Летището в Будапеща има над 5 млн. пътници годишно и за него действат правилата на директива 2009 - явно една а/к и летищните власти имат проблем - има ННО, който следва да се намеси. И концесионерът е в безопасност, ако успее да защити тезата си там. Ако ННО не се намеси, FR може да го сезира, ако FR наистина вярва, че концесионерът не е прав. И тук не става въпрос за осигуряване на затоварване на една или друга а/к - това е някакъв абсурден опит за налагане на мнение чрез вдигане на шум (и то не от FR, а не тези, които безрезервно вярват на МОЛ).
Ето един материал, който може да бъде полезен за намаляване на неточните дедуктивни съждения:
Защитна клауза за вътрешния пазар (Чл. 37 от Договора)
При какви условия може да се приложи?
Може да се приложи, ако,
a) нова страна-членка не е изпълнила съответните ангажименти, поети в процеса на преговорите за присъединяване;
b) е налице сериозно нарушение във функционирането на вътрешния пазар, или непосредствен риск от такова нарушение.
Клаузата се отнася до ангажименти, покриващи пълния спектър от вътрешния пазар. Покрива сферата на четирите свободи и включва сектори като: конкуренция, енергетика, транспорт, телекомуникации, земеделие и защита на портебителите и здравеопазване (например безопасносттана храните). Мярката може да се приложи преди присъединяването за предотвратяване на сериозни и потенциални нарушения на функционирането на вътрешния пазар. Ако се приложат преди присъединяването, тези мерки важат за следприсъединителния период.
Кой решава и кога?
От ЕК по нейна собствена инициатива или след мотивирано искане от която и да е страна-членка. Може да се приложи до 3 години след присъединяването, но може да бъде използвана и след този срок, ако ситуацията не е подобрена. ЕК може да модифицира, съкращава или прекратява тази мярка, в зависимост от напредъка.
Какви защитни мерки във вътрешния пазар може да прилага ЕК?
В зависимост от мерките, ЕК ще решава случай по случай. Мерките могат да ограничат прилагането на вътрешния пазар в дадения сектор, само колкото е необходимо, за да се подобри ситуацията, а приоритет ще се дава на мерките, които в най-малка степен пречат на функционирането на вътрешния пазар.
Трябва да се отбележи, че след присъединяването са приложими и други процедури (голямо нарушение) и специфични защити в правното устройство на ЕС (напр. в безопасността на храните, транспортния сектор), т.е. недостатъците на България и Румъния ще бъдат третирани както в другите страни-членки. Спрямо недостатъците могат да бъдат прилагани също така автоматични наказателни действия, като например невъзможността на ЕК да разпределя европейски фондове.
Източник: http://www.europe.bg/htmls/page.php?category=223&id=5248
С думи прости, не по-късно от 3 години след приемането, ЕК може да задейства мерки, ако няма напредък. Тези мерки (веднъж предприети) могат да продължат да действат и след изтичането на 3-те години от 1.1.2007г. Допълнително ЕК може да модифицира, съкращава или прекратява тези мерки, в зависимост от напредъка. Ако прочетеш отново чл. 37, ще се убедиш, че пише същото:
1) Комисията може, до края на период от три години след присъединяването, след мотивирано искане от държава-членка или по своя собствена инициатива, да приеме Европейски регламенти или решения за установяване на подходящи мерки.
2) Въпреки това, те могат да се прилагат и след периода, определен в първи параграф, доколкото съответните ангажименти не са изпълнени. - мерките, които вече са предприети в онези 3 години.
В този ред на мисли, всичко от "Безмислено да..." натам е, възпитано казано, неподкрепено с факти предположение...