Accidents

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 23 Ное 2016 12:31

...за тези,които не са търговци ,а авиационни специалисти!

За аварията на МиГ-29 се оказа виновна палубна команда на авионосеца „Адмирал Кузнецов”

Руският блог bmpd от сигурен източник е получил информация за обстоятелствата, при които преди 10 дни корабен изтребител МиГ-29КР претърпя тежка авария при кацане на авионосеца „Адмирал Кузнецов” в Средиземно море.
Въпреки разпространеното мнение изтребителят не е имал никакви технически откази и бил загубен по съвършено друга причина.

Излитайки от авионосния крайцер сутринта на 13 ноември, групата от три самолета МиГ-29КР/КУБР след изпълнение на задачите се насочила за кацане на кораба. Първият самолет кацнал успешно. При кацането на втория изтребител се скъсало второто въже на спирачното устройство (аерофинишьора), при това скъсаното второ въже се оплело с третото, което не можело да се използва. Самолетът обаче успял да спре, като се закачил чак за четвъртото въже.

Като цяло аерофинишьорът излязъл от строя и на третия самолет било наредено да изчака във въздуха на икономичен режим на двигателите, докато спирачното устройство бъде ремонтирано.

Според очевидци, на палубата настанал „бардак” – поради безредни действия и пълен хаос палубната команда на авионосеца не успяла да се справи с ремонта на аерофинишьора за краткото време.

В резултат третият изтребител, баражиращ в зона за изчакване, изразходил всичкото си гориво и пилотът бил принуден да се катапултира.

БЛИЦ си позволява да отбележи, че тази история нагледно демонстрира сложността на експлоатация на такава авиационна система, каквато е авионосният кораб, и че за успешното и че за успешната работа на всички елементи на системата, включително палубната команда и авиационната бойна част, трябва да функционират с необходимата обученост и ефективност. Недостатък в подготовката и организираността на палубната команда може да има най-тежки последствия за авионосеца – в това многократно се убеждаваха ВМС на САЩ и си направиха съответните изводи, а сега в това се убеждават и във ВМФ на Русия.

http://www.blitz.bg/svyat/za-avariyata- ... 65450.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 23 Ное 2016 15:16

Аз пък си мислех, че пилотът e загубил ориентация когато е прелитал през пушечната завеса на дизела. :lol:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 23 Ное 2016 17:22

...ако имаш това в предвид:
Топлината на изгаряне на керосина е подобна на тази на дизеловото гориво – между 43,1 MJ/kg и 46,2 MJ/kg.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 23 Ное 2016 21:45

Говоря за това: самолетоносача много пуши....

Изображение

Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот julminchev » 23 Ное 2016 21:51

Самолетоносача не е дизелов, а на парни турбини. В процеса на палене не котела има много пушек. После пушека изчезва.
julminchev
спотър
 
Мнения: 61
Регистриран на: 30 Ное 2012 22:41

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 24 Ное 2016 11:13

... този няма да пуши,макар че няма нищо общо с инцидента.

Самолетоносач с ядрено захранване ще влезе на въоръжение във ВМФ на Русия до 2020 година, съобщава „Гласът на Русия".
Според проектантите, самолетоносачът ще съчетава свойствата на команден кораб и мощно ударно средство, а по оперативните си възможности ще надмине съществуващите до момента самолетоносачи.
Бъдещият руски авионосец трябва да изпреварва времето си, смятат от правителството.
Основно изискване е самолетоносачът да оперира в различна средa: да нанася удари по въздушни цели, във вода, мишени на суша, дори и в космоса.
В момента в състава на ВМС на Русия има само един самолетоносач -„Адмирал Кузнецов", който е в състава на Северния флот.
На 23 ноември главнокомандващият на ВМФ на Русия Виктор Чирков заяви, че разработването на проекта трябва да приключи до 2020 година.
Средствата за проекта вече са разпределени. Според проекта, самолетоносачът трябва практически да плава неограничено време (чрез конструиране на ядрени реактори) при всякакви метеорологични условия и да има висока боева готовност.
Бъдещият самолетоносач ще надхвърли тонажа на „Адмирал Кузнецов" ( 67 хиляди тона), но няма да надминава американските. Корабът трябва да помести около 80 бойни самолета.
По проекта се занимават няколко корабни института и конструкторски бюра. Работата се очаква да завърши до 2018 година и да започне строителството на самолетоносача.
https://news.bg/int-politics/rusiya-izg ... nalog.html

http://bastion-karpenko.narod.ru/AW_XXI_01.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Kx » 24 Ное 2016 11:55

julminchev написа:Самолетоносача не е дизелов, а на парни турбини. В процеса на палене не котела има много пушек. После пушека изчезва.

да не го палят всяка сутрин тоз котел. ;-)
Има си проблеми със силовата установка още от раждането си, но това е друга тема.
Извинете за офтопика.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 24 Ное 2016 13:00

Проблемът е че е стар и трябва да бъде заменен с нов.Руснаците имат потенциал и ще го направят ,дори с цената на много лишения.Това го преодоваляват цял живот и накрая постигат нещо.Лошото е като чакаш някой да ти пази небето и му плащаш за това, а половината ти генерали са бивши милиционери и пожарникари.Тежко на такава територия! :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот mashine1984 » 29 Ное 2016 10:37

Самолет с бразилски футболен отбор се разби в Колумбия
Самолетът е бил венецуелски, което мисля, че отговаря на много въпроси за причините на катастрофата...

http://www.economic.bg/bg/news/7/samole ... mbiya.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Accidents

Мнениеот Toni » 29 Ное 2016 17:22

Има много коментари, че е останал без гориво. Отсечката била прекалено дълга за Аврото с това затоварване.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Accidents

Мнениеот Rosen85 » 29 Ное 2016 22:42

Тук има маршрут, изчертан във FR24 от данните на транспондера.
Много интересно, че е кръжал, незнайно защо и после...
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Accidents

Мнениеот lzdimitar » 30 Ное 2016 00:13

Има теория, че е изхвърлена част от горивото по време на краженето
lzdimitar
най-спотър
 
Мнения: 363
Регистриран на: 16 Яну 2010 20:53
Местоположение: София

Re: Accidents

Мнениеот Vladimorka » 30 Ное 2016 10:28

БАЕтата не могат да изхвърлят гориво. Само големите самолети имат такива възможности, щото при тях разликата между MTOW и MLW е значителна. При малките самолети (по-малки от 767) тази разлика е доста по-малка и при екстремни случаи може да се направи (относително) безопасно кацане със свръх тежест, но след това се прави инспекция на самолета.
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Accidents

Мнениеот Rosen85 » 30 Ное 2016 10:40

По последна информация, самолетът е имал гориво точно колкото да стигне до летището.
Имало е друг самолет, който е аварирал и се е наложило самолета с футболистите да кръжи.
Докато е кръжал му е свършило горивото и всички знаем резултата.
На друго място намерих, че разстоянието между двете летища е 2,963 км., а самолета може максимално да покрие 2,909 км.
Малко преди падането от самолета са обявили, че имат проблем с електрическата система.
Отделно летището се намира на висока надморска височина, и не е едно от най-лесните за приземяване.

Във Фейсбук намерих коментар на един човек, който явно следи бразилските медии:
Вече, почти няма съмнение, че катастрофата е предизвикана от техническото състояние на самолета
с авиационния термин "Pane Seca" или, просто спиране на двигателите, поради липсата на захранване с гориво.
Горивото е било на привършване, когато самолета е бил на 30-40 км от Меделин. От контролната кула на летището
в Меделин са наредили самолета да върти във въздуха и да изчаква разрешение за кацане. В същото време е имало 3-4 самолета,
въртящи в небето над Меделин и изчакващи разрешение за кацане. Един от тези самолети е пуснат да кацне с предимство,
защото е имал някакъв проблем. Тъй, като горивото е било изчислено, точно за 3000км, колкото е капацитета на резервоарите в
един момент самолета на Шапекоенсе се оказва без гориво във въздуха. Направил е два кръга и след това радарите са го изгубили.
Специалистите по Globo News казаха, че този модел самолети няма система за освобождаване на гориво във въздуха. Така, че дори и да е
имал, няма как да го е изхвърлил. Чакаме да видим какво ще намерят в " черните кутии"
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Accidents

Мнениеот Toni » 30 Ное 2016 14:18

Точно за такива случаи е предвиден минималният/задължителният резерв от гориво. Явно екипажът е рискувал с надеждата, че ще им стигне....но тази отсечка се оказва отвъд възможностите на Авртото с такова затоварване...
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта