amcho написа:Защо най-сетне не се фокусират върху по-важни градове като Амстердам или Париж? Да пуснат по още една дневна честота защото там има доста хляб особено транзит през Шхипол или Шарл ДГ или една Рига и да ги вържат с тези на Air Baltic, които хич не са малко? Рейкявик в момента е супер хит за презокеански полети до САЩ и Канада. Там могат да се споразумят с някоя исландска а/к.
Паднаха визите до Канада, и билетите от България все още са скъпи. Канада не е малък пазар. Ето и там биха могли да поработят а не само на споразумението с Jet Airways....идеи има доста, стига да се направят малко проучвания. Авиационният сектор е много динамичен и се изискват постоянни промени.
Май само Париж и Амстердам им останаха по-вървежни линии... но Париж през зимата е слаб... а лятото големите машини са на морето, а местата в Ембраера не са достатъчно. Амстердам винаги се пълни- има много трансферни и доволно количество с крайна дестинация Холандия.
Прадполагам полетите до Прага, Москва и Цюрих не вървят много зле... не че летят редовно пълни, но поне няма конкуренция.
Брюксел е златна кокошка заради пътуванията на държавната администрация... ама и администрацията гледа при първа възможност да се качи на Луфтханза, защото германците в комбинация с австрийците предлагат по 5-6 варианта за придвижване през целия ден... а не по един полет-или само сутрин, или само вечер.
Мадрид преди време беше много силна линия, но сега крета на три седмични честоти. Вече никакви трансфери не може да се правят с Ибериа... просто защото няма достатъчно полети.
Същата работа с Милано, Берлин и Франкфурт. Линии, по които се летеше всеки (или почти всеки) ден... сега кретат на две-три седмични честоти. Берлин може и да се задържи, но Милано и Франкфурт с подобна честота на полетите са безсмислени.
Лондон от години се говори, че им е слаба (като финансови резултати) линия. Предполагам заради по-високите разходи на Хийтроу+ по-ниските цени, които трябва да държат, за да си пълнят самолетите.
Барселона и Тел Авив се пълнят много от туроператори, но и те имат сезонност. Особено Барселона... видяхме как я хвана липсата за няколко месеца тази зима. За/от Израел има много пътници, а България Ер има добри контакти, име и позиции по трасето.
Лисабон предполагам ще приключи тази есен. Евентуално подобна съдба ще застигне Малага... и Палма де Майорка, ако Уиз се сетят да пуснат полет и до там.
Одеса ми е пълна мистерия
Атина сигурно я спасява код-шера с Aegean...но не ми е ясно, точно каква стратегия се гони с ДВЕ честоти, в два последователни дена- вечер във вторник и сряда.
Рим е огромен пазар, а пък много помага и другаруването с Алиталиа. Взаимното допълване на честотите с безсмъртната италианска авиокомпания е от голяма полза и за трансферния и за poit-to-point трафика.
Виена лека-полека посъбра честоти (4-5 пъти седмично) въпреки смазващото преимущество от към брой полети на Austrian и до много голяма степен заради смазващите им цени. Тази ситуация радикално ще се промени, ако Уизер преместят полета си от Братислава във Виена (което е силно вероятно да се случи в обозримо бъдеще).
Ларнака си седи на два-три полета на седмица от години, защото нашите сезонни работници пътуват с много багаж и им излиза по-скъпо да летят с лоу-коста
Вътрешните полети (разбирай Варна) набраха смислено количество честоти и е очевидно, как трансферният и point-to-point трафика си помагат в успешното затоварване на една линия, когато се достигне някаква критична маса от честоти.
Като цяло по моя (абсолютно любителска и неинформирана) оценка България Ер имат 3-4 безспорно успешни дестинации, малко повече провалени, а останалата половина е в зоната на здрача... както и цялото предприятие.