Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот makler » 31 Юли 2007 23:02

След като знаем кои са собствениците (и както с лека ръка закриват линии), възможно ли е България еър да бъде една перачница на пари? И ако да как може да става номера?
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот mitkobiker » 31 Юли 2007 23:34

Общо взето за сближаването на България Ер с Луфтханза и водения от нея Star Alliance съдим по косвени връзки и събития... които обаче започват да се набиват на очи.

По никакъв начин България Ер няма да може (не че не бих искал) да стане член на Star Alliance. Просто ние сме един маловажен пазар с развиваща се /а не развита/ икономика и смешен демографски потенциал в сравнение с половината ни съседи.
Ако нещата продължат в тази посока ще стигнем до там, до където са я докарали Aegean, Croatia, Adria- регионални членове на Star Alliance- разбирайте го като "пионки" в глобалната игра на германците.
Нищо лошо в това. Все пак и трите компании, които изброих подновяват флотите си с НОВИ ербъси и канадеъри... но увеличаващата им се мрежа от полети е подчинена на подхранването на трансконтиненталните линии на големите играчи от Алианса!

Така че ако германците или австрийците задърпат конците тук ще остане да чакаме само Делта и Катар да благоволят да ни зарадват с междуконтинентални полети :-D
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот AiBOJ » 01 Авг 2007 00:10

Ако нещата продължат в тази посока ще стигнем до там, до където са я докарали Aegean, Croatia, Adria- регионални членове на Star Alliance- разбирайте го като "пионки" в глобалната игра на германците.
Нищо лошо в това. Все пак и трите компании, които изброих подновяват флотите си с НОВИ ербъси и канадеъри... но увеличаващата им се мрежа от полети е подчинена на подхранването на трансконтиненталните линии на големите играчи от Алианса!


Точно това е шансът на Еър БГ да оцелее (това имах предвид под "приемане в някой от алиансите").
Големи компании като Оустриан и Бритиш се намърдаха и на морските летища. Ако нещата тук се доразвият, тези "гиганти" ще глътнат не малка част от транзитния трафик, който в момента Еър БГ се опитват да създадат през София.
Какво ще остане за България Еър, с какво ще привлекат клиенти? - Може би с 20 годишното Бае :)
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Anto » 02 Авг 2007 20:06

Uvelichavat poletite do Brussels na 10 puti sedmichno.
Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Мнениеот jollyroger » 10 Авг 2007 16:42

интересно от форумите на а-нет
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3554045/
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот Nikilaki » 22 Авг 2007 21:16

Димитър Павлов: Нискотарифните авиокомпании дават по-голяма възможност за пътуване, но те не винаги са по-евтини
22 август 2007 | 15:36 | Агенция “Фокус”
Нискотарифните авиокомпании все повече се налагат и на българския пазар. По какъв начин това ще се отрази на бизнеса на класическите авиооператори и как се променя пазарът – с тези въпроси Агенция “Фокус” потърси шефа на “Хемус Ер”, “България Ер” и “Виаджо Ер” Димитър Павлов

Фокус: Г-н Павлов, по какъв начин навлизането на нискотарифните авиокомпании промени пазара?
Димитър Павлов: Навлизането на low cost компаниите ще даде по-голяма възможност на хората да пътуват. Естествено, че работим в пазарна икономика – има неща, с които работим и от които не се притесняваме. Имаме готовност за тази конкуренция. Продуктът, който предлагаме, смятам, че е изключително добър. Оттук нататък въпрос на избор на пътниците е да изберат с коя авиокомпания да пътуват.
Фокус: Всъщност, според повечето хора единственото предимство на нискотарифните авиокомпании са по-евтините билети. Как успяват те да превозват пътници на по-ниски цени?
Димитър Павлов: Не бих казал, че нискотарифните авиокомпании, които съществуват по този начин в съзнанието на хората, са толкова евтини, тъй като всеки един полет има своята цена. Да, първоначално, когато се появяват на пазара, прилагат различни трикове, за да привлекат повече пътници, но – както казах, всеки полет има своята цена, така че рано или късно хората ще разберат, че не е толкова лесно да се пътува евтино и то на символични цени. Естествено, че и ние в нашите предложение към нашите клиенти ще имаме също такива оферти, така че – право на избор на пътниците.
Фокус: Тогава – може ли да се каже, че редовните авиокомпании превъзхождат нискотарифните?
Димитър Павлов: Ние предлагаме полети до първокласни летища, в удобни времена и с пълното обслужване на борда, което влиза в цената на билета – храна, напитки и т.н.
Фокус: Т.е. може ли да се каже, че самолетите на нискотарифните авиокомпании не кацат на първокласни летища?
Димитър Павлов: Аз бих казал, че цената на нискотарифните авиокомпании понякога може да се окаже по-висока от цената на нормалните авиокомпании, така че не винаги това, което се рекламира, е реалността. Такъв билет може да се вземе, ако имаш търпение да стоиш пред компютрите и можеш да си направиш такава резервация, защото понякога пътниците – ако правят резервация по-късно, може да видят, че могат да си купят по-скъп билет от този на нормалната авиокомпания. Когато пътуват с нас, те знаят къде ще седнат, докато – там, понякога и местата не се обозначават, така че който превари, той сяда на по-хубаво място. Има доста неща, които са различни.
Фокус: По какъв начин се промени работата ви след обединението на “България Ер” и “Хемус Ер”?
Димитър Павлов: Имаме доста голямо увеличение в броя на пътниците, които возим – над 15%, увеличихме полетите, предлагаме различни връзки през София – от Близкия Изток към Западна Европа и обратно от Западна Европа до региона и Близкия Изток. Това е нещо, което другите не го предлагат.
Увеличихме регулираността на полетите – вече показателите са сравними с показателите на водещите авиокомпании, така че – има положителен ефект обединението на авиокомпаниите.
Фокус: Какъв дял от пазара се държи от вас в момента?
Димитър Павлов: Между 35 и 37%.
Фокус: Ще разкажете ли за джойнт венчъра с “Луфтханза”?
Димитър Павлов: Ние подписахме договора за джойнт венчър на 16 август, така че това вече е факт. Официалното представяне ще бъде през септември. Създава се една база за техническо поддържане на самолети Боинг 737 и Еърбъс 320, която няма аналог в региона. Инвестицията е на стойност над 20 млн. евро. Ще бъдат разкрити 370 работни места. Договорът е дългосрочен.
Ако всичко върви нормално, имаме и други проекти с “Луфтханза Техник”.

Глупости ала Димитър Павлов N-Edition. :smt030
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот mitkobiker » 23 Авг 2007 10:43

Любим рефрен... направо стана някаква догма.

Последният редовен полет с полетен номер на Хемус Ер ще бъде до Ларнака на 14 Септември.
Повече не остана ;-)
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот so » 29 Авг 2007 11:01

„България ер” минава изцяло на продажба на електронни билети от 1 януари 2008 г., съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на авиокомпанията Димитър Павлов. Към момента над 95% от билетите на най-големия български авиопревозвач, собственост на „Балкан Хемус груп”, са електронни.


По думите на Павлов издаването на електронни билети няма да е по-евтино от това на хартиените, тъй като се повишават разходите за системи за резервация. Само някои авиокомпании, при определени условия, биха могли да намалят разходите си с 1-2 евро на пътник във връзка с електронните билети, допълни директорът на „България ер”.


Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), обединяваща 260 авиокомпании в света, между които и „България ер”, обяви вчера, че от 1 юни 2008 г. всички нейни членове трябва да преминат изцяло на продажба на електронни билети. Авиокомпаниите от (IATA) осъществяват 94% от редовните международни пътнически авиопревози.


Преходът към електронни билети, при който пътниците ще плащат за билетите по интернет, ще позволи да се намалят разходите на авиокомпаниите, а също ще спаси от унищожение десетки хиляди дървета, чиято дървесина се използва за хартия за билети, се казва в съобщението на международната асоциация. Потвърждение за закупен по този начин билет се получава по електронната поща, чрез факс и др.


Авиокомпаниите от IATA са започнали прехода към електронни билети преди 3 години и вече около 84% от пътниците ги използват.

От: Мая Цветкова
maia@investor.bg
28.08.2007 11:56
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот mitkobiker » 08 Сеп 2007 13:57

Зимното разписание вече чука на вратата (от 27 октомври влиза в сила) и България Ер даде признаци, че мисли по въроса.
Тези, които очакват вълна от нови дестинации и честоти може да идат да пият една студена вода :-D
Нищо революционно и нищо интересно! Поне засега...

Ето основните развития, които откривам (може би на малко по-късен етап ще изплуват някакви нови концепции или дъвкания до припадак транзит):
# полетите са подредени в 2 основни "вълни", които вече са концентрирани със заминавания сутрин между 06,30 и 09,00 и следобед между 14,30 и 17,15.
# по мои груби сметки зимният графиик на редовните им линии е разчетен за 6-7 В737 в София и един във Варна, + 2 Атр42 + 2 БАе.
Боингите най-вероятно ще са 1х734, 3х735 и Хх733 т.е. няколко машини 733 остават излишни до началото на чартър-лято 2008. Да не говорим за БАе-тата...

# нови честоти за Брюксел. Вече има дни с по 2 полета. Сутрешният полет не прави връзка от Варна. Вечерният...не прави кръзка за Варна :oops:
# единят от полетите за Хийтроу пада (понеделника). В събота ще се лети следобед. Остава само неделята като ден за връзки към Върджин презАтлантик :-D
# падат допълнителните полети, въведени през лятото към Париж, Палма, Барселона, Берлин, Франкфурт :cry:
# полетите към Виена се завират следобедите на по час-разстояние от Аустриан всеки ден без вторник и събота (мисля че много скоро тези полети ще бъдат прехвърлени изцяло на БАе и АТР поради липса на пътници)
# Към момента няма заложени полети към Тирана, Триполи, Бейрут, Дубай, Пафос.... може би скоро ще изплува нещо поне за Тирана, Бейрут/Пафос.
# Нищо конкретно и за очакваните нови линии до Турция, Сърбия и Македония!
...............
Не разбирам, защо ръководителите на България Ер продължават да се правят на идиоти с приказките си за превръщането на София в транзитен център между Балканите, Близкия изток и Европа при условие, че за година успяха да усвоят само Варна и Бургас... които така или иначе са им вързани в кърпа!
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот so » 08 Сеп 2007 14:31

дубай - по моя информация няма да го има вече!
бейрут - ще се лети със стоповър в Пафос/Ларнака? май :roll:

истамбул - ще лети към 18:00 от софия, белград и скопие към 22:30, атр май трябва да нощува там!
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот asd » 09 Сеп 2007 01:23

истамбул - ще лети към 18:00 от софия, белград и скопие към 22:30, атр май трябва да нощува там!


22:30 + 45 минути полет + 45 престой + 45 обратно - към 01:00 е в София.

Все пак ще летят за Скопие. До сега май само с автобус можеше да се отиде до там и то бавен.

Пътниците за Варна и Бургас, както са им в кърпа вързани, бързо ще им се изплъзнат при първа възможност. Бизнес пътниците - при всяко увеличаване на редовните полети до Варна. Останалите пътници към Бургас - ако се построи наистина магистрала Тракия до края на 2008 и София-Бургас стане 3 часа с кола/автобус. Варна - в момента, когато се разбие монопола, което рано или късно ще стане.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот asd » 09 Сеп 2007 01:26

истамбул - ще лети към 18:00 от софия, белград и скопие към 22:30, атр май трябва да нощува там!


22:30 + 45 минути полет + 45 престой + 45 обратно - към 01:00 е в София.

Все пак ще летят за Скопие. До сега май само с автобус можеше да се отиде до там и то бавен.

Пътниците за Варна и Бургас, както са им в кърпа вързани, бързо ще им се изплъзнат при първа възможност. Бизнес пътниците - при всяко увеличаване на редовните полети до Варна. Останалите пътници към Бургас - ако се построи наистина магистрала Тракия до края на 2008 и София-Бургас стане 3 часа с кола/автобус. Варна - в момента, когато се разбие монопола, което рано или късно ще стане.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот Stoyan » 09 Сеп 2007 03:58

so написа:дубай - по моя информация няма да го има вече!


На 31-ви обявиха на сестра ми, че им е последния полет без никой да й се обади, а тя имаше билет за 06.09-ти. Интересно преживяване ОТНОВО с Хемус!

Няма да ги коментирам вече, че стана банално! :evil:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот And » 09 Сеп 2007 08:57

http://air.bg/survey/?lang=bg

Нещо ново на сайта. Анкета за обслужването от А до Я в авиокомпаниите. Идеята е добра. Но можеха да не завират линка в най-долната част на страницата. И също трябваше да я обявят по-шумно, да направят някакви награди за първите попълнили я или нещо подобно. Прости неща, които не знам защо не се сещат да ги правят. И все пак дано резултатите от анкетата имат смисъл и се позамислят за някои неща.
And
най-спотър
 
Мнения: 225
Регистриран на: 26 Фев 2006 15:44
Местоположение: София

Мнениеот борден » 09 Сеп 2007 11:42

mitkobiker написа:...т.е. няколко машини 733 остават излишни до началото на чартър-лято 2008. Да не говорим за БАе-тата...

От есента пет от седемте BAe-та ще бъдат отдадени на мокър лизинг по широкия свят, така че сметката ти май се връзва...
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта