Страница 40 от 43

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 08 Дек 2016 11:59
от mashine1984
Летището в Горна Оряховица развива бизнес полети

Новият концесионер влага 32 млн. лв. за 35 години

Международното летище в Горна Оряховица ще развива карго и бизнес полети. Две нискотарифни компании са изявили желание да оперират на аеродрума.

Близо 32 млн. лв. инвестиции ще бъдат вложени за период от 35 години, предвижда планът за развитие на комплекса, който концесионерът „Гражданско летище Горна Оряховица 2016“ АД е предоставил на правителството. Амбициите са аеропортът да стане един от най-перспективните, тъй като на по-малко от десет километра от него се събират две главни трасета – магистрала „Хемус“ и пътят Русе – Велико Търново. Трасето вече е одобрено и проектите са изпратени в община Горна Оряховица, а големият печеливш, освен концесионера, се оказва и кметството, което има множество терени, подходящи за складове и логистични центрове.

„Много важно за развитието на града, реализацията на различни проекти и инвестиционния процес като цяло, което ще определя и качеството на живот, е именно концесионирането на летището, което най-накрая се случи“, коментира кметът на Горна Оряховица инж. Добромир Добрев.

Новите собственици на аеропорта са бившият концесионер на „Чистота София“ Румен Гайтански-Вълка, както и известният кардиохирург и директор на държавната университетска кардиологична болница „Св. Екатерина“ проф. Генчо Начев. Те държат 95% от фирмата концесионер чрез компанията „Кристална вода“.

Държавата участва с дял от 5%

Държавата участва чрез дружеството „Летище Горна Оряховица 2016“ АД, което има 5%.

Летището в Горна Оряховица, което разполага и с уникално оборудване, включително система за кацане в лошо време, се използва основно като база на фирмата „Фортуна еър“ на известния летец Ганчо Даскалов, за селскостопански и тренировъчни полети.


https://trud.bg/%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B ... %B1%D0%B8/

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 08 Дек 2016 17:39
от Делян
Кои ще са тези нискотарифни? Wizzair, Ryanair?

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 08 Дек 2016 19:14
от mashine1984
Делян написа:Кои ще са тези нискотарифни? Wizzair, Ryanair?

Аз за други не се сещам дето биха летяли от/до там.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016 00:23
от asd
mashine1984 написа:
Делян написа:Кои ще са тези нискотарифни? Wizzair, Ryanair?

Аз за други не се сещам дето биха летяли от/до там.

Аз и за тези не се сещам ;) Ако са искали, вече да са там. До даване на летището на концесия също не е било невъзможно да летят, и също имаше слухове за интерес - до момента явно не е достатъчно сериозен.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2016 16:10
от silversurfer
Малки самолети вече ще могат да кацат на летище "Русе"

http://www.dnevnik.bg/biznes/2016/12/21 ... _letishte/

Eдинственото общинско летище в страната – летище "Русе", получи лиценз за летателна площадка за малки самолети. Удостоверението за това е издадено от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията преди два дни, съобщиха от общината.

Миналата седмица експерти са проверили на място инфраструктурата и са установили, че тя вече е възстановена, положена е маркировка, почистени са зоните за безопасност и сигурност.

Таксите и тарифите за ползването на летището са в размер на 30 лева за кацане на самолет до 3 тона и 40 лева за над 3 тона, като се заплащат по 10 лева за всеки тон отгоре. Цената за паркиране и престой до 24 часа е 4 лева и ще се плаща само от регулярните полети.

Очаква се летище "Русе" да се използва активно, тъй като за разлика от други малки летища пистата е с бетоново покритие и на нея може да се каца целогодишно, а освен това е предвидено и зимно почистване.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017 14:37
от amcho
Интерсна статия и мисля, че крайно време беше да има "движение" по линията SOF-MOW, която буквално не е мръднала от поне 10 години. Залагам на S7 или Победа, защо не?

http://atwonline.com/airports-routes/russia-and-bulgaria-add-designated-carriers-frequencies

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2017 18:39
от Rosen85

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2017 20:14
от Big G

Похвално. След 1 год. тишина най-после новина. Дано да е истина, но това ли е първото, което трябваше да направи концесионера? Какво толкова ще/ако/ каца, че тази дължина да не му стига? Въпроси, въпроси. Може би, ако може да се види бизнес-плана на концесионера, поне малко може да се изясни картинката.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2017 09:54
от skyviewer
...ами за една година са натрупали достатъчно от пътникопотока ,карго дейност и печалба от търговски обекти.Така ,че нормално е спечеленото да се вложи в удължение на пистата,нови рульожки,LED осветителна система ,радионавигационна система за кацане и увеличение на заплатите.Сигурно ,поради увеличението на трафика са открити и нови работни места.А и концесионера е с голям опит в експлотацията на летища,след като беше предпочетен пред американски инвеститор,за който непрекъснато се споменаваше преди концесионирането.Наистина,това е един пример за УСПЕШНА КОНЦЕСИЯ!

P.S. Както казваше Човекът от НАРОДА:Ние имаме информация и Вие имате информация. Да ви е Честито Другари !

https://www.vbox7.com/play:f61d82bcca

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2017 10:18
от skyviewer
:D

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2018 17:54
от Пароль
Чужденци оглеждат летището на Русе
Обмислят да то да поеме товарни полети и пътнически до София
http://inews.bg/%D0%A7%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8-%D0%BE%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B5_l.a_i.603571.html
p.p. Неправилно е да се пише "Леище Русе"! Няма такова!

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2018 17:10
от skyviewer
Вучич към бизнес гост:Закъсняхтe,защото кацнахте в София,а не в Белград или Ниш


https://www.24chasa.bg/novini/article/7078068

... докато "умните" в България се наумуват :lol:

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2018 11:43
от mashine1984
skyviewer написа:Вучич към бизнес гост:Закъсняхтe,защото кацнахте в София,а не в Белград или Ниш


https://www.24chasa.bg/novini/article/7078068

... докато "умните" в България се наумуват :lol:

Пълен комплексар е този дебил

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2018 11:48
от skyviewer
Бих казал - ЕДИН УСПЕШЕН ДЪРЖАВНИК НА РЕПУБЛИКА Србија !

https://novini.bg/profile/331

https://www.exyuaviation.com/2018/09/vi ... grade.html

VINCI outlines Belgrade Airport upgrade plans

VINCI says it plans to utilise 980 million euros within the first four years of its concession contract. Of those, some 450 million euros will be paid to the Serbian government, while the remained will be used for infrastructure development. VINCI noted that one of the major historical issues associated with the project is noise, due to the airport's proximity to residential areas. As one of the priority measures, it will be required to start immediate implementation of the Balanced Approach to aircraft noise management consistent with EU/ICAO requirements aimed at the reduction of noise impacts. Furthermore, it noted that the expansion project will be associated with limited land acquisition that will commence in five years .

https://www.exyuaviation.com/2018/09/be ... s-end.html

Belgrade Airport takeover by year's end

The Serbian Minister for Finance, Siniša Mali, has announced that the French concession and construction company VINCI will take control of Belgrade Nikola Tesla Airport by the end of the year, when it will make its payment for the 25-year concession. Previously, the Ministry for Construction, Transport and Infrastructure noted the takeover would take place between September and November. As part of the 1.5 billion euro deal, VINCI has offered 501 million euros to manage the airport and a further 732 million as an investment. In addition, it will pay an annual fee of up to sixteen million euros. During the first five years, VINCI is obliged to invest 500 million out of the total 732 million euros. VINCI itself will outline its development plans for the airport once it takes over.

Re: Какво става с останалите български летища

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2018 12:10
от amcho
skyviewer написа:Вучич към бизнес гост:Закъсняхтe,защото кацнахте в София,а не в Белград или Ниш


https://www.24chasa.bg/novini/article/7078068

... докато "умните" в България се наумуват :lol:


Да де, сега ако тръгнем да си мерим членовете, ще му кажем, че и в Пловдив ще правим самолетни части, или авто ел.