“Луфтханза” и “Хемус Ер” в сделка за 20 млн. евро
Валентин Георгиев
"Луфтханза Текник" - подразделението по поддръжката на германските авиолинии "Луфтханза", ще основе джойнт венчър с българския авиопревозвач "Хемус Ер" за поправяне на самолети в България, съобщи агенция "Ройтерс". Инвестицията е на стойност 20 млн. евро и ще бъде подписана на 16 август, уточнява Money.bg. "Луфтханза Текник" ще притежават 80% от съвместното дружество.
Засега съвместната инициатива е за поправка на Боинг 737. Изпълнителният директор на "Хемус Ер" Димитър Павлов обаче изрази надежда, че проектът ще бъде разширен до поправка на по-големи самолети като Боинг 777 и Еърбъс А340, твърди още Ройтерс.
Ремонтните дейности при добро стечение на обстоятелствата ще започнат в края на 2008 г. Те ще се извършват на летище София, като ще бъдат поправяни до 22 самолета годишно. Откритите нови работни места ще са 380.
От януари тази година "Хемус Ер" стана собственик на "България Ер" и според обещаното ще бъдат инвестирани в нея 82 млн. евро в следващите 5 години. Прогнозите на ръководството са, че след започналото обединяване на част от дейностите в трите авиокомпании, собственост на "Химимпорт" - "България Ер", "Хемус Ер" и "Виаджо Ер", до края на годината ще се увеличи броят на превозваните от тях пътници с 25-30 на сто. Една от целите е "България Ер" да поеме всички редовни полети, а другата ни авиокомпания да съсредоточи дейността си върху чартърните.
В момента "Хемус Ер", "Виаджо Ер" и "България Ер" държат 30% от авиопазара у нас. Очакванията са ръстът на авиопазара тази година да бъде генериран основно от българските авиокомпании.
През юли "България ер" е превозила с 11% повече пътници в сравнение със същия период на м. г., като увеличение има почти по всички дестинации, казаха от ръководството на авиокомпанията. Нарастването на приходите за периода е още по-голямо, но оттам не уточниха точно колко е този ръст.
Димитър Павлов заяви още, че в момента "Хемус Ер" води преговори с Боинг, Еърбъс, бразилските Ембраер, канадските Бомбардие и АРТ, която е джойнт венчър на ЕАДС и италианските Финмекканика за закупуване на нови самолети. Компанията се очаква да реши как да процедира по тези сделки по-късно този месец
http://www.monitor.bg/article?sid=&aid= ... 1&eid=1136