакванията са първите самолети да започнат да кацат там до пролетта.

Това съобщи на заключителната си пресконференция за края на 2014 година кметът на Русе Пламен Стоилов, цитиран от БГНЕС.

Първоначално целта е на летището да могат да кацат малки и среден тип самолети. Аерогарата което беше държавна, а с решение на правителството беше прехвърлена на Община Русе. Според разработения бизнес план съоръжението трябва да се развие най-малкото като летище за чартърни и карго полети, за да се превърне поне в среден клас аеропорт.

Преди това обаче ще трябва да се направи ремонт на пистата и на приемната зала, която е останала в състоянието си от 80-те години, когато летището в село Щръклево за последно е било ползвано като гражданско.

Кметът Пламен Стоилов загатна, че вече има интерес от страна на чужди инвеститори от Европа и други континенти, още повече, че планът за изграждане на ново румънско летище между Букурещ и Гюргево се е провалил.

Според проучванията по-малки летища в Северозападна България с лиценз само за летателна площадка отчитат високи приходи от спортна дейност, селскостопански и двумоторни самолети. Месечната такса за престой на самолет е около 100 лв., обясни още кметът.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот niki_m » 28 Дек 2014 14:00

http://infopleven.com/%D0%B8%D0%BC%D0%B ... %BB%D0%B5/

Има надежда за граждански полети от летище Долна Митрополия

Не би следвало да има пречки летище Долна Митрополия да се отвори за чартърни граждански полети, заяви в Плевен военният министър Николай Ненчев. Той призна, че вече е имал среща по тази тема с народния представител от региона Цецка Цачева.

Има голяма вероятност да бъдат купени два нови невоенни самолета от друг тип, на които да се обучават младите летци, сподели в аванс министърът. Тези самолети са и по-евтини. Така ще има обстоятелства и възможности да се ползват и за други граждански цели, бяха думите му.

Народният представител Найден Зеленогорски допълни, че тепърва министърът ще бъде запознат с възможностите и детайлите за бъдещи граждански полети от летище Долна Митрополия. Това би отворило Плевен за света и по въздух, което е изключително важно, отбеляза депутатът.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Topfly » 03 Яну 2015 20:16

Авиобазата в Балчик без шансове да стане рентабилно гражданско летище
Най-големият проблем е намирането на инвеститор, обясни кметът на Балчик Николай Ангелов
http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/aviobazata-v-balchik-bez-shansove-da-stane-rentabilno-grajdansko-letishte-186592/
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот niki_m » 24 Яну 2015 22:58

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4556755

Американец поема летището в Горна Оряховица

Американец е поискал да поеме от март летището в Горна Оряховица. Аеропортът разполага с всички видове лицензи и разрешителни. Предстои само документалното оформяне по отдаването на авиообекта, съобщиха пред „Труд" местни авиатори.
Чужденецът е готов да стопанисва за 35 г. международния аеропорт. Собственикът на компания „Гери Холдинг", която развива авиобизнес в Италия, е депозирал в Министерството на транспорта писмо за инвестиционно намерение още през октомври миналата година.
В него той заявява, че иска да вложи в аеропорта 14 млн. евро и да разкрие между 350 и 400 работни места. Новоназначените авиослужители ще преминат курсове на обучение и допълнителна квалификация в Италия. Освен това инвеститорът възнамерява да създаде база за техническо обслужване и ремонт на самолети.
Предприемачът имал интерес и към земи около горнооряховското село Поликраище. Върху терените смятал да направи разсадници и със свои самолети да изнася готовата продукция за чужди пазари. Планирал да развие каргополетите.
„Пред аеропорта се отварят големи перспективи. Има благоприятна възможност за удължаване на пистата в западно направление. Могат да се изградят още 3 пътеки за рулиране, от които една скоростна. Съществуват условия за двойно увеличаване на перона на изток и обособяване на съвременен карго терминал", обясняват летци.
От ръководството на авиообекта потвърдиха, че на място са идвали представители на италианската авиокомпания на оглед и са получили информация за състоянието на летището.
Ако се стигне до сделка, многострадалната процедура по отдаването на аеропорта в Горна Оряховица с площ от 2 115 405 кв.м най-после ще бъде финализирана. Тя бе открита с решение на Министерския съвет на 23 март 2011 г.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Big G » 24 Яну 2015 23:27

niki_m написа:http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4556755

Американец поема летището в Горна Оряховица

Американец е поискал да поеме от март летището в Горна Оряховица. Аеропортът разполага с всички видове лицензи и разрешителни. Предстои само документалното оформяне по отдаването на авиообекта, съобщиха пред „Труд" местни авиатори.
Чужденецът е готов да стопанисва за 35 г. международния аеропорт. Собственикът на компания „Гери Холдинг", която развива авиобизнес в Италия, е депозирал в Министерството на транспорта писмо за инвестиционно намерение още през октомври миналата година.
В него той заявява, че иска да вложи в аеропорта 14 млн. евро и да разкрие между 350 и 400 работни места. Новоназначените авиослужители ще преминат курсове на обучение и допълнителна квалификация в Италия. Освен това инвеститорът възнамерява да създаде база за техническо обслужване и ремонт на самолети.
Предприемачът имал интерес и към земи около горнооряховското село Поликраище. Върху терените смятал да направи разсадници и със свои самолети да изнася готовата продукция за чужди пазари. Планирал да развие каргополетите.
„Пред аеропорта се отварят големи перспективи. Има благоприятна възможност за удължаване на пистата в западно направление. Могат да се изградят още 3 пътеки за рулиране, от които една скоростна. Съществуват условия за двойно увеличаване на перона на изток и обособяване на съвременен карго терминал", обясняват летци.
От ръководството на авиообекта потвърдиха, че на място са идвали представители на италианската авиокомпания на оглед и са получили информация за състоянието на летището.
Ако се стигне до сделка, многострадалната процедура по отдаването на аеропорта в Горна Оряховица с площ от 2 115 405 кв.м най-после ще бъде финализирана. Тя бе открита с решение на Министерския съвет на 23 март 2011 г.

Дай Боже да стане, ама много несериозно ми звучи това: "съобщиха пред „Труд" местни авиатори"..."обясняват летци". Какви са тези компетентни авиатори/летци? Нима летището и летищния център си нямат ръководители. Защо не са интервюирали тях?
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот tupolev144 » 04 Фев 2015 19:02

http://www.novini.bg/news/264407-летище-русе-вече-е-собственост-на-общината.html

Летище Русе вече е собственост на общината.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и кметът на община Русе Пламен Стоилов подписаха договор за безвъзмездното прехвърляне на 100 процента от активите на "Летище Русе" ЕООД на Община Русе.Това стана днес в Министерството на транспорта в присъствието на нотариус, съобщиха от ведомството.Прехвърлянето на летище Русе към община Русе стана възможно след решение на Министерския съвет от 19 декември 2014 г. Чрез стопанисването и управлението на летището в Русе от общината ще се удовлетворят интересите на местната общност.Община Русе многократно е изразявала сериозен интерес за придобиването на летище Русе, тъй като местоположението на аеропорта е стратегическо за града и дава възможности за комбиниране на железопътен, сухопътен, воден и въздушен превоз на товари, както за възстановяване на дейността на летището и създаването на работни места.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот LZ-AND » 27 Мар 2015 06:43

Аватар
LZ-AND
спотър
 
Мнения: 50
Регистриран на: 31 Авг 2005 11:38
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта

cron