Airport News

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 29 Мар 2016 19:52

Утре правителството обсъжда концесията на летище "Пловдив"
14:04 / 29.03.2016

Утре в Министерския съвет предстои да бъде разгледана концесията на летище "Пловдив", а до две седмици ще се разгледа и тази за софийския аеропорт.
Това съобщи днес след участието си в инфраструктурна конференция транспортният министър Ивайло Московски.
Според него към концесионирането на аерогарата под тепетата интерес са проявили интерес от курорта Пампорово, компании от Хонконг и други страни .

http://news.plovdiv24.bg/629490.html

http://www.monitor.bg/a/view/62234-%D0% ... %B8%D1%8F/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 30 Мар 2016 10:49

Летищата в Пловдив и София на концесия до 99 години

Цветелина Бориславова и инвеститори от Китай, Хонконг и Турция са кандидати за аерогарата в Пловдив

Правителството ще одобри в сряда процедурата за отдаване на концесия на летището в Пловдив, а до две седмици такова решение ще се вземе и за аерогарата в София. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски по време на конференция "Стратегическа инфраструктура".
Двете концесии са подготвени по действащия закон със срок за отдаване от 35 години, но няма да има проблем те да бъдат удължени до 99 години с приемането на нов Закон за концесиите, който скоро влиза за обсъждане в Народното събрание, каза Московски.

Той уточни, че новият Закон за концесиите е съобразен с влизането в сила на новата европейска директива в тази област от 15 април. Една от промените е удължаването на срока на концесията от 35 на 99 години. Другите промени са свързани с възможност за "динамичното поведение" на концедента и концесионера, каза Московски, без да навлиза в детайли какво означава това.
Кандидат концесионерите
Интерес към концесията на летището в Пловдив са заявили "Пампорово" АД и инвеститори от Китай, Хонг Конг и Турция, каза Московски.

Мажоритарен собственик на "Пампорово" АД е Цветелина Бориславова през фирмата "Сиесайеф" АД, сочи справка в Търговския регистър. Дружеството стопанисва инфраструктурата в курорта Пампорово и е собственик на хотели. Бориславова нееднократно е заявявала интерес към концесията на летището. Целта е то да бъде разработено и с чартърни полети да осигурява туристи за курорта, за да се развие по подобие на Банско.

Московски не посочи кои са кандидатите за столичното летище, но в края на февруари каза, че интерес са заявили почти всички големи европейски летищни оператори.
Плановете бяха процедурата по отдаване на концесията на летище "София" да тръгне до средата на март с начална цена около 550 млн. лв. Процедурата е обвързана с плащането на концесионната такса за 35 години авансово, за да се платят дълговете на БДЖ.
Летището в Пловдив - от затихващи функции към входна врата за региона
В момента летището в Пловдив е със затихващи функции, но целта е то да се превърне във врата за развитие на региона. Затова заедно с концесията на гражданското летище ще се даде право на концесионера да изгради и оперира и карго терминал, каза Московски.

Аерогарата в Пловдив се ползва като резервно на столичното летище при лошо време, както и за чартърни полети за туристи за ски курортите.
Към момента само две авиокомпании - ирландската "Райънеър" и израелската "Аркия", работят на аерогарата в Пловдив. Те летят съответно до Лондон и Тел Авив.

За 2014 г. през аеропорта са преминали 104 000 пътници, сочи финансовият отчет на държавното дружество "Летище Пловдив". Приходите от дейността му са намалели до 3.8 млн. лв. спрямо 4.1 млн. лв. през 2013 г. Загубата също е нараснала с 200 хил. лв. до 1.2 млн. лв. За деветмесечието на 2015 г. приходите от оперативна дейност продължават да падат и са със 17% по-ниски спрямо същия период за 2014 г.
През 2009 г. държавата инвестира около 40 млн. лв. в нов пътнически терминал на летището. Той може да обработва по 1000 пасажери в пиков час, но потокът не е достатъчен.
В опит да раздвижат нещата, общините от региона основаваха "Фонд за развитие на Летище Пловдив – Южната врата на България" през 2010 г. Те събираха по 50 ст. на жител годишно. Именно с помощта на общинското финансиране бяха привлечени нискотарифните авиокомпании.

Три летища са отдадени на концесии
Към момента три летища у нас са отдадени на концесия. През 2006 г. германската "Фрапорт" взе летищата във Варна и Бургас. Към момента тя е мажоритарен акционер в съдружие с варненската група "Химимпорт" чрез дружеството "Еърпорт Сървисиз България".

Дружеството инвестира десетки милиони през годините и през миналата отчете рекорден брой преминали пътници, като резултатите на летището в Бургас са по-силни от тези във Варна.

В началото на тази година кабинетът даде на концесия и летището в Горна Оряховица на дружество, свързано с Румен Гайтански - Вълка и кардиохирурга Генчо Начев.
Концесии на пристанища
Още четири концесии, но на пристанища ще пусне правителството през тази година. Те са за портовете "Видин-юг", "Русе-изток" и "Русе-запад" и пристанище "Варна", съобщи Московски.

Към варненското пристанище интерес от години има варненската група "Химимпорт". Тя държи на концесия пет порта. Морските пристанища в Балчик и Леспорт чрез дружествата си "Порт Балчик" и "Пристанище Леспорт" и речните в Лом, "Видин-север" и фериботния комплекс във Видин.

http://www.mediapool.bg/letishtata-v-pl ... 47324.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот mashine1984 » 31 Мар 2016 13:04

Dubai will now charge passengers to fly through its airports because of the oil crash
Airlines will charge passengers flying through its airports a service fee of 35 Emirati dirham (about $10) from June 30, according to a government statement. Children under two, cabin crew, and transit passengers leaving on the same flight will be exempt.

http://www.businessinsider.com/dubai-ai ... fee-2016-3
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 06 Апр 2016 20:04

http://profit.bg/news/Naj-natovarenite- ... 49817.html
Тази седмица от Международната асоциация на летищата (ACI) публикуваха класацията си на най-натоварените летища в света. За пореден път летище Хартсфийлд-Джаксън в Атланта заема челната позиция с над 100 милиона пътници, обслужени през 2015 г. Според ACI пътникопотокът се е увеличил с над 5.5%, в сравнение с 2014 г. От асоциацията отдават успеха на Атланта на стратегическото местоположение на града. Друга причина е растежът на най-големия наамател на летището Delta Air Lines. В световен мащаб броят на хората, пътуващи по въздух, се увеличава с 6.1% през 2015 г. От AIC са изготвили своята класация въз основа на данни от 1 144 летища по света. Ето и кои са 10-те най-натоварени летища в света въз основа на общ пътникопоток:
10. Международно летище Далас/Форт Уърт: 64 072 468 пътници, обслужени през 2015 г.
9. Летище Шарл дьо Гол, Париж : 65 766 986 пътници, обслужени през 2015 г.
8. Международното летище на Хонконг: 68 283 407 пътници, обслужени през 2015 г
7 Международното летище на Лос Анджелис (LAX): 74 937 004 пътници, обслужени през 2015 г.
6. Летище Хийтроу, Лондон: 74 989 795 пътници, обслужени през 2015 г.
5. Международното летище Ханеда в Токио: 75 316 718 пътници, обслужени през 2015 г.
4. Международно летище О’Хеър Чикаго: 76 949504 пътници, обслужени през 2015 г.
3. Международното летище на Дубай: 78 010 265 пътници, обслужени през 2015 г.
2. Международното летище на Пекин: 89 938 628 пътници, обслужени през 2015 г.
1. Международно летище Хартсфийлс-Джаксън, Атланта: 101 491 106 пътници, обслужени през 2015 г.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 18 Апр 2016 22:15

Пътническият терминал летище Лутън ще бъде свързан с близката жп. гара посредством влакове-автомати. Реализацията на проекта се оценя на 200 милиона лири и се планира да приключи до 2020 година. http://www.avianews.com/world/2016/04/18_luton_railway.shtml
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 23 Апр 2016 17:12

Новият терминал на мюнхенското летище отваря на 26-ти април 2016 г. https://www.lufthansagroup.com/en/themen/satellite-muc.html Автоматичен подземен влак ще свързва Т2 с новия терминал https://www.lufthansagroup.com/en/themen/satellite-muc/passenger-transport-system.html
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 23 Апр 2016 17:20

Летището на Вроцлав нае сътрудник - робот . http://www.wroclaw.pl/en/robots-to-replace-humans-in-wroclaw-airport
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот mashine1984 » 25 Апр 2016 14:54

Летището в Тирана отива в китайски ръце. Китайците ще откупят концесионните права от настоящите концесионери. Концесията на летището е до 2027 година. Китайците ще заплатят около $90 милиона за тези права.
Междувременно албанското правителство е премахнало клаузата за ексклузивитет на летището в Тирана за международните полети, което отваря пътя пред летището в Кукеш. Говори се за интерес от страна на Wizz да отворят база там в бъдеще.(новината за Wizz съм я чел на друго място)

http://wire.seenews.com/news/china-ever ... ire-522361
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 25 Апр 2016 23:03

mashine1984 написа:Летището в Тирана отива в китайски ръце. Китайците ще откупят концесионните права от настоящите концесионери. Концесията на летището е до 2027 година. Китайците ще заплатят около $90 милиона за тези права.
Междувременно албанското правителство е премахнало клаузата за ексклузивитет на летището в Тирана за международните полети, което отваря пътя пред летището в Кукеш. Говори се за интерес от страна на Wizz да отворят база там в бъдеще.(новината за Wizz съм я чел на друго място)

http://wire.seenews.com/news/china-ever ... ire-522361


Дори отиват още по-надалече - дават зелена светлина за развитие на летища във Вльора и Саранда. http://www.tirana-airport.com/d/7/46/129/government-of-albania-and-tirana-international-airport-sign-the-agreement-to-liberalise-international-flights/

P.S. Арабската компания, която построи терминал 2 в София е реконструирала и летището на Кукеш http://www.makharafi.net/airports.html
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 26 Апр 2016 06:40

epetkov написа:
...Дори отиват още по-надалече - дават зелена светлина за развитие на летища във Вльора и Саранда.

Не може да бъде!? Даже и албанците се отказаха от монопола! Останахме сами да "развиваме" авиация. :roll:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот b73999 » 26 Апр 2016 10:21

tupolev144 написа:
epetkov написа:
...Дори отиват още по-надалече - дават зелена светлина за развитие на летища във Вльора и Саранда.

Не може да бъде!? Даже и албанците се отказаха от монопола! Останахме сами да "развиваме" авиация. :roll:


Е нали разправяше, че истината е, че тука няколко човека обиждат всичко българско и руско, и че това не трябва да се допуска за в бъдеще? Ти що обиждаш сега, а?
b73999
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 26 Апр 2016 11:33

b73999 написа:
tupolev144 написа:
epetkov написа:
...Дори отиват още по-надалече - дават зелена светлина за развитие на летища във Вльора и Саранда.

Не може да бъде!? Даже и албанците се отказаха от монопола! Останахме сами да "развиваме" авиация. :roll:


Е нали разправяше, че истината е, че тука няколко човека обиждат всичко българско и руско, и че това не трябва да се допуска за в бъдеще? Ти що обиждаш сега, а?

Напротив, критиките ми са точно срещу това което се случва и са винаги подплатени с примери и ще ти посоча още един пореден пример. В цяла Европа (да не казвам по света) разбраха, че за да има развитие на икономиката, трябва да се осигури използване на наличната летищна инфраструктура в конкурентна среда. Ако се опитваш изкуствено да поддържаш монопол, няма никакви шансове за развитие и дори в Албания явно са го разбрали. У нас дори и при "опитите" да се дадат на концесия останалите две летища, четейки документите публикувани в официалния сайт на МТ ще установиш, че мисленето на чиновниците по въпроса с развитието на летищната инфраструктура и нейното използване си е останало далеч в годините назад. В концесионните условия на летище Пловдив например, се говори единствено и само за това, как бъдещият концесионер, трябва да развива приоритетно карго полети и евентуално чартърни такива. И в десетките публикувани страници във връзка с тази концесия, никъде не открих словосъчетанието редовна линия и то при положение, че града е посочван многократно в какви ли не международни класации за една от препоръчваните топ дестинации, като тази например,която е поредната и е от днес: http://www.marica.bg/%D0%B5%D0%BA%D1%81 ... 73274.html . От какво е продиктувано подобно мислене? Въпросът е риторичен. Тези хора може би ги е страх да не би случайно да се появи "нездравословна" конкурентна среда у нас? И когато и ние както албаците и румънците например, разберем че конкуренцията в рамките на определени правила никога не е "нездравословна", а тя е двигател на прогреса, може и тука да се случи нещо позитивно. Условията които са поставени пред потенциални инвеститори да кандидатстват за концесия на летището са направени така, че да са по-скоро отблъскващи отколкото обратното. Като например изискване да си бил в управлението на летище с над 1 милион пътника или над 40 000 т. товари годишно и то през последните 5 години, като минимум изискуем стаж в дейността да е 10 год, както и да притежаваш капитал от над 20 милиона евро в летищни активи и то при положение, че навсякъде се обяснява и се тръби, че това летище е безперспективно и то трябва да се субсидира за да може да съществува, но това не пречи да обявиш в условията за концесия, че потенциалния концесионер ще е длъжен да вложи и 36 милиона евро инвестиции и т.н. и т.н. Колко ли ще са реалните кандидати при подобни условия? И по-вжното - каква ли е целта?
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот Делян » 26 Апр 2016 13:56

b73999 написа:
tupolev144 написа:
epetkov написа:
...Дори отиват още по-надалече - дават зелена светлина за развитие на летища във Вльора и Саранда.

Не може да бъде!? Даже и албанците се отказаха от монопола! Останахме сами да "развиваме" авиация. :roll:


Е нали разправяше, че истината е, че тука няколко човека обиждат всичко българско и руско, и че това не трябва да се допуска за в бъдеще? Ти що обиждаш сега, а?

Ти за критическа възраст при мъжете не си ли чувал? :idea:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Airport News

Мнениеот Big G » 26 Апр 2016 15:13

Делян написа:Ти за критическа възраст при мъжете не си ли чувал? :idea:

За себе си ли говориш?
Напоследък всичките ти мнения са заядливи, особено като става дума за Пловдив и летището му. За тези си изказвания веднъж те помолих да си гледаш вертолетите в страната на неограничените възможности, вместо да се занимаваш с нас. Вместо това ти взе да ми философстваш в ЛС до мен. Не мога да те разбера какво целиш?! Ако си преживял нещо неприятно в Пловдив или с пловдивчани тук не е мястото да избиваш комплексите си.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 26 Апр 2016 16:20

Big G написа:
Делян написа:Ти за критическа възраст при мъжете не си ли чувал? :idea:

За себе си ли говориш?
Напоследък всичките ти мнения са заядливи, особено като става дума за Пловдив и летището му. За тези си изказвания веднъж те помолих да си гледаш вертолетите в страната на неограничените възможности, вместо да се занимаваш с нас. Вместо това ти взе да ми философстваш в ЛС до мен. Не мога да те разбера какво целиш?! Ако си преживял нещо неприятно в Пловдив или с пловдивчани тук не е мястото да избиваш комплексите си.

Big G, запази спокойствие. Сценарият е проигран. Изнесени факти винаги подплатени с примери (в повечето случаи нелицеприятни, но истината понякога боли), тролът провокира, намесва се администратора и изтрива всичко, защото вече не е по темата ("помирявайки ни") и всичко ни е тип топ - главата в пясъка, а всичко останало навън. :lol:
А който иска да се запознае с фактите, има ги изнесени публично. Прочетете какви са условията и си дайте мнението. Как ви звучи например условието, че консидента може да промени таксите за ползване на летището определени от концесионера и то без негово съгласие, като само го уведомява за това? Взел си магазин на концесия, плащаш си вноските и продаваш сиренето по 15 лв., но се появява този който ти го е дал на концесия и ти казва от утре ще продаваш това сирене по 25 лв. И за да можем да коментираме, седнете и прочетете.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта

cron