200 нови работни места отваря Lufthansa TechnikС откриването на нов контролно пропускателен пункт към ремонтната база на германската компания Lufthansa Technik, която оперира на летище „София”, ще бъде възможно разкриването на още 200 нови работни места, съобщи изпълнителният директор на компанията у нас Бернд Фрекман. Ние не говорим за промяната на един вход с друг, а за изцяло нови бизнес възможности, поясни шефът на ремонтната база. Досега поне 5-6 служители бяха постоянно заети с работа по пропускателния режим през други входове на летището, това се отразяваше на общата ни ефективност, затрудняваше бързината с която се доставяха части, възпрепятстваше достъпа на някои от нашите клиенти и удължаваше работата ни с административни процедури по спазване на правилата за безопасност. С изграждането на нова пропускателна система ще станем с около 15 на сто по-ефективни прогнозира пред „Монитор” Фрекман.
От началото на работата ни през 2008 г., когато компанията инвестира 20 млн. евро и получи сертификат като
„Инвеститор клас А”
ние работим все по-добре. Тъй като се развиваме успешно, аз поисках среща с вицепремиера Цветан Цветанов, за да поставя въпроса за огромната нужда от самостоятелен контролно пропускателен пункт, който е съобразен с всички изисквания по Шенген, разказа Бернд Фрекман. Буквално за пет минути министърът разбра за какво става дума и ни оказа неоценимо съдействие. Цветан Цветанов беше човекът на правилната позиция в правилното време и с правилната нагласа, за да може да разширим ние възможностите си за бизнес тук, категоричен е Фрекман.
За Lufthansa Technik всичко вървеше по познат български начин, но се оказа, че можем да бъдем и добронамерени, и ефективни и да свършим отлично работата, когато желанието за това е налице, заяви Цветанов. Той препоръча на компанията да
плаща европейски заплати
на служителите, защото висококвалифицирания труд трябва да бъде оценяван.
Сега в компанията работят 360 служители на средна възраст около 28 г., а от 2008 г. досега са извършени над 50 капитални ремонта на самолети Боинг и Ербъс. В хангарите работят две линии - за големи и средни ремонти, както и за поддръжка и по-малки технически дейности. До края на тази година почти всички слотове за ремонти са вече заети, а в рамките на 2011 г. ще бъдат извършени около 10-12 капитални ремонта, като всеки от тях отнема по три седмици и ще бъдат обслужени общо 30-тина самолета.
Възнамеряваме да разширим базата и капацитета си, каза Фрекман.