Доста от нещатата в тази статия са ни познати,но тя смата е доста добра според мен:
"Аэрофлот" ще завладява Европа
Руският превозвач е фаворит за сръбската JAT
„Аэрофлот“ превози над 7 млн. пътници през 2006 г.
Осемдесет години. Толкова е възрастта на сръбския национален превозвач JAT, като 2007 г. може би е последната за него като държавна компания.
Сръбското правителство обяви, че ще приватизира JAT до края на годината. Източници от Белград разкриха, че руският гигант "Аэрофлот" е предложил най-добритe условия, като е обещал да разшири и модернизира авиофлотилията и да запази персонала от 2000 души. Air India e единственият друг сериозен кандидат за сръбския превозвач, като индийците искат да направят белградското летище "Никола Тесла" свой европейски център.
Навременна продажба
Явно моментът е идеален за продажба на JAT. Авиокомпанията силно пострада от международните санкции на ООН срещу Сърбия през 90-те години по време на управлението на Слободан Милошевич и дори беше спряна от международни полети. Но след 2001 г. тя започна да се съживява. През 2006 г. JAT отчете най-добрите си резултати за последните 16 години и е единствената печеливша група сред превозвачите от бивша Югославия. Тази година също започна добре и броят на пътниците бележи растеж. През май JAT започна първата си рекламна кампания за последните десет години, в която участват популярни личности в Сърбия като тенисистки, баскетболисти, актьори и писатели. Големият проблем на JAT са остарелите самолети - 17 машини, от които 12 Boeing 737, чиято възраст е над 20 години. Именно по тази причина за правителството изглежда по-примамлива офертата на "Аэрофлот", която предвижда пълна модернизация. "Аэрофлот" обеща редица инвестиции, с които да направи JAT една от водещите авиокомпании в Югоизточна Европа, заяви сръбският министър за капиталовите инвестиции Велимир Илич пред в. "Вечерние новости". Той допълни, че кабинетът все още не е решил дали да продаде цялата компания на "Аэрофлот" или само дял. Според експертите "Аэрофлот" няма да има проблем с обновяването на автопарка на JAT. Руската компания вече сключи договор за покупка на 45 машини за регионални полети Superjet 100, част от които може да предложи на сръбската авиокомпания, ако спечели наддаването.
Цената заедно с дълговете
Вътрешни източници разкриха пред руския вестник "Комерсант", че цената, която ще бъде платена за JАТ, няма да надхвърли 100 млн. долара. Но купувачът ще поеме и дълговете на превозвача от около 260 млн. долара. "Аэрофлот" няма да има проблем с финансирането на бъдещата сделка, смятат експертите. Финансовият директор на компанията Михаил Полубояринов заяви, че европейски банки са предложили изгодни кредити в размер до 900 млн. долара.
Застраховка срещу италиански неуспех
Според руски анализатори "Аэрофлот" е направил офертата за JAT, за да се застрахова срещу евентуален неуспех в наддаването за 39% в италианския превозвач Alitalia. Руският превозвач е кандидат съвместно с италианската банка UniCredit. Конкурент в наддаването е консорциум между превозвача Air One и местната банка Intesa Sanpaolo. Правителството в Рим постави условия на бъдещия купувач Alitalia да запази националната си идентичност и вътрешните маршрути. "Аэрофлот" обяви, че финансовото състояние на Alitalia може би е по-лошо, отколкото се предполага, и това постави под съмнение бъдещата сделка. Италианската авиокомпания отчете нетна загуба от 626 млн. евро за последната година. "Аэрофлот" и Аlitalia работят съвместно, откакто руснаците се присъединиха към авиационния съюз SkyTeam Alliance през 2006 г. "Евентуалното ни сливане ще даде на Alitalia невиждан достъп до най-динамичния авиационен пазар - Русия и ОНД, а пък клиентите на "Аерофлот" ще могат да използват по-лесно мрежата на италианците в Африка и Южна Америка", обяви изпълнителният директор на руския превозвач Валери Окулов. Той не крие амбициите на "Аэрофлот" да се утвърди като един от водещите превозвачи на Стария континент през следващите години.
Статията е на Капитал