Air France-KLM инвестира 1 млрд. евро в поделението си за нискотарифни полетиФренско-холандската авиокомпания Air France-KLM обяви, че ще инвестира 1 млн. евро в разрастването на своето подразделение за нискотарифни полети в Европа Transavia, съобщава Reuters. Авиопревозвачът предприема този ход в опит да върне печалбите си от полетите на къси разстояния, които в последно време са основната причина за несигурното му представяне.
Планът
Според новия план самолетите на Transavia ще бъдат увеличени от 50 на 100 до 2019 г. и ще бъдат наети 250 пилоти, обясни изпълнителният директор Air France-KLM Александър де Юниак. Френското подразделение на нискотарифната компания пък ще увеличи своя флот от 14 на 37 единици, а самолетите за превозване на тежки товари ще бъдат редуцирани с 5 до 14.
"Компанията планира да прекрати полетите на къси и средни разстояния от парижкото летище Орли, като ще трябва да бъдат изпълнявани от Transavia", сподели Гиам Шмид, представител на SNPL, сдружението на пилотите в Air France-KLM. По този начин авиопревозвачът ще се опита да си осигури по-голям контрол върху пазара на нискотарифните полети и да се конкурира по-успешно с бързоразвиващите се съперници от Близкия изток. Според стратегията предстои изграждането на нови бази на Transavia в Мюнхен, Лисабон, Порто и други европейски градове.
"Фирмата е главен играч на този бързо растящ пазар в Европа. Не се стремим към осъществяване на придобиване, за да повишим ръста си. Ако се появи възможност, ще я обмислим, но моментът все още не е дошъл", коментира Де Юниак. Новината за инвестицията повиши с почти 5% акциите на втората по размер на приходите авиокомпания в Европа.
С този ход Air France-KLM ще последва примера на германската Lufthansa, която също заложи на разширяването на услугите, предлагани от подразделението й за нискотарифни полети Eurowings. По този начин и двете компании се опитват да ограничат разходите си поради повилите се в последните месеци съмнения относно печалбата.
Вътрешно съпротивление
Пилотите на Air France-KLM обаче също ще последват примера на колегите си от Lufthansa. Летците на френско-холандската авиокомпания обявиха, че ще проведат едноседмична стачка (15 - 22 септември), за да покажат недоволството си от новия план и да накарат ръководството да смени курса. Пилотите са против преместването им от Air France в Transavia, защото в нискотарифното поделение персоналът ще получава по-ниски заплати. Също така те желаят да бъдат установени ясни правила, според които пилотите сключват договор само с едно от подразделенията на европейския авиопревозвач.
Полетите на къси дистанции на Air France-KLM хронично се представят слабо на пазара. През юли авиокомпанията съобщи, че годишната й печалба преди облагане с данъци ще спадне с 12% под очакваните стойности, достигайки около 2.3 млрд. евро. Освен това авиационният превозвач ще се опита да намали дълговете си до 4.5 млрд. евро през следващата година, което според Де Юниак е постижимо. В края на 2013 г. нетните дългове на Air France-KLM бяха намалени до 5.35 млрд. евро спрямо 5.97 млрд. година по-рано, припомня The Wall Street Journal.
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... enieto_si/