Accidents

Re: Accidents

Мнениеот Topfly » 24 Юли 2014 13:47

DLoad написа:Сигурността на полетите си е ОК.Май проблема е с безопастността.Safety /Security са две различни неща.


Стига самолета да не е свален от някой терорист...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Accidents

Мнениеот Topfly » 24 Юли 2014 14:47

Изчезналият самолет е катастрофирал в Нигер
Изчезналият от радарите самолет на испанската компания Swiftair вероятно се е разбил в Нигер при опит да избегне сблъсък с друг самолет.
http://offnews.bg/news/%D0%98%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8_6/%D0%98%D0%B7%D1%87%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BB-%D0%B2-%D0%9D%D0%B8%D0%B3%D0%B5%D1%80_367270.html

Нещо не ми се връзва тази новина! Нали след катастрофата на Швейцария, когато се сблъскаха един самолет на DHL и на Татартсан, ако добре си спомням, направиха задължително обурудването на гражданските самолети със системи против сблъсък с друг самолет?
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Accidents

Мнениеот DLoad » 24 Юли 2014 16:26

Topfly написа:Изчезналият самолет е катастрофирал в Нигер
Изчезналият от радарите самолет на испанската компания Swiftair вероятно се е разбил в Нигер при опит да избегне сблъсък с друг самолет.
http://offnews.bg/news/%D0%98%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8_6/%D0%98%D0%B7%D1%87%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BB-%D0%B2-%D0%9D%D0%B8%D0%B3%D0%B5%D1%80_367270.html

Нещо не ми се връзва тази новина! Нали след катастрофата на Швейцария, когато се сблъскаха един самолет на DHL и на Татартсан, ако добре си спомням, направиха задължително обурудването на гражданските самолети със системи против сблъсък с друг самолет?

Полетите над Африканския континент са"друга бира".Там може да се лети и с пътници ,без да са изпълнени изискванията,,валидни другаде.Масово се лети без TCAS-и,с морално остаряла техника и без спазване на всякакви регламенти.Затова и много от африканските компании са в ban-листа за полети до Европа и си летят само из Африка.Въобще,летенето над Африка си е авантюра.
DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Accidents

Мнениеот Topfly » 24 Юли 2014 16:57

DLoad написа:
Topfly написа:Изчезналият самолет е катастрофирал в Нигер
Изчезналият от радарите самолет на испанската компания Swiftair вероятно се е разбил в Нигер при опит да избегне сблъсък с друг самолет.
http://offnews.bg/news/%D0%98%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8_6/%D0%98%D0%B7%D1%87%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BB-%D0%B2-%D0%9D%D0%B8%D0%B3%D0%B5%D1%80_367270.html

Нещо не ми се връзва тази новина! Нали след катастрофата на Швейцария, когато се сблъскаха един самолет на DHL и на Татартсан, ако добре си спомням, направиха задължително обурудването на гражданските самолети със системи против сблъсък с друг самолет?

Полетите над Африканския континент са"друга бира".Там може да се лети и с пътници ,без да са изпълнени изискванията,,валидни другаде.Масово се лети без TCAS-и,с морално остаряла техника и без спазване на всякакви регламенти.Затова и много от африканските компании са в ban-листа за полети до Европа и си летят само из Африка.Въобще,летенето над Африка си е авантюра.


В случая става дума за самолет нает от испанска компания.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Accidents

Мнениеот DLoad » 24 Юли 2014 17:22

Алжирските власти са потвърдили катастрофата на самолета на борда на който е имало110 души+6 души екипаж.По непотвърдени данни 51 от пътниците са френски граждани+20 ливанци+5 канадски+4 граждани на Германия+26 на Буркина Фасо.6-те души екипаж са испански граждани.Правят се опити да се локализира мястото на катастрофата,като в района са изпратени два френски самолета "Мираж",които да издирват останките.За последно полет AH 5017 e помолил ATC да промени маршрута си ,поради влошена видимост и да се отдалечи на безопастно разстояние от друг самолет, летящ от Алжир за Бамако. Предполага се,че самолетът е катастрофирал след като е пресякъл въздушното пространство на Ниамей, столицата на Нигер,където по това време е имало активност на CB-та . Регистрацията на самолета е EC-LTV, авиокомпания SWIFTAIR,която е чартирала самолета си за изпълнение поли на Алжирските авиолинии.
Поради размириците в Мали има NOTAM:
FDC 4/8415 ZZZ SECURITY MALI U.S. OPERATORS AND AIRMEN SHOULD AVOID OPERATING INTO, OUT OF, WITHIN OR OVER MALI AT OR BELOW FL240 DUE TO INSURGENT ACTIVITY. THERE IS RISK TO THE SAFETY OF U.S. CIVIL FLIGHTS OPERATING INTO, OUT OF, WITHIN OR OVER MALI FROM SMALL-ARMS, ROCKET-PROPELLED GRENADES, ROCKETS AND MORTARS, AND ANTI-AIRCRAFT FIRE, TO INCLUDE SHOULDER-FIRED, MAN-PORTABLE AIR DEFENSE SYSTEMS (MANPADS). U.S. OPERATORS AND AIRMEN PLANNING TO FLY INTO, OUT OF, WITHIN, OR OVER MALI AT OR BELOW FL240 MUST OBTAIN CURRENT THREAT INFORMATION; COMPLY WITH ALL APPLICABLE FAA REGULATIONS, OPERATIONS SPECIFICATIONS, MANAGEMENT SPECIFICATIONS AND LETTERS OF AUTHORIZATION; AND PROVIDE ADVANCE NOTICE OF PLANNED FLIGHTS TO THE FAA AT AEO-CITEWATCH@FAA.GOV WITH SPECIFIC FLIGHT DETAILS. ADDITIONALLY, U.S. OPERATORS MUST REPORT SECURITY INCIDENTS TO THE FAA AT +1 202-493-5833 OR +1 202-267-3333. THE SECURITY CONDITIONS IN MALI FOR U.S. OPERATORS AND AIRMEN AND THE NEED FOR THIS NOTAM WILL BE RE-EVALUATED BY 31 AUGUST 2014. THE FAA HAS PROVIDED ADDITIONAL INFORMATION IN THE INTERNATIONAL FLIGHT INFORMATION MANUAL AT: HTTP://WWW.FAA.GOV/AIR_TRAFFIC/PUBLICATIONS/IFIM/US_ RESTRICTIONS/. 1403192000-1408312359EST
DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Accidents

Мнениеот DLoad » 24 Юли 2014 17:30

Topfly написа:
DLoad написа:
Topfly написа:Изчезналият самолет е катастрофирал в Нигер
Изчезналият от радарите самолет на испанската компания Swiftair вероятно се е разбил в Нигер при опит да избегне сблъсък с друг самолет.
http://offnews.bg/news/%D0%98%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8_6/%D0%98%D0%B7%D1%87%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BB-%D0%B2-%D0%9D%D0%B8%D0%B3%D0%B5%D1%80_367270.html

Нещо не ми се връзва тази новина! Нали след катастрофата на Швейцария, когато се сблъскаха един самолет на DHL и на Татартсан, ако добре си спомням, направиха задължително обурудването на гражданските самолети със системи против сблъсък с друг самолет?

Полетите над Африканския континент са"друга бира".Там може да се лети и с пътници ,без да са изпълнени изискванията,,валидни другаде.Масово се лети без TCAS-и,с морално остаряла техника и без спазване на всякакви регламенти.Затова и много от африканските компании са в ban-листа за полети до Европа и си летят само из Африка.Въобще,летенето над Африка си е авантюра.


В случая става дума за самолет нает от испанска компания.

SWIFTAIR е испанска компания,но, ако е имало midair collision между два самолета,другият самолет може да е бил на някоя от многото африкански компании, които си летят както си искат. Има и такива, които летят без радари дори,въпреки ,че по тези места,CB-тата стигат до 40000ft. Най -вероятно тук отново става дума за свален отдолу самолет.Визирам наличието на NOTAM-а ,касаещ Мали.
ПП- Дори и Ер Франс са си позволявали да летят над Африка без функциониращ радар,съответно с доста последици. http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=144312
DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Accidents

Мнениеот DLoad » 24 Юли 2014 18:52

Дъщеря на президента на Куба Раул Кастро пътувала с разбилия се в Мали самолет
На борда на алжирския самолет, който се разби в Мали, е била племенницата на Фидел Кастро - Мариела Кастро. Тя е дъщеря на действащия кубински президент Раул Кастро, съобщава Lifenews.ru. Руската медия се позовава на информация, публикувана на страницата на летището в Уагадугу (Буркина Фасо) във Фейсбук.
По последни данни на борда е имало 116 пасажери от 16 страни, между тях 50 французи, 25 граждани на Буркина фасо, 8 ливанци, 6 алжирци и 4 граждани на Германия.
Мястото на катастрофата е на територията на Мали. Връзката с екипажа на самолета на "Ер Алжери" е пропаднала рано сутринта.
Самолетът на Air Algerie, който изчезна над Мали в четвъртък, вероятно се е разбил, но няма и следа от машината. Това каза френският външен министър Лоран Фабиюс, цитиран от AFP. По думите му, на борда на полета от столицата на Буркина Фасо за Алжир е имало 51 френски граждани, а общо пътниците са били над 110.
„Въпреки засиленото издирван, до момента няма следа от самолета. Самолетът вероятно се е разбил. Издирването е фокусирано на този етап върху обширна ивица земя на територията на Мали, около региона на Гао” в северната част на западноафриканската държава, каза министърът.
DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Accidents

Мнениеот Topfly » 24 Юли 2014 21:43

DLoad написа:Самолетът на Air Algerie, който изчезна над Мали в четвъртък, вероятно се е разбил, но няма и следа от машината. Това каза френският външен министър Лоран Фабиюс, цитиран от AFP. По думите му, на борда на полета от столицата на Буркина Фасо за Алжир е имало 51 френски граждани, а общо пътниците са били над 110.
„Въпреки засиленото издирван, до момента няма следа от самолета. Самолетът вероятно се е разбил. Издирването е фокусирано на този етап върху обширна ивица земя на територията на Мали, около региона на Гао” в северната част на западноафриканската държава, каза министърът.


Много е странно, че цял ден не могат да намерят един самолет в пустинята при положение, че знаят къде са загубили връзката... На мен това ми прилича много повече на отвличане и изключване на транспондера, като при изчезналия малайзийски самолет...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Accidents

Мнениеот Topfly » 24 Юли 2014 22:32

Откриха отломки от алжирския самолет в пустинен район
116 души, сред които 50 французи, са били на борда

http://www.dnes.bg/world/2014/07/24/otkriha-otlomki-ot-aljirskiia-samolet-v-pustinen-raion.233480
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Accidents

Мнениеот dr_mike » 25 Юли 2014 11:34

Останки от самолета на Air Algerie, който се изгуби вчера от радарите над Африка, бяха открити в близост до границата на Мали с Буркина Фасо.
Тази катастрофа е третата подобна авиационна трагедия само за седмица.
Самолетът, собственост на испанската компания Swiftair и нает от водеща алжирска компания, изчезна от радара по-малко от час, след като е излетял от столицата на Буркина Фасо Уагадугу на път за Алжир.
Вчера френски изтребители и миротворци от ООН започнаха издирване на останките на MD-83 в отдалечен район, който е под влиянието на сепаратисти.
Останките от самолета бяха открити на около 50 км от границата на Буркина Фасо край село Буликеси в Мали.
Генерал Жилбер Диендер, ръководител на щаба по разследването на инцидента от страна на Буркина Фасо, обяви, че на мястото на инцидента са открити човешки тела и части от самолет.
Говорителят на правителството на Буркина Фасо каза, че страната ще обяви двудневен траур.
Катастрофата на самолета беше потвърдена и от френския президент Франсоа Оланд. Той потвърди версията за това, че екипажът е променил маршрута си заради лоши метеорологични условия. OFFNEWS
Вчера стана ясно, че 50 души от общо 110 пътници, са били френски граждани.
dr_mike
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 10 Апр 2013 22:42

Re: Accidents

Мнениеот slice » 25 Юли 2014 14:30

Защо по форумите винаги се търси възможно най-невероятното обяснение? Накрая ще видите, че и Transasia и Swift-a са с една причина - човешка грешка!

А относно зачестяването - проследете назад в годините колко често през юли/август си казваме нещо подобно. Това не говори нищо обаче за крайния резултат за годината!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Accidents

Мнениеот dr_mike » 25 Юли 2014 16:18

Interesna statiq : http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... a_se_leti/

Авторът е старши пилот в чуждестранна авиокомпания. Текстът е написан специално за "Капитал".

Първо самолет изчезна по време на полет и няколко държави го търсиха по цялото земно кълбо, безуспешно. После друг самолет бе свален с ракета над зона на активни бойни действия, над която са летели граждански полети, въпреки всичко. После самолет с десетки пътници се разби в Тайван. Вчера друг, със 116 души на борда, изчезна над Африка.

Логично, въпросът който си задават някои хора, сигурно е "Какво се случва?" и "Безопасно ли е (все още) да се пътува със самолет?".

За да се опитаме да отговорим на тези въпроси, ще бъде полезно да обърнем поглед към числата. Досега през тази година авиацията е изпитала по-малко инциденти в сравнение с предходни години. Случиха се 12 катастрофи с фатален край, включително и разбилият се в четвъртък самолет на Air Algérie, за който става ясно от предварителните данни, че са загинали всички 116 души на борда. И въпреки това, броят на инцидентите все още е по-малък от средната годишна стойност за последното десетилетие, която е 17. Разбира се, все още сме в средата на тази много смъртоносна година, но това все още не я прави изключителна.

И все пак, този месец юли ще бъде запомнен като един от най-черните в пътническата авиация. Случаите с разбилите се самолети на Malaysian Airlines, при който загинаха близо 300 души (и за който е ясно, че има криминален елемент), на TransAsia Air, който катастрофира по време на кацане в Пенгу, Тайван, убивайки почти всичките 60 пасажери и злополуката със самолета на Air Algérie в Мали, изглеждат като част от филм на ужасите в пътническата авиация.

Случва ли се нещо необичайно? Не съвсем. Ако разгледаме последните катастрофи, ще разберем, че това което ни ужасява, е краткият срок, в който те станаха реалност и големият брой на смъртните случаи. Двата инцидента с лайнери на Malaysian Airline отнеха живота на близо 600 души. Нека сравним тази цифра с рекордно ниския брой на смъртните случаи през 2013 на световно ниво, който е 265. Точно тези две произшествия обаче далеч не са типични за индустрията.

Трябва ли да продължим да пътуваме със самолет? Отговорът е много прост. Нека надникнем зад кулисите на този вид транспорт.

Нито един друг вид не е толкова сигурен, колкото е въздушният. Никоя друга транспортна индустрия не е толкова зорко наблюдавана, контролирана и технологично подобрявана, каквато е авиационната. През последните шест десетилетия беше отбелязан огромен напредък в разработването на конструкцията и двигателите. Пример за това е, че е много малко вероятно един пилот да се сблъска с отказ дори и на само един от двигателите по време на цялата си кариера. Всеки инцидент или катастрофа са дълбоко изследвани и резултатите от направените изследвания водят до още по-голямо развитие на вече добре развитата култура на безопасност в авиацията. Всеки път, когато качиш на самолет, ти си в ръцете на високо обучени професионалисти, както в салона, така и в пилотската кабина. Междувременно още в ранни зори самолетът вече е преминал през инспекция на екипите, работещи по поддръжката. Два пъти в
годината пилотите се явяват на симулационни тренировки и изпити. По време на тези симулационни сесии пилотите се подлагат на многобройни необичайни и рисковани ситуации, които тестват способностите им. Провалът води до повторни тренировки или до уволнение.

Въпреки че последните събития са много ужасни, те на са обективно доказателство за това, че въздушният транспорт е станал по-малко надежден и по този начин по-опасен. Вземайки предвид статистиката, от 1950 година насам, катастрофите на самолети продължават да намаляват година след
година. В крайна сметка, автомобилния превоз, който ползвате от и до летището продължава да е безкрайно по-опасен от пътуването със самолет.
dr_mike
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 10 Апр 2013 22:42

Re: Accidents

Мнениеот dr_mike » 25 Юли 2014 16:18

Interesna statiq : http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... a_se_leti/

Авторът е старши пилот в чуждестранна авиокомпания. Текстът е написан специално за "Капитал".

Първо самолет изчезна по време на полет и няколко държави го търсиха по цялото земно кълбо, безуспешно. После друг самолет бе свален с ракета над зона на активни бойни действия, над която са летели граждански полети, въпреки всичко. После самолет с десетки пътници се разби в Тайван. Вчера друг, със 116 души на борда, изчезна над Африка.

Логично, въпросът който си задават някои хора, сигурно е "Какво се случва?" и "Безопасно ли е (все още) да се пътува със самолет?".

За да се опитаме да отговорим на тези въпроси, ще бъде полезно да обърнем поглед към числата. Досега през тази година авиацията е изпитала по-малко инциденти в сравнение с предходни години. Случиха се 12 катастрофи с фатален край, включително и разбилият се в четвъртък самолет на Air Algérie, за който става ясно от предварителните данни, че са загинали всички 116 души на борда. И въпреки това, броят на инцидентите все още е по-малък от средната годишна стойност за последното десетилетие, която е 17. Разбира се, все още сме в средата на тази много смъртоносна година, но това все още не я прави изключителна.

И все пак, този месец юли ще бъде запомнен като един от най-черните в пътническата авиация. Случаите с разбилите се самолети на Malaysian Airlines, при който загинаха близо 300 души (и за който е ясно, че има криминален елемент), на TransAsia Air, който катастрофира по време на кацане в Пенгу, Тайван, убивайки почти всичките 60 пасажери и злополуката със самолета на Air Algérie в Мали, изглеждат като част от филм на ужасите в пътническата авиация.

Случва ли се нещо необичайно? Не съвсем. Ако разгледаме последните катастрофи, ще разберем, че това което ни ужасява, е краткият срок, в който те станаха реалност и големият брой на смъртните случаи. Двата инцидента с лайнери на Malaysian Airline отнеха живота на близо 600 души. Нека сравним тази цифра с рекордно ниския брой на смъртните случаи през 2013 на световно ниво, който е 265. Точно тези две произшествия обаче далеч не са типични за индустрията.

Трябва ли да продължим да пътуваме със самолет? Отговорът е много прост. Нека надникнем зад кулисите на този вид транспорт.

Нито един друг вид не е толкова сигурен, колкото е въздушният. Никоя друга транспортна индустрия не е толкова зорко наблюдавана, контролирана и технологично подобрявана, каквато е авиационната. През последните шест десетилетия беше отбелязан огромен напредък в разработването на конструкцията и двигателите. Пример за това е, че е много малко вероятно един пилот да се сблъска с отказ дори и на само един от двигателите по време на цялата си кариера. Всеки инцидент или катастрофа са дълбоко изследвани и резултатите от направените изследвания водят до още по-голямо развитие на вече добре развитата култура на безопасност в авиацията. Всеки път, когато качиш на самолет, ти си в ръцете на високо обучени професионалисти, както в салона, така и в пилотската кабина. Междувременно още в ранни зори самолетът вече е преминал през инспекция на екипите, работещи по поддръжката. Два пъти в
годината пилотите се явяват на симулационни тренировки и изпити. По време на тези симулационни сесии пилотите се подлагат на многобройни необичайни и рисковани ситуации, които тестват способностите им. Провалът води до повторни тренировки или до уволнение.

Въпреки че последните събития са много ужасни, те на са обективно доказателство за това, че въздушният транспорт е станал по-малко надежден и по този начин по-опасен. Вземайки предвид статистиката, от 1950 година насам, катастрофите на самолети продължават да намаляват година след
година. В крайна сметка, автомобилния превоз, който ползвате от и до летището продължава да е безкрайно по-опасен от пътуването със самолет.
dr_mike
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 10 Апр 2013 22:42

Re: Accidents

Мнениеот tupolev144 » 27 Юли 2014 11:57

........................................................
Последна промяна tupolev144 на 29 Сеп 2014 13:13, променена общо 1 път
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Accidents

Мнениеот tupolev144 » 27 Юли 2014 17:15

..............................................................................
Последна промяна tupolev144 на 29 Сеп 2014 13:13, променена общо 1 път
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 26 госта

cron