Lufthansa Technik Sofia

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Ivan Valentinov » 10 Окт 2011 15:14

Над 20 милиона лева ще инвестира в разширяване на ремонтната си база Lufthansa Technik-София - съвместното дружество на германската Lufthansa Technik и Bulgarian Aviation Group, собственика на България Ер. Компанията ще осигури над 200 нови работни места и има амбицията да се наложи като лидер в техническото обслужване на самолети в България. На церемонията по подписването на договора присъстваха министър-председателят Бойко Борисов, министърът на транспорта Ивайло Московски и посланикът на Германия Матиас Хьопфнер. Разширението на ремонтно-техническото съоръжение на Летище София увеличава капацитета с две допълнителни линии за базово обслужване на самолети. Lufthansa Technik-София ще поеме и цялостното техническо обслужване на българския национален превозвач България Ер. За последните две години авиоремонтната база е привлякла клиенти от Европа, Близкия Изток, Азия и Африка. След разширението на базата, Lufthansa Technik-София ще може да обслужва 5 самолета едновременно, което ще повиши значително приходите и обема работа. При предишната си инвестиция от над 20 милиона евро в изграждането на първата ремонтна база, българо-германската компания получи сертификат за "Инвеститор клас А", както и наградата "Инвеститор на годината" за 2008.
Аватар
Ivan Valentinov
спотър
 
Мнения: 53
Регистриран на: 23 Юли 2010 15:11
Местоположение: LBSF

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот gelko59 » 09 Яну 2012 10:43

Едно от новите халета на Луфтханза техник (най-западното) днес прие първия си посетител - самолет на Bmibaby с регистрация G-ODSK Boeing 737-37Q!
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Делян » 21 Май 2012 14:50

Lufthansa Technik Slashes Basel Workforce

The facility, based at EuroAirport Basel, currently employs 304 staff, but that number will come down to 82 as part of the reorganization.


Lufthansa Technik в Базел става от 304 на 82 души.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4320
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот LZB123 » 01 Ное 2013 14:26

D-AIPD е боядисан в цветовете на Star Alliance в ЛХТ София. Дойде тук с цветовете на Луфтханза. :-)

http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... icId=30294
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 876
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mashine1984 » 11 Дек 2015 20:31

София е стратегически център за ремонт на самолети

Все повече централизирани услуги се прехвърлят тук, но вече сме и на много краен етап от преговорите с джойнт-венчър партньора ни Бългериън Еъруейз Груп да построим още един хангар в западната част на терена.

Възнамеряваме да разширим дейността по тяснофюзелажните самолети, но хангарът, който ще построим ще е с 12 метра по-голям от съществуващата инфраструктура, което означава, че ще може да обслужи всякакъв тип широкофюзелажен самолет, включително А380. :drinkers:

http://www.bgonair.bg/avioshou/2015-12-06/sofiya-e-strategicheski-razpolozhena-za-priemane-na-remont-na-samoleti
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1088
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Toni » 12 Дек 2015 03:15

Много добра новина!
Явно имат предвид с 12м по-висок, защото при сегашните хангари проблемна е височината на вратите.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6381
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mitkobiker » 12 Дек 2015 11:07

mashine1984 написа: да построим още един хангар в западната част на терена.

.... това в северния район или при РОМСКАТА :-D махала ще се случва?
AB6/313/318/319/320/32N/321/332/333/343/345/346/388/717/733/734/735/736/73G/738/739/744/748/752/753/763/772/773/788/AN4/AT4/AT7/AR1/AR8/141/142/143/CR9/CRK/DHT/DH4/D38/ER3/ER4/E75/E90/E95/F50/F70/100/IL8/IL9/J32/J41/L4T/M82/M83/TU3/TU5/SF3/S20/SU9/NDE/TRN/
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2365
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот garyhobson » 12 Дек 2015 11:21

На мястото на хангар 1
Изображение
garyhobson
спотър
 
Мнения: 73
Регистриран на: 31 Авг 2010 11:23
Местоположение: LBSF

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот silversurfer » 05 Окт 2016 19:02

Lufthansa прави у нас най-големия хангар на Балканите

http://www.economic.bg/bg/news/7/luftha ... anite.html

Lufthansa Technik планира да разшири базата си в София и да направи у нас най-големия хангар на Балканите. След приключването на проекта базата у нас ще е най-голямата на авиокомпанията извън Германия. Стойността на инвестицията е около 30 млн. евро, като включва изграждането на нова сграда и хангар на летище София, който да е най-големият на Балканите.
Хангарът ще може да събира три тяснофюзелажни самолета едновременно, или един широкофюзелажен самолет от ранга на Airbus A340.
Инвестицията включва и строеж на 6-етажна сграда, в която ще се помещават централизираните услуги на авиокомпанията за нейните подразделения. Това включва IT, логистика, планиране и инженерство. Ще бъдат отворени и нови 300 работни места за висококвалифицирани кадри. С това общият брой на служителите на компанията у нас ще достигне 1300 души.
В момента Lufthansa Technik има 5 клетки за обслужване на тяснофюзелажни самолети и една, в която може да влезе само носът на самолет. Общо компанията е инвестирала около 40 млн. евро в страната от навлизането си тук през 2007 г. Разширението на базата ще е с 60%, което ще добави нови 300 000 човекочаса годишно. Строежът трябва да приключи до края на лятото през 2017 г., за да може обновената база да се използва през зимния сезон на същата година.
За да отбележи събитието, Lufthansa предвижда и специално шоу на 16-ти октомври. Тогава в София за пръв път ще кацне най-големият пътнически самолет в света - Airbus A380. Той ще дойде от базата на A380 във Франкфурт и ще престои в столицата ни около 4 часа. Ще бъде пилотиран от Марио Бакалов, който е единственият българин с лиценз за летене с А380 в авиокомпанията.
Самолетът ще пристигне около 13 часа местно време. Предвидено е и ниско прелитане над София преди кацането, ако времето позволява. Същия ден българските ВВС ще отбележат своя празник с ден на отворените врати в базата "Враждебна" от 12 ч. до 17:30 ч. Ще бъдат изложени някои от самолетите, но няма да има демонстрационни полети. За сметка на това ще има място за наблюдение на пристигането и излитането на А380.
Освен това в периода 14-ти - 17-ти октомври Lufthansa ще намали цените на някои от билетите си само за клиенти от България. Промоцията включва всички дестинации, до които Lufthansa лети с А380. За дестинациите в САЩ цените ще са 380 евро за двупосочен билет с тръгване от София. За дестинациите в Азия цените са 480 евро, също с тръгване от София. Билетите могат да се резервират на споменатите дати, а полетите могат да са съответно до 24 юни 2017 г. за Северна Америка и до 28 февруари 2017 г. за Азия.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1011
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот amcho » 05 Окт 2016 19:36

silversurfer написа:Lufthansa прави у нас най-големия хангар на Балканите

http://www.economic.bg/bg/news/7/luftha ... anite.html

Lufthansa Technik планира да разшири базата си в София и да направи у нас най-големия хангар на Балканите. След приключването на проекта базата у нас ще е най-голямата на авиокомпанията извън Германия. Стойността на инвестицията е около 30 млн. евро, като включва изграждането на нова сграда и хангар на летище София, който да е най-големият на Балканите.
Хангарът ще може да събира три тяснофюзелажни самолета едновременно, или един широкофюзелажен самолет от ранга на Airbus A340.
Инвестицията включва и строеж на 6-етажна сграда, в която ще се помещават централизираните услуги на авиокомпанията за нейните подразделения. Това включва IT, логистика, планиране и инженерство. Ще бъдат отворени и нови 300 работни места за висококвалифицирани кадри. С това общият брой на служителите на компанията у нас ще достигне 1300 души.
В момента Lufthansa Technik има 5 клетки за обслужване на тяснофюзелажни самолети и една, в която може да влезе само носът на самолет. Общо компанията е инвестирала около 40 млн. евро в страната от навлизането си тук през 2007 г. Разширението на базата ще е с 60%, което ще добави нови 300 000 човекочаса годишно. Строежът трябва да приключи до края на лятото през 2017 г., за да може обновената база да се използва през зимния сезон на същата година.
За да отбележи събитието, Lufthansa предвижда и специално шоу на 16-ти октомври. Тогава в София за пръв път ще кацне най-големият пътнически самолет в света - Airbus A380. Той ще дойде от базата на A380 във Франкфурт и ще престои в столицата ни около 4 часа. Ще бъде пилотиран от Марио Бакалов, който е единственият българин с лиценз за летене с А380 в авиокомпанията.
Самолетът ще пристигне около 13 часа местно време. Предвидено е и ниско прелитане над София преди кацането, ако времето позволява. Същия ден българските ВВС ще отбележат своя празник с ден на отворените врати в базата "Враждебна" от 12 ч. до 17:30 ч. Ще бъдат изложени някои от самолетите, но няма да има демонстрационни полети. За сметка на това ще има място за наблюдение на пристигането и излитането на А380.
Освен това в периода 14-ти - 17-ти октомври Lufthansa ще намали цените на някои от билетите си само за клиенти от България. Промоцията включва всички дестинации, до които Lufthansa лети с А380. За дестинациите в САЩ цените ще са 380 евро за двупосочен билет с тръгване от София. За дестинациите в Азия цените са 480 евро, също с тръгване от София. Билетите могат да се резервират на споменатите дати, а полетите могат да са съответно до 24 юни 2017 г. за Северна Америка и до 28 февруари 2017 г. за Азия.


Уааауу!!! Такива новини винаги радват! :drinkers: :smt109
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1520
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mashine1984 » 22 Май 2017 13:38

Fast 5: Strategy Behind Lufthansa Technik’s Sofia Growth Plans
Daniel Hoffmann, Lufthansa Technik Sofia CEO, talks with Lee Ann Shay in Bulgaria about the MRO’s new hangar and expansion of consolidated services for the group—with an eye towards Asia.

Why did Lufthansa Technik decide to open a joint-venture facility with the Bulgarian Aviation Group in Sofia in 2008?

There are four main reasons why we decided to go to Bulgaria. The first reason is that Bulgaria has a very long aviation history, and it’s more than 100 years old. In the communist times, Balkan Airlines used to be the second biggest aviation group after Aeroflot in the Eastern European region. So aviation has always been very important in Bulgarian society and it was therefore quite easy to have access and to find skilled mechanics and skilled workforce. Another reason was that we could take many Bulgarians who have been living and working in our LHT network, like in Budapest, Shannon and Malta, and bring them back to Bulgaria with the experience they’ve gained in other LHT facilities to build up the company here. The Bulgarian workforce is very performance-oriented and efficient—and we also have a cost advantage. The third reason is the geographic location because being located in Southeastern Europe, we have a very big catchment area so customers would be willing to fly a narrowbody aircraft for base maintenance of around 5,000 km. So we’re a catchment for the whole European market, plus Russia and Caucasus countries, the Arabian peninsula and the North African customers, so it’s a huge market that we cover from Sofia. Last but not least, from day one, we have been very much welcomed. There is a very long tradition of cooperation between Bulgaria and Germany. We have been granted full support from the local aviation community and the local government institution.

How many man-hours are completed here at Lufthansa Sofia on an annual basis?

On an annual basis, we are producing around 700,000 man-hours per year. That is including base and line maintenance services with a split of about 620,000 man-hours on base maintenance and 80,000 man-hours on line maintenance. With an upcoming expansion [a new hangar planned to open later this year, see below], we are planning to add another 300,000 man-hours to that, so that we will be able to reach and hopefully surpass the 1,000,0000 man-hour mark next year.

How will the Hamburg base maintenance closure affect this facility?

The Hamburg base maintenance closure will not directly affect this facility because Hamburg has not been maintaining the same aircraft types. Hamburg has always specialized on widebody aircraft, the Airbus A330, A340 and the Boeing 747. Last autumn, they started the full line of the A380 base maintenance events. So there’s no interaction between the Sofia facility and the Hamburg facility.

The consolidation services approach seems to be working well, which are based here. Would you consider expanding them to LHT Philippines or some of the group’s other facilities?

Yes, this would happen for sure. So the so-called central services, which are mainly consisting but not limited to planning and engineering services, material management services, transportation management, as well as tooling and equipment. These services are allocated here in Sofia, and they are serving the worldwide base maintenance network of LHT. We plan each check. We are doing the material supply for each check, and we are defining the tool requirements for each check for the facilities at Malta, Budapest, Shannon, Puerto Rico, and Sofia. And soon we will be integrating the Philippines. The decision is already made that the Philippines will be part of this standardized base maintenance network. We are undergoing a change of the management structure at LHT, and the new person in charge for base maintenance in Asia, Elmer Lutter, has the tasks to integrate Philippines into this network. One option could be an extension of the staff here in Sofia, but due to the time zone coverage, the decision might be made to split the central services and have a post in the Philippines. The concepts are currently being prepared.

Is there space for more hangars? Is another expansion plan in the works---either imminently or as a placeholder?

If you’re looking on the north side of the airport, there’s still a lot of land there, which would allow us more space adjacent the facility. We also have an option on the eastern part of this facility to build a hangar of a similar size. The strategy of LHT in general is to grow faster than the market. So, that is why the focus is to grow directly in other markets and to look for further expansion in the Americas region and in the Asian region. So, I doubt that in the next 2-3 years a decision will be made to expand with another hangar at the Sofia facility.


http://www.mro-network.com/maintenance- ... owth-plans
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1088
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот harrier » 13 Сеп 2017 10:50

Какъв е този А320 пред хангарите на ЛХТ? Някой да знае предишната му регистрация?

https://www.planephotos.net/photo/11620 ... A320_NONE/
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5257
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Rosen85 » 13 Сеп 2017 18:14

harrier написа:Какъв е този А320 пред хангарите на ЛХТ? Някой да знае предишната му регистрация?

https://www.planephotos.net/photo/11620 ... A320_NONE/

D-AIQR Germanwings
Изображение
Rosen85
по-спотър
 
Мнения: 109
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот Дедо » 15 Сеп 2017 13:37

Мммм да

Airbus A320 -211, S/N 382 , D-AIQR
 LH Technik
 at SOF 01sep17 in special weird livery for movie shooting prior scra
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 375
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Lufthansa Technik Sofia

Мнениеот mashine1984 » 26 Окт 2017 14:20

Lufthаnѕа пpeвpъщa Coфия в нaй-гoлямaтa cи бaзa зa peмoнт нa caмoлeти в Eвpoпa

Lufthаnѕа Тесhnіk e гoтoвa c paзшиpявaнeтo нa бaзaтa cи в Coфия. Hoвият xaнгap дoбaвя oщe тpи пpoизвoдcтвeни линии, ĸaтo тaĸa oбщият бpoй нa caмoлeтитe, ĸoитo мoгaт дa бъдaт peмoнтиpaни eднoвpeмeннo нa лeтищe "Coфия" cтaвa oceм.

Инвecтициятa пpaви бaзaтa в Бългapия нaй-гoлямaтa нa ĸoмпaниятa в цялa Eвpoпa, ĸaзa нa пpecĸoнфepeнция глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Lufthаnѕа Тесhnіk Coфия Дaниeл Xoфмaн. A в cвeтoвeн мaщaб caмo тaзи нa Филипинитe e пo-мaщaбнa. Hoвoтo cъopъжeниe щe дъpжи oщe eдин peĸopд - нaй-гoлямoтo нa Бaлĸaнитe бeз ĸoлoни.

Koмпaниятa e инвecтиpaлa нoви 40 милиoнa eвpo в paзшиpeниeтo. To щe paзĸpиe и oщe 300 paбoтни мecтa, пocoчи тoй. Oбщият бpoй нa cлyжитeлитe дocтигa 1 300.

Xaнгapът e пocтpoeн oт бългapcĸия вeнчъp пapтньop нa Lufthаnѕа Тесhnіk - Вulgаrіаn Аіrwауѕ Grоuр, ĸoйтo yчacтвa c 24.9%.

Гpaфиĸът нa нoвитe тpи линии вeчe e зaпълнeн зa cлeдвaщитe пoчти двe гoдини, пocoчи oщe Xoфмaн. B нoвия xaнгap щe мoгaт дa бъдaт peмoнтиpaни и шиpoĸoĸopпycни caмoлeти, мaĸap зa cлeдвaщитe 18 мeceцa дa нямa тaĸaвa пopъчĸa.

Бaзaтa нa Lufthаnѕа Тесhnіk в Бългapия paбoти oт 2008 г. c двe пpoизвoдcтвeни линии. Cĸopo e билo взeтo peшeниe зa paзшиpявaнe, ĸaтo пpeз 2012 г. бивa пocтpoeн нoв xaнгap c oщe двe линии, a гoдинa пo-ĸъcнo e дoбaвeнa и oщe eднa.

B Coфия ce инcпeĸтиpaт и peмoнтиpaт ocнoвнo caмoлeти oт ceмeйcтвaтa нa Аіrbuѕ 320 и Воеіng 373. Oбщият бpoй нa ĸлиeнтитe-aвиoпpeвoзвaчи, ĸoитo имaт дoгoвop ca 60. Ocнoвнитe oт тяx ca Lufthаnѕа, Rуаnаіr, Qаtаr Аіrwауѕ, Аuѕtrіа Аіrwауѕ, Ѕwіѕѕ Аіrwауѕ, Вrіtіѕh Аіrwауѕ и ЕаѕуЈеt.

Oт cтъпвaнeтo cи в Бългapия пpeз 2008 г. ĸoмпaниятa e инвecтиpaлa нaд 100 милиoнa eвpo в xaнгapитe и пpoизвoдcтвeнитe линии, ĸaĸтo и в oбyчeниeтo нa cлyжитeли.

B Coфия зa Lufthаnѕа Тесhnіk paбoтят 1 100 дyши, oт ĸoитo пoчти вcичĸи бългapи (a cĸopo 1 300). Oт тяx 400 ca тexници, a 150 пoмoщeн пepcoнaл. Ocтaнaлитe 550 ca зaeти c aдминиcтpaтивни дeйнocти, oбcлyжвaщи нe caмo бaзaтa в Coфия, aми и ocтaнaлитe пo cвeтa."Heзaвиcимo зa ĸoя бaзa пo cвeтa ce пopъчвa чacт, пopъчĸaтa ce пpaви oт Coфия", дaдe пpимep Xoфмaн.

Бългapcĸaтa бaзa e ycпялa дa извъpши ocнoвeн (ĸaпитaлeн) peмoнт нa 750 caмoлeтa oт cъздaвaнeтo cи дoceгa. Бaзoвoтo oбcлyжвaнe изиcĸвa oĸoлo 20 000 чoвeĸoчaca, пocoчи oщe изпълнитeлният диpeĸтop. Ha нaй-cтapитe двe линии мoжe дa бъдaт бoядиcвaни caмoлeти.

Πo вpeмe нa oбиĸoлĸa из бaзaтa, Xoфмaн дeмoнcтpиpa и yниĸaлнa зa индycтpиятa дoĸинг cтaнция, ĸoятo мoдифициpa caмoлeтитe и дoбaвя възмoжнocт зa WіFі интepнeт нa бopдa. Блaгoдapeниe нa нeя peмoнтът ce cлyчвa извън xaнгapитe, ĸoeтo пoзвoлявa пo-гoлямa eфeĸтивнocт.

Oĸoлo пoлoвинaтa caмoлeти нa Lufthаnѕа вeчe ca oбopyдвaни. Дo cpeдaтa нa cлeдвaщoтo лятo c eĸcтpaтa вeчe щe paзпoлaгaт вcичĸи мaшини нa ĸoмпaниятa, ĸaĸтo и нa Еurоwіngѕ, Gеrmаn Wіngѕ, Ѕwіѕѕ Аіrwауѕ и Аuѕtrіа Аіrwауѕ. A oт втopoтo пoлyгoдиe нa 2018 г. ĸoмпaниятa щe зaпoчнe дa пpeдлaгa ycлyгaтa и нa дpyги ĸoмпaнии.

B cвeтoвeн мaщaб Lufthаnѕа Тесhnіk paбoти c нaд 800 ĸлиeнтa. Πpeз 2016 г. имa 5.144 милиapдa eвpo пpиxoди.


https://money.bg/investments/lufthansa- ... vropa.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1088
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта

cron