Макар и трудно, собствениците на Обединените авиокомпании схващат, че играта с която се захванаха не е проста.
Идеите за възраждане на името "Балкан" потънаха, макар и голяма част от кадрите в управлението пак са да там където бяха и преди 10 години.
Прехвърлянето на линии от Хемус Ер към България Ер продължава.
През август дойде ред на Букурещ и Атина.
Какво бъдеще остава за Хемус Ер? Заличаване на името? Low cost? Чартър?
Тези дни тихомълком се случи нещо, което според мен е показателно за бъдещето на България Ер. Закриването на линията до Кьолн показва 2 изкючително важни тенденции, които ще определят бъдещето на националния превизвач:
1. Навлизането на НТА в много случаи може да бъде пагубно дейността на традиционните авиокомпании на определени пазари. Това явление все още не е така очевидно при нас заради съзнателно ограничаваното навлизане на нискотарифните авиокомпании, но съм сигурен, че догодина по това време нещата и тук ще седят по коренно различен начин.
2. Според мен Луфтханза определено не е само консултант в България Ер и ролята и занчението й тепърва ще нарастват.
(дружбата ТИМ-Германия се затвърждава и от други съвместни начинания като авиотехническото обслужване и екслоатацията на летищата във Варна и Бургас)
Конкретно за Кьолн от гледна точка на Луфтханза е ясно, че тази линия на FB е излишна при 6 пъти на седмица полети на LH до съседния Дюселдорф и пряката конкуренция с нискотарифния им клон- Germanwings.
Пак Луфтханза е свързващото звено между отпадналите кандидати за приватизацията на България Ер- Air One и Aegean, а в началния етап на конкурса и Austrian. Може би тактиката на Луфтханза е да влезе през задната врата, когато това не става през парадния вход?
Можем ли скоро да очакваме директен внос на мениджърски екип от LH, който да измете затлаченото в много отношения управление на България Ер?
Ще станем ли регионални членове на Star Alliance?
Има ли вероятност безнадеждната програма за редовни пътници на България Ер да се влее в Miles&More?
Добро ли е за България обвързването с авиокомпании като Austrian и Lufthansa, които агресивно дърпат трафик към собствените си полети и дестинации.
Ще видим ли тази година поръчка за наистина НОВИ самолети за България Ер или ще продължи изкупуването на австралийските и американските авио-морги?
Ще се радвам да се присъедините към това обсъждане с мнения и въпроси!