от Vladimorka » 25 Яну 2013 18:33
Информация за катастрофата на Ту-204:
Самолетът е бил управляван от капитана (ръчно), теглото е било 67.5 тона, задкрилки 37 градуса, предкрилки 23 градуса, Vapp 118 възела, Vref - 108 възела.
Пресякъл е прага на пистата на 50 фута със скорост 134 възела (KIAS), от височина 12 фута до опиране са минали 10 секунди. 5 секунди преди това двигателите са сложени на idle. При опирането скоростта е била 118 възела, 900 метра от началото на пистата (т.е. на 1/3). Опрял е левия колесник, и в този момент е духнал вятър 22 възела отдясно. 3 секунди по-късно е опрял и предния колесник, като десния все още не е бил опрян. Едновременно с това двигателите са изкомандвани на реверс, и са "натиснати" спирачки. Двигателите са форсирани на 90%, но без реверс. Лявата спирачка е била на максимум, дясната - 0, не са били активирани спойлери и въздушни спирачки. 2 секунди по-късно вторият пилот е съобщил, че нямат реверс. 7-8 секунди след това е достигната най-ниската регистрирана скорост - 104 възела, а реверсът (от ръчките) е махнат, скоростта се е покачила на 123 KIAS. Самолетът е започнал да се накренява наляво-надясно, и да опира ту левия, ту десния колесник, като съответно спирачките са работели само на опрения колесник. Двигателите пак са изкомандвани на реверс, развъртяни са до 84%, но пак без реверс. След 4 секунди пак са върнати на idle, в този момент самолетът е бил на 950-1000 метра от края на пистата. Тогава са опитани автоматични спирачки, двигатели на минимален реверс. 32 секунди след първото опиране, самолетът е излязал извън пистата при скорост 111 KIAS, двигателите са изключени аварийно, и двата колесника са индикирали "опрян", автоматично са пуснати спойлери, спирачки и реверс, и самолетът се е забил в пътя при скорост 98 възела.