Страница 1 от 479

Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 29 Юли 2007 15:39
от mitkobiker
Макар и трудно, собствениците на Обединените авиокомпании схващат, че играта с която се захванаха не е проста.
Идеите за възраждане на името "Балкан" потънаха, макар и голяма част от кадрите в управлението пак са да там където бяха и преди 10 години.

Прехвърлянето на линии от Хемус Ер към България Ер продължава.
През август дойде ред на Букурещ и Атина.
Какво бъдеще остава за Хемус Ер? Заличаване на името? Low cost? Чартър?

Тези дни тихомълком се случи нещо, което според мен е показателно за бъдещето на България Ер. Закриването на линията до Кьолн показва 2 изкючително важни тенденции, които ще определят бъдещето на националния превизвач:
1. Навлизането на НТА в много случаи може да бъде пагубно дейността на традиционните авиокомпании на определени пазари. Това явление все още не е така очевидно при нас заради съзнателно ограничаваното навлизане на нискотарифните авиокомпании, но съм сигурен, че догодина по това време нещата и тук ще седят по коренно различен начин.
2. Според мен Луфтханза определено не е само консултант в България Ер и ролята и занчението й тепърва ще нарастват.
(дружбата ТИМ-Германия се затвърждава и от други съвместни начинания като авиотехническото обслужване и екслоатацията на летищата във Варна и Бургас)
Конкретно за Кьолн от гледна точка на Луфтханза е ясно, че тази линия на FB е излишна при 6 пъти на седмица полети на LH до съседния Дюселдорф и пряката конкуренция с нискотарифния им клон- Germanwings.
Пак Луфтханза е свързващото звено между отпадналите кандидати за приватизацията на България Ер- Air One и Aegean, а в началния етап на конкурса и Austrian. Може би тактиката на Луфтханза е да влезе през задната врата, когато това не става през парадния вход?

Можем ли скоро да очакваме директен внос на мениджърски екип от LH, който да измете затлаченото в много отношения управление на България Ер?
Ще станем ли регионални членове на Star Alliance?
Има ли вероятност безнадеждната програма за редовни пътници на България Ер да се влее в Miles&More?
Добро ли е за България обвързването с авиокомпании като Austrian и Lufthansa, които агресивно дърпат трафик към собствените си полети и дестинации.

Ще видим ли тази година поръчка за наистина НОВИ самолети за България Ер или ще продължи изкупуването на австралийските и американските авио-морги?

Ще се радвам да се присъедините към това обсъждане с мнения и въпроси!

МнениеПубликувано на: 29 Юли 2007 17:50
от Делян
може и да си прав. собствениците на Балкан може да искат в крайна сметка да бъдат откупени от Lufthansa или най-малкото да са част от компанията или да са партньори за да имат гарантирани клиенти. в крайна сметка не звучи лошо, само дето компанията няма да е в български ръце!

МнениеПубликувано на: 30 Юли 2007 12:46
от mitkobiker
Вчера забелязах, че се готви нов офис на България Ер- от една страна на Народния театър. Интериора е издържан стилно в бяло и черно, но малко неподходящо за офис на авиокомпания ;-)

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 09:52
от mitkobiker
Покрай оттеглянето на България Ер от Кьолн Луфтханза обявиха още една честота до Дюселдорф- вече ще летят по линията всеки ден.

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 11:43
от silversurfer
Bulgaria Air смятат да вземат още BA146-100/200.
Относно новите линии на Bulgaria Air, идеята е да пуснат София-Скопие-Белград-София.

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 11:56
от Nikolay
silversurfer написа:Bulgaria Air смятат да вземат още BA146-100/200.
Относно новите линии на Bulgaria Air, идеята е да пуснат София-Скопие-Белград-София.


А така!
Само БАе-та да имаме :-D

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 12:37
от makler
След Митко Пайнера на мода идва Митко БАето.
Интересно колко години смятат да ги ползват тези самолети?

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 15:03
от AiBOJ
Според мен вече започва да се очертава посоката на развитие на българския авиационен пазар, появяват се нови тенденции.
Тези нови тенденции показват, че единственият начин Еър Бг да оцелее сред конкуренцията на НТА и големите превозвачи е да бъде:
1. погълната, примерно от Луфтханза
2. или вклюването и в някой от алиансите.

При тази агресивна политика на НТА насочена най-вече към средната класа в БГ и от другата страна Луфтханза и компания...., поглъщащи бизнес клиенти + не малки части от средностатистическия пътуващ, просто не виждам къде може да се намърда Еър БГ с полетите си в Европа. При тази все още не напълно развита конкуренция на НТА в България, последва отлив на пътници => те започнаха да закриват линии. Ами какво става при навлизане на още НТА до други ЕУ-страни? + това добавяме закъснения, обединени полети, лошо обслужване ==> къде е шансът им?

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 15:13
от harrier
Според мен поглъщането не е вариант. Бългерия Ер и Хемус нямат какво да предложат. Митко сам беше казал - това което ние правим с 10 самолета, една НТА може да го направи с 2-3 и е абсолютно прав. Аз бих добавил, че не е необходимо компанията да е НТА.

С две думи - ако някой има интерес към този пазар, може напаво да заповяда - небето е отворено, слотове има, вкарват се няколко самолета и се започва работа.

А изобщо не мога да видя нашата авиокомпания като член на стратегически алианс - там говорим за ниво на обслужване, за сходни услуги, предлагани от отделните членове, за ценова политика, която да е гъвкава към промени.

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 15:14
от Toni
Не зная дали помните, какви идеи имаше Митко преди 2-3 години. Ставаше въпрос за полет Букурещ-София-Скопие-Тирана ....

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 15:15
от harrier
Точно така. Последните изказвания за откриването на линии до Балканските столици нито са нещо ново, нито са нещо сериозно.

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 15:17
от AiBOJ
harrier написа:Според мен поглъщането не е вариант. Бългерия Ер и Хемус нямат какво да предложат. Митко сам беше казал - това което ние правим с 10 самолета, една НТА може да го направи с 2-3 и е абсолютно прав. Аз бих добавил, че не е необходимо компанията да е НТА.

С две думи - ако някой има интерес към този пазар, може напаво да заповяда - небето е отворено, слотове има, вкарват се няколко самолета и се започва работа.

А изобщо не мога да видя нашата авиокомпания като член на стратегически алианс - там говорим за ниво на обслужване, за сходни услуги, предлагани от отделните членове, за ценова политика, която да е гъвкава към промени.


"следователно" ===> Бг Еър до няколко години ще бъде вън от играта!

Букурещ-София-Скопие-Тирана ....

xaxaxa те го умеят това, що не вземат да сложат Атина и Истанбул :lol: , поне ще е пълна програмата :D и няма да има сърдити

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 16:24
от silversurfer
Чух, че Bulgaria air има идея да прави полети от Скопие и Тирана до Европа, защото Hemus air имал някакъв договор с месните власти за такива полети (нещо като Open Sky). Но това е само идея за сега. Но според мен това е много смешно. :lol: :lol: :lol: Според мен Bulgaria air до две години ще прави само чартари през лятото от Варна и Бургас.

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 17:38
от asd
silversurfer написа:Чух, че Bulgaria air има идея да прави полети от Скопие и Тирана до Европа, защото Hemus air имал някакъв договор с месните власти за такива полети (нещо като Open Sky). Но това е само идея за сега. Но според мен това е много смешно. :lol: :lol: :lol: Според мен Bulgaria air до две години ще прави само чартари през лятото от Варна и Бургас.


Но не под името Bulgaria air, защото туроператорите няма да забравят лесно изпълненията им от миналата година.

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2007 18:04
от Anto
To v tsiala Evropa pochti ne se praviat pari na short-haul poleti veche, samo s alliance i charteri. Mislia, che e mnogo mnogo vajno da zapochnat skoro long-haul poleti ako iskat da uspeiat.