Започваме със STAR процедурите (STandart Terminal Arrival Route)
1- ATIS - Automatd Terminal Information System честотата - пресполагам знаете какво е.
2. TL и TA за съответното летище (в случая TL се определя от РВД). Не знам дали знаете какво е това, ако някой не знае да каже ще обясня...
3. Град, Държава и Летище
4. Имената на схемите които се намират на този леист. В случая небезизвестната Калотина и Морек (за писти 09 и 27)
5. Това не винаги го има. Можете да си го преведете. Ограничение на скороста до 195 възла в радиус от 10.8 морски мили от SOF VOR
6. Забележки по схемата. Do not cross SOF R-266 to south значи да не се преминава на юг линията определена от 266 радиал на СОФ.
7. Това го има само на мякои летиша (където работят с метри) таблица за преминаване от футове в метри. Има ги двете стойности на на алтиметъра - QFE и QNH... ако искате ще обясня подробно.
8. Текстово описание на процедурите. На тая карта има няколко процедури. Няколко за Морек и няколко за калотина. Превеждам само Калотина 2W, която е най-използваната!
Калотина 2w за писта 27. Минава през: Захваща се 126 радиал на КАЛ ВОР докато не се пресече 188 радиал на SOF VOR, след това се прави ляв завой на 100 градуса към WAK NDB, при WAK се завива налкяво 288 градуса и се захваща 093 радиал на SOF vor за заход (или съответно ILS)
Височина: Точкара отсточза на 29.7 моркски мили от КАЛ (пресича се 188 на СОФ) трябва да се премина на или над полетно ниво 130. WAK NDB да пресече на или над 6670 фута QNH и т.н.
Сега това нещо ще го погледнем как е на схгемата
9. Това е Калотина VOR отдолу си има етикет с честотата, координатите и морзовия код. От него излизат два пътя (10), на които направленията им са дадени точно да VORa, 124 и 126 градуа. Тези пътища си имат съответните етикети обозначаващи за коя процедура са.... Нашия е долния. 11. Са инструкции за височината... примерно BOZ NDB (има си етикетче) трябва да се мине на или над 5030 (това се отнася за друга процедура). 12. Са ключови точки по процедурата. В случая точнката в която от 126 се завива на 100 градуса. Тези точни се определят пространствено по няколко начина - С координатите им, с разположенитео им и отдалеченоста от някои VOR. В нашия случай точката е на 29.7мата миля по 126 от Калотина VOR. и на 188 радиал на SOF. Тези данни се виждат от (13). 14 е летището. След минаване на тая процедура, пилотите вадят слдващата, която е процедурата на захора, по която имам доста неяснотии....
СЛЕДВА...