Страница 225 от 249

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2016 19:16
от Toni
727-200Adv(F) на Aerosucre катастрофира при опит за излитане (20DEC16).
В линка отдолу има и клипове, гледката е смразяваща.

http://avherald.com/h?article=4a25fb25&opt=0

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2016 22:06
от Делян
Като товарен влак, няма спиране......

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 25 Дек 2016 14:24
от mashine1984
Руски военен самолет Ту-154 с 93 души на борда се разби в Черно море малко след излитането от Сочи към военно-въздушната база в сирийския град Латакия.

http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/12/25/ ... e_razbi_v/

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 25 Дек 2016 15:12
от Toni
mashine1984 написа:Руски военен самолет Ту-154 с 93 души на борда се разби в Черно море малко след излитането от Сочи към военно-въздушната база в сирийския град Латакия.

http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/12/25/ ... e_razbi_v/


Ту-154Б-2, RA-85572 произведен през 1983г.

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 02 Яну 2017 23:34
от Topfly
2016-та година беше една от най-сигурните в авиацията. В 19 катастрофи загинаха общо 325 души.
През 2016-та година авиокомпаниите са превозили общо 3,7 милиарда пътници с 35 милиона полета.
Шансът през 2016-та година човек да загине в самолетна катастрофа е 1:12 847 000. През седемдесетте години този шанс е бил с близо 49 пъти по висок и е бил 1:264 000.

Изображение

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 03 Яну 2017 00:19
от mistoffelees
Отне ми малко време да го намеря, че някъде ми се е потурчил PDF-ът. Много показателен коментар относно задкрилките на Ту-154 от книга, наречена "Практика по пилотиране на Ту-154" (автор В. В. Ершов, 2007 г.):

"На самолете ТУ-154 чтение контрольной карты, помимо ряда явно второстепенных пунктов, которыми карта, прямо скажем, перегружена, требует от капитана обязательной, неукоснительной остановки внимания на пункте "Механизация крыла" на предварительном старте и "Обогрев ППД" на исполнительном. Жизнь показала особую важность исполнения этих операций. Капитан обязательно должен сам посмотреть, выпущены ли закрылки перед взлетом и включен ли обогрев ППД, - несмотря на то, что ответы на данные пункты карты не являются его обязанностью.

Всякое отступление от привычного стереотипа действий перед взлетом несет в себе опасность, что последняя операция не будет выполнена. Опыт говорит, что лучше остановиться и лишний раз проверить все, контролируя друг друга, чем действовать в спешке и под давлением внешних факторов."

В следващата глава има интересни препратки към поне две сходни катастрофи, както и важни указания за работата на пилотиращия при излитане, особено по отношение на задкрилките:

http://www.lib.ru/MEMUARY/ERSHOW_W/prak ... res.html#4

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 03 Яну 2017 09:32
от concorde
Относно самолетните катастрофи и загинали за миналата година не е включена катастрофата с руският Ту-154 при която загинаха 91 души . Също може би и тази катастрофа трябва да се причисли към 2016 https://www.rt.com/usa/372398-mckinney- ... s-collide/ . В нея загиналите са поне 3 . Статистиката става неверна .

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 03 Яну 2017 13:26
от Topfly
concorde написа:Относно самолетните катастрофи и загинали за миналата година не е включена катастрофата с руският Ту-154 при която загинаха 91 души . Също може би и тази катастрофа трябва да се причисли към 2016 https://www.rt.com/usa/372398-mckinney- ... s-collide/ . В нея загиналите са поне 3 . Статистиката става неверна .


Руският полет не е включен, защото статистиката се отнася за самолетите на гражданската авиация, а руският самолет беше военен. Вторият случай за който пишеш не е включен, защотото това не са са редовни полети.

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 04 Яну 2017 21:07
от epetkov
Аэрофлот, Калининград, 04.01.17г. https://life.ru/955624 и тук с повече снимки http://www.avianews.com/incidents/2017/01/4_aeroflot_slideoff_kaliningrad.shtml

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2017 04:12
от Fly-zOne
Стана ясна причината за трагедията с руския Ту-154
Експерти от руското Министерство на отбраната са стигнали до извода, че самолетът Ту-154, който се разби в Черно море в утрото на 25 декември недалеч от Сочи, е паднал заради грешка на втория пилот. Той объркал лостовете за управление. Като втора причина за катастрофата се посочва ниската височина на полета и претоварването на самолета.
След разшифроването на черните кутии на разбилата се машина - параметричната и речевата, експертите стигат до следните изводи - самолетът е бил погубен от съвкупност от няколко фактора:
- Машината е полетяла в последния си рейс претоварена.
- Вторият пилот Александър Ровенский при излитането е объркал лостовете за управлението на шасито и задкрилките.
Когато екипажът забелязал грешката, вече било късно. Тежкият Ту-154 просто не бил набрал нужната височина, за да направи спасителна маневра. Затова се ударил с опашката си във водата и се разпаднал.
Източник на "Лайф.ру", запознат с хода на разследването за причините на катастрофата, разказва, че човешкият фактор е признат за приоритетна версия за падането на Ту-154.
Самописците показват, че на третата минута от полета, когато лайнерът е бил на 450 метра височина над морето, са сработили датчиците на системата на курсова устойчивост. Машината рязко започнала да губи височина заради проблем със задкрилките.
По мнението на специалистите, това е станало, след като вторият пилот - 33-годишният капитан Александър Ровенский вместо да прибере шасито, е прибрал задкрилките.
От това самолетът е навлязъл в критичен ъгъл на полет, екипажът се опитал да насочи машината да се изравни успоредно със земята, но вече било късно.
За критичната ситуация роля има и претоварването на Ту-154. Багажното отделение било препълнено до краен предел. Машината не можело да бъде спасена - не достигала скорост и височина. Опашната част първа се докоснала до водата, а след това Ту-154 с голяма скорост се ударил в морето с дясното си крило и се разпаднал.
По думите на източника, извънредната ситуация била абсолютно неочаквана за екипажа: в първите секунди командирът на самолета - 35-годишният майор Роман Волков и вторият пилот Александър Ровенский се стреснали, но бързо се съвзели и до последните секунди се опитвали да спасят самолета.
Превод: ПИК
https://life.ru/t/%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/957061/zaghadka_krushieniia_tu-154_raskryta

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2017 16:52
от Buch
Полетът от Сочи до Сирия е много по-кратък от Москва - Сочи. Как успяха да го претоварят? Товарили са допълнително багаж ?

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2017 00:56
от mistoffelees
Тази хипотеза, за грешката на пилота, прибрал задкрилките вместо шасито, беше разказана още същия ден. Възможно е, но не е ли твърде удобно? Смущава малко и следното:
на третата минута от полета, когато лайнерът е бил на 450 метра височина...

Странно - повече от 120 секунди и машината е набрала само 450 метра височина, а колесникът още не е прибран? В приведения диалог не се чува никакво притеснение по повода, а може би е трябвало. Или, както и друг път, някой журналист отново е разбрал-недоразбрал?

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2017 10:47
от ADS-B
Това са спекулации. По останките се вижда, че и задкрилките и колесника са прибрани. Поинтересувайте се как фунционират и как изглеждат ръчките и ще се убедите, че няма как да се обърка едното с другото, ако екипажа е адекватен. Задкрилките може да не са били в правилна позиция, което не може да довете до катастрофа само по себе си. Нека изчакаме, наистина официална информация, а не разни журналистически глупотевини.
Има и още една нова версия относно задкрилките, че са били спуснати само на едното полукрило, което не знам дали е възможно и при техническа неизправност.

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2017 22:14
от Дедо
да тъпо е при положение че дори и при съветските самолети има система за блокиране при разсинхронизация на задкрилките
да най добре да изчакаме окончателния доклад

Re: Accidents

МнениеПубликувано на: 16 Яну 2017 09:34
от Rosen85
Турски самолет се разби в Киргизстан, има десетки загинали
METAR at Manas Airport in Bishkek at the time: UCFM 160100Z VRB01MPS 0050 R26/0300N FZFG VV001 M09/M10 Q1023 R26/19//60 NOSIG