Страница 1 от 2

Служител на РВД - мъртъв

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2004 13:52
от toni75

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2004 14:01
от Toni

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2004 22:30
от slice

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2004 23:36
от Делян

МнениеПубликувано на: 27 Фев 2004 03:39
от Делян

МнениеПубликувано на: 27 Фев 2004 10:39
от slice

МнениеПубликувано на: 27 Фев 2004 16:45
от harrier

МнениеПубликувано на: 01 Мар 2004 00:56
от toni75

МнениеПубликувано на: 01 Мар 2004 21:51
от slice
гледах по руската телявизия за трагедията на този човек.... тъжна история... донякъде го разбирам!

МнениеПубликувано на: 20 Май 2004 01:57
от Делян
Четох те ли за заключенията за катастрофата? Екипажа на Ту-154 е послушал диспечера да се снижат въпреки че система (collision avoidance) в самолета е показвала да наберат височина. А същевременно, collision avoidance на Бойнга е започнала да снижава самолета и са се ударили точно упречно....
Кой е виновен? По принцип в такива ситуации екипажа е трябвало да разчита на собствената си система а не на диспечера, а четох че в Русия ги тренирали на точно обратното т.с. да следват нареждането на диспечера. Иначе системите за collision avoidance са си работили перфектно: едната е снижавала Бойнга а другата е изкачвала Ту-то. Някой чул ли е нещо по случая?
АТС, какво ти е мнението???

МнениеПубликувано на: 20 Май 2004 11:17
от toni75
Слушах по ТВ снощи за този окончателен доклад на немската "Федерална комисия за разследване на катастрофи". Според него причината е "навързване на поредица от грешки на хора и технически откази" :
1. Контролера на skyguide е пуснал самолетите да летят на точно еднаква височина по курс които води до сблъсък.
2. Немците са видяли навреме това и са се опитали да се обадят в Цюрих да ги предупредят. За съжаление телефоната централа там е била "частично изключена за мероприятия по поддръжката и", поради което не се осъществила навременна връзка между немското и швейцарското РВД.
3. Пилотът на руския смолет е послушал контролера (а не системата TCAS)

По ТВ изредиха причините в реда в които ви ги пиша. Дали са подредени по важност не зная.

В тази връзка се сещам за следния въпрос: има ли единна система/инструкция, кой има предимство в случай на разногласия между човек и машина ? Някъде бях чел че руските пилоти ги учат да случат човека, а "западните" - машината...

МнениеПубликувано на: 20 Май 2004 11:24
от Toni
http://www.bfu-web.de/aktuinfo42.htm
Това е пълният доклад на нимкси и английски. Вчера прехвърлих само един PDF (около 150 страници) - абсолютно нелепа история. Дано всички да си извадят изводите и никога повече да не се стига до подобни катастрофи.

МнениеПубликувано на: 20 Май 2004 14:56
от Делян
Тони, мерси ти за линка. Според мен диспечера е виновен, той е дал погрешни указания. Но, не разбрах защо ги е дал. Представи си Руснаците как са се чувствали! TCAS ти казва climb, а диспечера ти казва: descend. И това става за секунди. Как се реаргира в такива ситуации? Дори и да е трябвало да слушат TCAS, диспечера ги е объркал максимално. Просто ситуацията е била него ли да слушат или TCAS-а и всичко става за секунди.

МнениеПубликувано на: 20 Май 2004 15:13
от Toni
Kakto kazah, sluchkata e bezumna!
V kabinata na Tu-to sa bili 5-ma. Komandir, Instruktor,Shturman, Bordinziner i 2-pilot,koito e bil na jumpseat bez da uchastva v upravlenieto. Ne mozahda razbera koi e imal dumata. Instruktora ili komandira. Ot tova, koeto prochetoh si lichi che 2-pilot e bil nai v chas. Toi im e obyrnal vnimanie na ukazanieto na TCAS-a i e kazal, che triabva da se kachbvat, a ne da slizat.
Ruskite razporedbi za takiva sitoacii bili protivorechivi i neiasni.

Ekipazat na 757 e mozel da slusha vsichki razgovori mezdu kulata i Tu154 zashtoto razgovorite sa bili na edna obshata chestota, no ne e chul greshnata komanda na RVD-to

TCAS-ite sa si svarshili perfektno rabotata, traibvalo e prosto vsichki da im se doveriat.Za haosyt v SkyGuide ne iskam vaobshte da govoria.....

МнениеПубликувано на: 21 Май 2004 19:33
от kkk
Za vsichko e vinoven dispecherat.Parvo kato takav toi triabva da spazva opredelena distancia mejdu dvata samoleta.Mislia che beshe ot roda 5 miles horizontal i 1000 ft vertica.Sashto taka triabva da ima i interval ot poriadaka na niakolko minuti...
Sega vie sami si otgovorete ako ATC e spazval neobhodimata distancia mejdu dvata samoleta da li steshe da se stigne do nashta diskusia.
Ima i oste neshto.Na povecherto radari pri nablijavaneto na dve misheni se poyaviava cvetova(migasht jalt pravoagalnik s dannite na nablijavashtiat se samolet) i zvukova signalizacia v advans za da predupredi dispechera!!!.Ako e imalo takova nesto to togava kak e vazmojno da ne se zabeleji...????