Страница 39 от 43

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2016 20:09
от concorde
Данните за чужди туристи посетили Румъния през 2014 г. е под 2 милиона , за БГ - 9.4 милиона .

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 11 Май 2016 20:40
от merlin
Някъде има ли снимков материал или схема на това какво е правено на летище Безмер? Описанията говорят направо за строеж на ново летище върху развалините на старото, главно за нуждите на НАТО в Ново село, но една снимка на пистата и стоянките липсва.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 13 Май 2016 20:33
от ADS-B
merlin написа:Някъде има ли снимков материал или схема на това какво е правено на летище Безмер? Описанията говорят направо за строеж на ново летище върху развалините на старото, главно за нуждите на НАТО в Ново село, но една снимка на пистата и стоянките липсва.

Ако си бил в базата и знаеш как е изглеждала преди, това видео ще ти даде представа:

https://www.youtube.com/watch?v=KPvbDE87wM8

Има излитане и кацане и кадри от въздуха на промените.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 14 Май 2016 15:59
от merlin
Благодаря за интересния материал! Явно са направили ново летище върху основите на старото. Искарахме късмет с това, че Ново село е наблизо, в противен случай го чакаше съдбата на останалите зарязани летища.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 17 Юни 2016 18:34
от tupolev144
https://dariknews.bg/view_article.php?a ... id=1584040
Закриват летището в Стара Загора, правят го индустриална зона
Министерство на икономиката обмисля превръщането на летището в Стара Загора в индустриално-икономическа зона, по подобие на Икономическа зона София, която се изгражда на мястото на бившото летище в Божурище. Това става ясно от писмен отговор на икономическия министър Божидар Лукарски до депутат от опозицията.Летището се намира на по-малко от 5 км от жп трасе и магистрала, което е предимство, посочва още икономическият министър.През 2015 г. летището в Стара Загора е реализирало приходи в размер на едва 250 000 лева, което е с 16,8% спрямо 2014 г. Въпреки това, съоръжението не се ползва пълноценно. Лукарски припомня, че още през 2012 г. е стартирала програма за превръщането на летището в международен карго-терминал, който да обслужва Югоизточна Европа. Оказало се обаче, че в околността има много частни имоти и собствениците не били склонни да ги продадат.Проектът за изграждането на карго-терминал край Стара Загора бил промотиран многократно на чуждестранни инвеститори, с него се е кандидатствало за финансиране и по плана „Юнкер”, но интерес досега няма.Това кара Лукарски да предложи превръщането на летището в Стара Загора в икономическа зона. След поредица от скандали в такава се превърна и летището в Божурище.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 17 Юни 2016 20:25
от skyviewer
Е,как така - няма интерес?
-Да им закарат някоя китайска делегация.Вижте Пловдив.Там китайците си изтъркаха обувките да концесионират летището. :D

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 17 Юни 2016 20:39
от concorde
То и за летище Стара Загора уж имаше интерес от китайци , че даже проект за 2 писти имаше .

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 17 Юни 2016 23:15
от amcho
tupolev144 написа:https://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1584040
Закриват летището в Стара Загора, правят го индустриална зона
Министерство на икономиката обмисля превръщането на летището в Стара Загора в индустриално-икономическа зона, по подобие на Икономическа зона София, която се изгражда на мястото на бившото летище в Божурище. Това става ясно от писмен отговор на икономическия министър Божидар Лукарски до депутат от опозицията.Летището се намира на по-малко от 5 км от жп трасе и магистрала, което е предимство, посочва още икономическият министър.През 2015 г. летището в Стара Загора е реализирало приходи в размер на едва 250 000 лева, което е с 16,8% спрямо 2014 г. Въпреки това, съоръжението не се ползва пълноценно. Лукарски припомня, че още през 2012 г. е стартирала програма за превръщането на летището в международен карго-терминал, който да обслужва Югоизточна Европа. Оказало се обаче, че в околността има много частни имоти и собствениците не били склонни да ги продадат.Проектът за изграждането на карго-терминал край Стара Загора бил промотиран многократно на чуждестранни инвеститори, с него се е кандидатствало за финансиране и по плана „Юнкер”, но интерес досега няма.Това кара Лукарски да предложи превръщането на летището в Стара Загора в икономическа зона. След поредица от скандали в такава се превърна и летището в Божурище.


Логично. PDV и GOZ са на около на 100км а SOF на около 230км или 2ч път. Кому е нужно толкова много летища?

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2016 15:07
от mashine1984
Thomas Cook Belgium launches new Ohrid route

Last Monday, June 20th, Thomas Cook Airlines Belgium flew to Ohrid in Macedonia for the first time. In this way the company has responded to the adapted customer demand where, against the light of the current geopolitical situation, customers are looking for alternative destinations.

Traditionally flight HQ642 is welcomed with a water salute.

With Ohrid and Lake Ohrid, Macedonia is offering a nice mix of sun, sea, nature and culture. Moreover, the strong value for money ratio convinces many travelers. With an average occupancy of more than 75%, the destination made a great start.

Thomas Cook Airlines Belgium offers a weekly flight to Ohrid (OHD) on Monday and returns to Brussels the same day.


http://e-spaces.eu/?p=46755#.V3I25W4jvDo.facebook

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2016 15:40
от concorde
Само където Охрид не е БГ летище .

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2016 16:55
от peterpan1
Македонското правителство субсидира тези полети вероятно. Преди няколко години имаше подобни до Амстердам, и се предлагаха много евтини почивки в Македония благодарение на субсидията. Те не са ЕС и имат право да го правят.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2016 17:29
от Topfly
peterpan1 написа:Македонското правителство субсидира тези полети вероятно. Преди няколко години имаше подобни до Амстердам, и се предлагаха много евтини почивки в Македония благодарение на субсидията. Те не са ЕС и имат право да го правят.


В ЕС също могат да се дават субсидии за линии към които няма пазарен интерес.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2016 18:18
от mashine1984
concorde написа:Само където Охрид не е БГ летище .

Това че така мислиш е твой проблем :)

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2016 18:20
от concorde
mashine1984 написа:
concorde написа:Само където Охрид не е БГ летище .

Това че така мислиш е твой проблем :)

Ако зависеше от мен , нямаше да е така , но все пак такава е картата на Европа (поне за сега)

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 18 Окт 2016 10:34
от mashine1984
ЛЕТИЩЕТО В ЩРЪКЛЕВО ОЧАКВА ЛИЦЕНЗ ДО КРАЯ НА НОЕМВРИ

Общинските съветници обсъждат тази седмица предложените от местната власт такси и тарифи за ползването на аеропорта в Щръклево

Eдинственото общинско летище в страната, това в Щръклево, може да има лиценз за летателна площадка до края на ноември. Поне това е надеждата на директора по сигурността в общината Спасимир Димитров.

Той обясни, че за въпросния лиценз ще се кандидатства в началото на ноември, а процесът за издаването му не бил много дълъг, затова се надява до края на следващия месец разрешителното да е факт. Летище Щръклево не е експлоатирано дълго време и не отговаря на изискванията за съвременно летище. „Като първи етап стремежът на общината е да придобие лиценз за летателна площадка за малки самолети. Затова в момента тече процес на възстановяване на инфраструктура, маркировка, почистване зоните за безопасност, за да е готова за летателна площадка”, разказа Спасимир Димитров. На практика този тип площадка означава пригодено място за самолети, летящи по собствен авиационен план. Изисква се само компетентно лице, което да кореспондира с командира на полета. Той го запознава само с метеорологичните условия, а пилотът сам преценява как да заходи за кацане и от коя страна да използва пистата, обясни още Спасимир Димитров.

На предстоящото заседание на Общинския съвет на 20 октомври ще бъде разгледано предложението на местната власт за такси и тарифи за ползването на летището. „Целта не е да има високи тарифи, предвидили сме 30 лева за кацане на самолет до 3 тона и 40 лева над 3 тона, като се плащат по 10 лева за всеки тон отгоре. Цената за паркиране и престой до 24 часа е 4 лева и ще се плаща само от регулярните полети. Кацането при форсмажорни обстоятелства или пък за оказване на медицинска помощ няма да се таксува”, каза още Димитров. Тъй като летището е общинско и няма аналог в страната, за изготвяне на предложенията за плащане са били използвани тарифите на гражданското въздухоплаване и държавните летища. Изпълнявайки всички тези мероприятия, общината ще е готова да кандидатства за лиценз за летателна площадка. Спасимир Димитров изрази надежда, че именно летището в Щръклево ще предизвика интерес, защото, за разлика от други малки летища, пистата е с бетоново покритие и може да се ползва целогодишно, а освен това е предвидено и зимно почистване.

Припомняме, че през декември 2014 година Министерски съвет взе решение да предостави летище Щръклево за стопанисване от общината. Активите на търговското дружество бяха дадени на общината през февруари миналата година, когато министърът на транспорта Ивайло Московски и кметът Пламен Стоилов подписаха документа за безвъзмездно прехвърляне на собствеността. През лятото стана ясно, че администрацията е кандидатствала за придобиване на лиценз за „летателна площадка“, като това е първата стъпка към търсенето на по-крупен инвеститор и превръщането на базата отново в летище.

Община Русе многократно е проявявала сериозен интерес за придобиването на летище Русе, тъй като местоположението на аеропорта е стратегическо за града и дава възможности за комбиниране на железопътен, сухопътен, воден и въздушен превоз на товари, както за възстановяване дейността на летището, така и за създаване на работни места.


http://www.briagnews.bg/letishteto-v-sh ... o.facebook