Airport News

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 19 Яну 2016 19:03

Делян написа:Имаме си 5, нали не забравяш Горна?
Това за новото летище в Сърбия ми напомня на новини от сорта, че и до Банско щяло да се строи ново летище, с други думи дале-е-чно бъдеще.

Разликата е, че летището в Кралево е построено и хората смятат да развиват чрез него региона си, така както би трябвало да се случва в нормалните държави. А ние очевидно правим точно обратното.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 19 Яну 2016 19:04

Та,по този повод,вече и на български има публикация в Уикипедия,макар,че официално сроковете на завършване са удължени:

Третото летище на Истанбул (на турски: İstanbul Yeni Havalimanı) е летище в строеж в квартал Арнауткьой в европейската част на Истанбул, Турция - между Йеникой и Акпинар. Летището се планира да бъде най-голямото летище в света, с 150 милиона пътници годишен капацитет.

Строителството на трето летище в Истанбул се налага, поради липса на капацитет в съществуващите две летища в Истанбул - "Ататюрк" и летището в азиатската част на града "Сабиха Гьокчен". [1]

Истанбулското летище "Ататюрк" в европейската част на Истанбул не може да бъде разширявано с повече допълнителни писти и съответно да поеме нарастналия въздушен трафик към и от Истанбул, поради което се налага изграждането на трето летище в Истанбул. През 2014 г. през летищата на Истанбул са преминали повече от 80 милиона пътници.

Търгът за строителство на третото летище на Истанбул се провежда на 3 май 2013 г. и предвижда концесионирането му с 25-годишен договор за експлоатация след изграждането на съоръжението. След като третото летище на Истанбул бъде въведено в експлоатация, то ще бъде най-голямото летище в света, с капацитет от 150 милиона пътници годишно. Общата стойност на проекта с реализацията по изграждането на третото летище на Истанбул възлиза на около 7 милиарда евро.

Строителството на третото летище на Истанбул трябва да приключи по план през 2017 г. Откриването на новото трето летище в Истанбул ще доведе до увеличението на въздушния трафик над България с около 50% в сравнение с 2014 г. Третото летище на Истанбул ще има шест писти и четири терминала, а при нужда капацитетът му ще може да бъде увеличен на близо 200 млн. пътници на година.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1 ... 1%83%D0%BB
P.S. Достъпа до това летище от България ще бъде много по лесен и кратък през Чаталджа.Нямя да се учудя,ако се пуснат и директни автобуси от България до там.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Toni » 20 Яну 2016 10:03

Интересно ми е какви ше бъдат схемите за кацане и дали ще се наложи нашето РВД ще разпределя трафика идващ от запад.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 20 Яну 2016 12:53

Toni написа:Интересно ми е какви ше бъдат схемите за кацане и дали ще се наложи нашето РВД ще разпределя трафика идващ от запад.

..или определени от Единния Европейски Орган за Контрол на Въздушния Трафик,който до тогава трябва да е в действие за високите ешелони :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Q23 » 22 Яну 2016 01:50

Toni написа:Интересно ми е какви ше бъдат схемите за кацане и дали ще се наложи нашето РВД ще разпределя трафика идващ от запад.

AMAN


http://www.sesarju.eu/sesar-solutions/traffic-synchronisation/dman-baseline-integrated-aman-dman
Последна промяна Q23 на 22 Яну 2016 01:57, променена общо 1 път
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Airport News

Мнениеот Q23 » 22 Яну 2016 01:51

skyviewer написа:
Toni написа:Интересно ми е какви ше бъдат схемите за кацане и дали ще се наложи нашето РВД ще разпределя трафика идващ от запад.

..или определени от Единния Европейски Орган за Контрол на Въздушния Трафик,който до тогава трябва да е в действие за високите ешелони :D

Хахаха
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 23 Яну 2016 19:31

Q23 написа:
skyviewer написа:
Toni написа:Интересно ми е какви ше бъдат схемите за кацане и дали ще се наложи нашето РВД ще разпределя трафика идващ от запад.

..или определени от Единния Европейски Орган за Контрол на Въздушния Трафик,който до тогава трябва да е в действие за високите ешелони :D

Хахаха


The Network Manager is a centralised function at EU level to carry out the management of the ATM network functions (airspace design, flow management) and management of scarce resources (transponder code allocations, radio frequencies) as defined in Commission Regulation (EU) N° 677/2011. This function has been entrusted to Eurocontrol up to 2019.

http://ec.europa.eu/transport/modes/air ... s_2_en.htm :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Q23 » 24 Яну 2016 10:58

Очевидно е, че нашето РВД ще се занимава с трафика на северозапад и север от Истанбул.
Евроконтрол се занимава с други, по "централни" проблеми на дейността.
Също - не бива да смесваме "високи ешелони" с излитане и кацане.
Турците дали са въвели 8.33? Надали :)
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 24 Яну 2016 13:18

А дано,но надали... :D

Independence and resources of National Supervisory Authorities (NSAs)
High level of expertise and independence of oversight is central to the safe and efficient management of the ATM system. Audits have shown deficiencies in the oversight of Air Navigation Service Providers (ANSPs). SES2+ seeks to improve the system by providing the NSAs with more support through EU-level co-operation and by pooling resources. It also requires more separation of NSAs from the ANSPs they supervise in order to ensure truly independent oversight, such as is found for example in the oversight of airlines.

EASA, Eurocontrol and the institutional landscape
Finally, a decade of overlapping responsibilities between EU level organisations is brought to an end by dividing work between the three European-level organisations (EASA, Commission and Eurocontrol) so that Eurocontrol will focus on the operational issues (network manager), EASA on technical rule drafting and oversight authority tasks, and the Commission on economic regulation (performance, charging, institutional issues, etc...).

So far the European Parliament and Council have agreed on their initial positions and in the next step of work, they should agree on a compromise position to enter into force as soon as possible.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Q23 » 25 Яну 2016 01:11

В сайта на Евроконтрол има текстове какви са задачите на т.нар. Network Manager.
Не срещнах нищо относно създаването на Централно Мега-РВД, или както бе писано по-горе "Единен Европейски Орган за Контрол на Въздушния Трафик".
Мега-РВД-то каква инфраструктура се очаква да ползва, за да предлага услугата "Контрол"?
Свободното планиране на полетите, без т.нар. коридори за сега в България е използваемо само през нощта и с някои ограничения. Очаквам да започнат да го прилагат и през деня. И даже трансгранично. Какво ще определя Евроконтрол тогава?
:rolleyes:
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 25 Яну 2016 11:13

Понеже темата не касае BULATSA , а евентуално,дали ще съгласуват схемите на новото летище в Инстамбул с нея.Не, такова съгласуване няма никаква причина да има с BULATSA.A какво е бъдещето на BULATSA,това са твои лични тълкувания.И сега се вижда на Flightradar24.com,че излитащите от истамбулските летища преминават границата ни над FL 245,което ще е в приоритета на общо-контролираното единно европейско пространство.
Лошото е,че при изпълнението на този мега проект,нашите еднопистови летища ,ще останат дълготрайно в качеството си на регионални летища,захранващи междуконтиненталните хъбове.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Q23 » 25 Яну 2016 22:18

Споделих частица знание.
Hypotheses non fingo!
:wink:
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 09 Фев 2016 21:36

На 15-ти март 2016 година започва работа четвърто московско летище- Раменское : http://tass.ru/ekonomika/2650785
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 882
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот EricEntrena » 10 Фев 2016 00:45

Лятото може да се почви и някой полет от/до Бургас, особено щом I-Fly ще оперират от него.
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1320
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Re: Airport News

Мнениеот mashine1984 » 29 Фев 2016 13:43

Летището в Дубай увеличи капацитета си на 90 млн. пътници

http://www.economy.bg/world/view/22382/ ... ln-pytnici
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта