Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mitkobiker » 29 Юли 2007 15:39

Макар и трудно, собствениците на Обединените авиокомпании схващат, че играта с която се захванаха не е проста.
Идеите за възраждане на името "Балкан" потънаха, макар и голяма част от кадрите в управлението пак са да там където бяха и преди 10 години.

Прехвърлянето на линии от Хемус Ер към България Ер продължава.
През август дойде ред на Букурещ и Атина.
Какво бъдеще остава за Хемус Ер? Заличаване на името? Low cost? Чартър?

Тези дни тихомълком се случи нещо, което според мен е показателно за бъдещето на България Ер. Закриването на линията до Кьолн показва 2 изкючително важни тенденции, които ще определят бъдещето на националния превизвач:
1. Навлизането на НТА в много случаи може да бъде пагубно дейността на традиционните авиокомпании на определени пазари. Това явление все още не е така очевидно при нас заради съзнателно ограничаваното навлизане на нискотарифните авиокомпании, но съм сигурен, че догодина по това време нещата и тук ще седят по коренно различен начин.
2. Според мен Луфтханза определено не е само консултант в България Ер и ролята и занчението й тепърва ще нарастват.
(дружбата ТИМ-Германия се затвърждава и от други съвместни начинания като авиотехническото обслужване и екслоатацията на летищата във Варна и Бургас)
Конкретно за Кьолн от гледна точка на Луфтханза е ясно, че тази линия на FB е излишна при 6 пъти на седмица полети на LH до съседния Дюселдорф и пряката конкуренция с нискотарифния им клон- Germanwings.
Пак Луфтханза е свързващото звено между отпадналите кандидати за приватизацията на България Ер- Air One и Aegean, а в началния етап на конкурса и Austrian. Може би тактиката на Луфтханза е да влезе през задната врата, когато това не става през парадния вход?

Можем ли скоро да очакваме директен внос на мениджърски екип от LH, който да измете затлаченото в много отношения управление на България Ер?
Ще станем ли регионални членове на Star Alliance?
Има ли вероятност безнадеждната програма за редовни пътници на България Ер да се влее в Miles&More?
Добро ли е за България обвързването с авиокомпании като Austrian и Lufthansa, които агресивно дърпат трафик към собствените си полети и дестинации.

Ще видим ли тази година поръчка за наистина НОВИ самолети за България Ер или ще продължи изкупуването на австралийските и американските авио-морги?

Ще се радвам да се присъедините към това обсъждане с мнения и въпроси!
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2336
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Делян » 29 Юли 2007 17:50

може и да си прав. собствениците на Балкан може да искат в крайна сметка да бъдат откупени от Lufthansa или най-малкото да са част от компанията или да са партньори за да имат гарантирани клиенти. в крайна сметка не звучи лошо, само дето компанията няма да е в български ръце!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4289
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот mitkobiker » 30 Юли 2007 12:46

Вчера забелязах, че се готви нов офис на България Ер- от една страна на Народния театър. Интериора е издържан стилно в бяло и черно, но малко неподходящо за офис на авиокомпания ;-)
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2336
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 31 Юли 2007 09:52

Покрай оттеглянето на България Ер от Кьолн Луфтханза обявиха още една честота до Дюселдорф- вече ще летят по линията всеки ден.
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2336
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот silversurfer » 31 Юли 2007 11:43

Bulgaria Air смятат да вземат още BA146-100/200.
Относно новите линии на Bulgaria Air, идеята е да пуснат София-Скопие-Белград-София.
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1011
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Мнениеот Nikolay » 31 Юли 2007 11:56

silversurfer написа:Bulgaria Air смятат да вземат още BA146-100/200.
Относно новите линии на Bulgaria Air, идеята е да пуснат София-Скопие-Белград-София.


А така!
Само БАе-та да имаме :-D
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот makler » 31 Юли 2007 12:37

След Митко Пайнера на мода идва Митко БАето.
Интересно колко години смятат да ги ползват тези самолети?
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1121
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот AiBOJ » 31 Юли 2007 15:03

Според мен вече започва да се очертава посоката на развитие на българския авиационен пазар, появяват се нови тенденции.
Тези нови тенденции показват, че единственият начин Еър Бг да оцелее сред конкуренцията на НТА и големите превозвачи е да бъде:
1. погълната, примерно от Луфтханза
2. или вклюването и в някой от алиансите.

При тази агресивна политика на НТА насочена най-вече към средната класа в БГ и от другата страна Луфтханза и компания...., поглъщащи бизнес клиенти + не малки части от средностатистическия пътуващ, просто не виждам къде може да се намърда Еър БГ с полетите си в Европа. При тази все още не напълно развита конкуренция на НТА в България, последва отлив на пътници => те започнаха да закриват линии. Ами какво става при навлизане на още НТА до други ЕУ-страни? + това добавяме закъснения, обединени полети, лошо обслужване ==> къде е шансът им?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 31 Юли 2007 15:13

Според мен поглъщането не е вариант. Бългерия Ер и Хемус нямат какво да предложат. Митко сам беше казал - това което ние правим с 10 самолета, една НТА може да го направи с 2-3 и е абсолютно прав. Аз бих добавил, че не е необходимо компанията да е НТА.

С две думи - ако някой има интерес към този пазар, може напаво да заповяда - небето е отворено, слотове има, вкарват се няколко самолета и се започва работа.

А изобщо не мога да видя нашата авиокомпания като член на стратегически алианс - там говорим за ниво на обслужване, за сходни услуги, предлагани от отделните членове, за ценова политика, която да е гъвкава към промени.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5243
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 31 Юли 2007 15:14

Не зная дали помните, какви идеи имаше Митко преди 2-3 години. Ставаше въпрос за полет Букурещ-София-Скопие-Тирана ....
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6348
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 31 Юли 2007 15:15

Точно така. Последните изказвания за откриването на линии до Балканските столици нито са нещо ново, нито са нещо сериозно.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5243
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот AiBOJ » 31 Юли 2007 15:17

harrier написа:Според мен поглъщането не е вариант. Бългерия Ер и Хемус нямат какво да предложат. Митко сам беше казал - това което ние правим с 10 самолета, една НТА може да го направи с 2-3 и е абсолютно прав. Аз бих добавил, че не е необходимо компанията да е НТА.

С две думи - ако някой има интерес към този пазар, може напаво да заповяда - небето е отворено, слотове има, вкарват се няколко самолета и се започва работа.

А изобщо не мога да видя нашата авиокомпания като член на стратегически алианс - там говорим за ниво на обслужване, за сходни услуги, предлагани от отделните членове, за ценова политика, която да е гъвкава към промени.


"следователно" ===> Бг Еър до няколко години ще бъде вън от играта!

Букурещ-София-Скопие-Тирана ....

xaxaxa те го умеят това, що не вземат да сложат Атина и Истанбул :lol: , поне ще е пълна програмата :D и няма да има сърдити
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот silversurfer » 31 Юли 2007 16:24

Чух, че Bulgaria air има идея да прави полети от Скопие и Тирана до Европа, защото Hemus air имал някакъв договор с месните власти за такива полети (нещо като Open Sky). Но това е само идея за сега. Но според мен това е много смешно. :lol: :lol: :lol: Според мен Bulgaria air до две години ще прави само чартари през лятото от Варна и Бургас.
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1011
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Мнениеот asd » 31 Юли 2007 17:38

silversurfer написа:Чух, че Bulgaria air има идея да прави полети от Скопие и Тирана до Европа, защото Hemus air имал някакъв договор с месните власти за такива полети (нещо като Open Sky). Но това е само идея за сега. Но според мен това е много смешно. :lol: :lol: :lol: Според мен Bulgaria air до две години ще прави само чартари през лятото от Варна и Бургас.


Но не под името Bulgaria air, защото туроператорите няма да забравят лесно изпълненията им от миналата година.
asd
супер спотър
 
Мнения: 760
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот Anto » 31 Юли 2007 18:04

To v tsiala Evropa pochti ne se praviat pari na short-haul poleti veche, samo s alliance i charteri. Mislia, che e mnogo mnogo vajno da zapochnat skoro long-haul poleti ako iskat da uspeiat.
Anto
супер спотър
 
Мнения: 785
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: London

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Yahoo [Bot] и 4 госта