Уникалния ре-брандинг на АЕРОФЛОТ !

Мнениеот Boss154 » 30 Май 2007 17:48

AZ-S написа:
Boss154 написа:Темата стана отвратителна и предлагам да бъде заключена.
Много бързо определихте и бракувахте руските авиатори и руските самолети, но много от вас са виждали Ил-96 и Ту-204/214 само на снимка. Ето затова и нашата авиация е на това положение - защото всички разбират от всичко и са многознайковци. Само че руснаците ще си оправят авиацията и този процес вече е започнал в големите компании като Аерофлот, S7 др. Влагат се ресурси и средства за подобряване на обслужването, комфорта, сигурността. Има ли друг нац.превозвач от източна европа, който да е постигнал такъв прогрес като Аерофлот? Заглавието на темата е много подходящо...


Не знам ти на снимка или на рисунка си виждал тези самолети, но аз съм ги виждал на живо, въпреки че не знам какво е значението. Аз не мисля че спадам към категорията "многознайковци", имаше една тема тук - 'TU5 vs. MD82' или нещо такова. Прочети там да видиш за какво става дума. Руснаците няма да си оправят авиацията скоро. А за Аерофлот - да махнат нелюбезния персонал, както и старите руски самолети.


Малко оффтопик

И като ги видя какво установи? Или по-точно как установи, че за нищо не стават? Това, че не са изтискани максимално от към икономии и намаляне на разход на гориво не ги прави по-лоши конструктивно от западните си аналози. Нещо повече - ако ербъс или боинг създаваха самолет при такова финансиране и процеса на полетни изпитания протичаше в такава икономическа криза, крайния резултат щеше да е с пъти по-лош от този на руснаците. Като едно малко доказателство на казаното - кой е първият американски самолет със свръх критичен профил на крилото и през кои години е конструиран? Не си прави труда да търсиш - това е 777. А ако полетиш поне един час на Ту-214 или Ту-204-300 ще установиш, че е доста по-комфортен и по тих от 737. Не искам да подхващам темата, че конструктивно Ту-204/214 има доста голям потенциал за модернизация за разлика от А320 и Б737.
Последно - Ту-204/214 са проектирани като по-тежък клас самолети от А320/321, много по-близко до Б757, така че по икономически показатели е редно да се сравняват с последния. И какво излиза - ами не му отстъпват по нищо.
Защо не ги купуват - не е проблема, че самолетите са лоши, просто в момента, когато тези самолети са готови за пазара и имат предпоставки за развитие на инфраструктурата, на техническата база, когато производството е усвоено и частите не са дефицит, те вече се оказват ненужни и преоразмерени, прекалено тежки (също Ил-96). Не само в Русия. Да не забравяме, че боинг прекрати производството на 757 поради липса на клиенти. А340 също не върви на фона на А330 и Б777. Това е същността на проблема. Всички останали "козметични" проблеми могат да бъдат решени много бързо при наличие на купувач. Добър пример за това е безпроблемния Ту-204-300 (RA 64040) на Владивосток Авиа.
А за Ту5 и МД82 - не искам да подхващам тая тема. Летял съм и на двата - откакто се върнах на Ту5 се преродих. Може да гори повечко керосин, може да разправят какво ли не за него, за мен това е САМОЛЕТА (за моето време, а и не само).

Сега предлагам дружно да не се отклоняваме повече от темата за аерофлот, а да оценим реално какво са постигнали хората, и какво не, на фона на случващото се по света. И най-вече на какво се дължи промяната и с цената на какво е постигната.
Последна промяна Boss154 на 30 Май 2007 18:20, променена общо 1 път
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Мнениеот Svetli Georgiev » 30 Май 2007 18:14

Пак пиша същото - НЕ Е ВАЖНО ПРИ КАКВИ УСЛОВИЯ Е СЪЗДАДЕН САМОЛЕТА, А КАКВО Е ИЗЛЕЗЛО НАКРАЯ. И от къде на къде ще сравняваш ту-204 със 737???? Може да го сравниш със 757 примерно. А което се късае до ТУ5 с/у МД82 не е така. Не гори само доста повече, има и други фактори като например шума.
Понеже Ту-204 и Боинг 757 са в един калс долу-горе, ето ви едно сравнение - взимаме за VIM - Airlines. Те имат 12 (дванадесет) 757 и нито един Ту. Айде обясни ми защо Ту имат малко продажби на самолета и защо имат толкова пропаднали проекти?! Защото са най-добрия производител на самолети? Стигат ми толкова безмислици
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот harrier » 30 Май 2007 18:27

Стига толкова. Спорът и без това няма смисъл, ако ще се води - в отделна тема!
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Boss154 » 30 Май 2007 18:28

AZ-S:

"Пак пиша същото - НЕ Е ВАЖНО ПРИ КАКВИ УСЛОВИЯ Е СЪЗДАДЕН САМОЛЕТА, А КАКВО Е ИЗЛЕЗЛО НАКРАЯ. И от къде на къде ще сравняваш ту-204 със 737???? Може да го сравниш със 757 примерно. А което се късае до ТУ5 с/у МД82 не е така. Не гори само доста повече, има и други фактори като например шума.
Понеже Ту-204 и Боинг 757 са в един калс долу-горе, ето ви едно сравнение - взимаме за VIM - Airlines. Те имат 12 (дванадесет) 757 и нито един Ту. Айде обясни ми защо Ту имат малко продажби на самолета и защо имат толкова пропаднали проекти?! Защото са най-добрия производител на самолети? Стигат ми толкова безмислици"

Аз пак казвам, че не е въпроса само да се продаде самолета, въпроса е да се осигури обслужване, техн.база, рез.части съответно добър мениджмънт. При преминаване от една система на управление към друга, при други пазарни условия е нормално да има проблеми и сътресения. Но от това самолета като такъв не става по-лош
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Мнениеот Boss154 » 30 Май 2007 18:29

harrier написа:Стига толкова. Спорът и без това няма смисъл, ако ще се води - в отделна тема!


Аз от кога разправям, че е оффтопик и трябва незабавно да се прекрати!
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Мнениеот Svetli Georgiev » 30 Май 2007 18:29

И на мен ми стига толкова. Аз спирам. Тук явно има няколко . . . човека, които не четат какво им се пише, а си повтарят едно и също.
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот harrier » 30 Май 2007 18:31

Без заяжданици, моля. И ти не прочете всичко, което ти написах, а направо се хвърли в спора. Нищо личо, спираме с глупостите!
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот R. G. - STR » 31 Май 2007 12:33

Не се карайта, приятели, ако искате да отворим тема 757 срещу Ту-2х4. Ще е интересно и ще можем обективно да разсъждаваме, на базата - технически и експлоатационни данни. Ако сте съгласни, довечера след работа, аз ще я отворя, ще е интересно... Предложението на емо за Авиопредприятието Сибирь също е хубаво, така поне ще обсъдим всичко в детайл, без караници и оффтопици...
R. G. - STR
 

Мнениеот VS11 » 01 Юни 2007 04:43

Ре-брандинга на Аерофлот, е наистина интересен. От маркетингова точка, няма значение, дали обслужването се е подобрило, важното е, че компанията създава впечатлението за промяна с новата си ливрея и самолети, което (се предполага) предизвиква ново отношение към нея.

За жалост, Аерофлот ще си носи стигмата на съветска компания още известно време.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот Stoyan » 01 Юни 2007 10:49

Аз съм малко боса нова с чуждиците, но какво е ребрандинг!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 01 Юни 2007 19:21

Та така, тук продължаваме темата за ребрандинга на Аерофлот.

Стояне, ребрандинг (rebranding) накратко представлява промяна начина на "поднасяне" на даден продукт. Говорим за ново име на продукта, ново лого, нов уеб сайт, може и нова ценова политика, нова окраска на самолетите (ако става въпрос за авиокомпания), нови допълнителни продукти (например топ-бонус програми) и др. Или с две думи - ребрандинг е това, за което българските компании не искат и да чуват, защото техните мениджъри са от старата номенклатура, която трудно се приспособява към новия свят и модерния начин на мислене. :)

В общия случай за да се направи ребрандинг се наема консултантска компания, която има опит в дадения бранш.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот VS11 » 01 Юни 2007 19:36

Brand=търговска марка. От там брандинг=изграждането и утвърждаването на търговската марка, което в повечето случаи значи успешна маркетингова стратегия, която да доведе и/или подобри разпознаването на дадена търговска марка и асоциациите, които тя предизивква у потребителя. Например, почти всички знаят какво е БМВ и имат отношение към тази марка. Ако БМВ искат да променят това отношение, ще направят ре-брандинг.

В случая, Аерофлот иска да промени нагласите на потребителя (който и да е той/тя) от това да асоциират Аерофлот като съветска компания с лошо обслужване и стари самолети, които падат до нагласата, когато Аерофлот е нова компания, с добро обслужване и нови, по-надеждни, самолети.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

добре дее....

Мнениеот alex.andonov » 01 Юни 2007 20:09

Какво пречи на Хемус и България еър , да наемат една фирма , примерно от Англия , да им направят едно готино лого , да земат да оправят седалките в самолетите си ! ПОНЕ ДА СА ЕДНИ И СЪЩИ във всеки самолет , не да ми летят със 100 различни вида салони , да направят един готин саит да си измият самолетите , да преосмислят смотаните си линии , да жигосат марката си в съзнанието на хората с готини реклами ..да разкарат персонала над 40 години и ....готово ! КАКВА ТРУДНОСТ ПРЕДСТАВЛЯВА ТОВА ?! Та едни НТА са 10000 пъти по готини от тях като Бранд ....аз дори вече незнам България Еър ли се казва...Хемус ли е ? ...Балкан ли е .....
alex.andonov
 

Мнениеот VS11 » 01 Юни 2007 20:15

За Хемус/БГ Еър говорим май в друга тема...но интересно, коя фирма са наели Аерофлот? На мен много ми харесва на Balkan Holidays марката, която е от доста години, но пак си изглежда съвременно....някой знае ли коя фирма е измислила?
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

ami

Мнениеот alex.andonov » 01 Юни 2007 20:24

ами някъква Британска Консулт фирма ...ребрандинга е бил замислян още от 2000 г. Аерофлот изришно настояли обаче логото им със сърп и чук да бъде запазено ... Сега очакват доставка на 10- А 330-200 , 3 - А319 , 11 -А320 , 22 -А350 ...абе зимат се в ръце ...
alex.andonov
 

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта