Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 17 Мар 2009 12:45

merlin написа:Ето взето назаем мнение (от един друг форум с железопътна тематика):

Летище Видин в момента се използва(пистата)от младежи за надбягване с автомобили.Аерогарата си стои непокътната заедно с всички навигационни уреди и системи и се охранява.Пистата е с дължина 2300м. и широка 37,5м.(говорая по памет)и е способна да приема големи товарни самолети.Имаше интерес от 5 фирми за концесиониране на летището,но1999 година,когато летището бе закрито,се раздаде земята в прилежащата зона на пистата и сега има проблеми с нейните собственици,трябва да се отчуждат раздадените парцели отново.Мисля,че се работи в тази насока в момента(поне така заяви не отдавна областния управител на Видин,К.Спасов)Аз лично съм оптимист и мисля,че летището ще заработи отново в близките 2 до 3 години.


Само си помислете колко си приличат това летище и русенското! И двете са на невероятни места, най-малко за развитие на карго превози, а русенското и дори има потенциал за GA, че и нещо повече. Форумеца горе добре е описал положението на летището, хубаво е че поне не е на военните, че те лесно не дават...

ПП: Някой да има информация за развитието на концесионните процедури на Русе и Г. Оряховица? Или поне кога приключва крайното подаване на оферти, понеже почна преди Коледа?


Навигационното оборудване кой го знае какво - какво е имало въобще, колко е "непокътнато" и коя година е произведено в СССР.

Според мен е доста оптимистично да се говори за нещо повече от GA, защото товари и пътници във Видин няма от къде се вземат в прилично количество за да е рентабилно. Примерно в София има десет карго полета на ден и то с поща на DHL и други подобни. За Русе е малко по разлино, но горе-долу същото - ако с ниски цени се привлекат нискотарифните полети до Букурещ (което не е ясно как точно ще стане, но мераците са големи), може и да се развърти летището.

Като цяло всички приказки за Русе, Видин и дори Горна Оряховица са малко в стил изказването на кмета на Разград - да се възобнови проекта за плавателен канал Русе-Варна, който да минава през Разград... За цената от 4 милиарда Евро никой не мисли - друг да плаща (ЕС и държавата примерно), а за кмета е добре да се излеят едни (не негови) пари "за усвояване" в региона и да минават кораби през Разград.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот LZB123 » 21 Мар 2009 13:52

Предлагат обществено обсъждане възстановяването на летището край с. Мосомище (съжалявам ако вече е пуснато някъде във форума)

Предстои обществено обсъждане на доклад по оценка на въздействието върху околната среда за инвестиционно предложение, което предвижда възстановяване на дейността на летището, разширение на пистата, изграждане на малък перон и пътнически терминал в местността "Летището" в землището на гоцеделчевското село Мосомище, съобщи Регионалната инспекция по околната среда и водите - Благоевград.

Инвеститор на мащабния проект е софийското дружество "Корси маунсит рисорт" АД, уточниха от екоинспекцията.

Според проекта летището ще бъде използвано за граждански полети на обща авиация, а в последствие - за чартърни полети за превоз на пътници.
Планира се до 2015 г. да бъдат обслужвани около 3000 излитания и кацания годишно. Очакваният годишен пътникооборот е 100 000 души.

Предвижданията на инвеститора са полетите да обслужват туристическата индустрия на Благоевградска област.

Докладът по ОВОС е на разположение на заинтересованите лица в РИОСВ-Благоевград, всеки ден в рамките на работното време от 9.00 до 12.30 часа и от 13.00 до 17.30 часа в сградата на ул. "Свобода" 1, съобщиха от РИОСВ. Срещата с обществеността за обсъждане на инвестиционното предложение е насрочена за 21 март 2009 г. от 10.00 часа в сградата на община Гоце Делчев, допълва БТА.

Летището край с. Мосомище разполага с писта с дължина 2100 м и с широчина 25 м, която ще бъде разширена до 45 м плюс две странични ивици по 7.5 м.
Предвижда се в последствие тя да бъде удължена според възможностите на терена. Проектът включва също изграждане на малък перон и малък митнически терминал, както и други обслужващи мощности.


http://www.stroitelstvo.info/news/2009/ ... vaneto_na/
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот mitkobiker » 21 Мар 2009 14:13

Ето го балканския хъб на Ryanair. Musomishte international :-D Такова име няма начин да не ти закачи окото, че и дори да те накара да планираш посещение на място, което никога не си си помислял :rock: За нуждите на туземците- седмична линия до Аликанте, а за incoming-a - Лутън или Станстед :roll:
опс... Виждам и задръстен перон с биз-джетове на отгчени от алпийските си имения швейцарци, австрийци и французи + саудитски и катарски шейхове с харемите :idea:
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот harrier » 21 Мар 2009 16:42

Ако всичките планове и подобни идеи за останалите летища бяха станали реалност, то щяхме да имаме повече летища от държавите от Бенелюкса вече...
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 21 Мар 2009 17:49

...абе летища има,но бизнес няма...

Гореспоменатото летище е запланувано от доста време за "хъб" на чартърите около Банско, някъде бях чел, че са правили измервания за издръжливоста на полосата сега или е нужна нова. Според мен Първа инвестиционна банка е намесена, от друга страна летището става за GA, но инвестицията за летище за един А320 сигурно ще е прекалено голяма.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 27 Мар 2009 20:03

Възстановяването на дейността на летището е сред основните приоритети на областния управител

Областният управител на Видин инж. Кръстьо Спасов е поискал намесата на полицията за опазването и защитата на видинското летище от неправомерно ползване, предаде vidin.info. Той съобщи за това днес, на пресконференция в заседателната зала на областната администрация.

Кръстьо Спасов е потърсил съдействие от директора на Областната дирекция на МВР комисар Огнян Асенов за засилване на контрола на територията на летището и преустановяване на нелегалните автомобилни състезания на пистата.

Областният управител, на чието стопанисване и управление е предоставено бившето летище край с. Иново, е обезпокоен от станалата на 15 март катастрофа на пистата, по време на незаконно организирана от любители на високи скорости надпревара.

Според Кръстьо Спасов подобни нерегламентирани прояви на видинското летище създават реална опасност от инциденти, които застрашават живота на участниците в тях, на наблюдаващите ги поддръжници и на случайни граждани. Освен това могат да причинят щети на държавния имот и да нарушат целостта на пистата, смята областният управител.

Възстановяването на дейността на летището е сред основните приоритети на областния управител за развитието на инфраструктурата и превръщането на област Видин в съвременен транспортен и комуникационен център с национално и международно значение. В опит за постигане на това са усилията на инж. Кръстьо Спасов и неговият екип за възобновяване функциите на закритото летище.


Личи си, че е бил председател на Комсомола...избори идва и по стар обичай, правим всички летища международни хъбове, а аз си мечтая поне една Сесна да лети там...
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 05 Апр 2009 14:36

Тъжно...поне за мен. Сега е времето да се пазарят с държавата, с повода "икономическа криза" може да получат страшен договор, но богатите хора в България купуват яхти. :cry:
Никой не поиска Летище Русе

03.04.2009

Нито една оферта не е постъпила за Летище Русе, което бе предложено за отдаване на концесия. Това заяви областният управител Мария Димова, цитирана то Дарик радио. Решението за прекратяване на процедурата е взето на 17 март, допълни Димова.

Новата процедура за русенското летище бе обявена през декември 2008 година. Предмет на концесията беше разширение и реконструкция на обекта, управление и поддържане след влизането му експлоатация между 36 и 60 месеца след сключване на концесионния договор.

Единственият кандидат, който е закупил документация, се е отказал от участие. Според мотивите му инвестицията е рискова с оглед на финансовата криза. Кандидатът е посочил още, че има интерес, но при подобряване на икономическата ситуация.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 15 Апр 2009 18:20

Това вече е отвсякъде предизборно(Летище "БС(К)П интернепънъл"-Русе), няма как да направят и конкурс преди изборите, а след това другото правителство пак ще се сети за това летище накрая на мандата си.

Изображение
Държавата планира да възстанови затвореното преди 20 години летище Русе.
Това съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на организираната в Пловдив дискусия за развитието на летищната инфраструктура, съобщи Дарик. Той поясни, че най-вероятно в Русе ще бъде приложен моделът на пловдивския аеропорт – с първоначални инвестиции от страна на държавата и на следващ етап с концесиониране, включително и частично, след приемане на предложените промени в Закона за концесиите.
Там са необходими около 40 млн. лева, които обаче ще се влагат основно във възстановяване на пистата. Според министър Мутафчиев, сградата на терминала в Русе – с леки подобрения и частични ремонти, може да се използва на първоначалния етап след възстановяването на полетите. Обсъжда се възможността инвестициите и управлението на русенското летище да бъдат поети от Летище София. „Това е единият вариант, който се обсъжда. Не забравяйте, че Летище София има особен статут, говоря за оператора, тъй като той има подписан договор с държавата да изплаща кредитите по новата писта и новия терминал. Така че това е въпрос на финансови сметки. В тях е решението. Ако не могат да поемат този риск, ще го поеме държавата”, каза министър Мутафчиев.
дир.бг


ПП: А терминала на снимката плаче за един жълто-син надпис Ryanair. :-D
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 16 Апр 2009 11:28

Терминалът на снимката изглежа с доста модерна архитектура или "новото е добре забравено старо". А едва ли има по-добре забравено от терминала на летище Русе, който никой не е виждал от почти 20 години.

А надписът "Райън Еър" по-скоро ще се появи на летище Баняса, освен ако не решат да правят вътрешни полети Русе-Пловдив. Всъщност защо не и Русе-Видин, Русе-Благоевград, където и също се говори за ново летище и т.н. с една хубава нова база на Райън Еър в Русе - все пак при толкова вътрешни полети нормално е и база да направят, нали?

:lol:
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот ilian » 16 Апр 2009 17:37

asd написа:Терминалът на снимката изглежа с доста модерна архитектура или "новото е добре забравено старо". А едва ли има по-добре забравено от терминала на летище Русе, който никой не е виждал от почти 20 години.

А надписът "Райън Еър" по-скоро ще се появи на летище Баняса, освен ако не решат да правят вътрешни полети Русе-Пловдив. Всъщност защо не и Русе-Видин, Русе-Благоевград, където и също се говори за ново летище и т.н. с една хубава нова база на Райън Еър в Русе - все пак при толкова вътрешни полети нормално е и база да направят, нали?

:lol:


Според мен Щръклево е много подходящо като летище за нова дестинацията на Ryanair наречена: Bucharest (Rousse). Кокото Hahn има нещо общо с Frankfurt, Weeze с Dusseldorf, Skavsta със Стокхолм и т.н., толкова и Русе има общо с Букурещ.
Достатъчно би било държавата и/или концесионера да предложат конкурентни на Baneasa такси. Все пак летището е само на 85 - 90 километра от Букурещ. Ованесови ще са първите, които ще осигурят два автобуса за Shuttle Bus. Така ще има международни полети не само за румънците, а и за българите от русенска, силистренска, плевенска, разградска, търновска, а защо не и варненска области.
Както и преди съм писал тук миналата година бях на летище Щръклево и охраната ме пусна да разгледам отвътре терминала и да се кача на терсата с изглед към перона и пистата. Терминалът е стар, но в много по-добро състояние от пловдивския. Все пак е малкото Орли:) Постройката е масивна, бетонна а не метална конструкция. Действително може да функционира отново само с лек ремонт и подмяна на оборудването. Има дори и ресторант. Пътят от Русе до Щръклево е много добър - новоасфалтиран, макар че е тесен.
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Емо » 16 Апр 2009 17:56

Хм, единствените вътрешни полети, които според мен биха пълнили самолети до Русе, са от/до София и лятото от/до Бургас (заради бавния преход м/у Варна и Бургас).
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 17 Апр 2009 20:20

ilian написа:
asd написа:Терминалът на снимката изглежа с доста модерна архитектура или "новото е добре забравено старо". А едва ли има по-добре забравено от терминала на летище Русе, който никой не е виждал от почти 20 години.

А надписът "Райън Еър" по-скоро ще се появи на летище Баняса, освен ако не решат да правят вътрешни полети Русе-Пловдив. Всъщност защо не и Русе-Видин, Русе-Благоевград, където и също се говори за ново летище и т.н. с една хубава нова база на Райън Еър в Русе - все пак при толкова вътрешни полети нормално е и база да направят, нали?

:lol:


Според мен Щръклево е много подходящо като летище за нова дестинацията на Ryanair наречена: Bucharest (Rousse). Кокото Hahn има нещо общо с Frankfurt, Weeze с Dusseldorf, Skavsta със Стокхолм и т.н., толкова и Русе има общо с Букурещ.
Достатъчно би било държавата и/или концесионера да предложат конкурентни на Baneasa такси. Все пак летището е само на 85 - 90 километра от Букурещ. Ованесови ще са първите, които ще осигурят два автобуса за Shuttle Bus. Така ще има международни полети не само за румънците, а и за българите от русенска, силистренска, плевенска, разградска, търновска, а защо не и варненска области.
Както и преди съм писал тук миналата година бях на летище Щръклево и охраната ме пусна да разгледам отвътре терминала и да се кача на терсата с изглед към перона и пистата. Терминалът е стар, но в много по-добро състояние от пловдивския. Все пак е малкото Орли:) Постройката е масивна, бетонна а не метална конструкция. Действително може да функционира отново само с лек ремонт и подмяна на оборудването. Има дори и ресторант. Пътят от Русе до Щръклево е много добър - новоасфалтиран, макар че е тесен.


Терминалът на снимката наистина ми заприлича на някои от модерните сгради (преди ремонт) и варианти за развитие на летище Русе (повече или по-малко вероятни) безспорно има много, особено ако се привлекат Райън или други нискотарифни авиокомпании. Ще е добре не само за Ованесови, а и за много други фирми в региона.

ОБАЧЕ защо с пари от държавния бюджет :?: И то без никакви дългосрочни договори, ангажименти, преговори или поне интерес от авиокомпании. Който иска да прави летище - да си прави. В момента се прави друго - държавни пари се дават на частни фирми точно преди изборите, като за последно. После разни фирми спонсорират някои партии, но това не е от благодарност, а поради политически убеждения...

Иначе жителите на варненска област ползват и летищата на Букурещ в момента, защото не е толкова далеко и вече зависи каква цена ще уцелиш за конкретния полет. Русе безспорно ще е по-удобно. особено ако държава изсипе едни пари и за магистрала Шумен-Русе и от Варна се стига до Щръклево за час и нещо.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот 462TC » 19 Апр 2009 09:51

Колеги и аз много се надявам да се развият българсклите летища. Наскоро минах покрай летището на Стара Загора и направо изтръпнах. Цялата полоса включително и перона беше обрасла с бурени и тръстики :( . Няма логика да е така. Все пак Стара Загора е един от големите градове в България и поне за G.A. може да се направи. :idea:
462TC
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 08 Ное 2007 16:08

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Gentleman » 20 Апр 2009 10:05

Да споделя лично мнение. Според мен трябва да бъде направено едно такова малко летище като това в моя роден град Русе. Разбира се, това трудно ще стане на този етап, защото малко авиокомпании биха започнали нова дестинация. Въпреки това аеропорт, който е евтин и привлича с донякъде добрата си локация, ще се пълни от всякакви пътуващи българи. Все пак страната е малка. През уикенда се уверих за пореден път в това. Какво пречи на някой от София, който е успял да резервира на добра цена билет, да си вземе автобуса/влака и да лети от Русе? Следим темата за летищата, но като че ли покрай изборите тя не намира толкова отзвук. Според мен, колкото и малка да е България, не може да има само 3 летища - София, Варна, Бургас - и едно в Пловдив, което не е ясно кой точно го използва (преглеждах сайта и на кацащи/излитащи имаше два полета на "private" компания).
Gentleman
по-спотър
 
Мнения: 170
Регистриран на: 25 Май 2008 13:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Q23 » 20 Апр 2009 18:12

Потвърждавам мнението си от предишни постове, че инвестирането на държавни средства в силно рискови бизнес начинания за мен е неприемливо. По-добре да се инвестира в магистрала Варна - Русе, нещо, което е наистина необходимо и ще се ползва масово, отколкото да се съживява например Щръклево. Не съм против в България до всеки по-голям град да има поне GA летище, но това си е задача на заинтересования бизнес. Летището е скъпа работа, не само като първоначална инвестиция, но и като постоянни, ежемесечни разходи. Каква е ползата, ако държавата инвестира едни пари и създаде обект, който генерира постоянни разходи, покривани от неизвестни приходи. Хайде, прежалвам първоначалната инвестиция, какво става после? Случайно ли е това, че никой не иска да концесионира Щръклево? Хубаво би било да полагаме усилия да си формираме реалистична картина за действителността, не да храним фалшиви илюзии. Точно илюзиите на много хора докараха световната криза, ама дали някой си дава сметка за това ...
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта

cron