Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Венелин » 19 Апр 2018 15:41

europeandj написа:Освен това ми е интересно как се пълнят и други линии, по които са супер неконкурентни според мен - Франкфурт, Барселона, Виена, Милано...

Някой ако има информация нека сподели :D :drinkers:


За Милано - виж предните няколко страници. Накратко - под 50%, понякога доста под. Франкфурт... веднъж го обединиха именно с Милано, не ще да е бил много пълен. За другите - не знам.
Венелин
спотър
 
Мнения: 77
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 19 Апр 2018 21:59

Днес ново 2в1 - Ларнака и Тел Авив ....
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1140
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот europeandj » 19 Апр 2018 22:25

alex_2 написа:Днес ново 2в1 - Ларнака и Тел Авив ....


Ми авиофеновете да нападаме тогава. Купуваш 1 полет, летиш 2 и получаваш шанс за обезщетение. Опа, ама те тия работи не обичат много много да ги плащат. :D :D :D
Не бе, несериозна е тая работа. Не може така просто. С една много мощна реформа и преминаване към semi-lowcost модел и стремеж към организиране на полети с прекачвания работата може и да стане. Както са тръгнали - на никъде е...
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 649
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 20 Апр 2018 09:48

europeandj написа:Някой има ли представа колко е LF на полетите на България Ер до Атина след като Уизз пуснаха своите полети?
Като гледам Уизза продават доста евтино линията, А3 също не се напъват с високи цени, та се питам в тоя ред на мисли кой купува полетите на България Ер, които след като доста пътувам по линията установявам, че се продават най-скъпо.

Освен това ми е интересно как се пълнят и други линии, по които са супер неконкурентни според мен - Франкфурт, Барселона, Виена, Милано...

Някой ако има информация нека сподели :D :drinkers:


Днес полетът до Атина пак е анулиран (този път дори не е 2в1 с Ларнака или друга дестинация), така че подозирам, че не е бил препълнен :D
Аз също се изненадвам на високите им цени, с Aegean може да се намери двупосочен билет и то с багаж за около 80 евро и с добро разписание
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1140
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот steven » 20 Апр 2018 10:52

alex_2 написа:
europeandj написа:Някой има ли представа колко е LF на полетите на България Ер до Атина след като Уизз пуснаха своите полети?
Като гледам Уизза продават доста евтино линията, А3 също не се напъват с високи цени, та се питам в тоя ред на мисли кой купува полетите на България Ер, които след като доста пътувам по линията установявам, че се продават най-скъпо.

Освен това ми е интересно как се пълнят и други линии, по които са супер неконкурентни според мен - Франкфурт, Барселона, Виена, Милано...

Някой ако има информация нека сподели :D :drinkers:


Днес полетът до Атина пак е анулиран (този път дори не е 2в1 с Ларнака или друга дестинация), така че подозирам, че не е бил препълнен :D
Аз също се изненадвам на високите им цени, с Aegean може да се намери двупосочен билет и то с багаж за около 80 евро и с добро разписание



По разписание ФБ няма полет до Атина в петък. Никой не си върши работа на това летище.
steven
най-спотър
 
Мнения: 261
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 21 Апр 2018 18:04

Обединили са Малага и Барселона.. Щом от двата полета са събрали общо 100 пътници (в най-добрия случай) в един Е190, не е добре..
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1140
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот amcho » 21 Апр 2018 20:26

alex_2 написа:Обединили са Малага и Барселона.. Щом от двата полета са събрали общо 100 пътници (в най-добрия случай) в един Е190, не е добре..


Еми то до Малага винаги е имало само 1 полет седмично от София през последните няколко години (макс. 2 през пиковия сезон) и сега станаха 5 с тези на Уиз. Първоначално, бяха сутрешни полети на Уиз после "нарочно" ги изместиха с тези на БГ Ер. Примерно в събота 5 май, полета на БГ Ер излита от София в 18:05ч. а този на Уиз 40мин по-късно. Втора бърза стъпка, Уиз естествено пусна 230 местният им Ербърс А321 a България Ер 140 местният А319.
Цена на билет SOF-AGP Уиз Ер: 53,99лв а ако си член на Уиз клуб ти излиза 33,99лв
Цена на билет SOF-AGP България Ер: 183,65лв.

Тоест ако имам годишен абонаментен план с Уиз цената на БГ Ер е над 5 пъти по-висока и дори да не си, плащаш 3 пъти по-малко. Точно по този начин загубиха Аликанте и сега на път е Лисабон сигурно.
Иди разбери как е възможно да пуснеш 3 полета седмично до Малага до края на юни и само 1 през юли и август когато е супер пиков период в Малага??? :rolleyes: :smt102

Защо най-сетне не се фокусират върху по-важни градове като Амстердам или Париж? Да пуснат по още една дневна честота защото там има доста хляб особено транзит през Шхипол или Шарл ДГ или една Рига и да ги вържат с тези на Air Baltic, които хич не са малко? Рейкявик в момента е супер хит за презокеански полети до САЩ и Канада. Там могат да се споразумят с някоя исландска а/к.
Паднаха визите до Канада, и билетите от България все още са скъпи. Канада не е малък пазар. Ето и там биха могли да поработят а не само на споразумението с Jet Airways....идеи има доста, стига да се направят малко проучвания. Авиационният сектор е много динамичен и се изискват постоянни промени.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1614
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот steven » 21 Апр 2018 21:28

amcho написа:

Иди разбери как е възможно да пуснеш 3 полета седмично до Малага до края на юни и само 1 през юли и август когато е супер пиков период в Малага??? :rolleyes: :smt102



Всяко лято флотилията се пренасочва на морето. Там е по-интересно. Тепърва ще режат полети от София в пиков момент.
steven
най-спотър
 
Мнения: 261
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mitkobiker » 21 Апр 2018 23:33

amcho написа:Защо най-сетне не се фокусират върху по-важни градове като Амстердам или Париж? Да пуснат по още една дневна честота защото там има доста хляб особено транзит през Шхипол или Шарл ДГ или една Рига и да ги вържат с тези на Air Baltic, които хич не са малко? Рейкявик в момента е супер хит за презокеански полети до САЩ и Канада. Там могат да се споразумят с някоя исландска а/к.
Паднаха визите до Канада, и билетите от България все още са скъпи. Канада не е малък пазар. Ето и там биха могли да поработят а не само на споразумението с Jet Airways....идеи има доста, стига да се направят малко проучвания. Авиационният сектор е много динамичен и се изискват постоянни промени.

Май само Париж и Амстердам им останаха по-вървежни линии... но Париж през зимата е слаб... а лятото големите машини са на морето, а местата в Ембраера не са достатъчно. Амстердам винаги се пълни- има много трансферни и доволно количество с крайна дестинация Холандия.
Прадполагам полетите до Прага, Москва и Цюрих не вървят много зле... не че летят редовно пълни, но поне няма конкуренция.
Брюксел е златна кокошка заради пътуванията на държавната администрация... ама и администрацията гледа при първа възможност да се качи на Луфтханза, защото германците в комбинация с австрийците предлагат по 5-6 варианта за придвижване през целия ден... а не по един полет-или само сутрин, или само вечер.
Мадрид преди време беше много силна линия, но сега крета на три седмични честоти. Вече никакви трансфери не може да се правят с Ибериа... просто защото няма достатъчно полети.
Същата работа с Милано, Берлин и Франкфурт. Линии, по които се летеше всеки (или почти всеки) ден... сега кретат на две-три седмични честоти. Берлин може и да се задържи, но Милано и Франкфурт с подобна честота на полетите са безсмислени.
Лондон от години се говори, че им е слаба (като финансови резултати) линия. Предполагам заради по-високите разходи на Хийтроу+ по-ниските цени, които трябва да държат, за да си пълнят самолетите.
Барселона и Тел Авив се пълнят много от туроператори, но и те имат сезонност. Особено Барселона... видяхме как я хвана липсата за няколко месеца тази зима. За/от Израел има много пътници, а България Ер има добри контакти, име и позиции по трасето.
Лисабон предполагам ще приключи тази есен. Евентуално подобна съдба ще застигне Малага... и Палма де Майорка, ако Уиз се сетят да пуснат полет и до там.
Одеса ми е пълна мистерия :)
Атина сигурно я спасява код-шера с Aegean...но не ми е ясно, точно каква стратегия се гони с ДВЕ честоти, в два последователни дена- вечер във вторник и сряда.
Рим е огромен пазар, а пък много помага и другаруването с Алиталиа. Взаимното допълване на честотите с безсмъртната италианска авиокомпания е от голяма полза и за трансферния и за poit-to-point трафика.
Виена лека-полека посъбра честоти (4-5 пъти седмично) въпреки смазващото преимущество от към брой полети на Austrian и до много голяма степен заради смазващите им цени. Тази ситуация радикално ще се промени, ако Уизер преместят полета си от Братислава във Виена (което е силно вероятно да се случи в обозримо бъдеще).
Ларнака си седи на два-три полета на седмица от години, защото нашите сезонни работници пътуват с много багаж и им излиза по-скъпо да летят с лоу-коста :)
Вътрешните полети (разбирай Варна) набраха смислено количество честоти и е очевидно, как трансферният и point-to-point трафика си помагат в успешното затоварване на една линия, когато се достигне някаква критична маса от честоти.
Като цяло по моя (абсолютно любителска и неинформирана) оценка България Ер имат 3-4 безспорно успешни дестинации, малко повече провалени, а останалата половина е в зоната на здрача... както и цялото предприятие.
AB6/313/318/319/320/32N/321/332/333/343/345/346/388/717/733/734/735/736/73G/738/739/74E/744/748/752/753/763/772/773/788/789/AN4/AT4/AT7/AR1/AR8/141/142/143/CR7/CR9/CRK/DHT/DH4/D38/ER3/ER4/E75/E90/E95/F50/F70/100/IL8/IL9/J32/J41/L4T/M82/M83/TU3/TU5/SF3/S20/SU9/NDE/TRN/
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2392
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 22 Апр 2018 13:16

Митко, хубав анализ, който още веднъж очертава това, което говорим от години, че редица решения и действия на тази авиокомпания са лишени от всякаква логика.

Аз още веднъж искам да отбележа, че дори да искам да пътувам с тях, защото по някои дестинации цените вече са доста прилични, тази ненадеждност откъм разписание вдъхва голямо недоверие и в един момент тотално ще си загубят клиентите. Отделно от това, нискобюджетните Уиз и Райън навлязоха доста агресивно, а както и ти казваш за бизнес пътувания (а и не само - аз например и за лични) нерядко се избират Луфтханза/Аустриан заради многото полети на ден и удобни връзки.
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1140
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mitkobiker » 22 Апр 2018 16:24

alex_2 написа:Отделно от това, нискобюджетните Уиз и Райън навлязоха доста агресивно, а както и ти казваш за бизнес пътувания (а и не само - аз например и за лични) нерядко се избират Луфтханза/Аустриан заради многото полети на ден и удобни връзки.

Също така много често Austrian и Lufthansa оставят нарочно наличности в по-ниските ценови нива по полетите, които са с най-близки разписания до България Ер и така "придърпват" пътници.
AB6/313/318/319/320/32N/321/332/333/343/345/346/388/717/733/734/735/736/73G/738/739/74E/744/748/752/753/763/772/773/788/789/AN4/AT4/AT7/AR1/AR8/141/142/143/CR7/CR9/CRK/DHT/DH4/D38/ER3/ER4/E75/E90/E95/F50/F70/100/IL8/IL9/J32/J41/L4T/M82/M83/TU3/TU5/SF3/S20/SU9/NDE/TRN/
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2392
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот europeandj » 26 Апр 2018 20:21

Много интересен анализ на Митко наистина.Аз като гледам своята собствена статистика установявам, че все по-рядко летя с тях. Преди Раян да стъпят ми вършиха много добра работа до Мадрид макар и на високи цени. Освен това съм ги ползвал по кодшер на Ер Берлин, ползвал съм ги до Лондон като конкурента компания и също така за много полети до Бургас и Варна.
Сега единственото нещо, което ми е интересно с тях е Одеса (предстои ми след седмица и обещавам да кажа как е) като нова дестинация. Също така на мътните им полети до Бургас ще се кача вероятно 1-2 пъти лятото, макар и зимата да ми е приятен града - ама няма...
От там нататък... дори някъде да ми се угоди цена и разписание, което е много трудно при тях няма как да ги избера, тъй като основно правя пътувания с много self-connection полети, а на тях хич не може да се разчита че няма да отменят полета или да променят разписанието. За стандартен двупосочен билет пък винаги има конкуренция, която предлага нещо по-добро от тях. За Варна - заради Уизз се справят добре там наистина, ама ако ги няма Уизз.....

В общи линии нещата не вървят на добре според мен. Трябва тотална реформа в тази компания. Аз просто почти не виждам смислени решения... Това пък сега с обединяването на полети надхвърля всякаква глупост.
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 649
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот gonzo » 27 Апр 2018 10:38

Според добре осведомени източници, България Ер са подписали договор с Кубана да оперират по техни полети от Канада до Куба.
gonzo
спотър
 
Мнения: 66
Регистриран на: 10 Сеп 2012 19:55

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Toni » 28 Апр 2018 09:26

gonzo написа:Според добре осведомени източници, България Ер са подписали договор с Кубана да оперират по техни полети от Канада до Куба.

Със 733 ли ще летят? :) ;)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6431
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 28 Апр 2018 11:52

Гледам, че от време на време вечерните полети до Варна пак са комбинирани с Бургас, само че билети до Бургас не се продават преди 1 юни. Някой знае ли нещо? :)
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1140
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта

cron