Страница 1 от 23

Airport News

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2007 18:56
от Апостол


Изображение

Холандска консултативна къща ще подготвя анализ за развитие на двете летища в Македония, предаде македонската агенция Макфакс.

Холандската компания "NACO" е избрана на търг на Министерството на транспорта и съобщенията на Македония за намиране на консултативен екип за подготвяне на анализ за концесионен модел за развитие на скопското летище "Александър Велики" и охридското "Апостол Павел", предава Агненция Фокус.

Съгласно условията на търга холандската компания трябва да подготви анализа в период от четири месеца след подписването на договора.

http://news.expert.bg/?id=111373


МнениеПубликувано на: 07 Юли 2007 14:46
от Апостол


Изображение


Пътниците по британските летища трябва да бъдат готови това лято за закъснения на полетите, свързани с въведените в страната антитерористични мерки. Това заяви премиерът Гордън Браун, съобщи лондонският в. "Дейли телеграф", цитиран от РИА Новости.

Закъсненията в излитането и кацането на машините на британска територия ще бъдат предизвикани главно от мерки за сигурността на пътниците, подчерта Браун. След инцидента на международното летище в Глазгоу на 30 юни, когато горящ автомобил се вряза в един от терминалите, на всички британски летища бяха въведени повишени мерки за сигурност.

По данни на "Дейли телеграф" през последната седмица близо 3000 полета на компания "Бритиш еъруейз" не са били изпълнени по разписание. Хората ще срещнат трудности, но съм убеден, че ще проявят разбиране, тъй като за тях е важно най-вече да се чувстват сигурни на оживени места, изтъква британският премиер.

http://bgnewsroom.com/




МнениеПубликувано на: 09 Юли 2007 20:38
от Апостол


Изображение

Багажът на Хийтроу ще бъде маркиран с електронни етикети в опит да бъде решен проблемът с хилядите куфари, които изчезват от най-голямото летище във Великобритания, информира днес в. "Гардиън".

Новата технология ще бъде въведена твърде късно за милионите почиващи, които ще използват летището това лято в момент на пълен безпорядък в управлението на багажа. Компанията Би Ей Ей (BAA), която е собственик на Хийтроу, ще пусне в експлоатация радиочестотната идентификация (RFID) през октомври.

Компютърни чипове, вградени в етикетите на куфарите, ще излъчват сигнал, указващ името и дестинацията на притежателя. Теоретично към купищата куфари могат да бъдат насочени сензори и по този начин операторът на багажа да има възможност да получи данни за всяка от чантите.

От Би Ей Ей отказаха да коментират, но стана ясно, че новата система ще бъде пусната на Хийтроу през есента, като на чек-ин бюрата ще бъде инсталирано специално оборудване за поставяне на етикети, а около летището ще бъдат разположени сензори.

"Ние винаги се стараем да откриваме нови методи, за да подобрим престоя на пътниците на нашето летище и багажът е една от областите, на които обръщаме внимание", заявиха от компанията.

Управлението на багажа не е отговорност на Би Ей Ей - за целта авиокомпаниите наемат фирми или извършват тази дейност сами - но като собственик на летището тя е задължена да инсталира системата.

Новините за новата технология се разпространиха на фона на съществуващата криза с багажа на най-натовареното летище в света.

Радиочестотната идентификация е изпробвана и на други летища във Великобритания, където обаче са били маркирани бордните карти на пътниците, а не техния багаж.

Политиците от ЕС са изразили опасения, че тази технология може да доведе до наблюдение в стил "Биг брадър", но заплахите от терористични актове водят до засилване на мерките за сигурност.

Министърът на транспорта на Великобритания Рут Кели е свикала среща на върха на авиационната индустрия, на която да бъдат обсъдени мерките за сигурност и начините за намаляване на проблемите на летищата, посочва в "Гардиън".

http://bgnewsroom.com/




МнениеПубликувано на: 09 Юли 2007 21:11
от Делян

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2007 20:03
от Апостол


Изображение

Консорциум от компании от Индия, Турция и Малайзия спечели търг за строителството и експлоатацията на нов терминал за външни линии на летище Сабиха Гьокчен в Истанбул, съобщи турският телевизионен канал СиЕнЕн-Тюрк.

Консорциумът е предложил лицензионна такса от 1,9 милиарда евро, е посочено в съобщение на консорциума, цитирано от Асошиейтед прес.

Индийската компания GMR Infrastructure Ltd. и турската фирма Лимак Иншаат Санаи притежават по 40 процента от дяловете в консорциума, а Malaysia Airports Holdings Bhd. притежава 20 на сто от акциите.

Планира се летището Сабиха Гьокчен да бъде алтернатива на международното летище Ататюрк /в Истанбул/.

GMR Infrastructure Ltd. съобщи, че е срещнала сериозна конкуренция сред световни компании за строителство на летища, като германската Фрапорт, която също е участвала в търга.

Новото летище ще бъде построено в рамките на 30 месеца и ще има капацитет да обслужва десет милиона пътници годишно, е посочено в съобщението на консорциума.

Консорциумът ще управлява летището 20 години, за което ще плати 1,9 милиарда евро на турското правителство.

Летище Сабиха Гьокчен, което се използва най-вече за вътрешни полети, в момента има капацитет 3,5 милиона пътници.

С бързо растящата икономика на Турция се очаква въздушният трафик за и от Истанбул да се увеличи през следващите години, отбелязва АП.

GMR Infrastructure Ltd., която е базирана в Южна Индия, модернизира международни летища и в Ню Делхи и Хидерабад в Индия, припомня агенцията.

http://bgnewsroom.com




МнениеПубликувано на: 10 Юли 2007 20:06
от mitkobiker

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2007 20:12
от harrier

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2007 20:48
от Делян

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2007 21:49
от harrier

МнениеПубликувано на: 11 Юли 2007 14:37
от Апостол


Изображение

НОВОРОССИЙСК, 11 июл - РИА Новости. На Черноморском побережье России к 2010 году будут построены три современных аэропорта и модернизированы три-четыре морских порта, заявил журналистам в среду первый вице-премьер РФ Сергей Иванов.

"К концу 2009 - началу 2010 года мы будем иметь на Черноморском побережье три современных аэропорта международного класса", - сказал Иванов.

Он также добавил, что Россия собирается модернизировать морские порты Сочи, Туапсе, Тамани, а также порт "Кавказ".

http://www.rian.ru/society/20070711/68757917.html

МнениеПубликувано на: 11 Юли 2007 14:49
от Апостол


Изображение

ГЕЛЕНДЖИК, 11 июл - РИА Новости. Новый аэропорт в Геленджике начнет функционировать в начале курортного сезона 2008 года, сообщил в среду первый вице-премьер Сергей Иванов.

"К концу года (2007 года) федеральное финансирование взлетно-посадочной полосы будет закончено, и начнутся тестовые полеты", - сказал Иванов, выступая на совещании по проблемам строительства Геленджикского аэропорта.

Иванов осмотрел строительство объекта. Он отметил, что взлетно-посадочная полоса уже почти готова для приема самолетов.

Первый вице-премьер обратил внимание на то, что задерживается строительство здания аэропорта, и попросил сообщить ему, когда здание будет построено.

Олег Дерипаска, контролирующий компанию "Аэропорты Юга", которая управляет аэропортами в Сочи, Краснодара и Геленджика, пообещал Иванову, что здание будет завершено к маю.

"Успеем", - сказал он.

Замглавы Минтранса Александр Мишарин сообщил Иванову, что для строительства аэропорта пришлось договориться с владельцами около 70 домов для того, чтобы их отселить. Кроме того, сейчас необходимо решить вопрос с переносом детского лагеря, который принадлежит Минобороны.
В Геленджике раньше не было аэропорта. Государство выделяет на строительство нового комплекса около 5,6 миллиарда рублей, кроме того, в проект будут вложены 1,6 миллиарда рублей частных инвестиций. Длина взлетно-посадочной полосы 3,11 тысячи метров, ширина - 16 метров. Аэропорт сможет принимать все современные модели самолетов.

В начале работы новый аэропорт будет принимать до 200 тысяч пассажиров в год с перспективой увеличения до 500 тысяч человек.

http://www.rian.ru/society/20070711/68735317.html


МнениеПубликувано на: 12 Юли 2007 02:05
от Апостол


Изображение

Международното летище "Бъняса", разположена в северната част на румънската столица Букурещ, ще строи нов терминал, за да се справи с нарастващите нужди на нискотарифните компании, съобщи AFP.

Летището, което се ползва от нискотарифните компании, е затворено от май за ремонт и трябва да бъде отворено отново на 2 август. Междувременно всички полети се насочват към централното летище „Отопени".

Строителството на новия терминал ще започне в края на юли и ще бъде завършено през декември.

Летище „Бъняса" очаква тази година да посрещне един милион пътници, отбелязва АФП.

http://news.ibox.bg/news/id_1403576118



пп
там се е заговорило за влизането на Райънер

МнениеПубликувано на: 12 Юли 2007 09:28
от IDOL

МнениеПубликувано на: 20 Юли 2007 17:43
от Апостол


Изображение
Изображение

Со билетот купен преку интернет-страниците на авиокомпаниите се лета поевтино од Софија, Белград, Солун, па дури и од Виена

[Во првите шест месеци од годинава низ аеродромите во Скопје и во Охрид поминале околу 250.000 патници]

Се' поголем број македонски граѓани ги користат аеродромите во соседните земји за да летаат со поевтини авиобилети резервирани преку интернет. Изборот да се лета од Софија, Белград, Солун, па дури и од Виена, не е само поради неколкукратно пониската цена на билетот туку и поради тоа што не мора да се преседнува на некој од европските аеродроми за да се стигне до саканата дестинација.

За да дојдат до поевтин лет, патниците авиобилетот го купуваат преку веб- страниците на авиокомпаниите. Билетите се многу евтини ако во авионот има останато празни седишта неколку дена пред летот или ако се резервира неколку месеци однапред. Тогаш нивната цена паѓа драстично и на линии во Европа може да се лета за 20 евра. Откако ќе се добие потврда од авиокомпанијата за купувањето на билетот, тој се подига во нејзиното претставништво во земјава.

Искуството на еден скопјанец покажува дека во некои претставништва се' уште се приспособуваат на овој нов начин на работа на светските авиокомпании.

- Купив билет преку интернет за Кина со тргнување од еден европски главен град. Билетот беше набавен во таканаречената „последна минута“ и ме чинеше само 150 евра. Кога отидов со потврдата во претставништвото на авиокомпанијата во Скопје да го подигнам билетот, не сакаа да ми го дадат. Ме убедуваа дека морам да го купам од нив, а цената беше десеткратно повисока. Бидејќи не одговорија на моето барање, напишав протестно писмо до седиштето на авиокомпанијата за целиот случај. Тие како вистински професионалци веднаш ми одговорија со извинување за настанатиот проблем, а ми дадоа и дополнителен попуст и ме сместија во бизнис-класа - вели патникот.

Скапите авиобилети и нискиот стандард го прават луксуз патувањето со авион, а визниот режим дополнително го отежнува развојот на авиосообраќајот на македонските аеродроми. Со цел да привлече што повеќе авиокомпании да летаат кон земјава, Владата ги намали цените на аеродромските услуги на скопскиот и на охридскиот аеродром. Од оваа мерка треба да се зголеми бројката од околу 600.000 патници годишно што поминуваат низ македонските аеродроми. Со проектот за реконструкција и за издавање под концесија на аеродромите се очекува оваа бројка да се зголеми на 800.000. Според последните податоци, во првите шест месеци од годинава низ аеродромите во Скопје и во Охрид поминале околу 250.000 патници.

Златно време за авиосообраќајот беа 1999 и 2000 година кога низ скопскиот аеродром поминаа по еден милион патници, но тоа беше резултат на Косовската криза. По отворањето на косовското небо за комерцијални летови, приштинскиот аеродром ги презеде традиционалните муштерии на скопскиот. Сега од аеродромот во Приштина летаат речиси еден милион патници годишно. Пред неколку дена белградскиот и загрепскиот аеродром објавија дека низ нивните терминали поминал милионитиот патник, а до крајот на годината очекуваат оваа бројка да се зголеми двојно. Околу два милиона патници ќе поминат и низ софискиот аеродром. Низ новореновираниот аеродром во Тирана, кој е издаден на 20-годишна концесија, лани поминале околу 900.000 патници.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=76A89 ... 7B6A3DB176

оригиналната статия е по-обемиста ,но на някой може да му е труден този български диалект,за това:



Все повече македонски граждани използват летищата в съседните страни, за да летят с по-евтини самолетни билети, резервирани през Интернет, пише днес македонският в. "Дневник".

Изборът да се лети от София, Белград, Солун и дори от Виена не е само неколкократно по-ниската цена на самолетния билет, но и поради факта, че не трябва да се прекачва на някое от европейските летища, за да се стигне до желаната дестинация.

Скъпите самолетни билети и ниският стандарт правят пътуването със самолет лукс, а визовият режим отежнява допълнително развитието на авиотранспорта на македонските летища, пише вестникът.

За да привлече повече авиокомпании да летят към страната, правителството намали цените на летищните услуги на летищата в Скопие и Охрид. С тази мярка се очаква да се увеличи броят на туристите, които преминават годишно през македонските летища и който в момента е около 600 000. С проекта за реконструкция и за даване на концесия на летищата се очаква техният брой да достигне 800 000.

Според последните данни през първите шест месеца на годината през летищата в Скопие и Охрид са преминали около 250 000 души.

http://bgnewsroom.com/

Божурище - АЛИЛУЯ

МнениеПубликувано на: 20 Юли 2007 18:29
от ЯнБибиян™©