AZ-S написа:Boss154 написа:Темата стана отвратителна и предлагам да бъде заключена.
Много бързо определихте и бракувахте руските авиатори и руските самолети, но много от вас са виждали Ил-96 и Ту-204/214 само на снимка. Ето затова и нашата авиация е на това положение - защото всички разбират от всичко и са многознайковци. Само че руснаците ще си оправят авиацията и този процес вече е започнал в големите компании като Аерофлот, S7 др. Влагат се ресурси и средства за подобряване на обслужването, комфорта, сигурността. Има ли друг нац.превозвач от източна европа, който да е постигнал такъв прогрес като Аерофлот? Заглавието на темата е много подходящо...
Не знам ти на снимка или на рисунка си виждал тези самолети, но аз съм ги виждал на живо, въпреки че не знам какво е значението. Аз не мисля че спадам към категорията "многознайковци", имаше една тема тук - 'TU5 vs. MD82' или нещо такова. Прочети там да видиш за какво става дума. Руснаците няма да си оправят авиацията скоро. А за Аерофлот - да махнат нелюбезния персонал, както и старите руски самолети.
Малко оффтопик
И като ги видя какво установи? Или по-точно как установи, че за нищо не стават? Това, че не са изтискани максимално от към икономии и намаляне на разход на гориво не ги прави по-лоши конструктивно от западните си аналози. Нещо повече - ако ербъс или боинг създаваха самолет при такова финансиране и процеса на полетни изпитания протичаше в такава икономическа криза, крайния резултат щеше да е с пъти по-лош от този на руснаците. Като едно малко доказателство на казаното - кой е първият американски самолет със свръх критичен профил на крилото и през кои години е конструиран? Не си прави труда да търсиш - това е 777. А ако полетиш поне един час на Ту-214 или Ту-204-300 ще установиш, че е доста по-комфортен и по тих от 737. Не искам да подхващам темата, че конструктивно Ту-204/214 има доста голям потенциал за модернизация за разлика от А320 и Б737.
Последно - Ту-204/214 са проектирани като по-тежък клас самолети от А320/321, много по-близко до Б757, така че по икономически показатели е редно да се сравняват с последния. И какво излиза - ами не му отстъпват по нищо.
Защо не ги купуват - не е проблема, че самолетите са лоши, просто в момента, когато тези самолети са готови за пазара и имат предпоставки за развитие на инфраструктурата, на техническата база, когато производството е усвоено и частите не са дефицит, те вече се оказват ненужни и преоразмерени, прекалено тежки (също Ил-96). Не само в Русия. Да не забравяме, че боинг прекрати производството на 757 поради липса на клиенти. А340 също не върви на фона на А330 и Б777. Това е същността на проблема. Всички останали "козметични" проблеми могат да бъдат решени много бързо при наличие на купувач. Добър пример за това е безпроблемния Ту-204-300 (RA 64040) на Владивосток Авиа.
А за Ту5 и МД82 - не искам да подхващам тая тема. Летял съм и на двата - откакто се върнах на Ту5 се преродих. Може да гори повечко керосин, може да разправят какво ли не за него, за мен това е САМОЛЕТА (за моето време, а и не само).
Сега предлагам дружно да не се отклоняваме повече от темата за аерофлот, а да оценим реално какво са постигнали хората, и какво не, на фона на случващото се по света. И най-вече на какво се дължи промяната и с цената на какво е постигната.