Lufthansa Technik Sofia

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mashine1984 » 30 Окт 2017 12:47

Lufthansa Technik: Нивото на заплащане в България не е като в Западна Европа и за нас това е конкурентно предимство
Даниел Хофман, изпълнителен директор на „Луфтханза Техник София“, пред Economy.bg


Германската компания Lufthansa Technik обяви ново разширение на базата си за ремонти на летище София. Капацитетът на дружеството се увеличава с нов хангар и офисна сграда. Това ще превърне „Луфтханза Техник София“ в най-голямата компания за базово обслужване на самолети в Източна Европа и най-голямата база в мрежата на Lufthansa Technik в Европа. Подобни подразделения за базов ремонт немската компания има още на 5 места в света: Унгария, Ирландия, Малта, Пуерто Рико и Филипините.
Размерът на инвестициите в проекта по разширението, направени съвместно с джойнт венчър партньора „Бългериан Еъруейз Груп”, възлизат на около 40 млн. евро.
С новия хангар производствените линии ще се увеличат с още 3 до общо 8, което означава, че едновременно ще могат да се ремонтират по 8 тяснокорпусни самолета. В новия хангар ще могат да се извършват ремонти също и на ширококорпусни самолети, но засега няма подобни заявки. В новата офис сграда ще се помещават отделите, извършващи обслужващи дейности за цялата група. В тях са ангажирани около 500 от общо 1100 служители на „Луфтханза Техник София“. Тези дейности включват: планиране на ремонтите, извършвани навсякъде по света от немската компания, логистика на частите, човешки ресурси, маркетинг и др. София е център за групата за тези подкрепящи услуги от 2012.
С разширението общо служителите на „Луфтханза Техник София“ ще станат 1300.
В София се извършва и оборудването на самолетите на авиокомпаниите от групата на Lufthansa, така че от лятото на 2018 всички те да могат да предлагат Wі-Fі нa бopдa. След втората половина на 2018 „Луфтханза Техник София“ щe зaпoчнe дa пpeдлaгa ycлyгaтa и нa дpyги ĸoмпaнии.

Повече за плановете на германската компания у нас – вижте какво сподели Даниел Хофман, изпълнителен директор на „Луфтханза Техник София“ пред Economy.bg.

Даниел, защо Lufthansa Technik реши да разшири базата си в София?
Има много причини да решим да разширим бизнеса си тук. Както вече казах в презентацията по-рано, представянето на базата в София е сред най-доброто в групата на Lufthansa Technik. Доверието в уменията на служителите ни тук също е голямо. Освен това авиационният пазар расте и търсенето на услуги за авиационна поддръжка също се увеличава. Виждате, че се откриват повече линии, летят повече самолети. Производителите не са достатъчно бързи, за да отговарят на поръчките за нови самолети, така че често има няколко години изчакване преди компаниите да си ги получат. Затова средната възраст на самолетите като цяло се увеличава, което съответно оказва влияние на нуждата им от поддръжка. Пазарът на авиационна поддръжка отчете ръст през последната година, като се очаква тази тенденция да продължи през следващите години.

Кои са другите фактори за избора на София?
Фактор за избора на София е също географското разположение. В България можем да покрием пазара на цяла Европа, Северна Африка, Арабския полуостров, Близкия Изток и Русия. Добрата работа на нашите служители също беше от решаващо значение, както и конкурентната среда в България.

По-ниското заплащане у нас беше ли сред факторите за решението да разширите базата си в София?
Да, под конкурентоспособност имам предвид също това. Защото ние продаваме човекочасове, продаваме труд. Това за нас е конкурентно предимство, защото нивото на заплащане в България не е такова, каквото е например в Западна Европа.

Какво конкретно включва проектът за разширение?
Проектът за разширение включва изграждането на нов хангар. Той ще ни позволи да обслужваме още три самолета едновременно. Така ние ще увеличим производствения си капацитет от 5 до 8 линии. Това ще доведе до повишение на извършваната работа с допълнителни 300 хил. човекочаса на година или общо 1 млн. човекочаса на година. Освен това ние изграждаме нова сграда, позволяваща развитието на отделите за централизираните услуги. Това са звена, които също се разрастват значително от създаването им през 2012.

Колко работни места ще разкриете с разширението?
Постоянно се разрастваме. С решението да изградим новата офис сграда и новия хангар ще добавим още 300 нови служители, като около 100-150 от тях вече са ангажирани. Предстои да наемем още толкова през следващата година.

Какъв тип специалисти ще търсите?
Търсим много опитни техници. Затова ние си партнираме с техническите училища и университети. За да станат самолетни техници, ние обучаваме служителите в продължение на една година, шест месеца от които теория и още шест месеца – практика. Това са специалисти, от които имаме нужда за базовите ремонти на самолетите. Не можем и без подкрепата на административните отдели. Там постоянно търсим квалифицирани инженери, специалисти по планирането на ремонтите и по логистиката на частите.

Имате ли трудности в намирането на тези специалисти?
В България има много добро образование, което подготвя отлични специалисти. Но през последните две години се сблъскваме с предизвикателството пазарът на труда да е все по-свит. Нивата на безработица особено в големите индустриални райони като София и Пловдив значително се понижават. Става все по-трудно да намериш и привлечеш нови служители. Това е валидно за всички индустрии в момента, което е добър сигнал за България.

Каква е тогава стратегията ви за привличане и задържане на добри специалисти?
В момента сме стартирали много програми за задържане на служителите. Един от ключовите елементи, който установихме през последните две години, е да им предоставяме справедливо възнаграждение. Имаме доста добро структуриране на заплатите, на база на което се предоставя справедливо възнаграждение на служителите чрез оценка на позицията им и като се отчита заплащането за тази позиция на българския пазар.

Колко самолета сте ремонтирали досега?
През последните девет години сме ремонтирали над 750 самолета.

Каква е стойността на инвестицията ви досега?
Заедно с нашия джойнт венчър партньор сме инвестирали повече от 100 млн. евро. Това е една дългосрочна и устойчива инвестиция. Годишно извършваме по средно около 120 ремонта. С разширението ще ги увеличим до 160 -180 на година.

А каква е стойността на инвестицията в разширяването на базата?
В проекта за разширение са инвестирани още 40 млн. евро – в хангара и в офис сградата.

Колко клиента имате в София?
Имаме много клиенти. С някои от тях имаме договори за постоянна поддръжка на самолетите им. И всяка зима, когато е най-активният сезон за базови ремонти, ние им предоставяме тази услуга. Имаме 4-5 дългосрочни клиента, като повечето от тях са от Lufthansa Group – Lufthansa, Eurowings, Germanwings. Имаме и дългосрочни договори с TUI fly Group, със Scandinavian Airlines, British Airways, easyJet и др. Така че клиентите ни са много разнообразни. Има и компании, с които сме сключили по-малкообхватни договори, като напр. Aircraft on Ground (AOG – бел.ред.: самолет на земята) договори. Това означава, че ако някоя от авиокомпаниите има проблем със свой самолет тук, на летище София, ние можем веднага да отстраним този проблем. Така, ако броите и тях като клиенти, то тогава може да включите всички авиокомпании, които летят от и до летище София.

Как оценявате бизнес средата в България?
Бизнес средата тук в България е много добра. Това е и причината, поради която от нашето основаване през 2008 не сме спирали да се разширяваме. Още след като приключихме първата линия, решихме да изградим още четири. Сега построихме нов хангар и нова офис сграда, което говори само по себе си за бизнес климата тук. Считам, че страната е стабилна политически. Това беше и един от решаващите фактори за решението да се инвестира тук. Достъпът до квалифицирани специалисти също е от значение за положителната бизнес среда. Аз съм член на борда на Германо-българската индустриално-търговска камара. Често обменяме мнения с другите партньори и всички те са доволни от инвестициите си тук, разрастват се, но и се сблъскват с проблема на свития пазар на труда. Това налага компаниите да мислят за нови начини за привличане на служители.

Бихте ли препоръчали на друга германска компания да инвестира в България?
Аз съм един от най-големите посланици на България пред германските инвеститори.


http://www.economy.bg/business/view/297 ... predimstvo
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Делян » 23 Мар 2018 15:26

Случайно Иван Ковачев от Lufthansa Technik да посещава форума?
От работата гледам че има Boeing id.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mitkobiker » 15 Апр 2018 22:38

Новият/големият хангар на LHT изглежда готов от доста време...но така също и изглежда все още не работи.
Какво се случва там?
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот filip » 16 Апр 2018 00:04

Нищо сериозно, съдружниците си го ползват. Надписа отгоре определено заблуждава.
filip
спотър
 
Мнения: 59
Регистриран на: 14 Мар 2005 15:35

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mitkobiker » 30 Май 2019 12:57

D-AIPA, най-старият летящ А320 на Луфтханза (MSN0069, 1989) в момента идва към София за да приключи съществуванието си.
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот alex_2 » 30 Май 2019 13:14

mitkobiker написа:D-AIPA, най-старият летящ А320 на Луфтханза (MSN0069, 1989) в момента идва към София за да приключи съществуванието си.


Тоест ще го разглобят на части предполагам? Какво всъщност правят при такива случаи, какво запазват от самолета и какво правят с останалото?
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Rosen85 » 31 Май 2019 00:19

mitkobiker написа:D-AIPA, най-старият летящ А320 на Луфтханза (MSN0069, 1989) в момента идва към София за да приключи съществуванието си.

Ето две статии по темата. С Гугъл преводач се разбира за какво иде реч.

https://worldairlinenews.com/2019/05/30 ... 20-d-aipa/
https://www.aerotelegraph.com/d-aipa-lu ... zt-rentner

Молба към колегата. Колега, моля те да си намалиш подписа, или да го направиш да е на два реда.
Заради дължината му се скапва целия форум, когато ти чета мненията в някоя тема.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mashine1984 » 05 Авг 2020 23:14

„Луфтханза Техник“ разширява още ремонтната си база в София

Германската компания получи сертификат за инвестиции клас „А“ и ще вложи още 27 млн. лв.

Share
„Луфтханза Техник“ ще разшири още базата си за ремонт на самолети на Летище София. Това става ясно от инвестиционния проект на дружеството, който днес получи сертификат за инвестиции клас „А“. По план германският гигант ще вложи нови 27 млн. лв. в базата си, която последно беше разширена в края на 2017 г. и тогава стана най-голямата за концерна в Европа.

Днес министърът на икономиката Лъчезар Борисов връчи общо четири сертификата за инвестиции клас „А“, издадени по реда на Закона за насърчаване на инвестициите. Стойността на проектите е общо 110 млн. лв.

Друг голям одобрен проект е на българския производител „Алкомет”, който иска да увеличи производствения си капацитет и да повиши ефективността си. Компанията предвижда разширение и модернизация на съществуващо производство в завода си в община Шумен, тъй като предстои да подпише договор за доставки с голям клиент от автомобилния сектор, става ясно от съобщението. За осъществяване на изискванията на новия клиент дружеството планира да разшири производствената си база с изграждането на още един цех и същевременно да модернизира съществуващите. Размерът на инвестицията, като обща стойност, възлиза на 27 млн. лв. и с нея ще бъдат открити 33 нови работни места.

Третият проект, получил сертификат за инвестиция клас „А“, е на „Технойон” за изграждане на завод за хидрометалургична преработка и производство на катодна мед и катоден цинк, отличаващ се с устойчивост и модерна функционалност в гр. Девня, област Варна. Размерът на инвестицията възлиза на 10.5 млн. лв., като ще бъдат открити 53 нови работни места.

Инвестиционният проект на „Хармони 2012”, свързан с велц инсталация за преработка на цинк-съдържащи материали в гр. Кърджали, също ще бъде подпомогнат от държавата. Дружеството планира инвестиция от над 45.5 млн. лв., като в периода на осъществяване на проекта и като резултат от него ще бъдат открити 54 нови работни места.

Борисов посочи, че с тези четири проекта от началото на годината по реда на Закона за насърчаване на инвестициите са издадени сертификати за клас инвестиция на 18 проекта, на обща стойност 415.2 млн. лв., като те имат потенциал да разкрият 2602 нови работни места. По думите му се обсъждат и нови мерки и стимули в подкрепа на инвеститорите.


https://www.economic.bg/bg/news/12/luft ... ofiya.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот garyhobson » 05 Авг 2020 23:28

На мен от вътре ми казаха, че било фалшива новина. Пък и не виждам накъде повече може да се разширяват. Да видим...
Най вероятно новият министър още не знае къде се намира и бълва фалшиви новини за рейтинг
Изображение
garyhobson
спотър
 
Мнения: 82
Регистриран на: 31 Авг 2010 11:23
Местоположение: LBSF

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Делян » 07 Авг 2020 18:35

Зависи от кой получаваш фалшивите новини!
Ако е някой недоволен всяка инвестиция ще му изглежда фалшива! :D
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот pumana » 19 Авг 2020 16:25

Това някоя машина на чек при Луфтханза Техник ли е? Защо върти толкова голям кръг чак до Бургас?

Изображение
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот carpe_diem » 19 Авг 2020 17:55

Би трябвало да е едно от Омни-тата, уж го бил ударил гръм и затова се върнал, ама не знам дали е достоверна информация.
Чакам от друг източник потвърждение.
Gather ye rosebuds while ye may,
Old Time is still a-flying;
And this same flower that smiles today,
Tomorrow will be dying.
Аватар
carpe_diem
по-спотър
 
Мнения: 101
Регистриран на: 02 Фев 2013 15:37

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот madan » 23 Авг 2020 01:18

pumana написа:Това някоя машина на чек при Луфтханза Техник ли е? Защо върти толкова голям кръг чак до Бургас?




CMB515, вися 20 минути на холдинг пойнта да чака по-хубаво време... не му се получи.
След излитане докладва multiple lightning strikes, поиска връщане и fuel dump. Пратиха го да дъмпва на изток от Бургас.. не звучеше особено доволен. Като свърши с дъмпа се върна на СОФ, кацна без проблеми и след около 12 часа пак излетя.
madan
спотър
 
Мнения: 15
Регистриран на: 20 Авг 2020 02:27

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот skyviewer » 23 Авг 2020 14:33

Нищо лично ! Моля ,като пишете на български ,употребявайте български думи .Авиационната фразеология е на английски."Като свърши с дъмпа се върна на СОФ" :roll:

П.С. С колко тона керосин Дезинфекцираха плажуващите ?! :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта