Страница 1 от 10

Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 17 Яну 2007 14:28
от Апостол

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2007 09:46
от ATC
хахахахахахахаха ,сетиха се.

МнениеПубликувано на: 04 Окт 2007 19:35
от Апостол

МнениеПубликувано на: 05 Окт 2007 07:44
от asd
Дали новата кула ще е готова преди да пристигнат новите самолети на България Еър? :lol: :lol: :lol:

И за двете - ще повярвам, само ако ги видя :lol:

МнениеПубликувано на: 15 Дек 2007 14:51
от Апостол

МнениеПубликувано на: 15 Дек 2007 15:17
от Stoyan

МнениеПубликувано на: 15 Дек 2007 22:44
от Q23

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2010 00:51
от bulgarosf
какво става с новата кула? :shock:

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2010 11:49
от Toni
Каквото става с продължението на моста към Т2....нищо. Мясото на бъдещата кула е оградено.

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010 23:22
от ATC
да се върнем във времето викинги да вземем по бързо ще ги построят

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2010 14:25
от APP_SOF


Повече от 4 години, след като е въведена в експлоатация новата писта за излитане и кацане, никой не се интересува, че има опасност за полетите на Летище София, предупреждава бившият ръководител полет в ДП „Ръководство на въздушното движение" Радослав Ганев.

Ето какво написа той до Money.bg:

На 31 Август 2006 г. Летище София въвежда в експлоатация нова писта за излитане и кацане. Няма никаква реакция от страна на ръководството на ДП „Ръководство на въздушното движение" (ДП РВД), въпреки че новата писта е изместена североизточно и практически няма никаква видимост към летателното поле и маневрената площ. Независимо от съвременната пистова система, кацането и излитането от летище София до този момент се извършва с повишен риск от възникване на инциденти поради нехайството на ръководството на ДП „Ръководство въздушно движение". Съвсем закономерно последваха и много сериозни инциденти, които можеха да завършат с трагична катастрофа.

Важно е да се отбележи, че на 4 октомври 2007 г. на заседание на Министерския съвет е определен за обект с национално значение изграждането на новата летищна контролна кула София. Според документ на Министерството на транспорта (МТИТС) „Цели на администрацията в областта на транспорта за 2010 г." през декември 2010 г. трябваше да се извърши първата копка от строителството на нова летищна контролна кула. Оказва се обаче, че въпреки решението на Министерския съвет, въпреки целите на настоящата администрация на МТИТС, документацията за провеждане на процедура за избор на изпълнител на строежа все още не е готова.

По този повод на 28 април 2010 г. пуснах доклад с рег. №13-00-298 до г-н Александър Цветков - министър на транспорта информационните технологии и съобщенията за сериозните закъснения и нередности по два от най-важните проекти в ДП „Ръководство на въздушното движение".

Един месец след моя доклад реакцията на МТИТС беше следната: на поста генерален

Директор на ДП „Ръководство Въздушно Движение" беше поставен г-н Диян Динев, "дясната ръка" на уволнения за „несправяне с работата" бивш генерален директор Емануил Радев. Лявата ръка на Емануил Радев, зам.-генералния директор на предприятието г-н Ангел Рачев продължава да е на поста си.

Ето и вторият проект. Договорът за новата софтуерна система SATCAS, който беше подписан през 1999 г. с краен срок за внедряване 7 октомври 2003, беше почти "окончателно" завършен през 2008 г. Оказа се обаче, че е необходимо да се платят допълнително средства, тъй като за 8 години експертите в предприятието не успяха да уточнят добре изискванията, които имат към фирмата изпълнител. Така бяха платени 9 млн. евро допълнително за смяна на операционната система под, която работи "новия софтуер".

На какво се дължи този огромен кредит на доверие към служители, които са проявили крайно нехайство в работата си през годините? Защо служител, който е поставил на дневен ред болезнени въпроси е наказан да не работи в предприятието?

Това са въпросите, на които търси отговори бившият ръководител полети. За не го не е без значение, въпреки че е напуснал по собствено желание системата, как се управлява важна за транспорта държавна структура - ДП "Ръководство на въздушното движение". Това е предприятие на извънбюджетна сметка и е тясно свързано с националната сигурност на България.

Money.bg пердоставя възможност да бъдат изложени и други гледни точки по темата. Важното е излитането и кацането на Летище София да е напълно безопасно!

Интересни дискусии по темата се водят на адреси:





На адрес: http://aviobg.blogspot.com/ са бубликувани "Окончателни доклади" от Специализирано звено за разследване на авиационни събития(СЗРАС) и Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД „ГВА”) при МТИТС анализиращи сериозни инциденти на работно място София Кула.
Експертите от Специализирано звено за разследване на авиационни събития(СЗРАС) и Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД „ГВА”) при МТИТС, констатират:



Още през 2004г. е било известно, че ще има нова писта и нов терминал, така че експертите от ДП РВД са можели да предвидят настоящия проблем свързан с безопасността на полетите. Към ностоящия момент дори не са готови документите за избор на изпълнител на строежа, а през 2008г., беше обявено, че в края на 2010г. ще бъде напълно готова новата контролна кула на летище София.

TCAS5

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 11 Май 2011 16:16
от Делян

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 13 Май 2011 00:40
от ATC

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 20 Май 2011 13:12
от AN2
Намерих в google личния сайт на г-н Ганев, където той е приложил своя лиценз. На лиценза пише, че е в съответствие със стандартите на ИКАО и ЕКГА. Води се ATCL (AIR TRAFFIC CONTROLLER LICENCE).

Ето и адреса:



В сайта на г-н Ганев са публикувани доклади от СЗРАС ( специализирано звено за разследване на авиационни събития ), тоест става дума за факти потвърдени от висши авиационни експерти от Министерство на Транспорта. Г-н Ганев си е позволил незначителни коментари относно фактите. Доколкото разбирам г-н Ганев е работил повече от 10 години в оперативна зала за управление на полетите и вероятно има понятие как стоят нещата.

Акцента в случая трябва да бъде върху въпроса, защо тези факти толкова време са били потулени, поради, което полетите на Летище София към момента продължават да се извършват при повишен риск. Това, че съществува повишен риск за полетите на Летище София е също констатация на авиационни експерти от СЗРАС към МТИТС. Констатирано е също така, че освен липсата на нова контролна кула не е закупено и необходимото техническо оборудване, което поне в известна степен да компенсира липсата на нова контролна кула. Явно е че се касае за висша степен на нехайство проявено от длъжностни лица, които се считат за недосегаеми поради факта, че контролират едно икономически силно предприятие с огромни финансови възможности.
В сайта на г-н Ганев има и интересна публикация за новата софтуерна система за управление на полетите:



В резюме мога да кажа, че според мен са повдигнати много сериозни въпроси за безопасността на полетите. Основание за това мое мнение са множеството факти, които съществуват. За мен няма такова значение субективното мнение на един или друг служител от РВД.

Re: Нова летищна кула на летище София

МнениеПубликувано на: 21 Май 2011 16:38
от ATCO
разрешение гледам е сложил там, но какви класове има в него.. :roll:
от Сайта :
Авторът на сайта е посветил 13 години от своя живот на авиацията. Работил е като ръководител полети в Районен Център за "Обслужване на Въздушното Движение" – София, сектор: "Полетно-информационно Обслужване" на Държавно Предприятие „Ръководство на Въздушното Движение“. :wink: