Lufthansa Technik Slashes Basel Workforce
The facility, based at EuroAirport Basel, currently employs 304 staff, but that number will come down to 82 as part of the reorganization.
mashine1984 написа: да построим още един хангар в западната част на терена.
Lufthansa Technik планира да разшири базата си в София и да направи у нас най-големия хангар на Балканите. След приключването на проекта базата у нас ще е най-голямата на авиокомпанията извън Германия. Стойността на инвестицията е около 30 млн. евро, като включва изграждането на нова сграда и хангар на летище София, който да е най-големият на Балканите.
Хангарът ще може да събира три тяснофюзелажни самолета едновременно, или един широкофюзелажен самолет от ранга на Airbus A340.
Инвестицията включва и строеж на 6-етажна сграда, в която ще се помещават централизираните услуги на авиокомпанията за нейните подразделения. Това включва IT, логистика, планиране и инженерство. Ще бъдат отворени и нови 300 работни места за висококвалифицирани кадри. С това общият брой на служителите на компанията у нас ще достигне 1300 души.
В момента Lufthansa Technik има 5 клетки за обслужване на тяснофюзелажни самолети и една, в която може да влезе само носът на самолет. Общо компанията е инвестирала около 40 млн. евро в страната от навлизането си тук през 2007 г. Разширението на базата ще е с 60%, което ще добави нови 300 000 човекочаса годишно. Строежът трябва да приключи до края на лятото през 2017 г., за да може обновената база да се използва през зимния сезон на същата година.
За да отбележи събитието, Lufthansa предвижда и специално шоу на 16-ти октомври. Тогава в София за пръв път ще кацне най-големият пътнически самолет в света - Airbus A380. Той ще дойде от базата на A380 във Франкфурт и ще престои в столицата ни около 4 часа. Ще бъде пилотиран от Марио Бакалов, който е единственият българин с лиценз за летене с А380 в авиокомпанията.
Самолетът ще пристигне около 13 часа местно време. Предвидено е и ниско прелитане над София преди кацането, ако времето позволява. Същия ден българските ВВС ще отбележат своя празник с ден на отворените врати в базата "Враждебна" от 12 ч. до 17:30 ч. Ще бъдат изложени някои от самолетите, но няма да има демонстрационни полети. За сметка на това ще има място за наблюдение на пристигането и излитането на А380.
Освен това в периода 14-ти - 17-ти октомври Lufthansa ще намали цените на някои от билетите си само за клиенти от България. Промоцията включва всички дестинации, до които Lufthansa лети с А380. За дестинациите в САЩ цените ще са 380 евро за двупосочен билет с тръгване от София. За дестинациите в Азия цените са 480 евро, също с тръгване от София. Билетите могат да се резервират на споменатите дати, а полетите могат да са съответно до 24 юни 2017 г. за Северна Америка и до 28 февруари 2017 г. за Азия.
silversurfer написа:Lufthansa прави у нас най-големия хангар на Балканите
http://www.economic.bg/bg/news/7/luftha ... anite.htmlLufthansa Technik планира да разшири базата си в София и да направи у нас най-големия хангар на Балканите. След приключването на проекта базата у нас ще е най-голямата на авиокомпанията извън Германия. Стойността на инвестицията е около 30 млн. евро, като включва изграждането на нова сграда и хангар на летище София, който да е най-големият на Балканите.
Хангарът ще може да събира три тяснофюзелажни самолета едновременно, или един широкофюзелажен самолет от ранга на Airbus A340.
Инвестицията включва и строеж на 6-етажна сграда, в която ще се помещават централизираните услуги на авиокомпанията за нейните подразделения. Това включва IT, логистика, планиране и инженерство. Ще бъдат отворени и нови 300 работни места за висококвалифицирани кадри. С това общият брой на служителите на компанията у нас ще достигне 1300 души.
В момента Lufthansa Technik има 5 клетки за обслужване на тяснофюзелажни самолети и една, в която може да влезе само носът на самолет. Общо компанията е инвестирала около 40 млн. евро в страната от навлизането си тук през 2007 г. Разширението на базата ще е с 60%, което ще добави нови 300 000 човекочаса годишно. Строежът трябва да приключи до края на лятото през 2017 г., за да може обновената база да се използва през зимния сезон на същата година.
За да отбележи събитието, Lufthansa предвижда и специално шоу на 16-ти октомври. Тогава в София за пръв път ще кацне най-големият пътнически самолет в света - Airbus A380. Той ще дойде от базата на A380 във Франкфурт и ще престои в столицата ни около 4 часа. Ще бъде пилотиран от Марио Бакалов, който е единственият българин с лиценз за летене с А380 в авиокомпанията.
Самолетът ще пристигне около 13 часа местно време. Предвидено е и ниско прелитане над София преди кацането, ако времето позволява. Същия ден българските ВВС ще отбележат своя празник с ден на отворените врати в базата "Враждебна" от 12 ч. до 17:30 ч. Ще бъдат изложени някои от самолетите, но няма да има демонстрационни полети. За сметка на това ще има място за наблюдение на пристигането и излитането на А380.
Освен това в периода 14-ти - 17-ти октомври Lufthansa ще намали цените на някои от билетите си само за клиенти от България. Промоцията включва всички дестинации, до които Lufthansa лети с А380. За дестинациите в САЩ цените ще са 380 евро за двупосочен билет с тръгване от София. За дестинациите в Азия цените са 480 евро, също с тръгване от София. Билетите могат да се резервират на споменатите дати, а полетите могат да са съответно до 24 юни 2017 г. за Северна Америка и до 28 февруари 2017 г. за Азия.
Why did Lufthansa Technik decide to open a joint-venture facility with the Bulgarian Aviation Group in Sofia in 2008?
There are four main reasons why we decided to go to Bulgaria. The first reason is that Bulgaria has a very long aviation history, and it’s more than 100 years old. In the communist times, Balkan Airlines used to be the second biggest aviation group after Aeroflot in the Eastern European region. So aviation has always been very important in Bulgarian society and it was therefore quite easy to have access and to find skilled mechanics and skilled workforce. Another reason was that we could take many Bulgarians who have been living and working in our LHT network, like in Budapest, Shannon and Malta, and bring them back to Bulgaria with the experience they’ve gained in other LHT facilities to build up the company here. The Bulgarian workforce is very performance-oriented and efficient—and we also have a cost advantage. The third reason is the geographic location because being located in Southeastern Europe, we have a very big catchment area so customers would be willing to fly a narrowbody aircraft for base maintenance of around 5,000 km. So we’re a catchment for the whole European market, plus Russia and Caucasus countries, the Arabian peninsula and the North African customers, so it’s a huge market that we cover from Sofia. Last but not least, from day one, we have been very much welcomed. There is a very long tradition of cooperation between Bulgaria and Germany. We have been granted full support from the local aviation community and the local government institution.
How many man-hours are completed here at Lufthansa Sofia on an annual basis?
On an annual basis, we are producing around 700,000 man-hours per year. That is including base and line maintenance services with a split of about 620,000 man-hours on base maintenance and 80,000 man-hours on line maintenance. With an upcoming expansion [a new hangar planned to open later this year, see below], we are planning to add another 300,000 man-hours to that, so that we will be able to reach and hopefully surpass the 1,000,0000 man-hour mark next year.
How will the Hamburg base maintenance closure affect this facility?
The Hamburg base maintenance closure will not directly affect this facility because Hamburg has not been maintaining the same aircraft types. Hamburg has always specialized on widebody aircraft, the Airbus A330, A340 and the Boeing 747. Last autumn, they started the full line of the A380 base maintenance events. So there’s no interaction between the Sofia facility and the Hamburg facility.
The consolidation services approach seems to be working well, which are based here. Would you consider expanding them to LHT Philippines or some of the group’s other facilities?
Yes, this would happen for sure. So the so-called central services, which are mainly consisting but not limited to planning and engineering services, material management services, transportation management, as well as tooling and equipment. These services are allocated here in Sofia, and they are serving the worldwide base maintenance network of LHT. We plan each check. We are doing the material supply for each check, and we are defining the tool requirements for each check for the facilities at Malta, Budapest, Shannon, Puerto Rico, and Sofia. And soon we will be integrating the Philippines. The decision is already made that the Philippines will be part of this standardized base maintenance network. We are undergoing a change of the management structure at LHT, and the new person in charge for base maintenance in Asia, Elmer Lutter, has the tasks to integrate Philippines into this network. One option could be an extension of the staff here in Sofia, but due to the time zone coverage, the decision might be made to split the central services and have a post in the Philippines. The concepts are currently being prepared.
Is there space for more hangars? Is another expansion plan in the works---either imminently or as a placeholder?
If you’re looking on the north side of the airport, there’s still a lot of land there, which would allow us more space adjacent the facility. We also have an option on the eastern part of this facility to build a hangar of a similar size. The strategy of LHT in general is to grow faster than the market. So, that is why the focus is to grow directly in other markets and to look for further expansion in the Americas region and in the Asian region. So, I doubt that in the next 2-3 years a decision will be made to expand with another hangar at the Sofia facility.
harrier написа:Какъв е този А320 пред хангарите на ЛХТ? Някой да знае предишната му регистрация?
https://www.planephotos.net/photo/11620 ... A320_NONE/
Airbus A320 -211, S/N 382 , D-AIQR
LH Technik
at SOF 01sep17 in special weird livery for movie shooting prior scra
Lufthаnѕа Тесhnіk e гoтoвa c paзшиpявaнeтo нa бaзaтa cи в Coфия. Hoвият xaнгap дoбaвя oщe тpи пpoизвoдcтвeни линии, ĸaтo тaĸa oбщият бpoй нa caмoлeтитe, ĸoитo мoгaт дa бъдaт peмoнтиpaни eднoвpeмeннo нa лeтищe "Coфия" cтaвa oceм.
Инвecтициятa пpaви бaзaтa в Бългapия нaй-гoлямaтa нa ĸoмпaниятa в цялa Eвpoпa, ĸaзa нa пpecĸoнфepeнция глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Lufthаnѕа Тесhnіk Coфия Дaниeл Xoфмaн. A в cвeтoвeн мaщaб caмo тaзи нa Филипинитe e пo-мaщaбнa. Hoвoтo cъopъжeниe щe дъpжи oщe eдин peĸopд - нaй-гoлямoтo нa Бaлĸaнитe бeз ĸoлoни.
Koмпaниятa e инвecтиpaлa нoви 40 милиoнa eвpo в paзшиpeниeтo. To щe paзĸpиe и oщe 300 paбoтни мecтa, пocoчи тoй. Oбщият бpoй нa cлyжитeлитe дocтигa 1 300.
Xaнгapът e пocтpoeн oт бългapcĸия вeнчъp пapтньop нa Lufthаnѕа Тесhnіk - Вulgаrіаn Аіrwауѕ Grоuр, ĸoйтo yчacтвa c 24.9%.
Гpaфиĸът нa нoвитe тpи линии вeчe e зaпълнeн зa cлeдвaщитe пoчти двe гoдини, пocoчи oщe Xoфмaн. B нoвия xaнгap щe мoгaт дa бъдaт peмoнтиpaни и шиpoĸoĸopпycни caмoлeти, мaĸap зa cлeдвaщитe 18 мeceцa дa нямa тaĸaвa пopъчĸa.
Бaзaтa нa Lufthаnѕа Тесhnіk в Бългapия paбoти oт 2008 г. c двe пpoизвoдcтвeни линии. Cĸopo e билo взeтo peшeниe зa paзшиpявaнe, ĸaтo пpeз 2012 г. бивa пocтpoeн нoв xaнгap c oщe двe линии, a гoдинa пo-ĸъcнo e дoбaвeнa и oщe eднa.
B Coфия ce инcпeĸтиpaт и peмoнтиpaт ocнoвнo caмoлeти oт ceмeйcтвaтa нa Аіrbuѕ 320 и Воеіng 373. Oбщият бpoй нa ĸлиeнтитe-aвиoпpeвoзвaчи, ĸoитo имaт дoгoвop ca 60. Ocнoвнитe oт тяx ca Lufthаnѕа, Rуаnаіr, Qаtаr Аіrwауѕ, Аuѕtrіа Аіrwауѕ, Ѕwіѕѕ Аіrwауѕ, Вrіtіѕh Аіrwауѕ и ЕаѕуЈеt.
Oт cтъпвaнeтo cи в Бългapия пpeз 2008 г. ĸoмпaниятa e инвecтиpaлa нaд 100 милиoнa eвpo в xaнгapитe и пpoизвoдcтвeнитe линии, ĸaĸтo и в oбyчeниeтo нa cлyжитeли.
B Coфия зa Lufthаnѕа Тесhnіk paбoтят 1 100 дyши, oт ĸoитo пoчти вcичĸи бългapи (a cĸopo 1 300). Oт тяx 400 ca тexници, a 150 пoмoщeн пepcoнaл. Ocтaнaлитe 550 ca зaeти c aдминиcтpaтивни дeйнocти, oбcлyжвaщи нe caмo бaзaтa в Coфия, aми и ocтaнaлитe пo cвeтa."Heзaвиcимo зa ĸoя бaзa пo cвeтa ce пopъчвa чacт, пopъчĸaтa ce пpaви oт Coфия", дaдe пpимep Xoфмaн.
Бългapcĸaтa бaзa e ycпялa дa извъpши ocнoвeн (ĸaпитaлeн) peмoнт нa 750 caмoлeтa oт cъздaвaнeтo cи дoceгa. Бaзoвoтo oбcлyжвaнe изиcĸвa oĸoлo 20 000 чoвeĸoчaca, пocoчи oщe изпълнитeлният диpeĸтop. Ha нaй-cтapитe двe линии мoжe дa бъдaт бoядиcвaни caмoлeти.
Πo вpeмe нa oбиĸoлĸa из бaзaтa, Xoфмaн дeмoнcтpиpa и yниĸaлнa зa индycтpиятa дoĸинг cтaнция, ĸoятo мoдифициpa caмoлeтитe и дoбaвя възмoжнocт зa WіFі интepнeт нa бopдa. Блaгoдapeниe нa нeя peмoнтът ce cлyчвa извън xaнгapитe, ĸoeтo пoзвoлявa пo-гoлямa eфeĸтивнocт.
Oĸoлo пoлoвинaтa caмoлeти нa Lufthаnѕа вeчe ca oбopyдвaни. Дo cpeдaтa нa cлeдвaщoтo лятo c eĸcтpaтa вeчe щe paзпoлaгaт вcичĸи мaшини нa ĸoмпaниятa, ĸaĸтo и нa Еurоwіngѕ, Gеrmаn Wіngѕ, Ѕwіѕѕ Аіrwауѕ и Аuѕtrіа Аіrwауѕ. A oт втopoтo пoлyгoдиe нa 2018 г. ĸoмпaниятa щe зaпoчнe дa пpeдлaгa ycлyгaтa и нa дpyги ĸoмпaнии.
B cвeтoвeн мaщaб Lufthаnѕа Тесhnіk paбoти c нaд 800 ĸлиeнтa. Πpeз 2016 г. имa 5.144 милиapдa eвpo пpиxoди.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: voodoo и 2 госта