Страница 1 от 24

нов БАЛКАН

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 13:08
от mitkobiker
Националният авиопревозвач вече е частен
“България Ер”, “Хемус” и ”Виаджо” ще комбинират билетите си
Мария Василева
4 Януари 2007

Комбинирани билети за полетите на “България Ер”, “Хемус Ер” и “Виаджо Ер” ще могат да ползват клиентите на авиокомпаниите, след рите.

Според парафирания контракт, “Балкан Хемус груп” се задължава да инвестира над 65,8 млн. евро за развитие на дружеството през първите две години.

Средствата ще бъдат вложени за обединяването на авиокомпаниите в един мега български въздушен превозвач от ранга на “Балкан”, поясни Миролюб Панчев. Конкретните планове на дружеството – купувач е да възстанови европейските дестинации на “България Ер”, за които държавния превозвач официално декларира, че лети, но всъщност се ползват места в самолетите на чуждите авиокомпании. Възстановяването на линиите ще изисква и нов самолетен парк.

Купувачът ще разкрие 36 нови дестинации и 164 нови честоти за обслужване по редовните въздушни линии.

Изпълнителният директор на “Хемус Ер” Димитър Павлов съобщи, че са водили преговори с Боинг за доставка на самолети Боинг 700 737. “Балкан Хемус груп” води преговори и с “Ербъс”.

Новият купувач на държавната авиокомпания няма да продължава сключените от “България Ер” договори за лизинг на самолети и след изтичането на срока за лизинговане те ще бъдат връщани.

Общата стойност на инвестиционната програма на “Балкан Хемус груп” за развитие на “Балгария Ер” е за 82,1 млн. евро за пет години.

Изпълнителният директор на АП Тодор Николов поясни, че гаранция за изпълнение на приватизационните задължения ще е и договора за поръчителство с “Химимпорт”, които са собственици на авиокомпания “Хемус Ер”. С този договор за поръчителство се обезпечават задълженията на купувача пред държавата.

Купувачът няма право да променя дейността на “България Ер” през следващите 5 години и да намалява акционерното си участие в дружеството.

“Балкан Хемус груп” е поел ангажимент да увеличи капиталът на държавният въздушен превозвач с 20 млн.лв. до 3 месеца след приключване на сделката, уточни Тодор Николов. И да спази предложението си за броя на работните места, които ще поддържа през следващия петгодишен период. През първата година те са 621 души, а в края на петгодишния период, численият състав на “България Ер трябва да наброява 1062 души.

Двама кандидатите бяха допуснати до участие в последния кръг на приватизационната процедура за покупката на 30 159 акции от капитала на "България Ер".

Избраният кандидат “Балкан Хемус Груп", чрез която участва в приватизацията “Хемус Ер” е част от варненската икономическа група ТИМ. и собственик на "Хемус Ер". Конкурент им беше италианската компания “Ер Уан” (Air One S.p.A).

Според изпълнителният директор на АП Тодор Николов, офертата на “Хемус Ер” е била много по-добра по всички свои параметри спрямо офертата на италианските авиолинии.

Окончателни оферти на двамата кандидати бяха отворени на 5 октомври тази година, а решението за избрания купувач, беше взето от Министерски съвет на 2 ноември.



http://mediapool.bg/show/?storyid=124763&srcpos=3

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 13:10
от mitkobiker
Аз лично не мога да си представя, кои са тези 36!!!! нови дестинации без да набъркам полети през Атлантика в Азия и Африка....

Нека някой помогне с този списък:
1. Будапеща
2. Варшава
3. Милано
4. Мюнхен
5. Хановер
6. Хелзинки
7. Киев
8. Загреб
9. Истамбул
10. Кишинев
11. Ереван
12. Кайро
13. Алжир
14. Малта
.................
Това е зорлем 1/3 от тяхната заявка. Вкючил съм полетите, по които България Ер има блок места без да изпълнява свои полети т. 1,2,3... следващите са си чисти предположения.
Или момчетата от ТИМ готвят нещо грандиозно, или са се изхвърлили много лошо :roll:

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 13:32
от so
аз не знаех къде да го постна, но все пак:
според мен не би трябвало да заключваме темата за България ер, все пак това си е авиокомпания, която ВСЕ още не се обединила с Хемус ер. това са две търговски названия и всяка си има малки постижения и падения. и ми се струва на този етап неудачно да заключваме националният превозвач, (а този на хемус не) и да го обединяваме с Хемус и Виаджо.. :x , когато ги слеят да..., но сега всичко под един тимаджийски венец и ние.... Това е моето мнение, исках да го споделя.
иначе, темата "Нов Балкан" има място за съществуване, имайки впредвид и предишни дискусии.. но ми се струва ужасно обидно, поне на мен. почувствах се преластен и изоставен..... :smt089

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 13:51
от Toni

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 13:53
от so

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 13:59
от Toni

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 14:14
от so

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 18:58
от so
оставен без избор...

в Дневник пише: още през тази година "БЪЛГАРИЯ ЕР" ще възстаови полетите до Киев, Белград, Истанбул и Кувейт....
....преговори се водят за 737-700 и 737-800

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 19:05
от Делян
аз може да летя тази година с Балкан под кода на Алиталия (AZ 7178). Ще видим?

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 19:06
от harrier

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 19:11
от And

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 19:13
от And

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 21:06
от so
[quote="harrier"][/quote]
so, независимо дали компанията ще се казва Балкан нещата отиват на сливане. Освен това компанията се ръководи като едно цяло защото оперира на един и същи пазар
-------------------------------------------------------------------------------------
аз не виждам контапункт, аз не споря за сливането нито за ръководството...
аз изказвам мнение ЧЕ НЕ е правилно да пишем за 3-те авиокомпании в една тема "нов Балкан"...

наистина незнам как да го напиша, така че да съм разбираем..!?

айде по тази логика да заключим и темата за AirVia :evil: и да пишем за тях тук.......

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 22:31
от harrier
Не се сърди :wink: За мен лично няма значение дали е една или три теми, но е по-логично да е една, защото новина около едната компания влияе веднага на развитието на другите :wink:

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 22:35
от mitkobiker