Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Pilot737 » 29 Юни 2019 11:35

Дори без да се взимат предвид NAT-OTS процедурите, great circle разстоянието (което е най-късото разстояние между две точки) между София и Ню Йорк е 4722 мили, не 4103, което надхвърля рейнджа на 321XLR.
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Дедо » 29 Юни 2019 12:51

Може би с едно "подскачне " през Лондон или Белфаст , все пак всички които го купуват , май разчитат именно на това - полет през Атлантиката. Макар че проблемите на полетите до САЩ от България са други а не до аероплането.
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот VS11 » 29 Юни 2019 16:22

Pilot737 написа:Дори без да се взимат предвид NAT-OTS процедурите, great circle разстоянието (което е най-късото разстояние между две точки) между София и Ню Йорк е 4722 мили, не 4103, което надхвърля рейнджа на 321XLR.


Провери си мерните единици. Цифрите, които аз цитирах са точно от gcmap.com, в морски мили - nautical miles. 1nm=1.151 statute miles.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Pilot737 » 29 Юни 2019 20:29

VS11 написа:
Pilot737 написа:Дори без да се взимат предвид NAT-OTS процедурите, great circle разстоянието (което е най-късото разстояние между две точки) между София и Ню Йорк е 4722 мили, не 4103, което надхвърля рейнджа на 321XLR.


Провери си мерните единици. Цифрите, които аз цитирах са точно от gcmap.com, в морски мили - nautical miles. 1nm=1.151 statute miles.


Дори и така. Излишно е да казвам, че никога маршрутът ти няма да е по перфектна права линия, а както колегата по-горе каза - имаш TATL трасета, които са фиксирани и Евроконтрол определя активните ежедневно. Да приемем, че в перфектни условия може и да успее да стигне Ню Йорк. Какво правим всеки път, когато джетсрийма се позасили - Шанон, Рейкявик, Гандер? Или сваляме част от пътниците и багажа в последния момент и ги оставяме за полета следващата седмица? Или когато самолетът се озове в Бостън, заради затворен Кенеди през зимата? Или когато се появи технически проблем - само че при такъв не могат да пратят 29-годишна 737-ца или МД на Ер Любо?

Тук дори не става толкова въпрос дали 321 може да стигне или не до източното крайбрежие, а до организацията и опита в националния превозвач, както и мотивацията им за подобни полети. Сам си написал, че имат достатъчно код-шери до САЩ. Защо им е да поемат риска от наемането на нови самолети и стъпването на напълно непозната територия за тях? А и колко време мина от последната им нова линия?

BH имаха идеалната възможност да стартират подобни полети и подходящия самолет за това. Какво стана? Хубаво е, че си оптимист, но FB не са ЛОТ...
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот VS11 » 29 Юни 2019 21:08

Pilot737 написа:
VS11 написа:
Pilot737 написа:Дори без да се взимат предвид NAT-OTS процедурите, great circle разстоянието (което е най-късото разстояние между две точки) между София и Ню Йорк е 4722 мили, не 4103, което надхвърля рейнджа на 321XLR.


Провери си мерните единици. Цифрите, които аз цитирах са точно от gcmap.com, в морски мили - nautical miles. 1nm=1.151 statute miles.


Дори и така. Излишно е да казвам, че никога маршрутът ти няма да е по перфектна права линия, а както колегата по-горе каза - имаш TATL трасета, които са фиксирани и Евроконтрол определя активните ежедневно. Да приемем, че в перфектни условия може и да успее да стигне Ню Йорк. Какво правим всеки път, когато джетсрийма се позасили - Шанон, Рейкявик, Гандер? Или сваляме част от пътниците и багажа в последния момент и ги оставяме за полета следващата седмица? Или когато самолетът се озове в Бостън, заради затворен Кенеди през зимата? Или когато се появи технически проблем - само че при такъв не могат да пратят 29-годишна 737-ца или МД на Ер Любо?


Ако ветровете са голямата драма, полета може да е само през лятото, и без това тогава най-много се пътува. А и дори да им се налага от време да спират по пътя, един 321 тежи половината от 330, не е особена трагедия.

Pilot737 написа:Тук дори не става толкова въпрос дали 321 може да стигне или не до източното крайбрежие, а до организацията и опита в националния превозвач, както и мотивацията им за подобни полети. Сам си написал, че имат достатъчно код-шери до САЩ. Защо им е да поемат риска от наемането на нови самолети и стъпването на напълно непозната територия за тях? А и колко време мина от последната им нова линия?


Ключът е, че пазарът България-САЩ не им е непозната територия. Може и да няма хляб за тях там, но те поне трябва да са наясно с потенциала. Относно организацията - дори и да нямат нужния опит, което ме съмнява, могат да си наемат някого. В България има достатъчно такива кадри.

Pilot737 написа:BH имаха идеалната възможност да стартират подобни полети и подходящия самолет за това. Какво стана?


Не знам точно какво стана с тях. Бях чул/чел, че трябвало някакви сертификати за сигурност на летището, което не зависело от а/к-та.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 30 Юни 2019 11:22

Напоследък виждам пак доста големи закъснения, май лятото си изнемогват покрай натовареността с чартърната програма.
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот kazata » 30 Юни 2019 17:44

Хора, България Ер не могат да си изпълняват сегашната програма през лятото. Половината им полети се изпълняват от самолети на други оператори, другата половина закъсняват. Зимата пък имаха по 10 полета дневно, демек самолетите им през повечето време седят на земята, а вие говорите за чисто нови самолети и нови линии... Не мога да повярвам, че има хора, интересуващи се от авиация, които въобще могат да си помислят, че в близко бъдеще в тази фирма ще се случва нещо положително.
kazata
по-спотър
 
Мнения: 133
Регистриран на: 12 Фев 2009 16:17

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mitkobiker » 08 Юли 2019 10:02

LZ-BVU, бял с уинглети (точно като LZ-BVS) от няколко дена вече е в оборота на редовните полети на България Ер... с доста слаб on-time performance. :(
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 13 Юли 2019 16:58

за мен тези закъснения са абсолютно скандални, те би трябвало да фалират само за да изплатят обезщетенията на всички пътници.. Не мога да разбера от къде идва проблемът, миналата година помня че се беше повредил един самолет но след 1-2 седмици нещата се нормализираха, а сега може би от около месец има ежедневни закъснения и то с часове.
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот kazata » 14 Юли 2019 11:30

alex_2 написа:за мен тези закъснения са абсолютно скандални, те би трябвало да фалират само за да изплатят обезщетенията на всички пътници.. Не мога да разбера от къде идва проблемът, миналата година помня че се беше повредил един самолет но след 1-2 седмици нещата се нормализираха, а сега може би от около месец има ежедневни закъснения и то с часове.


Според мен проблема идва от това, че взимат повече полети, отколкото могат да изпълнят с наличните си самолети. Миналата година не беше така, защото им отпадна акцията в Кувейт в началото на май месец, иначе щеше да е същото. Лято 2017 имаха акция в Тайланд, ако не се лъжа с 1-2 самолета, това лято имат в Италия с 2 самолета. Предполагам това се дължи на това, че от акциите изкарват доста повече пари и са готови да си жертват редовните и чартърните полети. Освен това зимата броя на полетите е значително по-малък поради това, че не могат да предложат нищо по-добро от останалите фирми и за това през лятото са на принципа "ден година храни" - взимат се всички възможни полети, а кой ще ги изпълнява ще го мислим като дойде лятото.
kazata
по-спотър
 
Мнения: 133
Регистриран на: 12 Фев 2009 16:17

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 24 Юли 2019 23:06

Тези дни и едно MD82 е в играта, явно са осъзнали че дълго време няма да могат да я карат така
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот kozimir » 26 Юли 2019 20:23

Някакви съвети как да добавя допълнител багаж към резервация на Българиа Еър? Опитах през сайта, не е възможно. Опитах през приложението, не стана. Обадих се преди малко на кол центъра, ама ми казаха, че не могат да ме обслужат и ми затвориха. Писах им мейл, ама дали знаете дали ще ми отговорят в близко бъдеще, защото летя в сряда, а не знам дали ще получа отговор от тях до тогава :) Благодаря предварително :)
Изображение
kozimir
по-спотър
 
Мнения: 121
Регистриран на: 17 Юли 2010 14:13
Местоположение: Plovdiv

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот pumana » 26 Юли 2019 21:33

Само през кол центъра, опитвай докато попаднеш на някой нормален от другата страна и искай преиздаване на билета с допълнителен багаж.
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот alex_2 » 27 Юли 2019 11:22

Мисля че от издателя на билета може да се добави багаж, съответно ако си го купил през сайта им, единствената възможност според мен е тъкмо кол центъра, така че не му се е занимавало на този, дето си го хванал :D
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mistoffelees » 29 Юли 2019 23:38

Явно доста драми с изпълнението на графика от страна на Националния, щом дори до медиите е стигнало и днес чета "успокояващи" съобщения на превозвача, че "големи закъснения на полети през следващине дни не се очакват" (чунким тези са ги очаквали, но са си затраяли, така ли?).

Естествено, думата "извинете" е непозната за тиквениците (изобщо в тая страна се усеща неприятен дефицит на умение да се използва нея дума). Да видим дали проверката на транспортния министър, услужливо заведена като проверка на "всички авиокомпании, които летят от и до България", реално ще каже (или, не думай, направи) нещо - но то какво ли може да направи транспортното министрество, бездруго?
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта

cron