merlin написа:Ето взето назаем мнение (от един друг форум с железопътна тематика):Летище Видин в момента се използва(пистата)от младежи за надбягване с автомобили.Аерогарата си стои непокътната заедно с всички навигационни уреди и системи и се охранява.Пистата е с дължина 2300м. и широка 37,5м.(говорая по памет)и е способна да приема големи товарни самолети.Имаше интерес от 5 фирми за концесиониране на летището,но1999 година,когато летището бе закрито,се раздаде земята в прилежащата зона на пистата и сега има проблеми с нейните собственици,трябва да се отчуждат раздадените парцели отново.Мисля,че се работи в тази насока в момента(поне така заяви не отдавна областния управител на Видин,К.Спасов)Аз лично съм оптимист и мисля,че летището ще заработи отново в близките 2 до 3 години.
Само си помислете колко си приличат това летище и русенското! И двете са на невероятни места, най-малко за развитие на карго превози, а русенското и дори има потенциал за GA, че и нещо повече. Форумеца горе добре е описал положението на летището, хубаво е че поне не е на военните, че те лесно не дават...
ПП: Някой да има информация за развитието на концесионните процедури на Русе и Г. Оряховица? Или поне кога приключва крайното подаване на оферти, понеже почна преди Коледа?
Навигационното оборудване кой го знае какво - какво е имало въобще, колко е "непокътнато" и коя година е произведено в СССР.
Според мен е доста оптимистично да се говори за нещо повече от GA, защото товари и пътници във Видин няма от къде се вземат в прилично количество за да е рентабилно. Примерно в София има десет карго полета на ден и то с поща на DHL и други подобни. За Русе е малко по разлино, но горе-долу същото - ако с ниски цени се привлекат нискотарифните полети до Букурещ (което не е ясно как точно ще стане, но мераците са големи), може и да се развърти летището.
Като цяло всички приказки за Русе, Видин и дори Горна Оряховица са малко в стил изказването на кмета на Разград - да се възобнови проекта за плавателен канал Русе-Варна, който да минава през Разград... За цената от 4 милиарда Евро никой не мисли - друг да плаща (ЕС и държавата примерно), а за кмета е добре да се излеят едни (не негови) пари "за усвояване" в региона и да минават кораби през Разград.