Страница 38 от 43

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 27 Мар 2015 16:47
от epetkov
Назначават персонал на летище Русе http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4679244

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2015 09:31
от skyviewer
Звеното към ОП "Паркстрой" ще има ръководител, двама авиомеханици и специалист по сигурността на въздушния транспорт. Те ще обслужват само летателната площадка, след като се прекрати дейността на общинско търговско дружество "Летище Русе" ЕООД.

т.е. "Летище Русе" - вече не съществува .

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2015 11:42
от Topfly
Летището в Горна Оряховица,80-те
Изображение
http://www.bgspomen.com/2014/10/80_70.html

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2015 14:46
от Делян
Това е новата сграда, преди това е имало още по-стара в дясно, не се вижда на снимката.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 20 Апр 2015 18:07
от skyviewer
До 2017 г. се планира увеличение на работните места в авиацията с между 40 и 60%. Това ще се наложи заради по-големия обем от работа, който ще се извършва. Тази прогноза даде транспортният министър Ивайло Московски по време на годишната конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети.
Очаква се след отварянето на новото летище в Истанбул въздушният трафик над страната ни да се увеличи с 50%. В момента над България прелитат 1700 самолета на денонощие, а в най-натоварените периоди достигат 3000.

http://www.blitz.bg/news/article/331970

P.S. Не , няма грешка - това ще бъде летището за междуконтинентални полети за България. А контрола на прелитащия трафик, дотогава, ще е в общото /единно/ европейско пространство с окрупнени блокове за УВД :D

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Апр 2015 23:18
от Big G
Проект
Обща стратегия за устойчиво териториално развитие на трансграничен регион Румъния-България


Регионът се обслужва от 3 международни летища в Румъния: Констанца (важен през летния сезон, когато приема полети от Париж, Страсбург, Люксембург, Бергамо, Пиза), Крайова (полети от Лондон, Кьолн/Бон, Бергамо) и Букурещ-Отопени, намиращо се най-близо до границата. В България, най-близките летища са в София и Варна, но голяма част от населението в българския пограничен район често редовно използва летището в Букурещ.

Изображение

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2015 11:58
от tupolev144
Big G написа:Проект
Обща стратегия за устойчиво териториално развитие на трансграничен регион Румъния-България


Регионът се обслужва от 3 международни летища в Румъния: Констанца (важен през летния сезон, когато приема полети от Париж, Страсбург, Люксембург, Бергамо, Пиза), Крайова (полети от Лондон, Кьолн/Бон, Бергамо) и Букурещ-Отопени, намиращо се най-близо до границата. В България, най-близките летища са в София и Варна, но голяма част от населението в българския пограничен район често редовно използва летището в Букурещ.

Изображение

От това възникват следните въпроси:
Колко летища бяха унищожени в този район от наша страна? Видин, Русе, Търговище, Силистра, и на път е Г.Оряховица. Същото се свърши и продължава да се върши и в други региони. И с какво всичко това допринесе за развитието на държавата? Може би някой си мисли, че осигурявайки монопол за да превозва основно гастарбайтерите от цялата страна, ще доведе до просперитет? Да, ще доведе до такъв, само че в Румъния, защото както е споменато "..голяма част от населението в българския пограничен район често редовно използва летището в Букурещ". Когато се опитваш да правиш нещо извън правилата, май единствения ефект е, че унищожаваш собственото си бъдеще.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2015 17:37
от Делян
Някой би ли ми обяснил защо пистата на летище Бършен излиза на пътя така.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2015 19:32
от skyviewer
Ако намериш някой,който е работил в "ПРОНО",може да ти отговори.Малко по - на юг е Скалица.Там си е точно на пътя. Навремето ,когато имаше ВВС, ги отцепваха при полети.Сега за тази организация намерих само това http://wikimapia.org/24855577/bg/%E2%80 ... 0%9E%D0%94

...а за Бършен тук: http://kmet-sliven.blogspot.bg/2013/06/blog-post.html

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 03 Фев 2016 13:00
от mashine1984
Китайци изграждат летище у нас за €160 млн.
Бившото летище в Радомир става най-големият канал за товари в страната

http://www.economic.bg/bg/news/6/kitajtsi-izgrazhdat-letishte-u-nas-za-160-mln.html
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-01-29/chinese-investors-to-finance-airport-luxury-hotels-in-bulgaria

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 20 Фев 2016 19:36
от Big G
Летище Видин продадено тайно и на безценица от правителството на Борисов-2

http://www.vidin-online.com/ot-poshtata ... -borisov-2

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2016 10:12
от Topfly
tupolev144 написа:От това възникват следните въпроси:
Колко летища бяха унищожени в този район от наша страна? Видин, Русе, Търговище, Силистра, и на път е Г.Оряховица. Същото се свърши и продължава да се върши и в други региони. И с какво всичко това допринесе за развитието на държавата? Може би някой си мисли, че осигурявайки монопол за да превозва основно гастарбайтерите от цялата страна, ще доведе до просперитет? Да, ще доведе до такъв, само че в Румъния, защото както е споменато "..голяма част от населението в българския пограничен район често редовно използва летището в Букурещ". Когато се опитваш да правиш нещо извън правилата, май единствения ефект е, че унищожаваш собственото си бъдеще.


Регионалните летища по принцип рядко са печелевши и имат нужда от някаква държавна или общинска помощ за съществуването си. Не виждам голям проблем в това Румъния да финансира регионалните си летища, а българските региони в близост да се възползват от тази инфраструктура безплатно. :wink:

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2016 14:52
от amcho
Topfly написа:
tupolev144 написа:От това възникват следните въпроси:
Колко летища бяха унищожени в този район от наша страна? Видин, Русе, Търговище, Силистра, и на път е Г.Оряховица. Същото се свърши и продължава да се върши и в други региони. И с какво всичко това допринесе за развитието на държавата? Може би някой си мисли, че осигурявайки монопол за да превозва основно гастарбайтерите от цялата страна, ще доведе до просперитет? Да, ще доведе до такъв, само че в Румъния, защото както е споменато "..голяма част от населението в българския пограничен район често редовно използва летището в Букурещ". Когато се опитваш да правиш нещо извън правилата, май единствения ефект е, че унищожаваш собственото си бъдеще.


Регионалните летища по принцип рядко са печелевши и имат нужда от някаква държавна или общинска помощ за съществуването си. Не виждам голям проблем в това Румъния да финансира регионалните си летища, а българските региони в близост да се възползват от тази инфраструктура безплатно. :wink:


И аз съм на същото мнение. Каква е тази "мания" да имаме 50 летища като съвсем спокойно караме с 4 такива? Една Унгария, където е под 10 млн населението имат 2 основни летища, Сърбите имат де факто само 1 летище, словаците 3 и т.н. Поддръжката на регионалните летища е скъпо и безпредметно ако няма трафик, особено ако се разчита на някакви субсидии.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2016 17:26
от epetkov
Не разбирам защо темата за регионалните български летища се превръща в сравнителен анализ на ситуацията в Румъния и в България?
В Румъния развитието на летищата е следното : Регионално -->Национално-->Международно. Примери за такова развитие през последните 30 години имаме достатъчно : Тимишоара, Клуж Напока, Търгу Муреш, Сибиу, Бакъу, Констанца, Крайова, Яш. Някои летища остават само национални като Арад, Орадеа, Бая Маре. Във всеки случай всичко започва от ниво регионално летище. Сега се сещам за регионалното летище Сучава в североизточна Румъния , което през ноември миналата година стана национално с полети на Таром до Букурещ. Дори в малкото летище на Тулча "Делтата на Дунав" , което има годишно само няколко чартърни полета са инвестирани средства : http://www.aeroportul-tulcea.ro/ro_gale ... y=/&page=2 При такова развитие на летищата в северната ни съседка , не виждам за какво сравнение може да става между нас и румънците?Ето карта на румънските летища : действащи, недействащи, проектирани : Изображение

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2016 18:44
от Делян
Точно Румъния ни е най-близко за сравнение с изключение на това че са 3 пъти по-големи от нас, тоест действащите им летища трябва да са в порядъка на 15 и според картата са си някъде толкова......