Карти на в&#

Карти на в&#

Мнениеот Toni » 13 Мар 2004 02:14

Търся и събирам карти на българското въздушно пространство, CHART за SOF, VAR, BOJ, PDV и GOZ.
Ако някой се интересува от тези неща, няма да е лошо да обединим усилията си.
Мисля, че ще имаме нужда от помощ от хора с опит (РВД или пилоти) в разчитането им защото има много информации, които не са ми понятни.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот slice » 13 Мар 2004 12:33

Зададе точния въпрос на точното място... Имам карти на LBSF, LBPD и LBBG
в електронен вариант тук:

http://www.bgspotters.net/temp/charts

имам и на хартиен носител едни карти на горното и долното възд пространство на РБългария (благодарение на maxxim).... те обаче са нещо, което може да се намери лесно в интернет....

иначе за разчитането... благодарение на големия ми опит с Flight Simulator,. където за увеличаване на реализма съм летял online с истински диспечери, истинско време и истински процедури, съм се понаучил да разчитам голяма част от информацията на тях.... ако имам време ще направя едни jpg файл с обяснения....
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 13 Мар 2004 13:03

slice написа: имам и на хартиен носител едни карти на горното и долното възд пространство на РБългария (благодарение на maxxim).... те обаче са нещо, което може да се намери лесно в интернет....

Къде могат да бъдат намерени в интернет, че затрих някъде едната?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот slice » 13 Мар 2004 13:05

oh... ne pomnia da ti кажа, ко най-лесно е да ги намериш в самия FS
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот slice » 13 Мар 2004 13:27

Започваме със STAR процедурите (STandart Terminal Arrival Route)

Изображение

1- ATIS - Automatd Terminal Information System честотата - пресполагам знаете какво е.
2. TL и TA за съответното летище (в случая TL се определя от РВД). Не знам дали знаете какво е това, ако някой не знае да каже ще обясня...
3. Град, Държава и Летище
4. Имената на схемите които се намират на този леист. В случая небезизвестната Калотина и Морек (за писти 09 и 27)
5. Това не винаги го има. Можете да си го преведете. Ограничение на скороста до 195 възла в радиус от 10.8 морски мили от SOF VOR
6. Забележки по схемата. Do not cross SOF R-266 to south значи да не се преминава на юг линията определена от 266 радиал на СОФ.
7. Това го има само на мякои летиша (където работят с метри) таблица за преминаване от футове в метри. Има ги двете стойности на на алтиметъра - QFE и QNH... ако искате ще обясня подробно.
8. Текстово описание на процедурите. На тая карта има няколко процедури. Няколко за Морек и няколко за калотина. Превеждам само Калотина 2W, която е най-използваната!

Калотина 2w за писта 27. Минава през: Захваща се 126 радиал на КАЛ ВОР докато не се пресече 188 радиал на SOF VOR, след това се прави ляв завой на 100 градуса към WAK NDB, при WAK се завива налкяво 288 градуса и се захваща 093 радиал на SOF vor за заход (или съответно ILS)
Височина: Точкара отсточза на 29.7 моркски мили от КАЛ (пресича се 188 на СОФ) трябва да се премина на или над полетно ниво 130. WAK NDB да пресече на или над 6670 фута QNH и т.н.

Сега това нещо ще го погледнем как е на схгемата
9. Това е Калотина VOR отдолу си има етикет с честотата, координатите и морзовия код. От него излизат два пътя (10), на които направленията им са дадени точно да VORa, 124 и 126 градуа. Тези пътища си имат съответните етикети обозначаващи за коя процедура са.... Нашия е долния. 11. Са инструкции за височината... примерно BOZ NDB (има си етикетче) трябва да се мине на или над 5030 (това се отнася за друга процедура). 12. Са ключови точки по процедурата. В случая точнката в която от 126 се завива на 100 градуса. Тези точни се определят пространствено по няколко начина - С координатите им, с разположенитео им и отдалеченоста от някои VOR. В нашия случай точката е на 29.7мата миля по 126 от Калотина VOR. и на 188 радиал на SOF. Тези данни се виждат от (13). 14 е летището. След минаване на тая процедура, пилотите вадят слдващата, която е процедурата на захора, по която имам доста неяснотии....

СЛЕДВА...
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот slice » 13 Мар 2004 13:48

Сега така наречените IAL (Instrument Approach Landing) схеми. Тука има много неша които не ги знам (цялото 12). До колкото съм наясно това са разните минимуми за приземяване (видимост и т.н.) някой по-запознат да каже!

Изображение

1. Държава, Град, летище, писта.
2. Честоти: ATIS, кула, заход.
3. Основни данни за ILS-a честота 109.5, курс - 272 градуса, Глисада - ОМ се пресича на 3038 QNH. Надм. височина на летището и полосата 1742`
4. Процедура при втори кръг. В случая. С максимален градиент на изкчаване се движим право напред. На 2140 или на 06, от SOF (което дойде по-късно) завой с максимален радиус 1.9 мили на дясно до 160 градус към S приводната. и т.н.
Графично процедурата е показана на (9);

5. Информация за TL и TA.
6. Летището. 7- ILS-a По тази стрелка се провежда захода. Има по нея ключови точки (като птеди) които са важни за височината. Има и други оказания. Сами ги разгледайте и ще видите какви са.
8. Това е OM - Outer Marker. При захода това е основна кл=чова точка. В кабината почва да пищи (или звани като при Ту5) аларма. Има и IM, koeto e Inner Marker и MM Middle Marker.
9. Kазахме какво е.
10. Същото като преди
11. Вертикална карта на процедурата. Тук ги има кл=човите точки за които говорихме и съответните височини на които трябва да се пресекат. има и още информация. Вижте я....
12. Някой друг да поеме... Сами можете да си разчетет час от нешата.

Последното SID-овете ще ги покажа по-нататък.....

Не казвам,. че всичко е точно както го казах, но ако не значи са ме излъгали!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот slice » 13 Мар 2004 13:50

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

TA & TL

Мнениеот stuka » 13 Мар 2004 16:26

Доколкото ги разбирам тия термини:

TA (Transition Altitude) - височината, при която висотомерът се превключва от местните барометрични данни на стандартно налягане 1013 hPa. Под TA се докладва надморска височина QNH, а над TA се докладва ешелон (FL, QNE).
Извън зоната на летището TA = 18 000'.

TL (Transition Level) - най-ниският ешелон, на който се преминава след превключване от местно на стандартно налягане.
stuka
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 01 Мар 2004 15:51
Местоположение: София

12. Minimums

Мнениеот stuka » 13 Мар 2004 17:00

Малко пояснения по номер 12 от картата на Slice:

В тази таблица са дадени т.нар. "минимуми", или минималната видимост при която е разрешено кацането на определен тип самолет при определен тип подход.

Таблицата е разделена на две части - Straight-in landing и Circle-to-land. Първата част се отнася до подход с използване на системата за кацане (ILS), а втората - за кацане "по кръга" (pattern landing).
Във всички случаи има минимална височина - DA/H (decision altitude/height) или MDA (minimum descent altitude), на която се взема решение за кацане или за преминаване на втори кръг (missed approach), ако не се вижда полосата. Първата цифра е надморска височина, а в скобите е височина над терена (по радиовисотомер).

Вляво на таблицата буквите A, B, C, D означават категория самолет - според скоростта на захода. приблизително се разделят така: A <90 kt, B - 90-120, C - 120-160, D - >160 kt. В следващите колони са дадени самите минимуми, като Vs е видимост (атмосферна), а RVR (runway visibility range) е разстоянието на което се вижда полосата.

Първата колона (FULL) дава минимумите при използване на всички съоръжения за кацане от ILS, а следващите се отнасят за случаи, когато определени компоненти от системата не работят:
TDZ - светлините на зоната за кацане
ALS - подходните светлини на полосата,
MM - близката приводна радиостанция (маркер)
LOC/GS - курсовертикала (localizer/glideslope).

В частта Cirlce-to-land е дадена минималната височина при кацане по кръга, според скоростта на самолета.
stuka
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 01 Мар 2004 15:51
Местоположение: София

Re: TA & TL

Мнениеот slice » 13 Мар 2004 17:28

stuka написа:Доколкото ги разбирам тия термини:
...Извън зоната на летището TA = 18 000'....


Това не знам дали не важи само за щатите....
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

TA

Мнениеот stuka » 14 Мар 2004 00:41

Прав си, Slice!
Вярно, че 18 000' е TA в САЩ. Моя неточност. По принцип за всяка държава или регион TA е различно, примерно в Германия е 5000.
stuka
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 01 Мар 2004 15:51
Местоположение: София

Мнениеот slice » 14 Мар 2004 12:07

В София е 7900`
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 13 Апр 2004 21:35

Днес видях че сайта atsa.hit.bg е обновен. Има charts за Бургаското летище.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 13 Апр 2004 22:18

Ех този hit.bg:)
На Варна има ли?
Аз имам на София, Пловдив и Бургас.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 13 Апр 2004 22:20

Не ги отварях ама доколкото видях thumbnails бяха май само на Бургас...за сметка на това обаче подробни.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: voodoo и 29 госта